Tiedän että Pitkämäki on nyt ns. herännyt, mutta onhan tämäkin aika lystikästä tekstiä. Taidat vetää tilastojen mukaan?
Niin, mulla on sellainen tapa kommentoida, että seuraan tilannetta reaaliajassa ja välitän tuntemuksia sen pohjalta. Käyttäen samalla tilastoja ajatellen myös koko kautta playoffeineen. Tällä kaudella Pitkämäki on pelannut erittäin paljon enemmän huonoja kuin hyviä otteluita, joita otan btw. mielelläni vastaan. Lisäksi HIFK teki kaikkensa saadakseen Pitkämäki / Ahonen -vaihtokaupan aikaiseksi. Tämä ei ole mikään salaisuus. Aion jatkossakin kommentoida reaaliajassa yrittäen säilyttää jonkunlaisen realismin optimismini seassa. Voin vain voittaa, jos Pitkämäki pitää tasonsa eilisenkaltaisena, se on hienoa. Mutta ei pitäisi olla vaikea myöskään katsoa kautta kokonaisuutena ja ottaa pelaajan tärkeys & palkka myöskin huomioon. Pitkämäki on ehdottomasti liigan neljän kalleimman maalivahdin joukossa ja olisi ihan kohtuullista odottaa häneltä vastaavaa vakaata pelitasoa? Vielä on matkaa.
Koska täällä on tänään(kin) Jälkiviisaiden kokous, lupaan tulla itse seuraavan Pitkämäen huonon matsin jälkeen tänne, noukkia kaikki tämän päivän ultrakehut Pitkiksestä ja vastata: "No niin, vieläkö olette samaa mieltä? Pidetäänkö Housu?" Näin tästä saadaan aitosuomalainen keskustelupalsta: odotetaan kulman takana ensin miten menee ja tullaan sitten toteamaan: "Mitä mä sanoin?" Ja jos rupeaa etsimään, mitä kyseinen henkilö sitten sanoi, niin eihän sieltä mitään löydy, tietenkään. Mitä mä sanoin tarkoittaa "Mitä mä olisin sanonut, jos olisin tiennyt etukäteen". Jos haluaisin oikeasti pitää hauskaa ja olla jälkiviisas, menisin kuittaamaan koko ajan pisteitä tasaisesti tehneestä Hirsosta jotain kivaa. Paska hankintahan se on. Kokonaisuushan näissä ratkaisee, tämä koskee myös I.Pikkaraista. Eilinen jäähy oli supertyhmä, mutta vastineeksi Piku on tehnyt 11 maalia tällä kaudella. Mielestäni hänkin on plussan puolella kokonaisuudessaan eilisestä ääliömäisyydestään huolimatta.
Nostan kättä lippaan eilisen perusteella kaikille Pitkämäkeen pitkin kautta järkähtämättä uskoneille, siis aivan aidosti näin. Kollasin tämän ketjun läpi ja löysinkin näin monta Pitkämäen reaaliaikaista tukijaa, joilla on ollut malttia koko ajan korostaa, että kyllä se tulee vielä. Tässä lista aakkosjärjestyksessä:
-
edit: Kävin vielä uudestaan katsomassa tilastot aiemmista matseista. Vieläkään ei ole korjattu Pitkämäen ja HIFK:n lukemia molemmista TPS-matseista, kotimatsista Tapparaa vastaan (3-6/84%) ja monesta muustakaan. Sieltähän olisi paljon pisteitä tulossa, miksei asialle tehdä mitään? Pystyykö aikamatkailusta tietävä Stephen Hawking auttamaan?