Maa

  • 741
  • 2

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Sattuiko kukaan katsomaan tänään Veikko Aaltosen "Maa" -dokumenttia? Dokkarissa kuvattiin suomalaisten maanviljelijöiden, ym. elämää vuosina 1996-2000 Euroopan Unioniin liittymisen jälkeen.

Täytyy tunnustaa, että vaikka maalta olen minäkin ja maalaiselämä on jokseenkin tuttua, tuo dokumentti vaan lisäsi arvostustani maajusseja kohtaan. Kukaan ei saa leipäänsä ilmaiseksi, mutta kyllä tuossa maalaiselämässä saa tehdä tosissaan töitä selvitäkseen. Varsinkin kun Brysselin suunnalla käytetään kaikki mahdolliset keinot ns. perinteisen elämän vaikeuttamiseksi.

Vahvoja perinteitä, sitä "oikeaa" elämää, kauniita ja vahvoja arvoja, puhdasta luontoa, rehellisiä ihmisiä ja kovaa, mutta erittäin palkitsevaa työtä.

Loistavaa vastapainoa tämän kaiken cityhössötyksen keskelle!
Uskallan suositella kaikille, enkä vähiten ikikaupunkilaisille...
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Katsoin taas, mutta sarjaversio oli pitempi ja parempi. Tämä elokuvaversio menetteli.

Muistattekos pari kesää sitten tulleen dokkarin jostain Amerikan keskilännen(?) tilasta, jossa nuoripari viljeli? Taisi olla kolme tytärtä, huonot suhteet appivanhempiin, velkaa pirusti, monta huonoa satoa peräkkäin, perheriitoja, mutta melko onnellinen loppu.

Kyllä sontatunkion päältä maailmalle lähtenyt osaa arvostaa sitä elämää. Vaikka ollaan EU:n torppareita, niin ollaan sitä mahollisimman ittenäisesti!
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
agrikulttuuria

Ilmaiseksi ei tule mitään, ei todellakaan..sama nähtiin taas eilen kun puoli kahteen yöllä asti olin pellolla ja koneita korjaamassa. Eihän maata viljelemällä rikastu mutten siitä kyllä luovu kun oma vuoroni tulee. Omalle työlleen ei voi laskea palkkaa ja jos voita haluat leivän päälle niin sitten pitääkin jo olla toinen työ..kuten nytkin. Ja kyllähän minä tästä pidän, sitä näkee joka vuosi oman työnsä tulokset ja voi todeta että kyllähän sitä jotain kuitenkin osataan. Eikä itseäni haittaa vaikka jotkut eivät tätä ymmärtäisikään, kunhan vain eivät estä minua tekemästä tätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös