Pitipä hakea tätäkin tai jotain vastaavaa ketjua, jossa mietitään Risto Dufvaa.
Ajattelinkin aloittaa ns. robottikiekosta ja mitä se on. En ole vielä nähnyt Dufvan JYPin pelaavan ns. robottikiekkoa. Jokainen voi miettiä sanaa "robotti". Itse en vieläkään näe mitään mikä viittaisi robottikiekkoon. JYPin nykyisessäkin rosterissa on liikaa sellaisia pelaajia, jotka eivät sovi "robottikiekkoiluun". Olen nähnyt aikoinaan yhden Jukureiden ottelun, josta ehkä olisi pystynyt käyttämään nimitystä "robottikiekkoilu", mutta ei se sitä kuitenkaan ollut, koska ei ne pelaajat kuitenkaan toimineet käskyttäjänsä (Dufva) mukaan. SM-liigassa "robottikiekkoilu" ei onnistu, koska variaatioita on enemmän ja enemmän käytössä, en kiellä etteikö alemmilla tasoillakin ole. Yksinkertaisesti "robottikiekkoilua" ei pystytä toteuttamaan toistaiseksi. Tyhmää muuten kuvitellakaan ajatusta, jossa robotit pelaavat kiekkoa. On siinä jollakin pizzan ja cola-colan kyllästämällä elämän perusasioista tietämättömällä nörtillä miettimistä miten saada joku tyhmä kaavoihinsa kangistunut siru upotettua jonkin pelaajan nykyiseen reaalimaailmaan. En hyväksy ajatusta robottikiekkoilusta, tyhmiä ne, jotka myöntävät robottikiekkoilua olevankaan.
Joukkueen pelitapaan on kaikkein helpompi puuttua otsakkeen mukaisesti. Itse toivoisin enemmän ja enemmän vastustajan haastamista. Mutta, mutta... miten se onnistuu väsynein jaloin. Mieti sitä.
Dufva peluuttaakin onnistuneesti 2-4 pelaajaa/ottelu puhki ja jättää raikkaat (tosi heino sana käyttää) jalat käyttämättä, ja vastaavasti vastustaja peluuttaa tasaisemmin joukkuettaan. Onneksi Dufva on jopa löytänyt neloskentänkin. Eikä kaikki tässä. Dufvan tapa alivoimapelaamisessakin kaipaa hiukan uutta ajattelua. Nyt on käytännössä vain kasi alivoimanelikkoa, vaikka saadaan useampikin koostumus aikaan huomioiden kuka siellä pömpelissä on jäähyllä. Ja se pelinluku, kuka on jäähyllä ja miten siitä jatketaan.
No nämä ovat mielipiteitä, jotka eivät auta ketään. Toivat julki ajatuksiani, jotka eivät ole aivan niin yksikertaisia kuin annan tulkita. Olen varannut riittävästi herneitä, että siitä vaan.