M/S Romantika / M/S Opera

  • 3 154
  • 19

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Onkos kellään kokemuksia näistä itämeren uudemmista ristelijöistä?Olen kyllä lukenut esitteitä,mutta niissähän nyt kehutaan kaikkea..Millaisia kuppiloita?Oliko ruoka hyvää?..ym.Tarkoitus olisi vähän päästä tuulettumaan,mutta alkaa olla jo liian tuttuja varsinkin nämä Siljan paatit..
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Itse olen ainakin kuullut Romantikaa kehuttavan. Pärjää kuulemma hyvinkin Viking linen vastaaville, ja tax-free hinnatkin ilmeisesti ovat alhaisempia. Buffettikin taitaa olla vertailukelpoinen, tai jopa parempi kuin Vikingillä. Viikon päästä olisi tarkoitus suunnata Romantikalla Suomenlahdelle. Mielellään kyllä kuulisin pitääkö nämä huhupuheet paikkansa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti jpet
Itse olen ainakin kuullut Romantikaa kehuttavan. Pärjää kuulemma hyvinkin Viking linen vastaaville, ja tax-free hinnatkin ilmeisesti ovat alhaisempia. Buffettikin taitaa olla vertailukelpoinen, tai jopa parempi kuin Vikingillä. Viikon päästä olisi tarkoitus suunnata Romantikalla Suomenlahdelle. Mielellään kyllä kuulisin pitääkö nämä huhupuheet paikkansa.

Kerrohan minullekin, millainen paatti Romantika oli. Suunnistan itse Tallinnaan ensi kuun 19. päivä ja laivasta olisi kiva tietää etukäteen. :)
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Omia kokemuksia ei ole, mutta ajattelin tässä kysäistä, että onkos tämä Opera uuden nimen saanut, mainetta kareilleajoillaan niittänyt Ex-Sally Albatross?

Jostain tälläistä muistan kuulleeni...
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Romantikalla on tullut käytyä muutama kertaa ja voin kyllä reilusti suositella. Safkat oli hyviä, samoin hytit ja eritoten disco, jossa on nyt jo jonkunnäköistä menoa näihin edellisien Melodian ja Fantasian discoihin verrattuna. Niissähän ei toiminut edes ne dj-kamat, koska ensin ne hommattiin Melodialle, sitten jonkunverran käytettynä siirrettiin Fantasialle, eli ei ollut ihme, että ei oikein äänentoistot sun muut pelannut. Nyt on uudet Pioneerit, jotka pelaavat 100%:n varmuudella. Nämä asiat ovat toki niin pieniä yksityiskohtia, että niistä ei se enempää.

Ruoat olivat siis todella hyviä ja ruokailusalit tilavia muihin verrattuna. Jonottaa ei tarvinnut juurikaan yhtään vaikka ovelle tulikin melkoiset jonot juuri ennen avaamista.

Näistä "humppasaleista" ja menoista en osaa kertoa yhtään mitään, koska siellä en ole käynyt kuin kääntymässä, mutta kyllä sekin näytti isolta ja viihtyvältä tilalta ja ilmanvaihto oli muuten harvinaisen hyvää. (kuten koko laivassa) Ei tarvinnut yskiä tupakan savua yhtään, kun muistamme nämä edelliset Tallinkit niin niissähän ei hädin tuskin ollut koko ilmanvaihtoa.

Hyteistä vielä, että niissä ei juurikaan eroja ole muihinkaan laivoihin verrattuna, ehkä kuitenkin hieman tilavampia. suurin muutos taitaa ollakin se, että kaikki hytit on nyt yläkansilla. Hirvittävää on muistella niitä aikoja kun hytit olivat siellä alakansilla, varsinkin talvella. Tuntui että jäät tulevat läpi seinistä. Ja ne hissitkin oli aina jumissa. Oli aina arpapeliä, että pääseekö sieltä hissistä edes ulos. Nyt on tämäkin asia kohdallaan.

Noh. toivottavasti tuosta oli nyt edes jotain hyöytyä.

Nim. pari kertaa laivalla olleena.

P.S. Olin muuten tuolla Albatrossilla juuri kaksi viikkoa ennen kun se paloi. Ihan siis vain kuriositeettina :p
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tenho
Omia kokemuksia ei ole, mutta ajattelin tässä kysäistä, että onkos tämä Opera uuden nimen saanut, mainetta kareilleajoillaan niittänyt Ex-Sally Albatross?

Kyllä, samasta epäonnen laivasta on kysymys. Tosin 'Opera'ksi tulon myötä tehtiin taas ehostusremontti.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noihin Joen kokemuksiin on helppo yhtyä. Itse Romantikalla ollessani kissa-tarjonta oli todella herkullinen etenkin discon puolella, mutta myös humppaosastolla. Tuo Joen mainitsema ilmanvaihto tosiaankin pisti laivassa esiin. Ilmeisesti on sitten todella paljon edistyksekkäämpi kuin vanhoilla laivoilla, koska sitä jäi ihmettelemään, että täällähän ilma vaihtuu.

Oikeastaan pahaa sanottavaa ei löydy koko paatista. Niin tuosta hytistä semmoinen yksityikohta vielä, että siellähän oli muista laivoista poiketen tv joka hytissä. Ei jäänyt edes Räkän ensimmäinen lähes-voitto näkemättä. Jäin tosin kummastelemaan, että mitä noin tavallisesti ottaen tv:llä tekee laivalla, mutta eihän tuosta haittaa ollut.
 
Veljeni kertoi, ettei Romantika mitenkään erikoinen paatti ole tai ainakin näin ymmärsin. Perinteistä "lihapullat ja muusi"-annosta oli kuulemma vaikeaa löytää. Tosin eipä minulla ole tosiaankaan omakohtaista kokemusta Romantikasta elikä kyllä se täytyisi päästä kokeilemaan jossain vaiheessa...

Kyllä, nykyinen Silja Opera on todellakin entinen Sally Albatross, mutta todellakin siinä on huomattavia muutoksia "alkuperäiseen" verrattuna. Ensinnäkin autokannet on tajutakseni muutettu hyttikansiksi, koska laiva seilasi Karibianmerellä muutaman vuoden kuten monet mahdollisesti tietävätkin. Operakin täytyisi joskus päästä kokeilemaan. Itseäni kiinnostaisi reissu Visbyynkin jonkun verran, mutta ehkäpä enemmän Riikaan siltikin.

Edit: Varma tästä "tiedosta" en ole, mutta muistaakseni siihen entiseen Sally Albatrossiin, joka siis ajoi karille 1995, otettiin siitä palaneesta Albatrossista mm. moottori tai ainakin jotakin sinnepäin. Kuulostanee hullulta, mutta näin olen kai jostain lukenut. Täytyypä tarkistaa tämä "tieto" kunhan vain muistaa, jaksaa, huvittaa jne.

Operan hytit muuten ovat kieltämättä hienon näköisiä, ainakin niiden ns. 360 asteen panoramakuvien perusteella, joita Siljan sivulta löytyy. Mielestäni jo ns. Turisti-I-luokankin hytti on aika, eh...miten sen nyt sanoisi...pramea?
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Romantikalla oli hienoa, siistiä ja puhdasta. Itse ympäristössä ei mitään valittamista. Ainoastaan henkilökunnan palvelu ja toiminta (ainakin ravintoloissa) oli hieman kokematonta ja töksähtelevää. Siitähän tosin lehdessäkin mainittiin, että siellä on niin paljon uusia työntekijöitä, että heillä kestää oman aikansa saada "rutiinia" siihen duuniin. Vähän sokkeloinen paikka vanhan ajan ruotsinlaiva-tyyliin, kun olen itse viime aikoina lähinnä Siljan Symphonylla matkustellut.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kokemus Silja Operalta kesä 2002

Hieno alus ( ex Sally Spectra ... ei ku siis Albatross ) , hienot hytit , hyvä palvelu eli kaikki loistavasti , muttamuttamutta KALLIS ( ei Bjarne ) . Ravintolahinnat ( ruoka / juomat ) hintavampia kuin Helsingin keskustan ravinteleissa. Laatu maksaa , näinhän se on .
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
No niin pääsee "kehumaan" sitten oikein urakalla ja ensinmäisenä Opera nimistä purkkia. Heinäkuun lopussa teimme risteilyn tuttava perheen kanssa Visby nimiseen kaupunkiin Gotlannin saarella ruotsissa.
Olimme varanneet A-luokan hytit ikkunalla jotta pojilla 4v ja 1v10kk olisi mukava seurata merimaisemia. Lisäksi olimme varanneet Buffet ruokailut mennen tullen sekä Buffet aamiaiset.
Hyttimme yleisilme oli suht koht siisti, mutta siirsin vuode sohvaa jotta nuoremman pojan pikkusänky mahtui paremmin, no sohvan alta löytyi varmasti Sally Albatros aikaisia karkkeja ja kennel villakoirille. Ensinmäiset miinukset. Wc- suihkukoppi oli kanssa yleisilmeeltään siisti, tosin suihkussa käynnin jälkeen koppiin levisi ummehtunut haju ja vesi ei kunnolla poistunut viemäriin. Toiset miinukset.
Seuraavaksi vanhemman pojan kanssa aurinkokannelle uimaan ja touhuhuoneisiin. Aurinkokannen uima-allasosasto oli oli positiivinen yllätys, avattava katto ja aurinkopaistoi. Uimisen jälkeen sitten touhuhuoneeseen, pieni umpinainen tila johon aurinko paistoi suoraan ikkunoista ei ilmastointia ei verhoja ainoastaan kuuma ja lapsilla hiki, eli uudelleen uimaan. Sen jälkeen toiseen touhuhuoneeseen jossa oli pallomeri, oikeastaan se oli pallovati, jossa mahtui leikkimään max 4 lasta kerralla, palloja ei ollut edes kunnolla pohjan täytteeksi. Kolmannet miinukset.
Aikamme touhuttua tuleehan se isolle miehelle nälkä, onneksi tuttava rouva oli saanut kaikki 8 henkilöä samaan pöytään jälkimmäiseen kattaukseen. Valko- ja punaviinit tuotiin pöytään, ja olivat oikein hyviä, plussaa. Kylmän ruoan noutopisteitä oli kaksi ja heti alusta lähtien toinen oli suljettu, vaikka kattaus ja koko laiva oli täyteen buukattu, syntyi suht koht mukavan mittaiset jonot. Ruoat oli ok, mutta valikoima verrattuna normaaleihin ruotsin risteiljöihin oli noin 50% pienempi, ja heti kattauksen alusta oli koko ajan joku lopussa. Lämmintä ruokaa jaettiin yhdestä pisteestä, valikoima hyvin pieni ja lihat kuivaksi paistettu samoin kala oli varmasti hyvin kuivattua jos ei muuta. Seuraavaksi jälkiruoan kimppuun, joka kas kummaa jaettiin ykdestä pisteestä ja taas jonotettiin noin. 20min ennen kuin pääsi keräämään ruokaa, onneksi olut hana oli matkan varrella eli neste hukka ei yllättänyt. Tosin hanasta Lapin Kulta ei ole mitään parhaimpia nautintoja. Jälkiruoka valikoima oli hyvä ja hyvää, oli todella hyviä Braunis tyylisiä leivoksia ja muita leivareita, ja erittäin hyvää jäätelöä kinuski kastikkeen kera, joka takaisin tullessa oli loppu.
Tämän jälkeen muksut ja äidit nukkumaan ja isät katsomaan ilta menoa, ai mitä??? 21-23 oli karaokea jippii perhelaivalla joss kukaan ei ollut kännissä että olisi uskaltanut edes laulaa, poikkeuksena kaksi turkulaista miestä jotka ei osannut laulaa Mattia ja Teppoa. Karaoken vetäjä oli maailman huonoin ja epäinnostavin nainen lähinnä luotaan työntävä. Karkuun ja pois, katsomaan laivan keulaan Mid night show ala Moulig Rouge. Yksi hyvä vartinen nais tanssija ja kaksi keskivertoa ja kaksi homon näköistä miestä, hoh hoijaa nukkumaan. Ai niin meinasi unohtua tuon yökerho ravintolan baarissa oli myös nuori mies opettelemassa paukkujen tekoa. Itsekkin joskus ravintolassa työskenteleenä ihmisenä sain pojan touhuista hyvät naurut. Häne ei osannut tehdä yhtäkään paukkua kysymättä neuvoa joko kollegalta tai asiakkaalta, ei osannut käyttä sen paremmin kassakonetta. Taas miinuksia.
Seuraava aamu ja aamiaiselle jono 45 min, ruoat finaalissa lähes kaikki, tai sai odottaa lähes kaikkea mitä halusi, ei siitä sen enenpää.
Olimme maksaneet jo valmiiksi Peppi Puuhamaahan liput ja odottelimme pihalla bussia, tietysti se bussi jolla lapsi perheet menevät tulee myöhässä. Puuhamaa veis puistoineen ja liukumäkineen, ja maisemilla joissa isien silmä lepäsi oli hyvä. Paitsi bussi jolla piti tulla pois ei liikkunut aikataulujen mukaan vaan naiset ja vanhemmat pojat odotteli n. 45 min ennekuin pääsivät bussiin. Minulla paloi käämit ja kävelin ja yritin nukuttaa nuorempaa poikaa kärryissä ja otin reippaan kävelyn keskustaan. Taas miinuksia.
Aamulla olimme yrittäneet varata illan Buffettiin pöytää, ei saanut kuulemma varata kuin vasta 1 tunti ennen lähtöä pois. Mentiin varaamaan sitten, kas kummaa molemmat kattaukset täynnä jo 10 min määrä ajan jälkeen, ja meillä maksettu ruokailu johon ei mahdu. Käskettiin tulla kello 20.30 uudelleen katsomaan olisiko tilaa, mutta ruokailu aika vaan loppuisi kello 21. Näin siis kerrottiin naisille, ja nämä kiltisti pois ja odottamaan. Ei auttanut kuin mennä itse koko 2metrin 100kilon ruholla kyselemään miloin olisi ruokapaikkaa kun olisi nälkä, ja ruokailu maksettu, "ei löydy nyt", johon minä takaisin että on sulla tossa varauskirjassa tyhjiä pöytiä, "joo ne varalla jos joku ei mahdu ku on myyty liikaa paikkoja", johon minä että eikös nyt ole sellainen tilanne mulla ei ole paikkoja ja mulla on maksettu ruokailu kahdelle perheele, "ai juu no menkää sitten" totesi kyyppari. Ruoka tilanne oli sama kuin mennessa, eli taas miinuksia.
Joten tässä meidän perheen kehut, ai niin hytissä ilmastointi toimi, eli puhalsi kylmää suoraan naamaani kun nukuin. Kun pistin puhaltamaan lämmintä, meni 5 min niin hytissä oli ruotsalaisen saunan tunnelema, ja ilmastointilaite piti tasaisesti ääntä," pieni hurina, kansi tipahtaa alas ja pomppii kuin pingispallo."
Että tälläinen laiva tuo Uuppera, tuttava rouva teki valituksen Siljalle,saimme kuitenkin molemmat perheet 40€ lahjakortin. Mukava hyvitys kun paskalle reissulle tuli muuten hintaa n. 600euroa.
Joten jos voitte mennä jollain toisella laivalla niin suosittelen.
Kaikkea en muista enkä halua, mutta ravintoloiden henkilökuntkaan ei osannut kunnolla suomea jotkut ei edes kunnolla ruotsia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Romantikalla tulee viinasta humalaan. Romantikalla juomisesta aiheutuu seuraavaksi aamuksi huono olo (On myös mahdollista että huono olo aiheutuu Tallinnan huonosta ilman laadusta, sillä oksensin kyseisessä kaupungissa edelliselläkin kerralla, vaikka laiva oli eri).

Siellä laivalla oli kuulemma tanssilattiakin. Ja valokuvista katsottuna näytti hienolta laivalta. Tätä viestiä lukiessa ei muuten arvaa kenellä alkoi loma. sorry vaan kaikilta.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minä en kyllä Romantikasta kamalammin pitänyt. Ruokailumahdollisuudet olivat heikot. Seisova pöytä lähinnä onneton ja se joku grillipaikkakin melko huono. Ei taatusti pärjää Siljan ja Vikingin vastaaville. Nuorta väkeä ei laivalta pahemmin löytynyt, vaan kyseessä oli lähinnä paatti, jolla seilasivat hieman varttuneemmat ihmiset, jotka olivat menossa Viroon hakemaan halpaa viinaa, eivätkä halunneet käyttää nopeampia aluksia. Jotenkin tuntui, että linja-autolla oli suurin osa laivalle saapunut.

Ja se satama mistä Romantika lähtee (Länsisatamako se nyt oli) on kyllä onnettomien liikenneyhteyksien päässä. Sille isommalle tielle saa tulla sellaisen puoli tuntia jos ruuhkaa vaan yhtään on.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Todella onnistunut Opera- reissu!

Huomasin vasta ketjun ja tässä todella positiivisia kokemuksia Silja Opera:lta:

Teimme neljään henkeen matkan Visby:hyn 20-22.07. Ja matka onnistui todella hyvin!

ALku oli hiukka ankea, koska terminaali Helsingissä oli ahdas ja stanan kuuma. Johtuen siitä, että siellä jonotti myös kansaa matkalla Tallinnaan parilla paatilla.

Itse laiva on pieni verrattuna muihin Siljan laivoihin , no Seacat on pienempi. Mutta remontti on tehty passelisti, joten näkymät miellyttivät silmää.

Asuimme Seaside I- hytissä, joka oli positiivinen yllätys. Toki kerrossängyt, mutta tilaa muutama neliö enemmän kuin perinteisissä Turun/ Helsingin laivoissa.


Monien vuosien kokemuksen perusteella olin varannut meille jo lipun oston yhdessä ateriat Buffet-ravintolasta ja samalla varasin paiakt ensimmäiseen kattaukseen. Tätä reilun 100 kg:n ruhoa kun ei viitsi nälällä kiusata.

Kun menimme ottamaan pöytää olivat tarjoilijat vastassa viinipullojen kanssa ja ohjasivat pöytään. Yllä on valitettu ruokien vähyyttä, mutta itse väitän toista.
Kalapöytä oli todella runsas, lihaleikkeleitä oli kohtuullisesti, salaattiaineita löytyi reilusti. Kokki oli paistelemassa fileen paloja lämpötiskin ääressä, josta löytyi kaikkiaan neljää eri lämmintä ruokaa.
Ainoa miinus 12 vee pojan mielestä oli ettei ranskiksia löytynyt olenkaan.
Jälkiruokia oli muutamaa eri leivonnaista, marjoja, juustoja, hedelmiä ja muutaman litran kulho jäätelöä.

Ainakin tuolla reissulla täydennys pelasi todella hyvin, mikään ruoka ei loppunut kesken.

Juomana olleet viinit olivat todella erinomaisia. Etenkin laivan valkoviini Bay Wiew , Chenin Blanc oli todella raikas ja hapokas.
Itse en tuhlannut aikaa hanakaljaan buffetissa, sillä viinit olivat todella nam.

Viihdyttäjiä laivalla oli vähemmän ja eri tyyppisiä kuin perinteisillä risteilyillä. Trubaduuri aurinkokannella, todella huono karaoken vetäjä, hyvä pianisti. Hän soitti buffetin aikana ja illemmalla pianobaarissa yläkannella. Keskiyön tanssishow oli lievästi ylimainostettu, mutta ihan mukavaa katseluohjelmaa hyvän konjakin ääressä.

Yksi iso plussa on sanottava. LAivalla on melko kelpovalikoimainen konjakki- ja sikaribaari.

Itse henkilökunta laivalla palveli todella hyvin ja ystävällisesti. Tietysti enemmän aikaa, vähemmän väkeä.

LÄhtökohtanahan on toisentyyppinen risteily, ilman humppahumppa- meininkiä ja nuorison siideri/kalja mölinää. Jos sitä hakee, menkää muualle.

Näin aikuiseen makuun reissu oli todella hyvä. Samoin retkemme Lummelundaan perillä. Tippukiviluola on näkemisen arvoinen paikka.

Kokonaisarvosanaksi porukkamme ( 12 v, 21v, vaimo ja minä) annoimme 8,75. Va enää emme aio koskaan mennä Turku/Helsinki risteilyille tämän jälkeen. Hyvää palvelua ja hyvää ruokaa on mukava saada.

Jaa niin, koko roska retkineen ja aterioineen maksoi meiltä 771 euroa. Kannatti maksaa.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
M/S Romantikalla visitoineet!

Olemme huomenissa lähdössä kaveriporukalle kyseiselle laivalle ja ottaisin mielelläni vastaan kaikkea infoa mitä siellä kannattaa tehdä ja missä kaydä? Tosin eiköhän se laiva koluta kuitenkin läpikotaisin 'pienessä' huurteessa. Olisi myös mukava näin etukäteen tietää mitä esim. diskossa/ravintoloissa maksaa tuoppi olutta? Entä mikä on oluen hinta tax-freessä? Onko muuten hyttien TV:t maksullisia? Näin ainakin muistaisin kuulleeni.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Hyttien TV: Minä ainakin katsoin, eikä siitä kaiketi mitään maksaa pitänyt. Toki joukossa oli jotain kanavia, joita olisi voinut tilata, mutta EestiTV näkyi Viron puolella ja Suomen kanavista ainakin kaksi Suomen puolella.

Olut Tax-free: Yksi tarjousolut jota sai 2*24 tölkkiä kohtuulliseen hintaan. Enpä vain kuollaksenikaan muista mikä oli tuo hinta. Jokin muistikuva on, että 15,50 laatikko (eli kaksi laatikkoa 31 euroa), jolloin hinnaksi tulee vajaa neljä vanhaa markkaa tölkki. Tästä en mene takuuseen. Laivan ravintolassa en juonut oluen olutta, joten siitä hinnasta en tiedä.

Ruokailumahdollisuuksista kirjoitinkin edellisessä viestissä, mutta niistähän et edes kysellyt. Jos kuitenkin kiinnostaa, niin sieltä löytyy minun mielipiteeni.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vuosi kulunut...mitään muutosta?

Jatkoajan porukkaa on varmasti käynyt paljon Romantikalla. Kertokaa onko homma muuttunut (aikaisempiin raportteihin verrattuna) vuodessa mihinkään? Nuoret löytäneet enemmän tietään Romantikalle? Sinne olisi tarkoitus kaveriporukalla lähteä ennen uuttavuotta, joten informaatiota otetaan vastaan. Varsinkin haluaisin kuulla hinnoista (alkomahooli) ja diskon menosta lisää, onko menoa laisinkaan?. Pelottaa valmiiksi hieman, jos me nuoret joudumme katsomaan ikä-ihmisten mesoamista, emmekä löydä kaltaistamme seuraa. Kaiken järjen mukaan tuo aika on melkein paras mahdollinen ajankohta hyvälle biletysreissulle...toivottavasti.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Romantikalle kehuja

Kävin Romantikalla tuossa elokuun lopussa ja pidin reissusta, kaikin puolin mainio risteily.

Sapuskat oli varattu ennakkoon, joten buffet-ravintolaan ei tarvinnut jonottaa. Maukkaita ruokalajeja oli tarjolla useita, alkuruoat olivat hyviä, jälkiruokia olisi mielellään syönyt enemmänkin jos olisi jaksanut. :-) Aamiaistarjoilu oli myös runsas, mutta illan tapahtumien vuoksi keskityin lähinnä kahvinjuontiin. Miinukset siitä että tuoremehuautomaatissa oli sekoitussuhteet pielessä, juoma oli aivan liian makeaa.

Miellyin suuresti laivan pubiin, jonka olutmerkkivalikoimaa tulikin testattua urakalla, omalta osaltaan viihtyvyyteen vaikutti myös pubissa esiintynyt loistava trubaduuri, jonka esittämiä country-musiikin helmiä olikin mukava kuunnella oluttuoppien ääressä.

Illan kruunasi laivalla järjestetty 60-luvun henkinen show, joka oli pienessä myötälaitaisessa mukavaa katsottavaa.

Hytit olivat siistit, tosin henkilökunnan siivousinto oli hieman päässyt löystymään. Yöllä käytävillä oli muutaman sammuneen risteilyvieraan (!) lisäksi tyhjiä ja hajonneita viinapulloja, pubeista mukaan tarttuneita oluttuoppeja sekä paljon roskia.

Tax freen valikoima oli hyvä, mutta olut oli maissa hieman halvempaa. Palvelu laivalla oli asiallista, mutta ripaus ystävällisyyttä ei olisi ollut pahitteeksi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Opera: Kallis ja ainakin silloin kun minä siellä olen käynyt on laiva ollut myös miltei autio...

Romantika: edullisempi (mm. olut muistaakseni 2.80), henkilökunta aina niin mukavaa ja ystävällistä etelänaapurin kansaa...
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Romantika koettu

Kuten jo yllä mainitsin, kavereiden kanssa kinkunsulattelu-risteily tuli tehtyä. Alku oli shokeeraava: Terminaalissa teimme pikaista inventaariota muista matkalle lähtevistä. Tulos oli tyrmistyttävä: Nuoria oli vain nimeksi, ja naisia/tyttöjä ei edes niinkään paljon. No, illan tullen nuoret kuitenkin ilmestyivät jostain piiloistaan ja meininki oli kyllä todella hyvä.

Laiva oli kuin mikä tahansa Siljan tai Vikingin vastaava. Muutamia ravintoloita, taxfree ja disko. Hintataso oli myös melko sama. Känni oli kova, joten muisti ei ole kovin terävä, varsinkaan illan osalta, mutta kaikenpuolin oli helvetin hienoa. Dj soitti diskossa hyvää musaa, porukka bailasi ihan kympillä ja hiki virtasi. Iltaelämässä keski-ikä taisi olla 25 ikävuoden paikkeilla, ja nuoria naisia, tai ylipäätään naisia oli melko vähän. Joten naisilla oli kyllä "tanssikumppanin" suhteen varaa valita, sillä miehiä oli varmasti yli puolet enemmän. Aamuyön pikkutunteina, kun valomerkki oli jo aikoja sitten tullut, oli huikeeta keskustella henkeviä jääkiekosta muutaman muun urhon kanssa. Terveiset varsinkin "pikku-geelle" ja muutamalle muulle, jos tätä luette :)

Paluumatka olikin aivan kauhea, kiitos järkyttävän merenkäynnin. Vielä kun olin ottanut linjaksi risteilyllä "mitään en oikeastaan syö, ainoastaan juon" mentaliteetin, niin lopussa oli kyllä aika huono happi.

Jokatapauksessa, suosittelen lämpimästi kaikille Vikingit ja Siljat läpikolunneille Romantikaa. Vaihtelu virkistää aina!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös