Mafia-pelisarja (Remake/remastered)

  • 1 888
  • 9

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Siitä on melkein tasan 10 vuotta, kun avasin ketjun alkuperäiselle Mafia 2-pelille, jossa puhuttiin sitten lopulta kaikista kolmesta osasta. Noh, nyt nuo ovat tulleet/ovat tulossa uusina versioina, joista ykkönen tehdään kokonaan alusta loppuun uusiksi ja 2-3 ovat masteroituja versioita vanhoista.

Mafia 1 remake traileri:


Mafia 1 vrt remake video:



Mafia2 Definite Edition traileri:


Mafia 3 Definite Edition traileri:


Pelitrilogian kotisivut: Mafia: Trilogy - Home
 
Viimeksi muokattu:
Täytyypi tuota remakea testata sitten ensi kuussa. Alkaa olla siitäkin 20 vuotta aikaa kun sitä alkuperäistä on pelannut, niin ei edes muista juuri mitään tarinasta. Mafia 2 oli loistava tekele ja se on näistä kolmesta parhaiten muistissa. Toki tuon kolmosenkin pelasin läpi, mutta siitä jäi vaisu maku. Jotenkin se näytti liian "blurratulta", joka häiritsi suunnattomasti pelaamista. Tehtävät olivat myös melko yksitoikkoisia. Tämän kolmosen jälkeen ei ole mitenkään suuren suuret odotukset tuota remakea kohtaan, mutta sittenpähän sen näkee mitä sieltä tulee.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Ilman muuta menee hankintaan! Ei tarvitse enää kauan odottaa että pääsee pelailemaan vanhaa, uutta Mafiaa.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Tuo eka Mafia oli mielestäni tarinaltaan ja tehtäviltään ihan huipputasoa jo aikoinaan. Ehdottomasti pitää kokeilla uuttakin versiota. Kolmosta ei tullut koskaan pelattuakaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko kukaan pelaillut tota Mafia Definitive Editionia? Joskus kivikaudella setä pelasi alkuperäistä versiota, mutta en muista tätä kyseistä tehtävää niiltä ajoilta. Eli toi missä ollaan kuorma-auton perässä ja pitäs tulittaa kattokonekiväärillä varustettu panssariauto (tai se tykkitorni) paskaksi. Ei siis mitään palaa. 10-15s niin henki lähtee. Aina. Ammun kun se vihu lataa (ja kaikki osuu maaliin) ja meen alas kun alkaa sataan luotia vastaan. Silti se ampuu mut seulaksi hetkessä. Noin 200 kertaa yrittänyt. 10-15 sekuntia ja game over... Loppui jo usko.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Onko kukaan pelaillut tota Mafia Definitive Editionia? Joskus kivikaudella setä pelasi alkuperäistä versiota, mutta en muista tätä kyseistä tehtävää niiltä ajoilta. Eli toi missä ollaan kuorma-auton perässä ja pitäs tulittaa kattokonekiväärillä varustettu panssariauto (tai se tykkitorni) paskaksi. Ei siis mitään palaa. 10-15s niin henki lähtee. Aina. Ammun kun se vihu lataa (ja kaikki osuu maaliin) ja meen alas kun alkaa sataan luotia vastaan. Silti se ampuu mut seulaksi hetkessä. Noin 200 kertaa yrittänyt. 10-15 sekuntia ja game over... Loppui jo usko.

On tullut pelattua ja niin ikään oli tuon samaisen tehtävän kanssa muistaakseni ongelmia. Tässä on vain se juju, että en perkeles muista miten tuon ongelman ratkaisin. Muistaakseni siinä pitää osua johonkin tiettyyn kohtaan... Olisiko tuulilasiin pamautella tai jotain? Voin olla ihan väärässä kyllä. Muistaakseni itse yritin alussa porata tuota tykkitornia ja se ei kyllä toiminut yhtään. Sen jälkeen tein jotain muuta ja se menikin sitten yhtäkkiä helposti läpi... Ootko kokeillu ampua tuulilasia? En oo yhtään varma, mutta mun mielestä se toimis.

Edit: Nyt kun kattosin youtubesta, niin kyllähän se torni pitää eka ampua paskaks... En kyllä muista yhtään mitä keksein tohon, mutta samassa kohdassa olin jumissa!

Edit 2: Niin! Laitoin aim assistin päälle asetuksista! Sepä se. Kannattaa laittaa jos ei vielä ole. Voi ottaa sitten ton tehtävän jälkeen pois, mutta aim assistin itse laitoin päälle tuohon tehtävään. Niin se olikin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Edit: Nyt kun kattosin youtubesta, niin kyllähän se torni pitää eka ampua paskaks... En kyllä muista yhtään mitä keksein tohon, mutta samassa kohdassa olin jumissa!

Edit 2: Niin! Laitoin aim assistin päälle asetuksista! Sepä se. Kannattaa laittaa jos ei vielä ole. Voi ottaa sitten ton tehtävän jälkeen pois, mutta aim assistin itse laitoin päälle tuohon tehtävään. Niin se olikin.
No menihän se perkeles lopulta, jollain triljoonannella kerralla. Aim assistin pistin hi'lle jo joskus kymmenennen kokeilun kohdalla. Säädin viälä hiiren herkkyyttä alemmas (2.0) ja siitä ekalla läpi. Tosin, en tehnyt mitään itse tehtävässä erilailla tai saanut mielestäni edes enempää kuteja uppoon siihen torniin. Tällä kertaa sit riitti. Voi vittu mikä tehtävä. Mitä netistä lueskelin, niin aika monet raivarit on em. tehtävä aiheuttanut. Kuulemma peliohjaimella aim assistin kanssa ei ole mitään ongelmaa, eli taas konsoli-Keijoja maasutetaan ja meitä old school hiiri+näppis -setiä kyykytetään. Perkele.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onkos tää remasteri mistään kotoisin? Lähtisi nyt reilulla parillakympillä PS Storesta tuo koko trilogia, ei nyt paha hinta mutta mille vaikuttaa?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Onkos tää remasteri mistään kotoisin? Lähtisi nyt reilulla parillakympillä PS Storesta tuo koko trilogia, ei nyt paha hinta mutta mille vaikuttaa?

Jos tykkää vähän GTA-tyylisistä peleistä, niin ehdottomasti laittaisin ostoskoriin. Ykkösosa on mielestäni paras, vaikka eteneekin lineaarisesti eikä ole niin open world. Tarina on todella hyvä. Kakkos-osa myös parannettuine grafiikoineen on hyvä. Kolmasosa ehkä huonoin ja vähän pitkävetinen, kun jokaisen alueen hallintaan ottaminen menee vähän saman kaavan mukaan, mutta pelattava sekin.

Itse ottaisin ehdottomasti ostoskoriin ja testiin ainakin osat I sekä II.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkos tää remasteri mistään kotoisin? Lähtisi nyt reilulla parillakympillä PS Storesta tuo koko trilogia, ei nyt paha hinta mutta mille vaikuttaa?
En tiedä onko sinulle ne ns. alkuperäisteokset kuinka tuttuja, mutta melkein itse tarttuisin tarjoukseen. Kyseessä ei ole mitenkään virheetön trilogia, mutta tuolla hinnalla paketti kyllä ajaa asiansa.

Oikeastaan ainoa isompi miinus tulee siitä, että mikäli käytössä on PS5, niin tästä huolimatta peleihin ei ole tehty mitään patchia ruudun päivitysnopeuteen ja pelit ovat edelleen lukittuna tuohon vanhan konsolipolven 30 FPS nykyisen 60 FPS:n sijasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös