Luokkakokoukset ovat olleet aivan ihania ja mukavia kokemuksia. Varsinkin ensimmäinen 2016 oli ainutlaatuinen paluu 40 vuoden taakse nuoruuden muistoihin ja taas takaisin tähän päivään todeten että ne samat ihmiset ovat yhä olemassa tässä samassa ajassa kuin itsekin olen.
Ainoa järkevä tapa järjestää luokkakokous on juurikin tällainen, eli oikeasti
todella pitkän ajan jälkeen. Luokkakokouksen idea on kuitenkin menneiden muistelun lisäksi nähdä, mitä niistä muista luusereista on tullut *hymiö*
Meillä oli itsellä yläasteen luokkakokous vain jotain 6-7 vuotta yläasteen päättymisen jälkeen, en muista ihan tarkkaan, koska oli pari yli-innokasta järjestäjää. Menin kuitenkin paikalle, mutta eihän siellä kenellekään käytännössä mitään sen kummempaa luonnollisestikaan ollut ehtinyt tapahtua. Ihan jotkut yksittäistapaukset olivat ehtineet saamaan lapsia, käytännössä kaikki asuivat edelleen Porissa (toisin kuin tietääkseni enää nykyään) jne. Eli se oli ihan liian nopeasti.. uutta ei ole kuulunut sen jälkeen
Mutta menisin kyllä varmaankin ihan kumpaan tahansa, jos kokous järjestettäisiin. Ala-aste olisi ehkä vähän mieluisempi. Tuskin kuitenkaan järjestetään. Luulen että suurinta osaa kiinnosta paskaakaan mikään kokoustaminen ja ne ketkä haluaa joitain tiettyjä tyyppejä nähdä, ovat jossain tekemisissä edelleen muutenkin. Varsinkin tuo ala-asteen luokka on levinnyt niin isosti ympäri Suomea ja kaikki asu enää koko maassakaan, joten en pidättele hengitystäni.
Tosiaan luokkakokouksen järjestämisessä on varmaan se perusongelma, että kun ihmisiä ei vain kiinnosta. Hyvin moni ajattelee varmasti täysin päinvastoin mitä minä, eli että ainakaan joskus 30 vuoden jälkeen ei enää kiinnosta/hyödytä kokoontua. Kuten itse sanoin, niin minusta taas nimenomaan siinä on järkeä, mutta ymmärrän senkin jos jonkun mielestä ei ole