Kiitos JYP, kiitos SaiPa ja onnittelut Lappeenrantaan. Urheilun seuraamisessa tavoitteena on ainakin omalla kohdallani saada elämyksiä harmaan arjen keskelle. Tässä viimeisen vuoden aikana olen saanut kunnian todistaa kahta sellaista pudotuspelisarjaa, joiden takia jaksaa pelejä katsella välillä tylsänkin runkosarjapuurtamisen läpi. Tuo ensimmäinen sarja oli viime kesän NBA-finaalit ja toinen tietenkin juuri päättynyt klassikko. Molemmissa sarjoissa oma suosikkijoukkueeni jäi nuolemaan näppejään, mutta silti koen, että urheilufanaatikkona olen saanut näitä sarjoja seuratessa aivan kaiken.
Lisäksi on kiistatonta, että juuri ratkennut välieräpaikka on tärkeämpi lappeenrantalaisille kuin jyväskyläläisille. Siksi voinkin jopa näin äkkiä katkeran lopun jälkeen sanoa, että olen iloinen kaikkien SaiPan kannattajien ja koko Lappeenrannan puolesta. Vaikka varmaan paskaksi faniksi leimataankin! Valitettava tosiasia on kuitenkin se, että tässä sarjassa molemmat joukkueet joutuivat antamaan itsestään kaiken (ja vähän päälle) irti ja levänneen näätälauman haastaminen tulee olemaan SaiPalle todella vaikeaa, jollei peräti mahdotonta. Näitä tuskin Lappeenrannassa vielä tänä iltana ainakaan mietitään.
Nyt poistun jääkiekkokannattajan kesälomalle. Kiitos kaikille!