Lyhenteet, Heteka = Helsingin teräskaluste yms.

  • 33 114
  • 168

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
NAMBLA (North American Man/Boy Love Association)

Tää siis ei ollut vain South Parkin tekijöiden sairas läppä, vaan olemassaoleva järjestö. Kaikenlaista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
JAS 39 Gripen

Jakt-, Attack, och Spaningsplan (hävittäjä-, rynnäkkö- ja tiedustelukone)

Gripen tarkoittaa aarnikotkaa. 39 on minulle mysteeri.
 

Samurai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS (+sympatiat muille turkulaisseuroille)
OPEL = Oitis poistettava Euroopan liikenteestä.

Tuli mieleen kun joutui taannoin jalkamieheksi.

Myös seuraavat variaatiot ovat tunnettuja:

OPEL=On poistettava ehdottomasti liikenteestä=Onnettoman pojan ensimmäinen lelu=Ostan parasta, elän leveästi

Viimeisin kuultu luonnollisesti OPEL-kuskin suusta.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
NAMBLA (North American Man/Boy Love Association)

Tää siis ei ollut vain South Parkin tekijöiden sairas läppä, vaan olemassaoleva järjestö. Kaikenlaista.

Totta, putosin ihan kybällä kun näin ton South Park jakson ja sit taas järkytyin kun näin jonkun dokkarin aiheesta. Sairasta.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen perehtynyt viime aikoina höyryvetureihin. Yksi niiden tärkeimmistä valmistajista oli Hanomag eli Hannoversche Maschinenbau AG. Firman aikaisempi nimi oli ollut Eisen-Giesserey und Maschinenfabrik Georg Egestorff.

Hanomagin valmistamia traktoreita oli myös tuotu Suomeen, mutta kuuleman mukaan ne eivät olleet kovin onnistuneita tapauksia.

Hanomagin Kukko on muistomerkkinä Kuopion rautatieasemalla
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Köyhien stocka eli HeMeRa, Helsingin Metalli ja rauta.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Saksasta kotoisin on myös ohjelmistofirma SAP. Lyhennetty sanoista Sorgen, Angst & Panik.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täällä osa mulqvisteista johtaa lukijoita tahallisesti harhaan.
Esim. SAP on Systeme, Anwendungen und Produkte in der Datenverarbeitung

Perustotuushan on, että SAP on täyttä paskaa. Kyseisen tuotteen kanssa on tullut sen verran työskenneltyä, että ei noin joustamatonta järjestelmää kukaan muu kuin sakemanni voi tehdä.

Ja voin schollille kertoa, että olen itse sen verran monta järjestelmää suunnitellut ja toteuttanut, että uskallan näin väittää.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
JAS 39 Gripen

Jakt-, Attack, och Spaningsplan (hävittäjä-, rynnäkkö- ja tiedustelukone)

Gripen tarkoittaa aarnikotkaa. 39 on minulle mysteeri.


Saab 35 Draken, Saab 37 Viggen joten Saabin seuraava kone oli siis 39.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Perustotuushan on, että SAP on täyttä paskaa. Kyseisen tuotteen kanssa on tullut sen verran työskenneltyä, että ei noin joustamatonta järjestelmää kukaan muu kuin sakemanni voi tehdä.
Saman sanat voi sanoa kukin vuorollaan mistä tahansa ERP (Enterprise Resource Planning) -järjestelmästä.

Eräs tuntemani taho oli läpikäynyt kauan sitten raskaan BaaN-projektin. Pari vuotta BaaNin ja siihen liittyvän sovellusintegroinnin kanssa kärvisteltyään kyseinen henkilö totesi, että "pitkään asiaa pohdittuani olen tullut siihen tulokseen, että siinä järjestelmässä on pakko asua Saatana".
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nimihirviöitä Venäjältä ja Neuvostoliitosta (osin wikipedia lähteenä):

KGB (ven. Комитет государственной безопасности CCCP, Komitet gosudarstvennoi bezopasnosti SSSR), SNTL:n valtion turvallisuuskomitea.

GRU (ven. Главное разведывательное управление, Glavnoje razvedyvatelnoje upravlenije), Venäjän asevoimien (ja sitä ennen Neuvostoliiton) sotilastiedustelun keskuselin.

NKVD (ven. Народный комиссариат внутренних дел, Narodnyi komissariat vnutrennih del), sisäasiainkansankomissariaatti, käytännössä sisäasiainministeriö, lakkautettiin 1934 ja sen tilalle perustettiin Neuvostoliiton NKVD - joka sitten aikanaan lakkautettiin 50-luvulla ja sen seuraajaksi tuli KGB.

Venäjän liittovaltion turvallisuuspalvelu, FSB (RF) (ven. Федера́льная слу́жба безопа́сности (Росси́йской Федера́ции), Federalnaja služba bezopasnosti (Rossijskoi Federatsii), ФСБ (РФ).

SVR (ven. Служба внешней разведки, Služba vnešnei razvedki) on Venäjän ulkomaantiedustelupalvelu.

Lisätään vielä yksi:

MiG (Mikojan-Gurevitšin lentokonesuunnittelutoimisto ja tehdas, ven. Микоян и Гуревич, МиГ). Tosin nykyään enää harvemmin mainitaan Gurevitsia vaan puhutaan pelkästään Mikojanista - enkä nyt tarkalleen muista, että miksi näin toimitaan.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös