Mafia

  • 14 588
  • 69

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on varsinainen peli pelattu 100% ja kaikki trophyt hankittu. Vähän tyhjä olo tavallaan, kun nyt ei ole mitään mitä saavuttaa ja pelin voi oikeastaan unohtaa. Hieno peli ja melkein 30 tuntia sai tämän kanssa taas kulutettua elämää. Betrayal Of Jimmy pitäisi tosiaan vielä vetää läpi ja samoin lähipäivinä julkaistava toinen DLC paketti Jimmys Vendetta, joka tosin maksaa tietääkseni jotain 10 euron hujakoille storesta. Täytyyhän sekin tietysti ostaa. Nyt odotellaan sitten NHL11 julkaisua!
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos muuten äijille, kun jaksoitte laittaa yv:tä. Itse sain tehtävät pelattua läpi, jäi jotenkin kesken koko tarina. Saas nähdä onko mitään jatkoa luvassa, tosin rohkenen epäillä. Plussaa silti tarinasta, huikeaa settiä.
 
Jaahas. Ostin ton Mafia kakkosen eilen prisman alelaarista ja hyvältä peliltähän tämä vaikuttaa. Muutama kysymys olisi, jos joku vaikka vastaisi. Eli: Onko noiden playboyden ja wanted julisteiden keräämisestä pelin kannalta mitään hyötyä? Ja ovatkos pelin lisäosat mahdollisesti kokeilemisen arvoisia?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Tuli vihdoin pelattua tämä kakkososa, kun muutamalla eurolla löysin sen alelaarista. Ihan hyvä pläjäys, mutta ykkösen tehtävät tuntuivat monipuolisemmilta ainakin näin jälkikäteen muisteltuna. Joe's adventures oli ihan kohtalainen lisäosa ja sisälsi muutamia varsin hyviä tehtäviä, mutta osa oli aikamoista pakkopullaa. Poliisien rooli tuntui tässä lisäosassa korostetulta, kun tulevat melkein joka väliin sekaantumaan. Toisaalta hoitavat aika monen vihun päiviltä, kun menee itse vähän taaemmaksi seuraamaan tilannetta. Muutamassa tehtävässä oli melko hankalia ajo-osuuksia, etenkin se missä autoon oli viritetty pommi. Jimmyn lisäosia en vielä jaksanut läpi pelata, mutta vaikuttivat vielä Joen tehtäviäkin tylsemmiltä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kakkosen pelailin joskus loppuvuodesta läpi. Se oli hieman lyhyt, mutta pidin tarinasta. Tunnelma ei pääse likimainkaan ykkösen tasolle. Siinä nyt toki on paras ikinä missään pelissä. Minä en poliiseista häiriötä huomannut tässä toisessa. Hienot vuodenajan vaihtelut ovat loistava lisä ja yllärinä oli myös tehtävä, johon päättyi toisesta näkökulmasta ykkönen. Jos on mahdollisuus pelata 3D:nä kakkosta, niin suosittelen. Tuo huomattavaa elävyyttä lisää kaupunkiin. Taisi muuten olla ensimmäinen 3D-yhteensopiva peli.
 

-RVL-

Jäsen
Mafian jälkeen suuri joukko toivoi toista osaa ja lopulta sitä alettiin tehdä ja kaikkien viivästysten jälkeen saatiin julkaistuakin. Nyt uutiset kertovat, että III-osa olisi jo tekeillä, eli sen kanssa ei sitten ole turhia vitkuteltu. Hieno uutinen.

Itselleni kelpasi Mafia II loistavasti pelin lyhyyttä lukuunottamatta. III:n tietenkin toivoisi jatkuvan siitä mihin edellinen jäi. Lisäosia en ole pelannut, eli niistäkään ei taida loppuvideolle tulla selvyyttä? Kaiken järjen mukaanhan siellä on henkiä lähtenyt, mutta ehkäpä pieni toivo elää.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli vihdoin pelattua tämä kakkososa, kun muutamalla eurolla löysin sen alelaarista.

Minkäslaisesta alelaarista löysit ja paljonko hintaa sitten lopulta oli? Itseäkin kiinnostaisi pelailla jotain ajankuluksi ja vaikutti ainakin demon perusteella silloin joskus varsin pätevältä.

E: Kiitokset infosta, täytyypä työpäivän jälkeen kiirehtiä lähimpään Anttilaan.
 
Viimeksi muokattu:

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Ainakin Anttiloissa sitä on pyörinyt ja hintaa paketilla, jossa on lisäksi kolme lisäosaa, on ollut huikeat 6 euroa. Kyllähän siinä on hinta-laatu-suhde kohdillaan. Erinomainen peli joka tapauksessa, vaikkei ykkösen tasolle ihan yltänytkään. Niin sitä tarkoitin, että nimenomaan noissa Mafia II:n lisäosissa noiden poliisien rooli tuntuu korostuvan ja helposti tulee neljän tähden etsintäkuulutus ja lyijyä takamukseen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mafia 3: 12 Minutes of Developer-Narrated Gameplay - IGN First - YouTube

Mafia 3-pelistä on nyt jo traileri ollut julki pidempään,mutta tuossa on 12min pelivideota. Pettymys tuo ainakin itselleni on, järjetöntä väkivaltaa/toimintaa ja autojen räjähtelyt täysin naurettavia, joita tosin studio korjaa.

Miksi tuokin piti mennä myymään jonnekin Amerikkalaiselle studiolle, heti näkyy kädenjälki tuossa kuinka peli näyttää täysin erilaiselta, mitä Mafia-sarjan kuuluu näyttää. Ostoaie siirtyy eteenpäin ainakin omalta osaltani ja katson arvostelut yms jne hyvin tarkkaan, ennen kun pohdin mitä tuon kanssa teen.

Vähän samat fiilikset mitä Max Payne 3-pelin kanssa, joka tuntui Max Paynelta tasan ei yhtään.

Linkki vie youtubeen.
 
Joo eipä mitään hirveitä hurraahuutoja aiheuttanut tuo. Kakkosesta pidin kyllä kovasti. Voihan tuon jostain alelaarista napata jossain vaiheessa, mutta ei nyt tosiaan mitään hinkua alkaa ennakkotilaamaan. Milloin tuon kolmosen olisi tarkoitus ilmestyä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pettymys tuo ainakin itselleni on, järjetöntä väkivaltaa/toimintaa ja autojen räjähtelyt täysin naurettavia, joita tosin studio korjaa.

Joo miksi kaikki vastaantulijat pitää puukottaa psykopaatin elein? Helvetisti tosiaankin järjetöntä väkivaltaa. Uncle Junior Sopranosista sanoisi tämän nähtyään: "Take it easy. We're not making a western here"

Kai se herrasmiesmäinen bisnes olisi liian tylsää pelattavaksi joten he valitsivat tämän tien. Metsään mennään jos tämä on se tyyli pelata koko peli.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Ei sovi tuo ylipursuava väkivalta Mafiaan. Muutenkin mafia-nimitys on hieman harhaanjohtava, sillä tässähän italialaisten mafia on se pahis ja itse oltiin jostain jengistä. Pakko kuitenkin asetelmansa ja hienon ulkonäkönsä vuoksi hankkia.
 
Tosi kiva että ensimmäinen gameplay video on kohdasta jossa on 2/3 osaa pelistä pelattuna.
Spoiler much? Ilmeisesti juonikin on tässä niin hyvä sitten, että sen voi huoletta spoilata pelaajille.

(ei, en katsonut kun alusta vähäsen).
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Tosi kiva että ensimmäinen gameplay video on kohdasta jossa on 2/3 osaa pelistä pelattuna.
Spoiler much? Ilmeisesti juonikin on tässä niin hyvä sitten, että sen voi huoletta spoilata pelaajille.
Missä sanottiin, että se video oli 2/3 jälkeisestä osasta? Uskon kyllä, jos näin on, mutta itse en kiinnittänyt huomiota.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Nostetaas ketjua ylös. Onko kukaan palstaveljistä peliä ostanut? Jos on niin kertokaa vähän kokemuksia. Itse miettinyt pelin ostoa kun alkaa änärin pelaaminen tympimään. Mafia 2:sta pidin kovasti, mahtaako kolmonen olla niin hyvä...
 

Buster

Jäsen
On ostettu. Mafian olen pari kertaa pelannut läpi kuten myös Mafia 2:sen, josta pidin ihan törkeän paljon. Ihan ekana nyppii se, että tämmöinen geneerinen kostotarina ja perinteinen hyvikset vs. pahikset meininki on menty niputtamaan Mafia 3:seksi. Mitä vikaa on olla ruohonjuuritasolta aloittava omaa etuaan ajava sosiopaatti näin virtuaalisesti. Ajankohtahan olisi hemmetin kiinnostava ihan perinteisen italian Mafiankin näkökulmasta, mutta nyt pelaaja onkin Alistair Overeemilta näyttävä yhden miehen armeija, joka lähtee purkamaan tota spagettien ylivaltaa.

Olen pelannut ehkäpä 6-7 tuntia ja tehtävät vaikuttavat kopioilta toisistaan. Tuhoat joka kerta samalla lailla yhden pomon bisnekset, että saat sen tulemaan esiin ja sitten voit laittaa sen kylmäksi. Näissä joka ainoa kerta hiippaillaan/murtaudutaan johonkin "linnakkeeseen" sisään ja siellä sitten laitat toistakymmentä äijää kylmäksi minimissään. Välillä toki pystyisi pelkästään hiippailemalla menemään kun välillä riittää kun aiheuttaa pelkkää rahallista vahinkoa, mutta kun minut on mielestäni kerran - kaksi nähty seinän/suojan takaa.

Tarina on päätetty kertoa kikkailemalla ja se yhdessä vain kohtalaisen ääninäyttelyn ja lattean dialogin kanssa tappaa tunnelman. Sekä hiekkalaatikkopeleille ominaisesti tulee ja joutuu välillä tekemään kaikkea turhanpuoleista, jolloin tarina seisoo täysin paikallaan. Graffatkaan ei ole priimaa, mutta ei se nyt itseä ole ikinä haitannut.

Itse olen täysin tunnelma- ja tarinamiehiä, joten tämä on aika isokin pettymys. Toki rima oli todella korkealla. Pelinä tämä on ihan mallia pelattava, mutta miksihän helvetissä tämä on menty ajamaan nykymuotin läpi. Turhanpäiväistä näpertelyä ja kerättävää saatu mukaan lisää. Nyt tämä on melkeinpä kuin mikä tahansa muukin peli vailla sitä uniikkia tunnelmaa, jossa olet vain yksi pyörä isossa rattaassa. Jos multa kysytään, niin tämä on ryssitty jo suunnitteluvaiheessa.

Autot ja musa on tietysti kunnossa. Ajelun mallinnus on niin ja näin. En ainakaan itse ole nauttinut juuri ajelusta ja autot pysyy käppäriä myöten tylsän helposti hanskassa kun ensin tottuu aliohjautumiseen. Kolareissa ei taida menettää helua, eikä mun autot ole olleet lähelläkään mennä vielä rikki. Että en tiedä onko mahdollista, vai ei. Ei ainakaan mene helposti rikki. Samaten kun kolaroit johonkin, niin vain kolaroitu auto lentää ja sun auto on kuin se painaisi 10k kiloa.

Että emmätiiä. Ei tää ainakaan Mafia 2 ole ja jos sitä odottaa, niin pettyy pahasti.
 
Viimeksi muokattu:

A Siente

Jäsen
Minulle kiitos etten ennakkotilannut tätä. Mitä nyt katsonut muiden kokemuksia, niin aika pettymyshän tämä olisi ollut. Enkä ole edes pelannut aikaisempia Mafia pelejä. Tiesin tässä kuitenkin olevan potentiaalia, mutta ei oikein sytytä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Minulle kiitos etten ennakkotilannut tätä. Mitä nyt katsonut muiden kokemuksia, niin aika pettymyshän tämä olisi ollut. Enkä ole edes pelannut aikaisempia Mafia pelejä. Tiesin tässä kuitenkin olevan potentiaalia, mutta ei oikein sytytä.
Itse olen, kuten toki ketjustakin näkee. Olen kovin tyytyväinen etten ennakkotilannut peliä. Kovasti on arvosteltu ympäri nettiä tätä ja sano ettu ettei peli ole kovinkaan hyvä suhteessa siihen mitä pitäisi ehdottomasti olla. Tuleehan tämä ostettua, mutta vasta sitten joskus kun hinta pyörii jossain 25e nurkilla Xbox Onelle. Oma kone ei tätä pyöritä riittävillä tehoilla että kannattaisi ostaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joo Busterin arvostelun ja monien youtuben virallisten ja vähemmän virallisten arvostelujen jälkeen saa jäädä tämä peli hyllyyn. Ykkösestä en paljon muista mutta kakkosesta tykkäsin ihan kympillä ja tätäkin peliä odottelin ainakin jossain määrin mielenkiinnolla mutta tosiaan pelivideoita katsottua ja nämä mainitut arvostelut lukeneena pitäköön tunkkinsa. South Parkkia odotellaan joulumarkkinoilta.
 

Buster

Jäsen
Kattelin eilen IMDB:stä ton kolmosen käsikirjoittajia, niin eihän siellä ollut yhtään aiempien Mafioiden parissa ollutta kaveria, minkäsuuntaisesta toki olinkin kuullut jo jotain aikoja sitten. Nykyisten kässäristien CV:stä löytyy Infamousia, Star Wars: Force Unleashedia, Dead Islandia, Call of Juarezia jne. Joten ei ole enää ihme, että pelistä puuttuu (hienovarainen) tyylitaju aika täydellisesti. CIA-kaverin kanssa iskettiin juuri läppää Vietnamista liittyen kidutukseen ja teloituksiin. Yritä siinä sitten samaistua tollaseen päähahmoon. Puolestaan pelin alkupuolella cutscenessa yksi vihollispuolen kätyri oli napattu kadulta ja raahattu salaisen liittolaisen kotiin, niin tämä meidän paasankari päästää anelevan kätyrin vapaaksi, koska tämä lupaa siirtyä kaidalle tielle ja on perhe ja kaikki. Muutenkin tää dialogi on tämmöstä fuck the shit -meininkiä ja se on kanssa yksi suurimmista nykypelien ongelmista (geneeristen hahmojen ja tarinoiden ohella). Se on kuivaa ja mielikuvituksetonta. Siellä vaan todetaan asioita, ei mitään muuta. Paljon sanoja, vähän sisältöä ja persoonallisuutta. Eikä se automaattisesti parane yhtään, vaikka sinne kuinka änkee kirosanoja. Onko se sitten niin, että kaikki lahjakkaat kynäniekat vetelee omia projektejaan kaukana isoista pelitaloista, tai ovat siirtyneet eteenpäin rahakkaammille apajille jossa saa lisäksi enempi vapautta ja kunnioitusta.

Kyllä tämä ihan pelattava on noin niinkuin pelinä, mutta alkaa toistaa itseään pahasti ja hyvin nopeasti. Lisäksi jos aikaisemmat Mafiat oli "labour of loveja", niin tämä on vain parsittu kasaan ja lähetetty maailmalle. Joka ainoa kerta kun pöllit parkkeeratun auton ja joku jalankulkija riittävän lähellä, niin aina tuo silminnäkijä soittaa poliisille. Mutta liikkeellä olevia autoja saat ihan rauhassa kaapata, eikä kukaan tunnu välittävän mitään. Ei ainakaan mulla ole vielä kukaan poliiseille soittanut. Tyhjiin autoihin menemisissä on aina vaan yksi animaatio, eli kyynärpäällä oven lasi paskaksi. Ilmeisesti kaikki lukitsee autonsa ovet joka tilanteessa. Sitten jos pulahdit uimaan, etkä nähnyt alligaattoreita missään, niin peli generoi kyllä pikavauhtia joen täyteen noita matelijoita, jotka pitää kierrellä turvallisen välimatkan päästä. Samaten riittää taisteluissa kun kyykit jossain suojan takana, niin viholliset tulee yksi toisensa jälkeen samoja jalanjälkiä etsimään sua kävellen ihan pystyssä. Otin kuvankin siitä kun olin isossa tehtävässä ampunut varmaan 10 ukkoa tasan samaan kohtaan ja ne oli siinä samassa kasassa. Tämmösiä vastaavia hiomattomia kulmia löytyy ihan läjäpäin ja sitten kun tässä ei ole mitään kokemisen arvoista / mitään ei ole tehty erityisen hyvin, niin vaikea tätä on suositella kenellekään. Jos pelaa kymmeniä pelejä läpi vuodessa ja tää kustantaa vaikkapa 20€, niin kyllä tää nyt joukon jatkona menee koodilla "ajantappaja". Itse ainakin myyn pois kun olen saanut pelailtua läpi ja siirryn innolla Tomb Raiderin pariin. Jos siinä olisi peli, jota voisi vaihteeksi kehuakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös