Mutta siitä sitten aika isostikin eri mieltä, että Jokereiden U-20 jengin viime kautta pitäisi ikuisesti käyttää jonain referenssinä tulevaisuuteen. Vähän kuin U20-jengin osalta on jaksettu koko kulunut alkukausi selittää sitä, että kyllä homma varmasti kääntyy vielä loppukauden aikana, koska nousihan ne viime vuonnakin loppukaudesta hurjaan vireeseen. Tuo on ihan täysin itsensä huijaamista, että olettaa jonkinlaisen Fenix - linnun tapaisen nousun tapahtuvan joka kausi.
Ja muistetaan myös se, että siulla ei rehellisesti sanottuna ole kovin objektiivista näkökulmaa Jokereiden tekemiseen. On ihan ymmärrettävää, että pyydetysti / omatoimisesti luot täällä pelkkää positiivista kuvaa Jokereista. Jos alkaisit asioita täällä puimaan kriittisesti kuten aika usein pitäisi niin aika äkkiä sieltä joku seuran puolelta antaa näpäytyksen. Samalla tavalla kuin itse vaikka Somessa kritisoisin omaa työnantajaani jatkuvasti niin kyllä sieltä firman brändivastaavat jossain vaiheessa vähintään antaisivat kohteliaan pyynnön olla esittämästä omasta työnantajasta kriittisiä kommentteja ainakaan ns. yhtiön virallisena työntekijänä.
Kaudet eivät ole toistensa veljiä, enkä sano, että Määtän jokainen kausi noudattelisi samaa kaavaa, kuin viime kausi U20:ssä. Käytin esimerkkiä kuvaamaan sitä, että otteet alkukaudesta tai jopa kauden puolivälissä eivät heijastele aina ihan suoraan kauden loppusijoitusta. Hyvä joukkue pystyy kehittymään läpi kauden, tekemään virheitä ja oppimaan niistä.
U20:n osalta en heittäisi tuollaisia väitteitä tämän kauden osalta. Uskon kyllä parempiin otteisiin, mutta tämä kausi on kokoonpanon näkökulmasta hankala, kun jengiä tyhjennettiin joka suuntaan.
Ja mitä tulee jälkimmäiseen kappaleeseen, niin se on 99 % ihan höpöä:
1) Minulla ei ole objektiivista näkökulmaa Jokereihin: totta. Ei ole, koska olen kannattaja ja elän tunteella. Voiko kukaan ns. kannattaja- tai fanipohjalta tänne kirjoittava oikeastaan väittää yhtään mitään muuta? Voiko tunnesiteen seuraan omaavalla olla ihan täysin objektiivinen näkemys? Yritän toki katsoa myös tuloksen taakse.
2) Ihan itse vastaan omista kirjoituksistani ja pidän jopa absurdina väitettäsi, että joku pyytäisi minua kirjoittamaan tänne yhtään mitään. Kuka se joku olisi ja mikä tämä "näpäytys" olisi? Jokerit ei ole mun työnantaja, eikä siellä kenelläkään ole muhun sellaista "määräysvaltaa" tai vaikutusvaltaa, että voisi vaikuttaa kirjoituksiini. Moderoin itse sitä sisältöä, jota tänne kirjoitan.
Tunkkaista paskaa tänne kirjoittaa jo valmiiksi ihan riittävän moni käyttäjä ja varmaan (taas/vieläkin) pari jullien trollia. Mä pyrin tuomaan omaa positiivista näkökulmaani asioihin, mutta kritisoinkin kyllä kun on paikka.