Tätä Kristakin epäili, kun tuosta haastattelussa kertoiEikös Pärmäkoski heittänyt kesällä valmentajalta tulleet treeniohjelmat roskiin?
Joku ilkeämielinen voisi tuumia, että siellä on käytännössä jo lopetettu, mutta huomattu, että kun "jatkaa", niin sponsoreilta ja liitolta tulee rahaa.
Valmentaja laati treeniohjelmaan – Krista Pärmäkoski ahdistui ja suttasi paperin: ”Teen vaan kivoja harjoituksia”
Hiihtäjä on ottanut enemmän vastuuta omasta harjoittelustaan.
www.iltalehti.fi
Eli peruskestävyyskaudella Krista on itse rytmittänyt ja päättänyt millä tavalla pk-treenit viikoittain tekee. Tuskin mitään vaikutusta kauden kuntoon. Määrät peruskestävyysalueella ratkaisee kuitenkin sen harjoituskauden onnistumisen. Tuskinpa Krista on ohjelmaa enää nyt lähempänä kauden alkua rutannut, kun painopistettä viety tehoharjoitteluun.– Alkoi ahdistamaan, kun harjoitusohjelma tuli. Suttasin yli käytännössä kaikki muut paitsi voima- ja tehoharjoitustreenit. Sanoin Matille, että haluan enemmän vapautta tekemiseen, Pärmäkoski kertoo.
Käytännössä hiihtäjä on laatinut itselleen parhaiten sopivat harjoitusaikataulut ja maistuvimmat peruskestävyystreenit.
– Teen vaan kivoja harjoituksia, kuortanelainen naurahtaa.
– Kuulostaa varmaan, että en ole reenannut kunnolla. Että olen tehnyt vain pikkuhyppelyitä, kunnes olen palannut kotiin pötköttämään, hän lisää.
Kun pelisäännöt oli laadittu uusiksi, Haavisto laati suojatilleen treenituntimäärätavoitteen per viikko. Urheilijan mukaan siinä on pysytty