Karalahden ja J. Ruudun kaltaisten, Kamraternaan henkilöityvien ja erittäin brändinnäköisten pelaajien roudaaminen Jokereihin oli omasta mielestäni aivan älytöntä, enkä todellakaan ainakaan itse muistele hyvällä mitään, mitä herrat seurassa tekivät tai edustivat. Toivon, ettei tällaista tulla enää ikinä harrastamaan.
Samaan hengenvetoon täytyy todeta, ettei Olli Jokinen kyllä, ainakaan minulle, edusta lähellekään saman kaliiperin jullia. Joo, muistan elävästi nuoren kukkopoika-Ollin polttamassa sikaria Urheiluruudussa IFKn voitettua mestaruuden, itse asiassa se on ehkä ärsyttävimpiä lätkämuistoja koko muuten niin jääkiekkoilullisesti miellyttävältä (muuten ankealta) 90-luvulta. Minään jullilegendana tuollaista KalPassa liigauransa aloittanutta ja yhteensä puolitoista kautta punaisissa kiekkoillutta savolaispoikaa on silti vaikeata pitää.
Onko Kurpitsapäällikkö sitten oikea henkilö liidaamaan meidän nousuprojektia, sitä en osaa sanoa ollenkaan. En ole ikinä nähnyt yhtään Jokisen valmentamaa jääkiekko-ottelua enkä osaisi edes kysyttäessä vastata, miten joukkueensa (Jukurit?) on liigassa pärjännyt. Tuskin tuloksellisesti kovin hyvin, mutta siitä kai osa menee organisaation vaatimattomuuden piikkiin?
Summas-heitot varmaan hassuttelua muutenkin, mutta joo, se aika oli ja se aika meni.