Mainos

Luokkakokoukset ja ihmiset menneisyydestä

• 14 635
  • 55

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Oliko muuten nimimerkki @Luokkakokous kertonut kantaansa tähän luokkakokous-ketjuun? Ainakin aihe on kiinnostanut nimimerkkiä valitessa. Vai leffanko mukaan se on valittu?

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutama vuosi takaperin oli yläasteen luokkakokous. Muutama lapsuudesta asti ollut hyvä kaveri,pari hiljaista kaiffaria syrjäkyliltä jotka on nykyään lähinnä moikkatuttuja + kokonaan toisesta pikkukunnasta olleet lukutoukkatytöt jotka olivat vieläkin yhtä hiljaisia hiirulaisia kuin yläasteellakin. En menisi toista kertaa. Usein näissä pikkukaupungeissa ja kunnissa käydään koko peruskoulu ja ehkä vielä lukiokin samojen naamojen kanssa niin kyllä niiden ihmisten kanssa on tekemisissä kenen kanssa haluaa olla ilman mitään väkinäisiä tapaamisia. Ja niiden vähän vieraampienkin kanssa tulee juteltua ja moroteltua ihan viikottain kylillä kun täällä kuitenkin kaikki tuntee toisensa. Sinänsä outoa että oikeastaan kaikki asuvat aika lähialueilla.

Karkeast porukan voi jakaa kolmeen,ne keiden kanssa on muutenkin kokoajan tekemisissä,ne keiden kanssa ei ole tekemisissä mutta aina baarissa,pitsapuljussa samaan aikaan ollessa tulee rupateltua ja kolmantena ne joita ei koskaan näe ja vaikka näkisikin niin mitään juteltavaa ei olisi koska ovat täysin ventovieraita ihmisiä joista ei oikein päässyt kouluaikoinakaan selvyyteen mitä ovat. Omalta luokalta puuttuivat onneksi täydet kuspäät ja/tai narkkarielämäkoululaiset kokonaan.

Viimeksi muokattu:

Salama44

Jäsen
Luokkakokoukset ovat olleet aivan ihania ja mukavia kokemuksia. Varsinkin ensimmäinen 2016 oli ainutlaatuinen paluu 40 vuoden taakse nuoruuden muistoihin ja taas takaisin tähän päivään todeten että ne samat ihmiset ovat yhä olemassa tässä samassa ajassa kuin itsekin olen.

Jokainen sai kertoa mitä halusi ja vastata mitä halusi. Kukaan ei tivannut mitään. Kaikki olivat vain iloisia jälleen näkemisestä ja koko tapahtumasta jäi ihana muisto.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Pieni paikkakunta ja muutama oli sekä ala-asteella että yläasteella samalla luokalla ja nykyään kun some on olemassa, niin jollain tasolla ihmisten elämänkuviot tietää joka tapauksessa. Muutaman kanssa olen tekemisissä vielä nykyäänkin ja kaveruus on säilynyt.

Mutta menisin kyllä varmaankin ihan kumpaan tahansa, jos kokous järjestettäisiin. Ala-aste olisi ehkä vähän mieluisempi. Tuskin kuitenkaan järjestetään. Luulen että suurinta osaa kiinnosta paskaakaan mikään kokoustaminen ja ne ketkä haluaa joitain tiettyjä tyyppejä nähdä, ovat jossain tekemisissä edelleen muutenkin. Varsinkin tuo ala-asteen luokka on levinnyt niin isosti ympäri Suomea ja kaikki asu enää koko maassakaan, joten en pidättele hengitystäni.

Ammattikoulun luokasta en muodostanut mitään pysyvämpiä kaveruussuhteita kenenkään kanssa, jotka olisi säilyneet vielä koulun jälkeenkin enkä myöskään AMK:sta, joten ne olisi aika EVVK osastoa. Ei varmasti tulisi mentyä.

Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Tuli tossa joku viitisen vuotta sitten käytyä luokkakokouksessa kerta sellainen järjestettiin - olihan se ihan mielenkiintoinen ekskursio yhden illan verran, mutta eipä sitä tullut alettua pitää yhteyttä ihmisiin joihin ei tullut pidettyä ennenkään.

Mutta ei olisi ollut kivaa, jos luokkakokous olisi jatkunut kuukausikaupalla, vuosista puhumattakaan. Terveiset vaan nyky-JYPille.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Luokkakokoukset ovat olleet aivan ihania ja mukavia kokemuksia. Varsinkin ensimmäinen 2016 oli ainutlaatuinen paluu 40 vuoden taakse nuoruuden muistoihin ja taas takaisin tähän päivään todeten että ne samat ihmiset ovat yhä olemassa tässä samassa ajassa kuin itsekin olen.

Ainoa järkevä tapa järjestää luokkakokous on juurikin tällainen, eli oikeasti todella pitkän ajan jälkeen. Luokkakokouksen idea on kuitenkin menneiden muistelun lisäksi nähdä, mitä niistä muista luusereista on tullut *hymiö*

Meillä oli itsellä yläasteen luokkakokous vain jotain 6-7 vuotta yläasteen päättymisen jälkeen, en muista ihan tarkkaan, koska oli pari yli-innokasta järjestäjää. Menin kuitenkin paikalle, mutta eihän siellä kenellekään käytännössä mitään sen kummempaa luonnollisestikaan ollut ehtinyt tapahtua. Ihan jotkut yksittäistapaukset olivat ehtineet saamaan lapsia, käytännössä kaikki asuivat edelleen Porissa (toisin kuin tietääkseni enää nykyään) jne. Eli se oli ihan liian nopeasti.. uutta ei ole kuulunut sen jälkeen

Mutta menisin kyllä varmaankin ihan kumpaan tahansa, jos kokous järjestettäisiin. Ala-aste olisi ehkä vähän mieluisempi. Tuskin kuitenkaan järjestetään. Luulen että suurinta osaa kiinnosta paskaakaan mikään kokoustaminen ja ne ketkä haluaa joitain tiettyjä tyyppejä nähdä, ovat jossain tekemisissä edelleen muutenkin. Varsinkin tuo ala-asteen luokka on levinnyt niin isosti ympäri Suomea ja kaikki asu enää koko maassakaan, joten en pidättele hengitystäni.

Tosiaan luokkakokouksen järjestämisessä on varmaan se perusongelma, että kun ihmisiä ei vain kiinnosta. Hyvin moni ajattelee varmasti täysin päinvastoin mitä minä, eli että ainakaan joskus 30 vuoden jälkeen ei enää kiinnosta/hyödytä kokoontua. Kuten itse sanoin, niin minusta taas nimenomaan siinä on järkeä, mutta ymmärrän senkin jos jonkun mielestä ei ole

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy