Kesä on tulossa! Tähän havaintoon päädyin koska tänään työpaikallani minua seuraili muhkea kärpänen. Vai olisko kyseessä jo ensimmäinen joulukärpänen? Tai kenties ihan tavallinen, talvellakin sisätiloissa viihtyvä perskärpänen... ainakin se näytti kovasti viihtyvän minun takalistoni tuntumassa. Pörräili edes takas ja teki mahtavia syöksyjä katonrajasta asti. Jaa niin, ettei vaan ollut kyseessä iltäpäivälehdissäkin jokunen viikko sitten mainittu homokärpänen?
Noh, en minä sitä viitsinyt tappaa, luonnon ystävä kun olen. Sain sen sitten napattua kiinni ja laitoin sen tyhjän tikkuaskin sisään. Siitä sai oikein kivan minikokoisen matkaradion! Kun vielä työsin pitkän neulan stidiaskin kyljestä läpi ja sohin sillä laatikon sisältöä, niin tuntui niinkuin olisi etsinyt ihan oikeesta matkaradiosta kanavia... ei vaan tuntunut rokkikanavaa löytyvän, kuului vain outoa surinaa ja pärinää.
PS:
Pitäiskö laittaa hymiö, ennenkuin kettutytöt iskevät kimppuuni? Tai pitäiskö suoraan sanoa että todellisuudessa se kärpänen pörrää tyytyväisenä toimistohuoneeni ikkunassa ja odottaa että minä taas huomenna roudaan aromikkaan ruhoni sen haisteltavaksi.
Tuon "matkaradio" -jutun olen joskus kakarana kansakouluaikoina tehnyt. Tuli se vaan tänään mieleeni.
Toivotaan nyt sitten että se on JOULUKÄRPÄNEN. Pääsee joulupaniikki alkamaan jo lokakuussa...