Ma 4.1.2016 Otteluseuranta (8. kisapäivä)

  • 162 794
  • 1 582
Tila
Viestiketju on suljettu.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jaa, minäpä taidan lakata ennustelemasta tämän joukkueen menestystä - sen vaan sanon, että kun minä olin nuori niin Suomi ei ikinä pärjännyt ilman kurinalaista joukkuepuolustusta. Toki silloin oli vähemmän huippulahjakkuuksia joukkueessakin notta mitäs minä tiedän. Ruotsi tuskin kovin helposti sekoilee Kanadan tapaan, mutta toisaalta jäävät yksilöinä kuitenkin Kanadasta jälkeen. On sellainen tunne, että ihan mitä vain voi tapahtua tässä pelissä...
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On Ruotsi ennakkosuosikki paremman puolustuspelaamisen takia, jos asiaa järjellä ajattelee. Onneksi ei tarvitse ja klo 1600 luistelee jäälle sinivalkoiset suosikit.. Ei tarvitse olla kummoinen selvännäkijä ja osaa ennustaa viihdyttävää ottelua.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Upea kiekkopäivä taas luvassa. Kanada-peliin heitin tulosvetoon 7-5, joten sen verran lähelle päästiin, että uskallan nytkin heittää ilmoille Suomen voiton maalein 5-4!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Mä veikkaan, että tulee todella puuduttava matsi. Ruotsi pelaa todella vittumaisen kliinisesti ja voittaa 3-1. Vituttaa jo oikein valmiiksi:)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaa, minäpä taidan lakata ennustelemasta tämän joukkueen menestystä - sen vaan sanon, että kun minä olin nuori niin Suomi ei ikinä pärjännyt ilman kurinalaista joukkuepuolustusta. Toki silloin oli vähemmän huippulahjakkuuksia joukkueessakin notta mitäs minä tiedän. Ruotsi tuskin kovin helposti sekoilee Kanadan tapaan, mutta toisaalta jäävät yksilöinä kuitenkin Kanadasta jälkeen. On sellainen tunne, että ihan mitä vain voi tapahtua tässä pelissä...
Jaa, silloin kun minä olin nuori, Suomi ei pärjännyt mitenkään ikinä missään (kiekkoturnauksissa) - hyvä, että kehdattiin edes SM-mitallit joillekin jakaa...
Oli kai silloinkin lahjakkuuksia, mutta vertailukohdat olivat ammattilkaisina niin paljon edellä (punakone, etc.), ettei oikein mitään jakoa.

Illan pelistä ja Ruotsista on sanottava, etteivät sekoile eivätkä höntyile => ei mitään jakoa Suomella, jollei tuota Jalosen puolustuspään konseptia lopultakin saada toteutettua ja että Suomen pakit saisivat poikki pelin (= kiekon omille) nopeasti omassa päädyssä ilman nähtyjä pitkiä pyörityksiä. Siinä ruotsalaiset ovat omimmillaan ja suomalaisten peli menee välittömästi perässä juoksemiseksi => kiekko keskiympyräaloitukseen.

Edit: Ei ennustuksia täältäkään, mutta toiveita esim. Jalosen suuntaan rohkeudesta muuttaa ketjuja niin, että ruotsalaisetkin joutuvat pikkuisen funtsimaan kotijoukkueena - yksi ketju voidaan kyllä pelata näkymättömiin....
 
Viimeksi muokattu:

Bromse

Jäsen
Pessimisti ei pety. Siksi me on hävitty tää peli.

Suomen puolustus omissa ei ole toiminut kovinkaan tyydyttävästi, ja Kanada-peli oli pohjanoteeraus tämän turnauksen osalta. Samanlaisella kurittomalla pelillä ja syöttöhassien määrillä Ruotsi tulee olemaan tyly vieras. Suomen onneksi hyökkäyspelaaminen onkin ollut harvinaisen tehokasta, ja kuusi maalia per peli tahdilla pystytään kaatamaan mikä joukkue tahansa. Kähkönen jos esittää samanlaisia otteita kuin Kanadaa vastaan, ja puolustusta parsitaan kasaan edes sen verran, ettei harhasyöttöjä nähdä omalla alueella yhtään (onko liikaa pyydetty?), on Suomella avaimet voittoon.

Yksi korjattava asia on myös alivoima, mikä on ollut ihan luokattomalla tasolla myöskin. Sen korjaaminen ei tapahdu ihan yhtä helposti kuin harhasyöttöjen karsiminen, joten sen kanssa pitää vain olla sormet ristissä. Jäähyt pitää tietenkin pitää minimissä, mutta se nyt on helpommin sanottu kuin tehty. Näissä junnukisoissa varsinkin, missä virheitä tulee roppakaupalla. Ylivoima puolestaan on 5vs5 pelin hyökkäyksen kanssa samassa kastissa, eli siinä on mahdollisuus parsia kasaan alivoimalla omiin menneiden maalien tuoma takamatka.

Koska pessimisti ei pääse tuskistaan eroon, ennustan tänään tulevan lähtö himmeämmän mitalin jahtiin. Ruotsi ollut Jenkkien kanssa kisojen vakuuttavin nippu, joka on saanut pelinsä aika hyviin uomiin jo ensimmäisistä kisapäivistä saakka. Se tulee rokottamaan varmasti puolustuspään virheistä, eikä ulkomuistista sen erikoistilannepelaaminenkaan ole kuralla. Kaikki toivoni lepää Kähkösen, Suomen hyökkääjien tehokkuuden, ja puolustuspään hasardi-alttiuden minimissä pitämisen harteilla. Menisiköhän jälleen maalintekokilpailuksi, lopputulos 5-7. Toivottavasti 7-5.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kähkönen maalille – Suomen kokoonpano Ruotsin kaatoon - Leijonat - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

Suomen kokoonpano Ruotsi-välierään:
Maalilla: 1 Kaapo Kähkönen (varalla: 30 Veini Vehviläinen)

1. ketju 29 Patrik Laine - 20 Sebastian Aho - 9 Jesse Puljujärvi
6 Joni Tuulola - 4 Olli Juolevi

2. ketju 19 Aleksi Saarela - 25 Julius Nättinen - 24 Kasperi Kapanen
7 Niko Mikkola - 2 Sami Niku

3. ketju 21 Antti Kalapudas - 10 Roope Hintz - 15 Mikko Rantanen
3 Miro Keskitalo - 18 Vili Saarijärvi

4. ketju 12 Kasper Björkqvist – 13 Miska Siikonen - 28 Juho Lammikko

13. hyökkääjä: 23 Sebastian Repo
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Illan pelistä ja Ruotsista on sanottava, etteivät sekoile eivätkä höntyile => ei mitään jakoa Suomella, jollei tuota Jalosen puolustuspään konseptia lopultakin saada toteutettua ja että Suomen pakit saisivat poikki pelin (= kiekon omille) nopeasti omassa päädyssä ilman nähtyjä pitkiä pyörityksiä.

Niin, Ruotsi kaiketi tulee olemaan tyypillinen Ruotsi: kylmästi ja kurinalaisesti pelaava - välillähän se voi mennä sellaiseen saamattomaan diesel-moodiin, mutta jos Suomi on yhtä sekaisin omassa päässä kuin aikaisemminkin niin pakostakin on kylmää kyytiä Ruotsin kanssa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiva nähdä kuka ottaa 4. aloitukset. Mut nyt ei oo aika sekoittaa kenttiä, se olisi junnu virhe valmentajan taholta.
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Joko vois peli alkaa!? Ei malta oottaa enää, mut eihän onneks oo enää ku reilu tunti pelin alkuun!

Oma veikkaus ottelusta, Suomi vie 7-6 jatkoajalla, toivotaan silti ettei näin monta maalia omiin..
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eikai kukaan oikeasti uskonut, että Jalonen lähtee tässä vaiheessa sotkemaan ketjuja?
En uskonut, mutta toivoin. Hintz ei ole vakuuttanut sentterinä etenkään omassa päässä, kun homma ei vaan ole selkäytimessä => siirto laitaan voisi vapauttaa kaverin peliä ja tehoja ja antaisi täten "leveämmällä rintamalla" pikkuisen enemmän mahdollisuuksia.
Näin lyhyissä turnauksissa ei kannata odottaa jonkun ketjun/joidenkin pelaajien yhteispelin aukeamista pelistä toiseen, siis liian kauan. Kuten tiedämme, rohkeat liikkeet vaativat nöyrtymistä tosiasioiden edessä, mutta jos niistä tehdään esim. median edessä arvovaltakysymyksiä, ollaan asenteellisesti aika metsässä...
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Hyvä tunti aikaa matsiin ja taas Esteriä jännittää niin, ettei tahdo kahvikuppi kädessä pysyä. Valvoin muuten melkein koko yön, kun pelkäsin Jalosen tekevän ketjuihin muutoksia.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiekko jäähän, kalja auki ja kalsarit päähän; siitä on hyvä tovi kun olen viimeksi jännittänyt jotain Suomen matsia näin.

Kaikki punnukset ovat sen puolella että Ruotsi vie sex - null, mutta aina ihmeet ovat mahdollisia, niitä varten tässä eletään.
 
Eipä ole jännitys ollu näin tapissa taas ihan hetkeen jääkiekkopelin takia. Eniten kai se tekee, kun ei tuosta suomen joukkueesta tiedä yhtään mitä mitä pelissä tulee käymään.

Nyt jo alkaa vituttamaan tuo alkanut iltapäivälehtien kuittailut puolin ja toisin, tietääkin että ei tartte illalla/huomenna urheilusta mitään lukea, kävi pelissä miten vain.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Myöhäisempi välieräottelu tulee olemaan varsin mielenkiintoinen. Yhdysvallat lähtee otteluun kenties jopa selkeänä ennakkosuosikkina, mutta Venäjää ei missään nimessä saa aliarvioida. Jos tämä ottelu ei sytytä Venäjää, niin ei sitten mikään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Myöhäisempi välieräottelu tulee olemaan varsin mielenkiintoinen. Yhdysvallat lähtee otteluun kenties jopa selkeänä ennakkosuosikkina, mutta Venäjää ei missään nimessä saa aliarvioida. Jos tämä ottelu ei sytytä Venäjää, niin ei sitten mikään.

Venäjä on kai ollut perinteisesti aika paha vastustaja USA:lle näissä kisoissa - itse toivon ettei ainakaan tule mitään yksipuolista näytöstä vaan tasainen ja jännittävä peli. (Jos Ruotsi on voittanut niin toivon USA:n voittoa ja jos Suomi niin Venäjän...)
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ruotsi vei meitä Lappeenrannassa U-18 kisoissa tässä ikäluokassa 10-0. Tasoero on siis ennakkoon aika selkeä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse kannatan jälkkärissä Jenkkejä, jotka ovat aina kakkossuosikkini kansainvälisessä pelissä. Pelaavat hienoa peliä turnauksesta toiseen ja aina hymy huulilla.

Venäjä on aina arvaamaton mutta nähdyn perusteella en usko että kaatavat "Wilsoneita".
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Joo, ei se kannata ees pelata. Luovuttaa nyt niin on sit saanut tarpeeks levätä pronssipeliä varten.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.44
  • 4.40
  • 2.36
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös