Maailman ärsyttävimmät äänet

  • 10 982
  • 88

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse en kestä yhtään metallin hankaamista toiseen metalliin. Esim. metallisella lusikalla kaivetaan metallisesta tarjoiluastiasta jotain. Myös ruuan vetäminen haarukasta voimakkaasti hampailla puristaen aiheuttaa saman ilmiön, eli menee iho kananlihalle ja tulee kylmiä väreitä. Muutamalla muullakin ihmisellä olen kuullut olevan saman inhotuksen aiheen. Serkkuni ei kestä sitä, että kynsillä raavitaan esim. mattoa tai kudottua pyötäliinaa. Kuulemma jokin assosiaatio tulee kynsien taittumisesta ja kylmät väreet.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
- Keskellä yötä koiran tai vast. eläimen itsesä puhdistaminen.
- Kelloradion herätysääni.
- YleX:n Juuson puheääni/huutaminen -> Kanava vaihtuu
- Kaupassa huutavat kersat.

Edit: Lisäyksenä autosta kuuluva yllättävä rusahdus/kolahdahdus (tänks puuha-pete)
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en kestä yhtään metallin hankaamista toiseen metalliin. Esim. metallisella lusikalla kaivetaan metallisesta tarjoiluastiasta jotain. Myös ruuan vetäminen haarukasta voimakkaasti hampailla puristaen aiheuttaa saman ilmiön, eli menee iho kananlihalle ja tulee kylmiä väreitä.

Sama juttu minulla. Minulle tuli jopa kylmät väreet pelkästään siitä että luin tuon kirjoituksesi ja kuvittelin tuon äänen mielessäni.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Itse en kestä yhtään metallin hankaamista toiseen metalliin. Esim. metallisella lusikalla kaivetaan metallisesta tarjoiluastiasta jotain. Myös ruuan vetäminen haarukasta voimakkaasti hampailla puristaen aiheuttaa saman ilmiön, eli menee iho kananlihalle ja tulee kylmiä väreitä. Muutamalla muullakin ihmisellä olen kuullut olevan saman inhotuksen aiheen. Serkkuni ei kestä sitä, että kynsillä raavitaan esim. mattoa tai kudottua pyötäliinaa. Kuulemma jokin assosiaatio tulee kynsien taittumisesta ja kylmät väreet.


Pakkiruokailut olivat varmasti miellyttäviä tapahtumia?

Lisäisin tähän minkä tahansa äänen, mikä yhtäkkiä poikkeaa normaalista äänestä, kun tekee jollain koneella jotakin homma. Tarkoitan siis isompia työkoneita.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Sitä yhtä ainoaa ärsyttävintä ääntä on sangen vaikeaa nimetä, mutta heitetään ilmoille pari kandidaattia.

- Hyttysen ininä pimeässä makuuhuoneessa, kun yrität parhaasi mukaan nukahtaa, etkä millään jaksaisi vaivautua nousta lämpimästä peiton alta nitistämään inisijää.
- Liian kovalla voimakkuudella soiva "persoonallinen" kännykän soittoääni.
- Edellä mainittu ruuan vetäminen hampailla ruokailuvälineestä.
- Teiniautojen ja mopojen sekä näiden kulkupelien omistajien kurnutus.
- Tiirojen ja lokkien kirkuna.

Muutoin noin hajahuomiona tuli mieleen, että luulisi markettien kassoilla työskenteleviä pidemmän päälle kyrsivän se viivakoodinlukijan pitämä piipitys. Itse en ainakaan haluaisi moista ääntä työn ohessa kuunnella.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ykkösenä listalle pääsee Tuulikello*, siis sellainen joka laitetaan roikkumaan ikkunan, oven tai jonkun muun eteen ja sitten siinä se saatana tuulessa kilkattaa. Taitaa olla itse perkeleen keksintö. Nuorena, kun vanhempieni luona asuin, niin siellä tuollainen killui. Paitsi silloin kun tulin kotiin, revin sen alas. Sitkeästi se siellä vieläkin roikkuu noin 15 vuoden jälkeenkin. Ikuiset traumat.

Toisena listalle pääsee kaikenlaiset särinät ja kolinat mitä autoista kuuluu. Ihan kamalaa. Ei uudehkosta autosta nyt mitään ylimääräisiä ääniä kuulu tulla.

Kolmanneksi vielä toisen ihmisen MP3,IPod ja korvalappustereoista yms. kuuluva säksätys. Laittakaa se saatana hiljempaa ettei sitä tarvi kuunnella. Tai jos sattuu olemaan hyvää musiikkia, niin sitten niin lujalle että siitä saa muutkin selvää.


*Modeille tiedoksi, että linkissä on kuva jostain idiootista kuuntelemassa tuulikelloa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ykkösenä listalle pääsee Tuulikello*, siis sellainen joka laitetaan roikkumaan ikkunan, oven tai jonkun muun eteen ja sitten siinä se saatana tuulessa kilkattaa. Taitaa olla itse perkeleen keksintö. Nuorena, kun vanhempieni luona asuin, niin siellä tuollainen killui. Paitsi silloin kun tulin kotiin, revin sen alas. Sitkeästi se siellä vieläkin roikkuu noin 15 vuoden jälkeenkin. Ikuiset traumat.
Aika makee toi kuva. Muistan muuten itsekin joskut tempaisseeni sen kilkuttimen sieltä katosta irti.

Juuri tällä hetkellä ärsyttävin ääni ihan ylivoimaisesti on tyttäreni tekoitku, joka lähtee pienenkin vastoinkäymisen osuessa kohdalle. "Yhy-yhy-yhy-yhy-yhy!"

Hanna Ekolan ääni on myös aika kamala. Ja Anni Sinnemäen puhetapa. Ja Jelena Isinbajevan ääni. No ylipäänsä kaikkien naisten korkea ja kimittävä ääni, varsinkin radiossa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kyllä se on Matti Vanhasen ääni. Että osaa olla ärsyttävää kun Matti puhuu paljon, huonosti artikuloiden ja vielä sanomatta mitään!

Tähän huonon artikulaation ja mutinan listaan haluaisin lisätä Jari Litmasen ja Ari Sulanderin. Kaikki tuntuvat puhuvan kuin olisi puuvillaa suussa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mulla taas tulevassa ex-anoppilassa harrastetaan seinäkelloja. Niitä on valehtelematta samalla seinällä 8 kappaletta. Kaikki kellot ovat hieman eri ajassa ja kaikki päästävät äänen tasatunnein ja tunnin puolikkaiden kohdalla. Yksi niistä on käkikello, mutta luojan kiitos se on pimahtanut.

Pari kelloa pitää matalaa bong-bong-ääntä. Muutama sellaista peruskilinää, kuin triangelia soittaisi. Mutta yhdessä kellossa on niin valtava kilkatus, että tärykalvot rutisevat. Talon väkeä ne eivät häiritse, mutta kaikkia vieraita kyllä. Ärsytyksen tuplasi aikonaan vielä se, kun eukon mummo vielä eli. Aina, kun kellot kilkattivat, niin muori (RIP) kysyi aina "kukahan sieltä tulloo?", kun luuli kelloa ovikelloksi, raastavaa.

Ainoa ilo niistä kelloista tuli silloin, kun ne katkaisivat äärimmäisen kiusallisen hiljaisuuden kahvi- tai ruokapöydässä. On heillä toki mökilläkin kello, mutta sen vaiennan ensimmäisenä tekonani kun mökille saavun.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään töissä havaitsin että sellaisessa metallisessa isossa loisteputki-kattovalaisimessa edestakaisin rämistelevä paarma pitää aika vittumaista ääntä. Hirveä pörinä ja välillä pauke kun se ötökkä pamahtelee sitä ritilää tai valaisimen metallireunuksia päin.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mitä nyt ensimmäisenä mieleen juolahtaa, niin:

- Alangon veljesten lauluääni, verrattavissa variksiin ja harakoihin. Tero Vaara tavoittelee myös tuota titteliä vittumaisimpaan lauluääneen.
- Ruokaillessa mässytys, ryystäminen ym. turha ääntely. Sama asia myöskin, jos joku jauhaa purkkaa kuin kameli siinä vanhassa Nicorette-mainoksessa.
- Reilusti tarhaikäisten turhanpäiväinen vinkuminen ja kiljuminen mm. kaupassa tai julkisissa kulkuneuvoissa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hanna Ekolan ääni on myös aika kamala. Ja Anni Sinnemäen puhetapa. Ja Jelena Isinbajevan ääni. No ylipäänsä kaikkien naisten korkea ja kimittävä ääni, varsinkin radiossa.
Lisätään vielä Inka Heneliuksen ääni. Aika ikävästi käy korvaan myös.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Sama asia myöskin, jos joku jauhaa purkkaa kuin kameli siinä vanhassa Nicorette-mainoksessa.

Purukumi on muutenkin yksi tuote, joka pitäisi kieltää. Mikään ei ole idiootimman näköistä kuin se kun joku syö purkkaa suu auki ja puhuu samalla. Myös purkan syönnistä kuuluva maiskutus ja paukuttelu aiheittaa sellaisen reaktion, että tekisi mieli tehdä fyysistä väkivaltaa purkan syöjää vastaan.

Teinit ovat tuossa pahimpia. Ja vanhemman siskoni poika. Se nyt ei osaa syödä muutenkaan mitään maiskuttamatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös