Maaliin tulleita urheilijoita

  • 4 611
  • 20

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Niin, toverini kysyi tässä joskus viime vuoden puolella hassun urheilukysymyksen joka kuului seuraavasti: kerro kolme olympialajia joissa tullaan maaliin selkä edellä?

Pohdimme kysymystä pitkään ja loppujen lopuksi oikea vastaus löytyikin.

Ko. kysymys inspiroi meidät entistä vaikeampiin kysymyksiin ja nyt myös Jatkoaika.comin porukka pääsee nauttimaan näistä hedelmistä.

Luetelkaakaapas ruipelot kaikki Olympian kisoissa maaliin tulleet urheilijat!

Selkä edellä maaliin tulleita ei tarvitse luetella.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Rontti
Niin, toverini kysyi tässä joskus viime vuoden puolella hassun urheilukysymyksen joka kuului seuraavasti: kerro kolme olympialajia joissa tullaan maaliin selkä edellä?
Enpä luettele kaikkia ruipeloita vaan tartun tähän hassuun kysymykseen. En ole kuullut itseäni tyydyttävää (heh mikä sanaleikki!) vastausta kuin yhden lajin osalta. Voisitko valaista mitkä ne kaksi lajia soudun lisäksi ovat?
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Maaliin tulleita urheilijoita

Viestin lähetti Twite
Voisitko valaista mitkä ne kaksi lajia soudun lisäksi ovat?
Köydenveto taisi olla olymppia-laji joskus... ja olisikohan selkäuinti se kolmas?!

Mieluusti näkisin listan kaikkien aikojen toiseksi viimeisistä maaliin tulleista. Koskapa mielestäni heidän suoristaan dissataan aivan liikaa, muistaen vain "urheat" viimeiset...
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Rontti
Luetelkaakaapas ruipelot kaikki Olympian kisoissa maaliin tulleet urheilijat!

Pöhkö kompayritys, kyllä niitä silloinkin melkoinen liuta oli. Ensin oli vain se yksi stadionjouksu, mutta myöhemmin (jouksu-) lajien määrä kasvoi.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti ihmelaama
Köydenveto taisi olla olymppia-laji joskus... ja olisikohan selkäuinti se kolmas?!
Eihän selkäuinnissa tulla yhtään sen enempää selkä edellä maaliin kuin muissakaan uintilajeissa.

Köydenvetoa sulattelen hetken. Aluksi se ainakin tuntuu siltä että kelpaisi, mikäli siis ei tarvitse olla nykyinen olympialaji.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Off topic

Tietooni on annettu, että ne kolme olympialajia olisivat souteleminen, selkäuimiskeleminen ja kouluratsasteleminen.

Muista maaliin asti saapuneista urheilijoista mainitsisin ensimmäisenä Lasse Virénin heittomerkillä ja laitetaan nyt vielä toinenkin, kun kerran on alkuun päästy: Alberto Juantorena.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Off topic

Viestin lähetti Rontti
Tietooni on annettu, että ne kolme olympialajia olisivat souteleminen, selkäuimiskeleminen ja kouluratsasteleminen.
Noi minullekin on kerrottu. Mutta eivät kelpaa soutua lukuunottamatta koska olen huumorintajuton nirso.

Kouluratsastuksessa ei tulla maaliin. Se viimoinen liike kuulemma on simmoinen jossa heppa käveleskelee takaperoisesti, mutta siitä huolimatta olen viisastelulinjoineni sitä mieltä ei siinä lajissa mitään maalia ole. Korkeushyppykin muuten kelpaisi tähän vastaukseksi.

Selkäuiskentelu tulikin aiemmin käsiteltyä mutta uusintana... selkä- ja muiden uiskentelujen erohan on uimarin asento pituusakselinsa ympäri altaan pohjaan nähden, ei vaikuta selän etäisyyteen maaliin saavuttaessa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: Off topic

Viestin lähetti Twite
Noi minullekin on kerrottu. Mutta eivät kelpaa soutua lukuunottamatta koska olen huumorintajuton nirso.

Kouluratsastuksessa ei tulla maaliin. Se viimoinen liike kuulemma on simmoinen jossa heppa käveleskelee takaperoisesti, mutta siitä huolimatta olen viisastelulinjoineni sitä mieltä ei siinä lajissa mitään maalia ole. Korkeushyppykin muuten kelpaisi tähän vastaukseksi.

Selkäuiskentelu tulikin aiemmin käsiteltyä mutta uusintana... selkä- ja muiden uiskentelujen erohan on uimarin asento pituusakselinsa ympäri altaan pohjaan nähden, ei vaikuta selän etäisyyteen maaliin saavuttaessa.
Olen lainaamani kirjoittelijan kanssa aivan samaa mieltä tästä ohi aiheen menevästä jutskasta, mutta silti samaan hengenvetelyyn on pakko sanoa, että selkäuinnissa ei ainakaan tulla maaliin oikein päin. Toki voidaan kysyä että mikä on ns. "oikein päin", mutta ainakin allekirjoittanut tulee maaliin mieluummin toisinpäin.

Yksi ehdotettu urheilulaji on muuten ollut selkäänammunta. Itse en ole moista lajia ikinä nähnyt, mutta mieluummin se kuin korkeushyppeleminen tai moniloikkiminen.

Tähän loppuun on vielä pakko laittaa yksi maaliin asti kerkinyt jannutar: Marja-Liisa Haemaelaenen ja kaupan päälle vielä Pirkko Maeaettae.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pari todella tyhmää arvausta. Hiihto vaikkakin se ei ole ihan tavallista, niin Dähli tuli takaperin maaliin joissakin kisoissa. Tosin tais olla mömmömkisat jotka eivät ole mikään oikea urheilutapahtuma.
Sitten en tiedä mitenkä päin purjehtijat on kun maaliin tulevat.

No joo ehkä vähän hakuammuntaa.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Off topic

Viestin lähetti Rontti
Tietooni on annettu, että ne kolme olympialajia olisivat souteleminen, selkäuimiskeleminen ja kouluratsasteleminen.

Onko tuohon kouluratsastukseen joku oikeasti hyvä selitys?

Twiten "selitys" viimeisestä liikkeestä ei toimi. Se ei nimittäin missään ohjelmassa ole peruutus, vaan pysähdys. Itseasiassa olympia-tasolla niihin ohjelmiin ei tod.näk. kuulu edes peruutusta ollenkaan.

Mutta jos tähän väittämään joku perustelu tai selitys löytyy, niin tahdon tietää.

nimim. "Itsekin lajia harrastanut"
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Off side

Viestin lähetti Rontti
selkäuinnissa ei ainakaan tulla maaliin oikein päin. Toki voidaan kysyä että mikä on ns. "oikein päin", mutta ainakin allekirjoittanut tulee maaliin mieluummin toisinpäin.

Yksi ehdotettu urheilulaji on muuten ollut selkäänammunta.
Off topic kysymys oli muotoiltu "selkä edellä". Ei "väärin päin". Veikkaanpa että nuissa on kyse jostain tyhmästä käännösvirheestä eli siis koko jutska on alunperin esitetty jollakin sellaisella kielellä että siitä on voinut viisastellen vääntää noi vastaukset. Tai sitten vaan tuo koko Hämeenlinnaa olympialaisista 1992 (Silloin kuulin sen Rautaruukilla ja joku väitti katselleensa Kyra Kyrklundin lajitovereita. Nimimerkki metsänpeikko tosin on paljon luotettavamman oloinen lähde tähän asiaan.) vainonnut visailu on aluperin väärin mutta sitkeästi pysynyt hengissä.

Pedanttisesti selkäänammunta ei ole virallinen olympialaji, vaikka sitä laajasti etenkin olympiakomitean puitteissa taidetaan harjoittaa.

---
Ja on topic.

Varmasti yllätyksenä monille:
Tommy Ekblom

Ja vähän yleisempi tieto:
Zdzislaw Krzyszkowiak
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos pääsisin karsimaan olympialajien määrää niin kouluratsastus olisi listalla ensimmäisenä. Siinäpä vasta turha laji. Hetukat istuu kaakkien selässä ja paras hevonen voittaa, mutta ratsastaja saa kultamitalin ja mainetta sekä kunniaa. Woe woe...
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Blackie
Jos pääsisin karsimaan olympialajien määrää niin kouluratsastus olisi listalla ensimmäisenä. Siinäpä vasta turha laji. Hetukat istuu kaakkien selässä ja paras hevonen voittaa, mutta ratsastaja saa kultamitalin ja mainetta sekä kunniaa. Woe woe...

Itse taas karsisin esim. kaikenlaiset ammuntalajit. Ehkä kyllä lähinnä sen takia, että minulla ei ole harmainta aavistusta ko. lajien treenauksesta, arvosteluperiaatteista eikä varsinkaan niistä aseista. Näyttää ja vaikuttaa vaan niin typerältä, tuurihan siinä suurimmaksi osaksi ratkaisee, eikä osallistujien taidoilla ole oikeastaan mitään väliä.

He heh...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti metsänpeikko
Itse taas karsisin esim. kaikenlaiset ammuntalajit. Ehkä kyllä lähinnä sen takia, että minulla ei ole harmainta aavistusta ko. lajien treenauksesta, arvosteluperiaatteista eikä varsinkaan niistä aseista. Näyttää ja vaikuttaa vaan niin typerältä, tuurihan siinä suurimmaksi osaksi ratkaisee, eikä osallistujien taidoilla ole oikeastaan mitään väliä.

Olen ihan samaa mieltä. Jos ampuu paristasadasta kudista kolme ohi niin voi olla melkein varma ettei ole mitaleilla. Se on niin pienestä ja monesta yksityiskohdasta kiinni, että eipä siinä ampumataidot hirveästi ratkaise. Lajin treenauksesta en tiedä, mutta kännissä sitä tuskin kannattaa tehdä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Korkeushypyssä ja seiväshypyssä periaatteessa tullaan "maaliin" selkä edellä
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Blackie
Lajin treenauksesta en tiedä, mutta kännissä sitä tuskin kannattaa tehdä.

Off-topic: Eikö näissä tarkkuuslajeissa ole juuri avuksi jos on pienoisessa nousussa? Eikös ole ihan kiellettyjen aineiden listalla tuo alkomahooli?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Hannu Järvenpää

Minun vastaukseni on Hannu Järvenpää, joka tuli maaliin Albertvillen kisoissa 1992. Tosin en tiedä voidaanko tätä laskea, sillä ruotsalaispuolustaja avitti Järvenpäätä siinä määrin poikittaisella mailalla, että ko. hyökkäilijän omiksi ansioiksi tätä ei kyllä voi laskea.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Christian Fittipaldi

Sarjassamme "ei perse edellä" huikein maaliintulo kautta aikain on Christian Fittipaldin F1 maaliintulo Monzan GP:ssä vuonna 1993.

Fittipaldi itse kommentoi: "I kept my eyes open, because I thought if I closed them, I could never open them again!"

Ei kannata edes äänestää - tässä ei tunnu norjalaisten takaperinhiihdot missään.

Katsokaa itse: http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/1993/flip.mov
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Rontti
Luetelkaakaapas ruipelot kaikki Olympian kisoissa maaliin tulleet urheilijat!.

Niin, kyseessähän lienee siis kompa, johon päädyn antamaan vinkin linkin muodossa.

http://www.ci.olympia.wa.us/

Kaippa tuossakin kylässä jotain Hippohiihtoja / ynnämuita kisoja järjestetään.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Hannu Järvenpää

Viestin lähetti Master God
Minun vastaukseni on Hannu Järvenpää, joka tuli maaliin Albertvillen kisoissa 1992. Tosin en tiedä voidaanko tätä laskea, sillä ruotsalaispuolustaja avitti Järvenpäätä siinä määrin poikittaisella mailalla, että ko. hyökkäilijän omiksi ansioiksi tätä ei kyllä voi laskea.
Minulle on järkyttävä tieto tuo että suomalainen jääkiekkoilija on tullut ruotsalaispuolustajan avustuksella.

Mihin tässä maailmassa voi enää luottaa? Seuraavaksi varmaan ervatsalo lopettaa renttumaiseen poikamieselämän* täältä tähän ja Master God kehuu samassa viestissä sekä Puurulaa että Heinoa.

(* Siis ei lopeta elmäänsä, vaan vaihtaa sen parisuhteeseen sisältäen istumapaikkoja jäähalleissa ja lomamatkoja Välimeren käsikädessärannalla-kohteisiin.

Edit: Taitaa olla maantietotaidoissani pieni tarkistamisen paikka.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Hannu Järvenpää

Viestin lähetti Twite
...(* Siis ei lopeta elmäänsä, vaan vaihtaa sen parisuhteeseen sisältäen istumapaikkoja jäähalleissa ja lomamatkoja Välimeren käsikädessärannalla-kohteisiin.

Niin, en tiedä tuosta Välimerestä, mutta Intian Valtameren rannalle pitäisi lähteä helmi-maaliskuun vaihteessa. Ja epäilen vahvasti, että viinaa tulee juotua ko. reissulla hälyyttävän vähän, koska järjestyskimalainen lähtee mukaan.

Lisätiedot: http://www.jatkoaika.com/keskustelu...perpage=25&highlight=goankävijät&pagenumber=8

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös