Lyhyitä kertomuksia, joissa on antikliimaksi

  • 9 028
  • 49
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Jatkuu...

Reach hohotti jo tässä vaiheessa tarinaa. Tobias virnisti. Hän tiesi, että yleinen käsitys siitä, että kaikki mahtavat velhot pukeutuvat suurihihaisiin erivärisiin kaapuihin ja hiippalakkiin korostaen maagisia voimiaan ja valtaansa, oli jäännös muinaisajoilta eikä ollut pitänyt enää vuosikymmeniin, jos ei jopa vuosisatoihin paikkaansa.

Erik pyysi pulloa ja malttamaton Reach suorastaan survoi sen hänen käteensä. Erik nosti hitaasti pullon huulilleen ja otti pitkän huikan. Hän pyyhki rauhassa suunsa pielet kuivaksi ja jatkoi tarinaa.

”No hetken pelaamisen jälkeen olin voittanut ainoastaan Punaiselta kengät jalasta. Itse olin jo aivan alasti, mutta humalan voimalla halusin edelleen jatkaa peliä, eivätkä velhot sitä estelleet. Ne pirut taisivat lukea ajatuksiani tai katselivat korttieni läpi tai, hitto, ennustivat tulevaisuuden, mutta korttipelissä ne kolme olivat yhtä lyömättömiä kuin taistelukentällä. Heti seuraavassa jaossa panokset nousivat reiluiksi, ja kun tuli minun vuoroni vastata korotukseen, niin Andrzej Sysimusta ehdotti, että laittaisin pottiin vasemman käteni. No, se ei pelaa, joka pelkää, ja iskin pöydälle vasemman tykkini. Sanomattakin oli selvää, että Musta sen käden voitti. Korttipelikäden. Ja minun kätenikin.”

”Miksi hitossa Sysimusta halusi kätesi eikä koko miestä tai sielua? Kuolonvelho ja kaikkea?” ihmetteli Reach. ”Miksi ottaa komentoonsa pelkkä käsi koko miehestä?”

”Kaippa hän halusi laittaa sen hyllyynsä kirjoja tukemaan tai jotain.”

”Täh?”

”Sysimusta jupisi jonkun loitsun ja huitoi kädellään taikka sauvallaan ilmaan, tai millä nyt huitoikin, nappasi minua ranteesta kiinni, ja kiskaisi vasemman käteni olkapäästäni irti ja omalle puolelleen pöytää. Mitään kipua ei tuntunut, haava kyllä tuli ja verta vähän lenteli. Musta siihen tokaisi, että: ’Dustman, voisitko sulkea tuon hanan, niin ei pelimerkkeihin tule veritahroja?’ ’Jos siitä ei ole liikaa vaivaa’, tokaisin Valkoiselle. No, Valkoinen kohteliaasti taikoi haavan umpeen ja peli jatkui. Punainen vähän kyseli: ’Juiliiko?’ Pakko mun oli myöntää, että kyllä se harmitti, kun olin vasenkätinen. Vieläkös on pitkä matka ampumaradalle, Achillon?”

”Vielä menee jonkin aikaa.”

”Mitä sitten tapahtui? Voititko käden takaisin?” tivasi Reach.

”Totta kai se voitti”, tuhahti Ashgarden.

Tobias myhäili tarinan jo kerran kuulleena. Erik venytteli hetken kumpaakin kättään ja otti sitten taas pitkän huikan pullosta ja tarjosi Reachille.

”Juo, juo! Ei tätä voi niille tiedesotilaille näyttää.”

Reach kaatoi lopun viskin kerralla kurkkuunsa ja varmuudeksi nakkasi lasipullon pientareelle. Lasin mossahdus kuului jopa moottorin äänen ylitse hyttiin, ja Erik näytteli järkyttynyttä.

”Voititko sen käden takaisin, vai mitä tapahtui?”

”Enhän minä sitä voittanut.”

”Mitä sitten tapahtui?”

”Kapteeni huusi kyllä aika lailla hukatuista armeijan vaatteista. Käsi parani ihan itsestään, kuten kaikki pikkuvaivat. Vitamiineja ja lepoa.”
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pitkään ilman miestä ollut Leena, kaunis brunette, oli varma että tänään natsaisi. Hän oli tavannut baaritiskillä brasilialaisen Andren, joka oli British Airwaysin lentokapteeni. Leena oli tarkka siitä, ketä vei Lauttasaaren kolmioonsa, joka oli sisustettu aivan viimeisen päälle. Edellinen yövieras oli peräti kahden vuoden takainen Jarkko, arkkitehti, jonka kanssa oli tullut bänksit mahdollisimman ikävällä tavalla. Jarkko oli ollut naimisissa ja pimittänyt tämän tiedon kylmän rauhallisesti Leenalta. Tästä noustakseen Leena oli tarvinnut ammattiapua ja oli vasta nyt valmis luottamaan miessukupuoleen. Ilta eteni mukavasti ja Leena & Andre ottivat yhteisen taksin ja suuntasivat Lauttasaareen. Seuraavana aamuna Leenan hyvä ystävä Johanna soitteli jo kahdeksan maissa aivan intona:

-Johku tässä moi, miten teillä meni ilta ja yö?
-No, olen tällä hetkellä HYKSissä pahasti pahoinpideltynä, Andre sai jonkun skitsokohtauksen ja rupesi riehumaan. Menin väliin ja Andre paiskasi mut seinään ja käveli mun ylitse muutaman kerran. Se oli ihan sekaisin, ei tajunnut ollenkaan mitä teki.
-Olikse huumeissa?
-Todennäköisesti oli, naapurit oli soittaneet poliisit ja ambulanssin, kun olin päässyt jotenkin ryömimään rappukäytävään. Andre vaan jatkoi riehumistaan sisällä ja se vietiin raudoissa pois
-Ai kamala....huh huh, mitä tässä nyt sanoisi? Oliko seksi edes ookoo ja onko mahdollista, että antaisit jopa anteeksi? Jos se vaikka pääsee irti huumeista
-No, seksissä ei ollut hurraamista. Andrella oli tavattoman pieni penis, joka ei seisonut ollenkaan. Ja anteeksi en pysty antamaan vaikka yrittäisin
-Miksi?
-Andre rimpuili poliisien otteessa, liukastui tossa meidän asfalttipihalla ja löi päänsä. Se on nyt aivokuollut
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Rumu-Ali ja Kölli-Ali menivät kauppaan. Vihanneshyllyn kohdalla ihmettelivät, kun ei ollut banaanit tarjouksessa, mutta kurkut oli. Kölli-Ali siihen, että "hei täähä o vihanneshylly, banskut o hetelmähyllys". Rumu-Ali katsoi kaveriaan hölmistyneenä ja virkkoi "no sepä se, sinne siis".

Kaverit jatkoivat matkaansa vihanneshyllylle, mutta edettyään kaksi metriä kaveruksien olkapäitä kosketti käsi. Tokkopa sama käsi, koska poijilla oli eri olkapäät, mutta voipi olla saman miehen käet. Mutta eri käet. Näinhän asia oli, eli poikain takana oli yksi kaksikätinen mies ja miehen molemmat kädet olivat poikien olkapäiden päällä. Tätä poijjaat eivät kuitenkaan tienneet. Takana olevan miehen vasen käsi oli Rumu-Alin oikeanpuoleisella olkapäällä ja oikea käsi Kölli-Alin vasemmanpuoleisella olkapäällä.

