Maailmankaikkeuden kaunein biisi?

  • 339 693
  • 1 373
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ole hyvä :) Mutta siis itse pidän jopa tuota toista kappaletta "Tivolit" kauniimpana. Molemmat kauniita, mutta Tivolit menee edelle.
Makuasiat oli ku niitä perseitä jne. :D Kummatkin biisit kolahti, Hei rakas ihan vaan hippusen verran kovemmin lyyrisellä puolella.

Mun suosikkibiisit Haloo Helsingiltä on "Huuda" sekä "Hetki on kaunis".

Kyllä, "Maailma on tehty meitä varten" on lempilättyni ko. bändiltä :)
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä onko King Crimsonin Starless mainittu täällä, mutta nyt on. Jos joku ei ole tätä kuunnellut niin nyt kannattaa viimeistään.



 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hain itselleni tuntemattoman biisin toiseen musaketjuun. Mitä sieltä paljastuikaan... itselleni täysin tuntemattomalta brittibändiltä aivan upea biisi kolahti välittömästi meikäläiseen kauneudellaan. Asialla on siis Credo ja biisi "From The Cradle ... To The Grave.



 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukauksen ajattoman kaunis Lintu (san. Maria Mattlar) puhuttelee äärettömän syvästi:


Tämä on yksi niistä kappaleista, joista muistan hetken, ajan ja paikan, jolloin kuulin biisin ensimmäisen kerran.

"En kadu ketään niistä, joita syliini suljin
Heitä sentään rakastin
Itken kaikkia niitä
Joiden ohitse kuljin
Joita väistin ja pakenin"


Kylkiin asti kylmät väreet tästä:
"Kun vain uskallat lakata pelkäämästä
Paratiisin saat takaisin"

Olen sanonut tyttärelleni, että tämä täytyy soittaa mun hautajaisissa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers




Tuossa @Ikävänkantaja kirjoitti, että miten muistaa tosta biisistä ajan ja paikan, jossa kuuli biisin ekan kerran. En nyt aivan varma ole, että oliko eka kerta, mutta tästä biisistä on jäänyt voimakas muisto teinivuosilta. Silloin oli koko latu ja maailma auki, ei huolta huomisesta, sekä kaikki edessäpäin. Aina oli jotain uutta ja jännittävää edessä. Kevään ensimmäiset lämmittävät auringonsäteet ja pussikaljaa juomaan ulos. Koko ajan, kuin olisi pienessä nousuhumalassa. Ja sittenhän se taivas vasta aukesi, kun täytti 18 vuotta ja pääsi baareihin.

Olen jo sen verran vanha, että tuota ajanjaksoa ei oikein konkreettisesti pysty enää elämään, niin siitä tulee koko ajan vain enemmän nostalgisempaa. Tavallaan sääli, koska ei sitä tuolloin tajua, kuinka nopeasti tuon ajan ja sen vapauden menettää. Aikuisuudessakin on omat hyvät puolensa, mutta ei semmoista tunteenpaloa koe enää oikein mistään. Ne teinivuodet oli kyllä huikeaa aikaa, vaikka mahtuihan sinne joukkoon sitä sontaakin. Mutta kelläpä ei toisaalta näin olisi.


Samat muistot tästä biisistä. Isot kotibileet, lähes kaikki kaverit paikalla ja kyseinen biisi soi ämyreistä jatkuvasti. Oltiin nuoria, huolettomia ja elämä edessä.

Muistan ikuisesti, kun samaisissa kotibileissä juttelin järjestäjän isoveljen kanssa, joka sanoi että nauttikaa, elätte nyt sitä aikaa jota kaiholla muistelette joskus. Bileiden järjestäjä oli iltatähti, joten hänen isoveli oli ainakin kymmenen vuotta meitä vanhempi. Ja miten oikeassa mies olikaan! Mutta eihän sitä silloin tajunnut.

Kauhean nostalginen fiilis tuli!
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Täytyy nostaa tätäkin ketjua taas, koska The Neal Morse Bandin v. 2016 julkaistun kaksoisalbumin "The Similitude Of A Dream" viimeinen kappale " Broken Sky / Long Day (Reprise)" täyttää mielestäni tämän ketjun kaikki ehdot. Erityisesti täytyy ihailla bändin nuoren kitaristin Eric Gilletten hienoja sooloja. Lisäksi kaverilla on komea lauluääni, jota saadaan ihailla biisin Long Day -pätkällä.



 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Nostetaanpa tätä ketjua ylöspäin. Olen kuunnellut norjalaista Oslosta kotoisin olevaa Airbag -yhtyettä. Bändin ekalta pitkäsoitolta löytyi aivan ihana biisi, joka kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. Voi olla, että herkillä ihmisillä tulee tippa linssiin tätä kuunnellessa.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös