Dvozak kirjoitti:Ei niitä maagisia veskareita todellakaan ole montaa vapaana tällä hetkellä. Kyllä täytyy sanoa silti, että Rämö olisi ollut tässä paikassa kova äijä. Niemi on mun mielestä yhtä hyvä tai huono kokeilu siinä missä Hifkin ja Bluesin äijät sieltä "avery-maasta". Joillekin vain tuntuisi riittävän nimenomaan tälläinen keskimääräinen NHL:n viitoskoppari. Kunhan vaan passissa seisoo joku muu kuin Suomi Finland niin suuri osa porukasta olisi varmaan tyytyväisempi.
Totta. Jos tänne joku ämerikkalainen veskari oltaisiin nyt tuotu, olisi sen täytynyt olla joku AHL- tasollakin kovaksi tiedetty kaveri tyyliin Neil Little. Tällainen huippuveskari maksaa tällä hetkellä aivan helvetisti, eikä onnistumisesta olisi siltikään ollut täysiä takeita. Niemi on tässä vaiheessa hyvä, halpa ja paras vaihtoehto, kun se toinenkin maalivahti oli jostain saatava. Liigan alkuun on enään kuitenkin vain reilut kaksi viikkoa. Sen ulkomaalaisen maalivahdin palkkaaminen ei varmasti ole edelleenkään mahdotonta, mutta itse uskon, että siihen ei tule olemaan tarvetta.
Dvozak kirjoitti:On todella huolestuttavaa jos/kun kummallakaan maalivahdeista ei ole lahtelaisten tukea kauden alkaessa. Mitä muuta siitä voi seurata kuin floppeja? Voin hyvin kuvitella, että jo ensimmäisissä peleissä, jos jommalle kummalle maalivahdille sattuu yksi virhe, siitä kuullaan liikaa. Ne jotka näin tekevät saavat katsoa peiliin aika pitkään.
Luulen kyllä, että se maalivahteja itseään eniten kiinnostava luottamuksen lähde seisoo siellä penkin takana ja tässä nykyisessä tilanteessa se puoli on kunnossa. Niemi ja Helanen ovat molemmat Kaupille erittäin tuttuja miehiä ja luottamus on varmasti molemminpuolista. Jos veskarit saavat valmentajalta täyden luottamuksen ja tuen, on heille aivan sama mitä siellä katsomossa piipitetään.