6.1.13 Hang Over hylkäsi Stavangerin jatkosopimustarjouksen
27.1.13 Hang Over ajettiin ulos ottelussa Trondheimia vastaan -> 1 ottelun pelikielto
Stavanger voitti 6-2
4.2.13 Hang Over, Stavanger, 1 vuosi
Stavanger Nor 40 57+54=111 +40 144 41:43
Playoffs 14 14+20=34 +7 28
Stavanger voitti finaaleissa Storhamarin 4-1
1st line potential
A more talented version of Hannu Karakallio
Norjan liigan vuoden pelaaja -palkinto
Norjan liigan pelaajien vuoden pelaaja -palkinto
Norjan liigan vuoden tulokas -palkinto
Hang Over NOR 6 2+4=6 +1 4 19:23
Norjalaismedia onnistui jälleen saamaan kauden komeetta Hang Overin haastatteluun:
Viime haastattelussa mainitsit loppukauden tavoitteeksi mestaruuden ja se myös tuli. Millainen kausi oli?
- Aivan loistava kausi joukkueelta ja ansaittu mestaruus. Kyllähän tuota tuli kunnolla juhlittua, mutta maajoukkuekuviot eivät antaneet juhlien venyä liian pitkiksi. Omaan kauteeni olen totta kai myös tyytyväinen, sillä pystyin pitämään pelaamisessa korkean tason läpi koko kauden. Ensi kaudella pitää olla alusta asti hereillä, sillä kaikki haluavat päihittää mestarin.
Pääsit pukemaan myös maajoukkuepaidan päälle. Millainen kokemus ensimmäiset MM-kisat oli?
- Todella opettavainen kokemus. Oli iso juttu päästä tässä vaiheessa jo kokemaan MM-kisat. Pitkän kauden jälkeen, en ollut terävimmilläni ja rooliin oli vaikea sopeutua, kun jääaika puolittui. Vähän oli rytmin kanssa hakemista, mutta kyllähän turnauksessa ehti huomata kuinka kova taso maailmalla on eikä meidän rahkeet riittäneet pidemmälle.
Sait kevätkaudella jo toisen pelikiellon, mitään kerrottavaa siitä?
- Kuten jo viimeksi sanoin, niin rapatessa roiskuu. Saan paljon jääaikaa ja pyrin antamaan jäällä kaikkeni, niin välillä voi sattua. Ei tuossa sen kummempaa.
Teit huimat pisteet ja sinut valittiin Norjan liigan parhaaksi pelaajaksi. Voiko tuosta enää parantaa seuraavalle kaudelle?
- Heh. Totta kai pystyn parantamaan. Tavoite on kuitenkin NHL:ssä, jossa ei täällä tehdyillä pisteillä ole mitään väliä. Eikä nuo pisteet ja palkinnot olisi lämmittäneet, jos mestaruus olisi matkannut Storhamarille. Voimapuolella on vielä paljon tekemistä ja se onkin harjoittelussa merkitty isoin kirjaimin. Uskon pystyväni parantamaan kokonaisvaltaista peliäni jo ensi kaudeksi, mutta tällöin pistemäärä voi pienentyä. Onneksi seurassa on paljon hyviä pelaajia, jotka voivat ottaa isompaa roolia. Kuitenkin olen kiitollinen saamistani palkinnoista ja toivottavasti palkintokaappi saa jatkossa lisää täytettä.
Hylkäsit Stavangerin ensimmäisen sopimustarjouksen. Miksi?
- Ei siihen liittynyt sen enempää dramatiikkaa. Koin ottellaini ansaitsevani hieman isomman tilipussin ja sen myös Stavanger minulle antoi. Kuten jo aiemmassa haastattelussa totesin, niin haluan käydä ensin koulut täällä loppuun, ennen kuin olen valmis lähtemään isompiin ympyröihin. Nyt aletaan keskittymään täysillä jo ensi kauteen ja mestaruuden puolustamiseen.