No en pistäisi uuden valmentajan syyksi, mielestäni hyvän näköistä tekemistä ollut hänellä.
Mielenkiinnosta kysyn, mihin perustat tämän? Itse en ole Mitteristä edelleenkään saanut oikein minkäänlaista kuvaa. Ei ole mies liiemmin julkisuudessa ylipäätään tainnut olla... ainakin itse olen häntä vain muutaman haastattelun verran olen nähnyt, ja niissä hän ei oikein mitään erikoista ole tuonut esille. Toki on varmaan tietoinenkin valinta tehdä näinä aikoina työtä mahdollisimman matalalla profiililla.
Mikroskooppista tasoahan suomalaisten edistyminen on, mutta takapakkia ei edellisiin kausiin sentään tullut.
Tästä voi olla montaa mieltä. Toki MM-Lahden esitykset ja erityisesti joukkuekisan 6. sija oli viimeaikaiseen tasoon nähden jopa erinomainen saavutus. Toisaalta, jos katsoo Suomen saavuttamia Maailmancupin maapisteitä ja Nations Cup -sijoitukset neljältä viime kaudelta, niin laskeva trendi jatkuu yhä edelleen - olettaen ettei jäljellä olevissa Planican osakilpailuissa tapahdu jotain sensaatiomaista.
2013-2014: 1090 / 8.
2014-2015: 760 / 9.
2015-2016: 256 / 9.
2016-2017: 164 / 11.
Näiden lukujen takana vielä huolestuttavampaa on se, ettei edes Continental Cupin puolella tai nuorissa enää pärjätä. Niko Kytösaho taitaa edelleenkin olla se tulevien vuosien suurin toivo, mutta tämä kausi oli hänen kohdallaan kyllä aika surullinen.
Itseäni on askarruttanut jo pitkään se, paljonko Suomen mäkihypyn nykyisestä aallonpohjasta menee välineiden piikkiin. Se, että lentomäissä pärjätään erityisen huonosti, voisi viitata myös siihen, että tasoitusta annetaan myös hyppypuvuissa reilusti. Ainakin Larinnon ja Määtän hyppytekniikoiden pitäisi käsittääkseni kuitenkin sopia lentomäkeenkin vähintään kohtuullisesti, mutta tulokset ovat jotain ihan muuta.