Rumu-Ali tähän, ettäis "mikä ristus siä takana ny oikei o". Kölli-Ali vastasi ilman oletusta, että toteamusmuotoinen kysymys oli edes hälle tarkoitettu "kai siä kolmas käs on, ei ne käet maailmassa ole yleensä kahteen jääny". Poikain takaa kuului ääni, joka puheli "son poijjaat sillain ny että kauppa menee kiinni parim minuutim päästä että jos jotain ostaa tahrotte niin pankaa vauhtia masiinaan". Rumu-Ali ja Kölli-Ali kääntyivät yhtäaikaisesti ympäri ja totesivat yhteen ääneen "tää mikää käs o vaa joku miäs". "Hahhah" kuului poikien suusta ja he suuntasivat hetelmähyllylle ja äkkäsivät banaanitarjouksen, ottivat molemmat yhden banskun mieheen ja suuntasivat kassalle.

Sama kaksikätinen mies kuin aiemmin oli nyt kassahenkilönä ja ihmetteli, kun poijjaat eivät olleet ottaneet viivakoodia. "Mää tätä lukeen pysty ku ette ole mitää kooria ottaneette tähä. Käyttekö itte vai käynkö mää" kysyi kassahenkilö.

Kölli-Ali vastasi "kyllä kummakki käy" ja näin sekä kassahenkilö että Rumu-Ali sekä Kölli-Ali suuntasivat viivakoodikoneelle ja nappasivat molempiin banaaneihin viivakoodit. Kassallepa takaisin ja banaanit maksuun, mutta kuvetta kaivaessaan Kölli-Ali huomasi, että hällä ei ole yhtään rahaa. Näinpä toinen banaani jäi kassalle ja vain Rumu-Ali sai rahaa vastaan banaanin kotiinviemiseksi.

Banaaneista oli kotopuolessa määrä tehdä banaanimössöä morttelissa, mutta koska reseptiin vaadittiin kaksi banaania kuorittuna ja desilitra suhkuria, totesivat poijjaat, että mössöstä tulee liian makeaa, jos pistetään koko desi sokeria sekaan, kun banaaneita oli vain puolet vaaditusta. "Laitetaa vaa pual resii sokerii" pohti Rumu-Ali. "Mut se ei o reseptin mukane sillo" vastasi Kölli-Ali. "Saatana ei nii" sanoi Rumu-Ali. "Mennää kepapil" totesivat poijjaat yhteen ääneen ja menivät kepapille.

Kepappila oli poikien pahaksi onneksi kiinni. Oli itseasiassa suljettu kokonaan turkkilaisen omistajan maastakarkotuksen Suomesta ja kotimaassaan lainvoiman saaneen elinkautistuomion insestistä vuoksi
 
Viimeksi muokattu:

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mielestäni tämä tarina kuuluu tämän otsikon alle:

Olin viime viikonloppuna vähän "ottamassa". Kotona aloiteltuani lähdin lähipubiin. Pubiin saavuttuani vilkuilin ympärilleni etsien tuttuja. Tuttuja ei löytynyt, mutta kiinnitin huomioni baaritiskin oikealla puolella, nurkkapöydässä, istuvaan mieheen.

Mies oli kuten muutkin pubin asiakkaat, istui juoden olutta. Erikoista hänessä oli kuitenkin se, että hänellä oli kurpitsa pään tilalla. Ihmettelin tuota näkyä hetken ja menin tilaamaan tiskiltä oluen.

Oluen saatuani etsin katseellani vapaata pöytää. Uteliaisuuteni vei voiton ja päätin mennä jututtamaan tuota kurpitsapäätä. Kysyin, oliko hänen pöydässään tilaa. Saatuani myöntävän vastauksen istahdin tuolille häntä vastapäätä.

"Sinua varmaan kiinnostaa, että miksi minulla on kurpitsa pään tilalla?" hän kysyi minulta.
"Itse asiassa, kyllä kiinnostaa", vastasin.
"No, olin kävelemässä rannalla ja satuin löytämään vanhan pullon hiekasta. Kiillottelin sen pintaa ja esiin tuli pullon henki. Hän kertoi, että sain toivoa kolme toivomusta, koska olin vapauttanut hänet vankilastaan. Ensimmäisenä toivoin rahaa, niin paljon rahaa, ettei minun enää ikinä tarvitse tehdä töitä.
Ja totisesti niin kävikin, olen rikas kuin Kroisos. Toiseksi toivoin kunnon haaremia, ja tusina toistaan kauniimpia naisia ilmestyi eteeni. Vietin heidän kanssaan unohtumattomia hetkiä", kurpitsapää kertoi.
Minä kysyin sitten innokkaana: "No, mikä se kolmas toiveesi sitten oli?"

Kurpitsapää oli hetkisen hiljaa, katseli ympärilleen ja siemaisi olutta tuopistaan:
"Kolmas toiveeni oli.. että mulla ois kurpitsa päänä."
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Minä kysyin sitten innokkaana: "No, mikä se kolmas toiveesi sitten oli?"

Kurpitsapää oli hetkisen hiljaa, katseli ympärilleen ja siemaisi olutta tuopistaan:
"Kolmas toiveeni oli.. että mulla ois kurpitsa päänä."
Looginen vastaus olisi ollut: "Kolmas toiveeni oli... että olisin Winnipeg Jetsin ykkössentteri kaudella 2012-13".
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Timo Iso oli odottanut tätä kesäpäivää jo kauan, koska tänään oli hänen vuoronsa pitää Ison suvun grillijuhlat. Heti aamusta Ison Timppa oli käynyt lähimarketissa, ja tavoistaan poiketen asioinut lihatiskillä.
Normaalisti Iso vältteli sosiaalisia tilanteita, koska puberteetti-iässä lauennut ärrävikä hävetti Timoa niin perkeleesti. Siinä, että lausuu R-kirjaimet ällänä, ei olisi ollut mitään hävettävää, mutta Timon tapauksessa lumipallo lähti vyörymään kun lukion luokkaretkellä joku oli oksentanut hänen Anar- merkkiseen uudenkarheaan makuupussiin. Kun hän suu vaahdossa yritti selvittää, kuka oli laatannut hänen Analiin, seuraukset olivat kauaskantoiset.

Tänään Timoa ei kuitenkaan asia vaivannut, sillä hänen grillibileistään puhuttaisiin vielä Kalervo-sedän hautajaisissakin… setä samperi soikoon tosin vielä porskuttaa menemään mutta vielä sekin päivä koittaisi.

Ilalla Isot olivat jo mukavasti juhlatunnelmissa, ja Timon mahanpohjaa kihelmöi pirtun lisäksi hänen visusti salassa pitämänsä yllätys. Katsokaas kun jääkiekkohullulla suvulla oli tapana, että isäntä järjestää jonkin lätkäaiheisen yllärinumeron illan hämärtyessä.

Ja tänään hän, Timo Iso, oli saanut houkutelluksi paikalle sellaisen vieraan, että oksat pois..

”Nyt on aika” Timo tuumi ja nousi horjahdellen terassipöydän päälle pitääkseen pienen puheen ennen yllätyksen paljastumista.

”Hyvät Naiset ja Hellat, mulla on tosi suuli kunnia pyytää tännen Ison suvun pelinteisiin lillijuhliin todellinen Leijona! Suomalaisen jääkiekon yksi suulista! Telvetuloa…. JALIII…WAHLSTEN!!”
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Jenginjohtaja aneli armoa polvillaan verissäpäin, "Älä tapa minua! Jos voisin tehdä sen tekemättömäksi niin tekisin sen, anna anteeksi!". Se ei Raimoa juuri lohduttanut. Jengiläiset olivat tappaneet hänen perheensä täysin syyttä ja sivullisina tapahtumiin vuosia aiemmin. Poliisi oli ollut saamaton eikä ollut olevinaan päässyt tekijöiden jäljille. Mutta Raimo oli ja pitkään kostoa suunnitelleena onnistunut selvittämään tekijät.

Ja nyt tekijät olivat joutuneet tilille, yksi kerrallaan he olivat kaatuneet kuolleina maahan. Verta oli joka paikassa, aivon palasia seinillä ja näky oli muutenkin mitä karmein. Jengiläiset olivat tulleet täysin yllätetyiksi, että jengin sisällä olikin petturi joka tulisi teurastamaan heidät niin yllättäen. "Vittu oikeasti, minä olen kussut housuuni, jätä mut henkiin!", parkui tuo ennen niin kova "Pomo".

Raimon koston huipentuma odotti toteuttamistaan, hän nosti aidon japanista tuodun samuraimiekkansa lyödäkseen sen terän Pomon päähän keskelle jakausta. Tähän päättyy vuosien piina ja epätoivo, hän on saanut kostonsa... äkillinen puristus rinnassa! Aargh, mitä vittua?! Sydän... aa, vittu nytkö se saatana pettää? Voimat ovat hävinneet käsistä, miekka putoaa selän taakse. Pomo katsoo epäuskoisena Raimon kauhusta kankeisiin silmiin. Raimon polvet pettävät ja hän retkahtaa selälleen pidellen rintaansa. Raimo on kuollut, Pomo nousee ylös ja potkii Raimoa vielä päähän ja naama muuttuu veriseksi mössöksi. Se on Raimo ja hänen kostonsa sitten siinä.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Koko jääkiekkoileva Suomi kohisee Tammisen pestistä Mestiksen kehitysjohtajana.

Virkaanastujaispuheessa Tami höyryää tuttuun tapaansa SM-liigan suuntaan, ja puheessa vilisevät termit kuten "..samalla mitalla takaisin..", "..this means war..", "..raja on ylitetty.." ja "..in your face Vuorinen&Kummola!..". Kaikki odottavat henkeään pidätellen millainen maailmojen sota tästä syttyy.. sota jonka vaikutukset tulisivat olemaan mittavat ja kauaskantoiset.

Seuraavana päivänä Juhani sulkee Mestiksen lopullisesti joka suuntaan, ja seuraavat liigakarsinnät käydäänkin Suomi-Sarjan voittajan Kalajoen Junkkareiden ja Oulun Kärppien välillä. Jussi Jokinen vahvistaa molempia joukkueita, voittaa karsintojen plus- ja miinustilastot, pistepörssin ja lopuksi sairastuu skitsofreniaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suomalainen, ruotsalainen, norjalainen, virolainen, saksalainen, tanskalainen, venäläinen, ukrainalainen, liettualainen, latvialainen, hollantilainen, islantilainen, belgialainen, puolalainen, valkovenäläinen, karjalainen, syrjääni, ostjakki, mari, voguli, tsetseeni, burjaatti, tsekki, moldovalainen, romanialainen, bulgaari, slovakki, kroaatti, slovenialainen, serbi, unkarilainen, itävaltalainen, kosovolainen, albanialainen, makedonialainen, kreikkalainen, liechtensteiniläinen, sveitsiläinen, ranskalainen, portugalilainen, andalusian espanjalainen, baski, luxemburgilainen, italialainen, englantilainen, skotlantilainen, irlantilainen, walesilainen, turkkilainen, kurdi, iranilainen, saudi, jemeniläinen, qatarilainen, irakilainen, afgaani, pakistanilainen, bangladeshilainen, intialainen, vietnamilainen, korealainen, burmalainen, laosilainen, thaimaalainen, kiinalainen, nepalilainen, japanilainen, indonesialainen, syyrialainen, israelilainen, palestiinalainen, jordanialainen, libanonilainen, kazakhstanilainen, uzbekistanilainen, armenialainen, turkmenistanilainen, kirgiisi, mongooli, kamputsealainen, amerikkalainen, meksikolainen, kanadalainen, brasilialainen, kolumbialainen, panamalainen, uruguaylainen, chileläinen, perulainen, paraguaylainen, argentiinalainen, nicaragualainen, jamaikalainen, kuubalainen, haitilainen, venezuelalainen, ecuadorilainen, bolivialainen, egyptilainen, marokkolainen, tunisialainen, algerialainen, hottentotti, masaimies, turkana, somali, kikuju, australian aboriginaali, homo, hippi, kepulainen, demari, perussuomalainen, maanviljelijä, neekeri-sotamarsalkka, moukarinheittäjä, Ylioppilaslehden päätoimittaja ja bussikuski kilpailivat kerran siitä, kuka ottaa upeimman maisemakuvan.

Norjalainen kapusi vuorelle ja otti kuvan vuonosta auringon noustessa ja sumun vähitellen hälvetessä. Kuva onnistui mainiosti. Norjalainen voitti kilpailun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämän olen joskus muistaakseni lanseerannut JA:an vitsinä, mutta menkööt nyt kertauksen vuoksi tännekin. Onhan kyseessä kuitenkin eräänlainen satu, joka loppuu epäortodoksisesti.

Kävelipä kerran Punahilkka metsäpolulla, kuten Punahilkat usein tekevät. Voinee sanoa, että ne tekevät aina niin. Siinä mennä ketkutteli hän huppu somasti kallellaan, herkkukori kyynärvarrellaan. Mummon mökille oli menossa Punahilkka, koska isoäiti parka oli kuulemma sairastunut ja kaipasi lapsenlastaan huolenpitäjäksi sekä seuraksi. Mukaansa Hilkka oli pakannut kaikenlaista maittavaa sapuskaa ja juomaa toivoen tuomistensa virkistävän mummelia.

Siinä polkua pitkin kuljeskellessaan näki Punahilkka metsässä hätkähdyttävän näyn. Viitisen metriä polulta korpeen päin oli pensas, jonka takaa pilkistivät selvästi suden korvat. Varovasti puskaa lähestyttyään Hilkka havaitsi myös hukkasen silmät, jotka suurina ja pistävinä tuijottivat suoraan kohti uteliasta tyttöä. Totisesti, pensaassa kyykki ilmielävä susihukka!

Hilkka lähestyi sutta hitaasti, ja loihe kysymään pedolta: "Susi, miksi sinulla on noin suuret silmät?"

"Painu vittuun", ähkäisi susi, "mä olen nyt paskalla."
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No jo on taas syrjintä huipussaan tässäkin kisassa. Minkä takia saamelaiset, inkeriläiset saati mordvalaiset eivät ikinä pääse osallistumaan nähin kilpailuihin, kysyn vaan?
Saamelainen oli kisan aikana putkassa, koska oli raiskannut ahman ja ajanut vielä kännipäissään moottorikelkalla sulaan. Inkeriläinen ei päässyt mukaan koska hänellä oli pahasti kahvinkeitto kesken. Mordvalainen taas meni jo Stalinin vainoissa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Saamelainen oli kisan aikana putkassa, koska oli raiskannut ahman ja ajanut vielä kännipäissään moottorikelkalla sulaan. Inkeriläinen ei päässyt mukaan koska hänellä oli pahasti kahvinkeitto kesken. Mordvalainen taas meni jo Stalinin vainoissa.

Höpöjä puhut, eivät ne tuollaista tee. No inkeriläinen saattaa kyllä kahvit keittää.

Miten siellä ikiroudan maassa muka voi löytää sulaa vettä, johon ajaa moottorikelkalla? Ai niin, sitähän ne yrittävät löytää venäläiset siellä Antarktiksella ja just ovat sitä kaivaneet esiin noin 11 km:n päästä. Eikö sitä nyt helpompia paikkoja saada puhdasta vettä maapallolla ole? Kysyisi tähän yksi koomikko. Se Pirjo, mikä helvetti sen sukunimi nyt oli?
 
Viimeksi muokattu:

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tapsa liikkuu yleensä hämärän aikaan. Ei ole katseenkipeä. Muiden huomio on turhaa, sillä jos esiintyä pitäisi, niin voisi ilmoittaututua vaikka maajussimorsio-kilpailuun. Vai mikä senkin turhimuksen nimi sitten olikaan. Ihan vain, että voisi myöhemmin kieltäytyä kutsusta.
Ehkä tapaat Tapsan joskus illan tummetessa, kun hän hitaasti kumarassa kulkee pitkin varjonpuoleista pellonreunaa. Välillä hän pysähtyy, heittäen variksille isosta rasiastaan tarkasti osiin leikattuja tiapam-taplettien paloja – etteivät pahalla raakkuisi.

Vastaantulevia maamiestuttaviaan Tapsa tervehtii sanattomasti vasta kohdallaan, kättä heilauttamalla. Kulunut, liimalla paikattu työhansikas ei tervehtiessä vahingossakaan tipahda, saatikka lennähdä irti, sillä käsi on tiukasti puristettu nyrkkiin, aina.

Peltosaran päästä pääsee samean, talvellakin pulpahtelevan mutaojan ylitse, hoitamattoman ja rapistuneen hautausmaan kulmaukseen. Harmaa ojanpohja liikkuu, jos sitä katsoo pitkään. Se haisee kiristyvälle pakkaselle ja sianpaskalle. Lumisen kiviaidan takana lepää monta entistä ystävää, jäähallisäätiön varhaiseläkerahoja ahmineen pyramidihuijauksen ja Tapsan karheikkovesurin sinne ansaitusti toimittamina. Osa heistä papin saattelemina, osa yön pimeydessä itkuisesti hyvitystä lupaillen, jääkokkareisen hiekan täyttäessä uudelleenavatun kuopan.

Selkä unohtaa hetkeksi jäykkyytensä ja oikenee hitaasti. Nuokkuvan navetan katon yllä ovat pilvet harmaantuneet tummiksi, liikkumattomiksi ja läpinäkymättömiksi. Aaltoileva, nyt lähes hyväilevän kylmä tuuli tuntuu irrottaneen kämmenistä sormet, niitä ei enää pistele - tuntuu lähes hyvälle.

Mies astuu irronneiden lautojen ylitse navettaan, jossa ei ole leikkivien lapsenlapsien jälkeen käynyt muita enää vuosikymmeniin. Kikattavien lapsien jalkojen äänetön töminä ja näkymättömät varjot kisailevat homeen reittämällä seinällä. Kolmijalkainen lypsyjakkara narahtaa matalasti. Tapsa tuijottaa tyhjä piippu kädessään noen mustaamaa muuripadanpesää, joka hitaasti häviää pois, yhdessä viimeisten auringon säteiden ja nurkassa puhaltaneen tuulen kanssa.

Silmänsä ummistaneena hän keinuu tuolillaan kevyesti, juuri havaittavasti. Kylmyyttä, pimeää, hellivää hiljaisuutta ja sm-liigan sarjakierros… Kunpa ei tällä kertaa tarvisi Tepsin poikia pahasti hävetä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ikävä juttu tietysti, mutta tämän Iltalehden uutisen otsikko menee tähän ketjuun.
Otsikko alla, jotta vältytään turhilta klikkauksilta.

Mies hätisti siskonsa pois ja kuoli
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Perussuomalainen urpo: "Hyi helvetti jotain Queenia tai Judas Priestiä! Kuuntelen mielummin Popedaa, koska Pate on ihq <3"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kirkkaus ylitti näkyvän valon spektrialueen uuden alkuräjähdyksen hetkellä, ja silmiini sattui; kaikkeuden rakenne oli muuttunut peruuttamattomasti hetkessä, täysin yllättäen ja ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Tuijotin edelleen valomeren loputtomaan syvyyteen, josta erottui pieniä, häilyvän ohuita kaistaleita - kenties supersäiealkioita, kvanttilohkoja tai muita kvarkkitason potentiakomponentteja. Mieleni ja ihmismuotoinen kehoni olivat täysin ehjät, mutta kipu silmissäni paheni, kun yritin tuloksetta erottaa viivojen suuntaa, sijaintia ja suhdetta tosiinsa supermassiivisen fotonipurkauksen keskellä. Toivonta, mietin: täydellisen toivotonta.

HUOLTOKATKO
Keskustelupalstan huoltotoimenpiteet jatkuvat. Sinä aikana keskustelupalsta ei ole käytettävissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös