Ja muuallako ei huudella tuomareille tai vastustajille törkeyksiä? Minä en yleensä näe muita kuin typeriä jäähyjä peleissä. No joskus kyllä täysin kädettömiä tuomareitakin.
Mitenkäs Herrojen Helllsssinkissä esim. Narripaitojen peleissä on noiden törkeyksien kanssa? Eivät taida kuulua kun mainosta, musaa ja muuta tekemistä on niin paljon ettei kaikkea kivaa kannustusta kuule. Porukkakin on niin kaukana jäästä että mitä sinne huutelee kun ei kuulu kuitenkaan.
Se että sitä tekee muutkin, ei tee siitä mitenkään oikeutettua. Se että jossain (lue: monessakin paikassa) sitä tehdään ei tarkoita, etteikö se ole dorkaa. Kyllä siitä sanoa saa.
Mitä Helsingin superhalliin ja muurahaisten hautajaistunnelmaan.. Ei siellä työttömät liimanhaistelijat kuitenkaan loukkaantuneille pelaajille huutele eikä joka ikisen vihellyksen (paitsio, pitkä kiekko, maali, jäähy, maalivahdin kiekon peitto) avaa suutaan ja kohdista huutoa tuomariin.
Dumareille ja loukkaantuneille pelaajille huutelu on jossain tapana, olkoot, "junttimaisinta mitä tiedät"-ketjuun sopivaa käyttäytymistä.
Itse en kuulu tuomareille huutelijoihin, mutta se nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Miksi sen pitää olla näin? Miksei voida käyttäytyä? Jokainen joka tätä tekee voi mennä itseensä. Sääntökirja löytyy liiton sivuilta ja sitä voi selailla, maailma aukeaakin ihan eri tavalla. Keskittyisivät kannustamaan.
Kai tähän voisi sanoa vielä että jos faija huutaa kuolemaa vastustajajoukkueen pelaajalle niin vieressä istuva 5-vuotias Keijo-Kalevi saa aika huonon esimerkin. Noh olen ilmeisesti kukkahattusetä..
Vittu.
Yhdessä vaiheessa Arima turhautui siitä, kun vihellettiin pitkä kiekko, vaikka hän oli koskenut kiekkoon. Näin tällä kertaa.
Aloitus vietiin keskelle tämän jälkeen. Toinen kunkuista näytti saman tien vihellyksen jälkeen sitä.