Mainos

Maailman paras jalkapallomaalivahti.

• 5 922
  • 17

Kuka on mielestäsi maailman paras jalkapallomaalivahti?

• Oliver Kahn.FC Bayern

Ääniä: 32 37,6%
  • Francesco Toldo. Inter

Ääniä: 24 28,2%
  • Gianluigi Buffon. Juventus

Ääniä: 10 11,8%
  • Fabien Barthez. Man Utd

Ääniä: 9 10,6%
  • Angelo Peruzzi. Lazio

Ääniä: 4 4,7%
  • Dida. Corinthians

Ääniä: 3 3,5%
  • Jerzy Durek. Liverpool

Ääniä: 15 17,6%
  • Santiago Cañizares. Valencia

Ääniä: 7 8,2%
  • Iker Casillas. Real Madrid

Ääniä: 10 11,8%
  • Gianluca Pagliuca. Bologna

• Jose Francisko Molina. Deportivo

• Hans-Jörg Butt. Leverkusen

Ääniä: 5 5,9%
  • Pablo Oscar Cavallero. Celta

• Edwin van der Sar. Fulham

Ääniä: 6 7,1%
  • Recber Rüstü. Fenerbahce

• Richard Wright. Arsenal

• Thomas Sorensen. Sunderland

• Gabor Kiraly. Hertha BSC

• Sander Westerweld. Real Zaragoza?

• Nuno. Deportivo

• Massimo Taibi. Atalanta

• Cesar. Real Madrid

• Fabian Hector Carini. Juventus

• Ivica Kralj. PSV

• Georh Koch. Kaiserslautern

• Shay Given. Newcastle

Ääniä: 6 7,1%
  • Andy Oakes. Derby County

Ääniä: 5 5,9%
  • Carlo Cudicini. Chelsea

• Gregory Coupet. Lyon

• Joku muu. Kuka?

Ääniä: 11 12,9%

• Äänestäjiä
    85

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Kuka on mielestäsi maailman paras jalkapallo maalivahti? Itse arvostan korkealle kaksikon Francesco Toldo/Jerzy Durek. En tosin uskalla sanoa kumpi on parempi.

EDIT: monia hyviä veskareita jäi mainitsematta. Hyväksyin monivalinnat koska monien (mukaan lukien itseni) mielestä ei ole selvästi maailman parasta maalivahtia vaan siellä on todella monta hyvää veskaria. Edellämainittujen lisäksi annoin ääneni loistavalle harakkaveskarille Shay Givenille joka on ollut aivan ilmiömäinen niissä peleissä mitä olen nähnyt. Toinen jolle annan äänen on juuri nyt televisiossani roikkuva maalivahti Mike Oakes joka on ollut tällä kaudella todella hyvä "pässien" maalilla. Häntä ei TODELLAKAAN voi minusta syyttää siitä että omissa on soinut tällä kaudella liikaa.

Viimeksi muokattu:

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kahn, Toldo ja Dudek. Tuosta kolmikosta löytyy paras veskari.
Jääskeläisen olisi tuohon listaan voinut kyllä lisätä ja Niemen, koska kyllä varmasti kyseiset kaverit listalle mahtuisivat. Enkä nyt vedä kotiinpäin tippaakaan.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti kuningas
Jääskeläisen olisi tuohon listaan voinut kyllä lisätä ja Niemen, koska kyllä varmasti kyseiset kaverit listalle mahtuisivat. Enkä nyt vedä kotiinpäin tippaakaan.
Mutta eipä mahtuneet tuonne CM:n listalle mistä minä nämä veskarit bongasin. Kieltämättä olisin mielelläni pistänyt Antti Niemen listalle, mutta sitten siihen olisi saattanut tulla kaikki äänet jotka eivät tunne nimiä esim. Coupet.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Jaska85
Mutta eipä mahtuneet tuonne CM:n listalle mistä minä nämä veskarit bongasin. Kieltämättä olisin mielelläni pistänyt Antti Niemen listalle, mutta sitten siihen olisi saattanut tulla kaikki äänet jotka eivät tunne nimiä esim. Coupet.

Totta, mutta eipä näitä maalevahteja nyt minkään CM:n kautta kannata rankata. Jääskeläinenkin on noussut hienosti valioliigan parhaimpien veskareiden joukkoon ja sitä ainakin minä ihmettelen, miksi Antti Niemi pelaa vieläkin Skotlannissa. Valioliigassa olisi varmasti kova sana.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti kuningas

Totta, mutta eipä näitä maalevahteja nyt minkään CM:n kautta kannata rankata. Jääskeläinenkin on noussut hienosti valioliigan parhaimpien veskareiden joukkoon ja sitä ainakin minä ihmettelen, miksi Antti Niemi pelaa vieläkin Skotlannissa. Valioliigassa olisi varmasti kova sana.
Joo ei toki kannatakkaan. Mutta pistin CM:n mukaan veskarit kalleimmasta halvimpaan ja otin sieltä nämä 29 veskaria. Olen myös samaa mieltä että Niemi tuhlaa uraansa tuolla Skotlannissa. hän on omasta mielestäni loistava veskari jolla on yhdet maailman nopeimmista reflekseistä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Minun kolmikkoni on Toldo, Buffon, Barthez... Mutta jos Nasse-setä olisi ollut listalla hän olisi saanut ääneni, koska hän oli 90-luvun paras maalivahti. Nyt alkaa jo ikä painaa ...

EDIT: Kemulator, onhan se Schmeichelikin tehnyt maalin :) Ja pelitilanteesta eikä mistään erikoistilanteesta ...

Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nykymaalivahdit eivät kiinnosta ja muutenkin listaus on kyseenalaista.
Kuitenkin jos minun pitäisi valita joukkueeseeni yksi maalivahti torjumaan niin valitsisin Claudio Taffarelin.
Ainakin rankkareiden torjujana mies on ilmiöimäinen, niistä kymmenistä rankuista joita olen itse nähnyt hänen torjuvan/imevän niin n. 9/10 hän on ollut mukana ja 7/10 torjunut.
Etenkin ikimuistoisessa 98 MM Hollanti-Brasilia ottelun rankut olivat miehen suurta näytöstä, kaksi torjuntaa ja kahdessa päästetyssä aivan tipalla ettei torjunta onnistunut.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Viereenkirjoittanut haluaa nähdä futiskentillä värikkäitä persoonia, ja sellaisia ovat kaikki hyökkäävät maalivahdit. Tarkoitan tällä niitä maalivahteja, jotka ampuvat oman joukkueensa vapaa- ja/tai rangaistuspotkut. Ääni Hans-Jörg Buttille ja Jose Luis Chilavertille, joka äänestyslistasta puuttuu kokonaan.

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Nykyään ehkä Dudek

Oman pelipaikan edustajien laittaminen järjestykseen on vaikeaa (Jaska85 varmasti tietää, että katsoo asioita hieman eri kulmasta kuin "tavalliset katsojat"), mutta tällä hetkellä joukkueelleen elintärkeä mies on Jerzy Dudek, sillä Livepoolin peli perustuu täysin puolustuksen onnistumiseen. Toisin on esim. toisella brittiseuralla ManU:lla, jonka puolustus on sekoillut pahemman kerran pitkin kautta Barthezia myöten, mutta hyökkäysvoima on niin mahtava, että vastustaja on kaatunut useimmiten etenkin alkukauden jälkeen.

Annoin siis ääneni Dudekille, mutta sanottakoon, että äänestettäessä kaikkien aikojen parasta maalivahtia, vastaukseni olisi ilman muuta Peter Schmeichel, joka oli 90-luvulla aivan omaa luokkaansa tärkeissä paikoissa. Pitää ottaa huomioon myös Schmeichelin johtajuus, mitä moni ei osaa arvostaa tarpeeksi korkealle. Avaukset ja ns. moderni maalivahtipeli oli Peterillä hallussa viimeisen päälle: etenkin heitto on legendaarisen kuuluisa.

Toinen asia, mistä haluan muistuttaa, on edelleen kansalaisuuskysymys ja Antti Niemen (ali)arvostus. Ana on osoittanut Skotlannissa ja maaotteluissa taitonsa ja vaikka hän on "vain" 185cm on hänen refleksinsä, avauksensa ja pelinlukunsa maailmanluokkaansa. Ana ei varmaankaan ole samanlainen pukukoppipelaaja tai "pelote" puolustukselle kuin Schmeichel, mutta hän on erilainen johtaja. Mistään hyssykästä ei tietenkään ole kyse, mutta sellaista räiskyvää elehtimistä a'la Schmeichel, Kahn, Chilavert & co. Niemi ei edusta eikä pidäkään, vaan Ana hoitaa hommansa omalla tyylillään. Toivon todella, että hän pääsee pelaamaan vielä Valioliigaan, mieluiten jo ensi vuonna.

PS. Ana ei myöskään tee niitä kuuluisia "pyttykerhotorjuntoja", joita esim. Jens Lehmann väitti Kahnin tekevän näyttääkseen paremmalta. Loistava ammattimies, joka ei valita eli siis tyypillinen suomalainen.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Vanhat suosikkini:
Rinat Dassajev
Walter Zenga
Harald Schumacher

Nykypäivän maalivahdeista ykkönen on Jose Luis Chilavert

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Ehdottomasti Antti Niemi!! ¨
Tämä kyllä johtuu siitä, että hän oli meikäläisen suuri idoli kymmenen vuotta sitten kun itse pelasin futista tolppien välissä. Mutta sympaattinen kaveri edelleen.. Toivottavasti siirtyis vaikka englantiin, niin näkis anan edesottamuksia enemmän.

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Omat ääneni menivät Kahnille, Toldolle ja Liverpoolissa loistaneelle Jerzy Dudekille. Myös Carlo Cudicini saa kunnia maininnan kaveri on tainnut kopata maalivahdeista enitän pilkkuja valioliigassa.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Makuasia on, ketä parhaaksi arvostaa. Erinomaisia maalivahteja on pilvin pimein, mutta Saksan ja Bayernin Olli Kahn on kuitenkin suosikkini tässä äänestyksessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy