Ma 28.3.2022 Kärpät - Ilves

  • 4 613
  • 52

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Taas mennän. Eilinen ei tänään enää merkkaa mitään, eniten jännittää onko Ipa nollannut eilisen ja tuleeko yhtä raikkaalla jalalla peliin kuin eilen. Mitähän Kärpät on keksinyt, jatkuuko nähty vai alkavatko nostamaan karvausta ja fyysistä peliä kovemmalle tasolle? En itse kyllä keksi miten Ipa ei poistuisi tänäänkään voittajana kaukalosta, Ipan pahin vastustaja tässä sarjassa on Ipan henkinen tila pelipäivänä, joka toivottavasti ei enää heilahtele kuten runkkarissa tuplapelipäivinä pahimmillaan. Flow päälle pojat!
 
Mielenkiinnolla seuraan mitä Kärpät on keksinyt vuorokauden aikana. Luulen että tulee liian nopeasti ja peli seuraa eilisiä jalan jälkiä, Ilves voittanee reilusti.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Mielenkiinnolla seuraan mitä Kärpät on keksinyt vuorokauden aikana. Luulen että tulee liian nopeasti ja peli seuraa eilisiä jalan jälkiä, Ilves voittanee reilusti.

Itse sen 61 ottelua tällä kaudella katsellut Ilveksen menoa, niin jotenkin vaikea uskoa tähän. Yleensä tämä back-to-back peleistä jälkimmäinen on ollut VAIKEA.. eikä Kärpät nyt toista kertaa noin heikko voi olla, eihän?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni on paha pelko, että Ilves on hiukan jäykin jaloin liikeellä Oulussa. Jos joukkue ei kykene pelaamaan alusta asti samalla intensiteetillä kuin eilen, tulee tänään hankala ottelu.

Kärppien pitäisi olla perkuleen sisuuntunut eilisestä ottelusta, jolloin he haluavat voittaa tänään Raksilassa.

Toivottavasti Myrrän ketjurulettia ei ole pyöritelty, sillä eilen joukkue oli hyvässä tasapainossa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ohtamaata ainakin eilen maalin edessä nöyryytettiin vähän joka suunnasta, joten tuskin tapahtuu tänään samaa uudelleen. Tiukka peli tulee olemaan, Oulussa Kärpillä etuna vaihtoetu. Muuta etua siellä ei sitten olekaan
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Ohtamaata ainakin eilen maalin edessä nöyryytettiin vähän joka suunnasta, joten tuskin tapahtuu tänään samaa uudelleen. Tiukka peli tulee olemaan, Oulussa Kärpillä etuna vaihtoetu. Muuta etua siellä ei sitten olekaan
Boldaus oma.
On. Kärpille voi vittuilla vaan kerran. Niinku eilen. Ei enään tänään.
Navakkaa pohjoistuulta koko maassa luvassa klo 1830 alkaen.
 

Driver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Suomi, Suomalaiset NHL:ssä, V. Ze
Ipa tänään:

Mieho-Kontiola-Anttila
Parikka-Elorinne

Haapala-Sebök-Baptiste
Salmela-Masin

Suomi-Mäntykivi-Oden
Lööf-Johansson

Päkkilä-Ikonen-Ikonen
Gazda

Langhamer
Zherenko

Eli samoilla mennään kun eilen, vamos!
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse sen 61 ottelua tällä kaudella katsellut Ilveksen menoa, niin jotenkin vaikea uskoa tähän. Yleensä tämä back-to-back peleistä jälkimmäinen on ollut VAIKEA.. eikä Kärpät nyt toista kertaa noin heikko voi olla, eihän?
On tämä ihan eri pelata pudotuspeli back-to-back.
Toivotaan että näistä oltaisi opittu.

En usko että Kärpät oli huono eilen, me oltiin vain aika hyviä. Vähemmän jännitti kun runkosarjapeleissä keskimäärin...
Sebok ja Kontiola nosti vielä entisestään tasoa, saman teki myös koko puolustuskaarti.
Kärpistä jäi mieleen vain J-M Aaltonen, Räty ja Blomqvist. Jopa Mikä Pyörälä näytti tavalliselta kuolevaiselta, tälläistä en tiedä koskaan nähneeni.

Tämä sarja on vielä kesken, mutta saatiin hyvä alku.
Jos menee Kärpille koko sarja 4-1 niin saatiin kun saatiinkin se voitto.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Boldaus oma.
On. Kärpille voi vittuilla vaan kerran. Niinku eilen. Ei enään tänään.
Navakkaa pohjoistuulta koko maassa luvassa klo 1830 alkaen.
Hope dies last jne. Tuskin ihan samanlaista ylikävelyä luvassa, mutta hyvin samaltahan tuo näytti kuin runkosarjakohtaamiset. Paljon pitää olla tapahtunut 24 tunnissa, että Kärpät tänään kamppailee voitosta - olettaen, että Ipan asenne on kohdillaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hope dies last jne. Tuskin ihan samanlaista ylikävelyä luvassa, mutta hyvin samaltahan tuo näytti kuin runkosarjakohtaamiset. Paljon pitää olla tapahtunut 24 tunnissa, että Kärpät tänään kamppailee voitosta - olettaen, että Ipan asenne on kohdillaan.
Veikkaus on eri mieltä ja tarjoaa Ilveksen vierasvoitosta kerrointa 3,20. Siellä on varmaan todennäköisyydet laskettu eilisen laukaisukartan perusteella. Sillä kun ei oikeastaan pitäisi olla hirveästi merkitystä mielestäni, kun pelin ollessa tyyliin 3-0, alkaa Kärpät alkaa saamaan statistiikkalaukauksia. Ilves jyräsi eilen yli niin kauan kuin sen tarvitsi.

Mutta uusi peli tänään ja Kärpätkin on varmasi keksinyt jotain uusia jekkuja. Silti en ihan ymmärrä tuota kerroinasettelua (en ymmärtänyt eilenkään, kun oikeastaan Lancasteria lukuunottamatta Ilveksellä parhaat kehissä). Kai pohjoisesta on sitten puoli Suomea laittanut Kärpille roposia sitten sen verran, että tuohon ollaan päädytty.
 
Viimeksi muokattu:

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse sen 61 ottelua tällä kaudella katsellut Ilveksen menoa, niin jotenkin vaikea uskoa tähän. Yleensä tämä back-to-back peleistä jälkimmäinen on ollut VAIKEA.. eikä Kärpät nyt toista kertaa noin heikko voi olla, eihän?
Yleensä Ilves on myös joutunut pitämään kovaa pelitempoa yllä hallitakseen peliä. Sitä on vaikea tehdä kahta iltaa putkeen, eikä pelikirjasta ole tuntunut löytyvän sivuja tahmean jalan peleihin. Eilen ei kuitenkaan jouduttu painamaan pää märkänä, vaan voitto tuli aika energiatehokkaalla viivelähtöpelillä. Ilves siis samaan aikaan säästi energiaa tähän päivään, ja osoitti pystyvänsä hallitsemaan peliä myös hitaammalla temmolla. Näin ollen en usko, että runkosarjan kaltaisia ongelmia nähdään, vaikka jalka ei aivan täysillä liikkuisikaan.

Kärppien toivo on siinä, että träppiä nostetaan ylemmäs ja sitä kautta saadaan riistoja. Alkuun luulisi ärsytetyn kärppälauman tulevan kovaa. Odotan joka tapauksessa tasaisempaa peliä kuin eilen, mutta kyllä Ilves minun papereissani ennakkosuosikkina lähtee tänäänkin. Vedonlyöntifirmat on aivan kujalla tästä sarjasta juuri nyt, että sinne vaan kivitaloa sisään. Oma arvio on luokkaa 26-24-50, eli melko massiivisia ylikertoimia tarjolla.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Veikkaus on eri mieltä ja tarjoaa Ilveksen vierasvoitosta kerrointa 3,20. Siellä on varmaan todennäköisyydet laskettu eilisen laukaisukartan perusteella. Sillä kun ei oikeastaan pitäisi olla hirveästi merkitystä mielestäni, kun pelin ollessa tyyliin 3-0, alkaa Kärpät alkaa saamaan statistiikkalaukauksia. Ilves jyräsi eilen yli niin kauan kuin sen tarvitsi.

Mutta uusi peli tänään ja Kärpätkin on varmasi keksinyt jotain uusia jekkuja. Silti en ihan ymmärrä tuota kerroinasettelua (en ymmärtänyt eilenkään, kun oikeastaan Lancasteria lukuunottamatta Ilveksellä parhaat kehissä). Kai pohjoisesta on sitten puoli Suomea laittanut Kärpille roposia sitten sen verran, että tuohon ollaan päädytty.
Ja nostivat itse asiassa Ilveksen kerrointa kokoonpanojen myötä, vaikka Ilves täysin samoilla kuin eilen.

Veikkauksen todelliset arviot tähän iltaan: 46% - 24,5% - 29,5%

Itse en kyllä millään saa Kärppiä noin suureksi suosikiksi, kävi pelissä miten vain.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kärppien toivo on siinä, että träppiä nostetaan ylemmäs ja sitä kautta saadaan riistoja. Alkuun luulisi ärsytetyn kärppälauman tulevan kovaa. Odotan joka tapauksessa tasaisempaa peliä kuin eilen, mutta kyllä Ilves minun papereissani ennakkosuosikkina lähtee tänäänkin. Vedonlyöntifirmat on aivan kujalla tästä sarjasta juuri nyt, että sinne vaan kivitaloa sisään. Oma arvio on luokkaa 26-24-50, eli melko massiivisia ylikertoimia tarjolla.
Kertoimet ovat myös minun mielestäni hieman vinksahtaneita, mutta ei nyt ehkä ihan noin paljoa kuitenkaan. Kaikki yli 2,60;n olisi minulle kelvannut, mutta oli selvästi virhe lyödä Ilvestä sisään 2,96:lla, kun kerroin nousi aika nopeasti 3,20:een. Vaikka eiliseen peliin ei mielestäni pidä ylireagoida, niin ei pidä ylireagoida Kärppienkään kymmeneen peliin Marjamäen alaisuudessa, kun koko kauden mittapuulla Ilves on ollut kuitenkin parempi joukkue.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Boldaus oma.
On. Kärpille voi vittuilla vaan kerran. Niinku eilen. Ei enään tänään.
Navakkaa pohjoistuulta koko maassa luvassa klo 1830 alkaen.
Faneille voi vittuilla sitäkin enemmän ;). Boldaus oma.

Ilvekselle riittää eilisen kaltainen peli. Eli tuon kun saavat pidettyä, niin ei Kärpät voita edes parhaalla pelilläkään.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kertoimet ovat myös minun mielestäni hieman vinksahtaneita, mutta ei nyt ehkä ihan noin paljoa kuitenkaan. Kaikki yli 2,60;n olisi minulle kelvannut, mutta oli selvästi virhe lyödä Ilvestä sisään 2,96:lla, kun kerroin nousi aika nopeasti 3,20:een. Vaikka eiliseen peliin ei mielestäni pidä ylireagoida, niin ei pidä ylireagoida Kärppienkään kymmeneen peliin Marjamäen alaisuudessa, kun koko kauden mittapuulla Ilves on ollut kuitenkin parempi joukkue.
Juu, tässä painaa eilistä peliä enemmän tietysti se, mikä oli lähtöarvio. Minun arvioni oli ennen sarjan alkua, että Ilves on noin 65% suosikki jatkoon, markkina piti Kärppiä jopa suosikkina. Eilinen vain vahvisti näkemystäni. Ja samaa katselin tyrmistyneenä, että kertoimet ne vaan nousee oman lyönnin jälkeen..
 

Kyle

Jäsen
Vähän yllätyin, ettei Zherenko ole aloittava maalivahti Oulussa, mutta en kuitenkaan silleen pettyneellä tavalla yllättynyt.
Toki nyt kun on flow-tila niin pitää antaa mennä.

Kuitenkin toinen peräkkäinen päivä ja toinen peli Langhamerille, näissä ollut vaikeuksia maalivahdeilla. Ei juuri Langhamerilla, mutta yleisesti.
Keskiviikkona Tampereella peli, jossa olisin halunnut nähdä levänneen Langhamerin. Jos Langhamer ei tänään onnistu, niin Zherenko joutuu Tampereella maaliin aika kovaan paikkaan.

Itse peluuttaisin lähtökohtaisesti Langhameria kaikissa otteluissa paitsi peräkkäisinä päivinä, eli tänään ja mahdollisessa lauantain pelissä. Ymmärrän kyllä toki taktiikan jossa ykkösmaalivahti pelaa kaikki mahdolliset pelit, mutta runkosarjan peluutus ei ihan tätä tukenut.

Onko muita yllättyneitä siitä, että Langhamer aloittaa?
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Vähän yllätyin, ettei Zherenko ole aloittava maalivahti Oulussa, mutta en kuitenkaan silleen pettyneellä tavalla yllättynyt.
Toki nyt kun on flow-tila niin pitää antaa mennä.

Kuitenkin toinen peräkkäinen päivä ja toinen peli Langhamerille, näissä ollut vaikeuksia maalivahdeilla. Ei juuri Langhamerilla, mutta yleisesti.
Keskiviikkona Tampereella peli, jossa olisin halunnut nähdä levänneen Langhamerin. Jos Langhamer ei tänään onnistu, niin Zherenko joutuu Tampereella maaliin aika kovaan paikkaan.

Itse peluuttaisin lähtökohtaisesti Langhameria kaikissa otteluissa paitsi peräkkäisinä päivinä, eli tänään ja mahdollisessa lauantain pelissä. Ymmärrän kyllä toki taktiikan jossa ykkösmaalivahti pelaa kaikki mahdolliset pelit, mutta runkosarjan peluutus ei ihan tätä tukenut.

Onko muita yllättyneitä siitä, että Langhamer aloittaa?

Eipä tuo eilinen peli kauhean vaativa ollut Langhamerille, että aika sama vaikka pelaakin tänään. Itse en ole mikään fani ollut maalivahtien venkslaamisella playoffeissa.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Faneille voi vittuilla sitäkin enemmän ;). Boldaus oma.

Ilvekselle riittää eilisen kaltainen peli. Eli tuon kun saavat pidettyä, niin ei Kärpät voita edes parhaalla pelilläkään.
Toivottavasti jäi eileseen tuo muniin puhaltelu ja toivottavissa ois tälleiltaa ihan eri peli.
Mutta näillä mennään jännän äärellä. Paree taas voittaa!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Veikkauksen todelliset arviot tähän iltaan: 46% - 24,5% - 29,5%
Kertoimenlaskijat on totaalisen seonneita! Nyt vaan mottipäinen summa Ilveksen voitosta (ratkaisuun asti) niin ilta on win-win.

Täytyy toivoa, että joku kaniini kaivetaan hatusta illaksi. Haluan uskoa siihen, mutta usko on koetuksella.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Toivottavasti jäi eileseen tuo muniin puhaltelu ja toivottavissa ois tälleiltaa ihan eri peli.
Mutta näillä mennään jännän äärellä. Paree taas voittaa!
Juu, eiköhän tänään tule tasaisempi peli, eilen oli aika yksipuolista tykitystä eikä Langhameria edes testattu kunnolla.

Vähän veikkaan, että alussa KÄrpät tulee ja kovaa.

Mutta se täytyy sanoa, johtajuusvajetta siellä on, valitettavasti. Yhden tietyn pelaajan aikana tuo peli olisi korjaantunut toiseen erään
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Aika pienillä muutoksilla Kärpätkin lähtee illan otteluun:

Pyörälä - Mäenalanen - Leskinen
Byström - T.Niemelä

Koivunen - Bourke - Emanuelsson
Ohtamaa - Sklenicka

Junttila - Kalapudas - Aaltonen
Musin- Ronkainen

Hyry - Koskenkorva - Räty
M.Niemelä

Blomqvist (Galimov)

Eli Slepets katsomoon, Koivunen tilalle ylimääräisen hyökkääjän tontilta ja Ronkainen ansaitusti pelaavaan kokoonpanoon (uskomaton lause sanoa mutta näin se on).

Kärppien kauden tärkein ottelu tänään edessä. Jos tulee takkiin, niin sitten minäkään en usko enää jatkopaikkaan. Voitolla sarja palaa alkutekijöihinsä. Ihan kamalan luottavainen olo tässä ei ole, mutta kyllä mulla jonkinmoinen lapsenusko on, että Marjamäki löytää oikeat lääkkeet herättää joukkue tähän kevääseen.
 

Dr.Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Caps, NO Saints
Eipä tuo eilinen peli kauhean vaativa ollut Langhamerille, että aika sama vaikka pelaakin tänään. Itse en ole mikään fani ollut maalivahtien venkslaamisella playoffeissa.
No ei tosiaan ollut, paitsi ehkä henkisesti.. ilman muuta pleijareissa on ykkösveskari ja sillä mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös