Viestin lähetti lada the great
Toi on turhaa aina syyttää pakkeja ku maalei tulee omiin. Miksei puolustus ollu koskaan huono ku Heinonen oli maalis?? puolustus pelaa huonosti aina välillä mut sillon pitää maalivahdin nostaa tasoaan, mun mielest nykyset veskat ei oo onnistunu siinä. Ja ei niist kaikist maaleist voi puolustust syyttää mitä on viime aikoina menny, esim. Oksa oli ihan väärin sijottunu melkein joka maalis ja Myllys ois voinu Hartwallil ratkast pelin perustorjunnoil. Kaikki kunnia Myllykselle nollapelist, mut ei tepsin maalintekokaan oo oikein viimme peleis onnistunu 4 maalii 5 pelissä jos en väärin muista.... ja vaik Heinonen ois mukana paras pelais ja se vois olla vaik Myllys, tilanteen mukaan. Ei Bluesin talous siihen kaatuis!!!
Hartwall Areenan pelin maaleista en laittaisi kyllä juuri mitään Jamon piikkiin... ensimmäinen maali tuli kauhean maskin takaa (missä karvaaja, kun Jalkanen purjehti pitkin siniviivaa keskelle ja laukoi?!), toisessa Jamo torjui hienosti sen ensimmäisen kudin toiselta tolpalta, kiekko pomppi takatolpalle jossa Jokeripelaaja oli aivan vapaana, kolmannessa taas kauhea maski (olikohan Pakaslahti joka sen rakensi aivan loistavasti, tuli selkä kiinni Jamon maskiin n. sekunti ennen laukauksen lähtöä).
Mutta itse asiaankin: aika monta vuotta seurattuani, mun mielestä Bluesin pelille on (tai ainakin on ollut) tyypillistä se, että puolustuspeli toimii eri lailla riippuen vastustajasta. Kun Miku oli vielä kokematon, pakit ei ehkä luottaneet siihen niin paljoa, ja olivat ehkä siksi hereillä ja jeesasivat maalivahtia niin paljon kun pystyivät. Sitten taas Jamon ja osittain Draperinkin kohdalla tuntuu, että pakit ovat pelanneet huolimattomammin... enkä nyt kyllä mitenkään puolustele Draperia. Kummalliseltahan tää kuulostaa, tiedän, mutta näin se vaan on viime vuosina mennyt, lukuunottamatta suurimmalta osin tätä kautta, jolloin pakit ovat pelanneet kauttaaltaan tosi hyvin. Silti selkeää skarppaamista tapahtui, kun keltanokat Myllyniemi ja Heinonen tulivat yllättäen maalinsuulle.
Mitä Turun pelistä kuulin, niin Bluesin tiivis puolustuspeli oli suurin syy siihen, ettei TPS tehnyt maaleja. Maalivahdin on todella helppo loistaa, jos vastustaja ei saa lauottua a) rauhassa eikä b) kunnon sektorilta.Silloin tulee nollapelejä, kun 20 kohti tulleesta vedosta 16 on marjoja ja loput hyvin torjuttuja, vaikka onnellakin jos ei muulla. Tästä on mainio esimerkki Tom Draper. Bluesin puolustus oli haavoittuva --> Draper näytti ihan paskalta maalivahdilta. Tapparalla oli kenties liigan toimivin puolustuspeli --> Draper oli median hehkutuksen kohteena (oliko oleellisesti Blues-vuotta parempi? Mun mielestä ei, pahoja vetoja tuli vaan vähemmän, laukaukset huonoista vetopaikoista Tomppa hoiti 80-prosenttisesti sijoittumisellaan). Tämä kausi HIFK:ssa --> haavoittuvan puolustuksen takia surkeita esityksiä (ja taas: tuskin Draper huonontui oleellisesti 200km matkalla T:reelta Stadiin!).