Maija Vilkkumaa

• 7 462
  • 42

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä Vilkkumaasta ihmisenä, voi olla vaikka mukavakin, mutta musiikkinsa on aivan karmeata tavaraa. Ja se ääni, se kilpailee mielestäni surkeimman suomalaisen artistin lauluääni tittelistä. Se kurkusta vinkuminen on jotain järkyttävää. Jos ei kykene laulamaan edes välttävästi kappaleiden vaikeampia kohtia, vaan ääni nousee kimeäksi piipitykseksi, niin silloin on jotain vikaa hommassa. Jättäisi laulamiset vähän edes paremmin taitaville.

Karseaa.

Ei minulle tuo musiikki. Eikä kolahda itse persoonakaan.

Tobias

Jäsen
En tunne ihmisenä, joten en ala arvostelemaan.

Vaikutelma minulla on, en pidä ruudinkeksijänä.

Musiikin tunnen, enkä pidä. Oikeastaan en siedä.

Tällainen syväluotaava analyysi.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti OikeaPakki
Mutta onhan Maijalla iso ja sexy(?) suuvärkki. Tuleepi ihan väristyksiä, kun ajattelee notta...
Huh huh, se suu on siis aivan järkyttävä aukko, sinne menee joulukinkku kokonaisena kevyesti. Ja miten kamalalta se näyttää, kun Maija tunkee laulaessa sieltä kieltä ulos, ihan kuin oksentaessa...

...joo enkä niistä biiseistä hirveästi pidä. Lauluntekijänä varmaan ihan ok, ei siinä suhteessa haukkumista ollenkaan, kuitenkin tekee biisinsä itse jne. Mä en vaan diggaa yhtään.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vilkkumaasta vielä sen verran, että pisti naikkosen eräs lausunto kerran vituttamaan, eli: "joo mä olen aina ollut herkkä kritiikille. Mä en siis siedä kritiikkiä yhtään. Jos joku kritisoi mun musaa niin mä tuskin tulen toimeen kyseisen tyypin kanssa"

Elikkä näin Miss Täydellinen Musiikki.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyi helvetti tuota kuvaa! Oksettava lehmä (anteeksi lehmät).

Ei ihme että noin rumasta kitavärkistä tulee niin rumaa musiikkia.

Luiro

Jäsen
Eräs kaveri sanoi kerran osuvasti: "En siedä kyseistä ämmää, mutta tekee se niin perkeleen hyvää musiikkia."

Aika huono syy olla pitämättä musiikista, jos joku on ärsyttävä henkilö. Kertoo ihmisen ahdasmielisyydestä (tyhmyydestä). Ihan oikeesti. Hanoi Rocks tekee loistavinta musiikkia ja ne on täysiä vihanneksia, siis millä aivoilla musiikkia yleensäkin tehdään.

Taas se aihe karkas. Maija tekee ihan hyvää perusrokkia ja se Kristiina on aivan loistava kappale.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Luiro

Aika huono syy olla pitämättä musiikista, jos joku on ärsyttävä henkilö.
No ei se minulla ole ainakaan syy olla pitämättä. Pidän varmasti monen mulkkumaisen ja vittumaisen henkilön musiikista, näyttelemisestä, urheilusuorituksista ja ties mistä. Vilkkumaan musiikki on vaan suoraan anuksesta ja ponnetonta rääkymistä, josta ei ainakaan hyviä fiilareita saa.

Muiden suhtautumisesta en mene sanomaan juuta enkä jaata.

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Hyvin näyttää Maija jakavan mielipiteitä.

Itse diggaan Maijasta, niin musiikista kuin lava-energiasta. Kaikki levyt löytyy hyllystä, ja lähes aina joku niistä on autossa mukana (tosin niin on 24 muutakin levyä). Uutta levyä kuunnellessa toistui sama kuin aikaisempienkin levyjen kanssa. Maijan biisit ei todellakaan "aukea" heti ensimmäisillä kuuntelukerroilla, vaan niitä pitää mielestäni kuunnella monta kertaa ennenkuin osaa sanoa lopullista tuomiota biisistä.

Ja lavallahan kyseinen naikkonen on parhaimmillaan (suunvääntelyä/irvistelyä lukuunottamatta ;) ), aivan loistavaa energiaa pursuavia settejä olen nähnyt. Varsinkin viime vuoden Tavastia-keikka oli mielestäni loistava. Huomasin että Maija esiintyy kesäkuussa On the Rocksissa, täytyy ilman muuta käydä katsastamassa.

Ps. Predator: "Eikä hän mitään paina / ei juuri mitään paina / jos vertaa hänen pituuteensa / joka on metrikahdeksankuus / " jne. Ei se nyt NIIN vaikee biisi ole ;-)

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti Ted Raikas
No ei se minulla ole ainakaan syy olla pitämättä. Pidän varmasti monen mulkkumaisen ja vittumaisen henkilön musiikista, näyttelemisestä, urheilusuorituksista ja ties mistä. Vilkkumaan musiikki on vaan suoraan anuksesta ja ponnetonta rääkymistä, josta ei ainakaan hyviä fiilareita saa.

Muiden suhtautumisesta en mene sanomaan juuta enkä jaata.

En minä kaikkia tarkoittanut, jotka Maija Vilkkumaasta eivät pidä. Ja tuntuu, että joillekin olisi jäänyt ikuinen angsti teini-iästä päälle. Tuo on paskaa, koska se ei ole tällainen yms.

Pitäisi aina olla avarakatseinen, enkä itsekään siihen aina pysty, mutta enpä minä ainakaan jaksaisi kuluttaa omaa energiaani siihen, että Maija Vilkkumaa tai Antti Tuisku on ärsyttävä tai ihana yksilö. En välttämättä pidä persoonasta, mutta enpä minä siitä jaksaisi hirveän kauaa jauhaa.

On Maija Vilkkumaalla paskojakin lauluja. En jaksa kirota niiden olemassaoloa. Jätän kuuntelematta.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Luiro

Pitäisi aina olla avarakatseinen, enkä itsekään siihen aina pysty, mutta enpä minä ainakaan jaksaisi kuluttaa omaa energiaani siihen, että Maija Vilkkumaa tai Antti Tuisku on ärsyttävä tai ihana yksilö. En välttämättä pidä persoonasta, mutta enpä minä siitä jaksaisi hirveän kauaa jauhaa.
Tuossa olet ihan oikeassa ja olen kyllä samaa mieltä.. olkoonkin että teen usein vastoin tuota ajatusmallia. Toisaalta haukkuminen ja lyttääminen on joskus mukavaa ja hyvä keino purkaa ylimääräistä aggressiota. Eihän missään toisaalta olisi mitään mieltä, jos ei kiisteltäisi pikkuasioista ja ilmaistaisi kärkkäitä mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Se on inhimilistä jos mikä.

Se on tosiaan niin, että Vilkkumaatakaan ei ole pakko kuunnella jos ei halua, enkä kuuntelekaan. Ei muutenkaan radiota tule kuunneltua usein, eli ei tarvitse hermojaan menettää.

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti Ted Raikas
Tuossa olet ihan oikeassa ja olen kyllä samaa mieltä.. olkoonkin että teen usein vastoin tuota ajatusmallia. Toisaalta haukkuminen ja lyttääminen on joskus mukavaa ja hyvä keino purkaa ylimääräistä aggressiota. Eihän missään toisaalta olisi mitään mieltä, jos ei kiisteltäisi pikkuasioista ja ilmaistaisi kärkkäitä mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Se on inhimilistä jos mikä.

Se on tosiaan niin, että Vilkkumaatakaan ei ole pakko kuunnella jos ei halua, enkä kuuntelekaan. Ei muutenkaan radiota tule kuunneltua usein, eli ei tarvitse hermojaan menettää.

Ikävä kyllä tiettyjen henkilöiden mielipiteet pystyy joka asiaan arvaamaan hyvin helpolla. Ja nämä samat tyypit ovat joka asiaan suurimmalla äänellä kommentoimassa. Ei mitenkään Maijaan liittyen, mutta jos rekka ja linja-auto törmäävät, niin siihen asiaan kovaan ääneen haukkumassa jomman kumman osapuolen, yms.

Jos otettaisiin avarakatseisuutta elämään.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Huomasin tämän ketjun googlettaessani Maijaa ja tyrmistykseni oli luokkaa valtava, kun huomasin tämän ketjun vajonneen lähes kokonaan unholaan. Koska minulle on vuosien aikana jatkiksessa avautunut, että jopa täältä löytyy Maijan faneja (minä mukaan lukien), nostan ketjun taas ylös.

Omasta levyhyllystäni löytyvät Pitkä ihana leikki, Meikit, ketjut ja vyöt, Ei, Superpallo sekä Kunnes joet muuttavat suuntaa. Voisi siis sanoa, että olen aika kova fani.

Maijan keikoilla en ole koskaan käynyt, mutta olen muutaman kerran Stadissa liikkuessani törmännyt häneen. Vaikutti ihan normaalilta ihmiseltä ja vaikka moni onkin eri mieltä asiasta, minusta Maijalla on kaunis hymy.

Maijaa pääsee nykyään myös kuuntelemaan Radio Suomessa, ellen aivan väärin muista. Mielenkiintoisia ajatuksia tämän päivän tapahtumista ja vaikka hänelläkin on tiettyjä mielipiteitä, joista en ole samaa mieltä, arvostan Maijan erittäin korkealle, siis korkeammalle jopa kuin Vesalan Paulan.

Viimeisten parin levyn joukosta ei ole löytynyt samanlaista hittikimaraa kuin aiemmista, mutta silti hänen viimeisimmät tuotoksensa kuuluvat eniten kuuntelemieni levyjen joukkoon.

Heitän pallon nyt teille, arvon palstaveljet ja -siskot sillä tausta-ajatuksella, että jatkossa ei Maijan omaa ketjua tarvitse etsiä googlen avulla.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onkohan Suomen musiikkihistoriassa surkuhupaisempaa comeback-yritystä kuin Maijan viritelmä oli?

Mimmi lupautui Vain elämää -ohjelman neljännelle kaudelle, julkaisi sopivasti levyn juuri ennen kauden alkua ja mitä sitten. Niin, ei yhtään mitään. Kissavideoita nousi jonkinlaiseksi kulttikappaleeksi, mutta muuten uusin levy floppasi pahemman kerran. Nyt nainen tekee jotain radiomusikaaleja Ylen radioteatterille...

Katoavaista ovat maine ja kunnia musiikin maailmassa.

Byvajet

Jäsen
Onkohan Suomen musiikkihistoriassa surkuhupaisempaa comeback-yritystä kuin Maijan viritelmä oli?

Näin vasemmistolaisena sylettää Vilkkumaan kaksilla rattailla ajaminen.

Näin vasemmistolaisena kuitenkin myös ihmetyttää, miksi itsensä elättämiseen pyrkivän Vilkkumaan yrityksiä täytyy nimittää surkuhupaisiksi. Vilkkumaa on saavuttanut musiikillisella urallaan suosion, johon pystyvät Suomessa vain aniharvat. Jos ei aina onnistu, niin ei kai se ole peruste ilkkumiseen.

Näin vasemmistolaisena suhtaudun samalla tavalla muuhunkin yrittäjyyteen. Vaikka olen järjestelmävastainen, niin en ymmärrä, miksi pitäisi haukkua epäonnistuvia tai horjuvia yrittäjiä, jotka puskevat elämässä eteenpäin niillä eväillä, jotka käsissä ovat.

Onko tämä Barnesin asenne nyt sitä suomalaista lannistavaa kulttuuria?

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kauneus on katsojan korvassa. tää on parsta Vilkkumaata koskaan, jos multa kysytään
"Mä halusin olla suffragetti"
Voihan tuo olla ihan hyväkin, kuuntelen sen lähipäivinä. Pointtini vaan oli, että Vilkkumaalla varmaan oli tavoitteena olla "pikkasen" isommilla estradeilla kuin Ylen radioteatterissa tai biisien kirjoittajana muille artisteille.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Pointtini vaan oli, että Vilkkumaalla varmaan oli tavoitteena olla "pikkasen" isommilla estradeilla kuin Ylen radioteatterissa tai biisien kirjoittajana muille artisteille.

tur tät

Itse en Vilkkumaafani ole ollut. Viimevuoden akustinen keikka SuomiAreenalla oli hieno, ja diggasin muijan kykyä ottaa yleisönsä. En ole ollut tietoinen, että tässä on joku comeback menossa, kun en ole huomannut muijan mihinkään kadonneenkaan...

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Luulisi että Vilkkumaan tasoinen artisti olisi iloinen progressiivisesta verotuksesta. Ei kai tuolle vuodessa teostotuloja enää voi montaa kymmentä euroa tulla :) Ollut ja mennyt eikä sönkkö silloinkaan ollut juuri mitään.

Sinänsä Maija on ihan aito vasuri: Se mikä on minun, on minun. Se mikä on sinun, on myös minun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy