Lukon pelipaidat

  • 152 609
  • 645

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ensiksi kiitos tästä päätöksestä kaikille, jotka ovat siihen vaikuttaneet. Viimeiseksi kuitenkin seurajohdolle, joka tämän 15 vuoden sekoilun aiheutti.

Seuran virallinen logo on tämä kahdeksankymmentälukuinen lehväslogo, joten en näkisi syytä lähteä muuttamaan sitä ja samalla kaikkia juniorijoukkueiden paitoja ym, vaan palauttaisin virallisen logon edustusjoukkueenkin tunnukseksi.

Näin juuri. Lehväslukon merkitys konkretisoitui jo alkukaudesta, jolloin hallin kattoon nostettiin uusittu mestaruusviiri ja jäädetyt pelipaidat. Tämä logoasia olisi voitu johdon osalta kusta luomalla täysin uusi lukkologo tai palaamalla ensimmäiseen kettulogoon, jossa ketulla oli lehväslukolla koristettu pelipaita.

Paluuta täysin alkuperäiseen logoon en näe syytä siksi, että logon hammasratas viittaa tehtaaseen ja Lukko ei ole enää sama tehtaan joukkue kuin 30-luvulla. Mikäli joukkueen nimeksi olisi alkuperäisen suunnitelman mukaan otettu Rauma Woodin Lukko, olisi Wood-nimestä varmasti luovuttu aikojen saatossa.

Mitäs muuten olette mieltä vieraspaidan vaihtumisesta takaisin keltaiseen? Onhan se tietysti perinteistä, mutta ei toi valkoinenkaan huono ollut ja siihen sai mainokset aseteltua hyvin.

Olen ollut sellaisessa uskossa, että SM-liiga on toivonut jokaisen joukkueen toisen paidan olevan valkoinen, jotta mainostajat tulisi paremmin esille. Kumpi muuten on "aidompi" kotiväri, keltainen vai sininen?

Minusta liian monella liigajoukkueella on kotipaitana tummempi paita. Ainakin JYP, KalPa, Kärpät, SaiPa ja TPS (sekä Lukko) ovat siirtyneet tummaan kotiasuun. Erikoista sinänsä, että minä ainakin yhdistän KalPan ja SaiPan väriksi keltaisen, en mustan. TPS:n logo on pääosin musta, joten niille sopisi paremmin valkoinen kotiasu.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
No, minä olen 34 ja tuota lehväslogoa ei silloin vielä ollut kun peleissä lapsena kävin. Kettu logo on ollut 16 vuotta ja luultavasti 0-23 vuotiaat kannattajat muistaa vain ketun logona. Nämä 25-32 vuotiaat, johon Raumam Boikien ydinryhmä kuuluu pitää tuota lehväslogoa oikeana. Savustakaa se Vanhatalo nyt helvetissä organisaatiosta ulos jos valtaa on noin paljon!!!

Niin no meikäläinen on 35 ja ainakin minun lapsuudessani Lukon rinnassa komeili lehväslukko, alussa tosin mailojen kera. Mun mielestä tuo itse lehväslukko oli siinäkin ihan samanlainen kuin uudemmassakin painoksessa. Enpä nyt pystynyt varmistamaan milloin tuo logo on käyttöön tullut, mutta vaikea on kuvitella, että muun laisesta logosta muistikuvia voisi olla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ihan ilman oman muksuaikani, jolloin Lukkoon tutustuin, (kultainen 90-luvun alku) värilaseja pakko sanoa että onhan tämä lehväsLukko ylivoimaisesti tyylikkäin logo Lukon historiassa. Ja taistelee samasta sijoituksesta koko liigassa. Joten senkin takia ainoa oikea valinta. Onkohan tämä lehväslogo pannut jonkun muijaa vai miksi täytyy olla kokoajan vastakarvaan?
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin no meikäläinen on 35 ja ainakin minun lapsuudessani Lukon rinnassa komeili lehväslukko, alussa tosin mailojen kera. Mun mielestä tuo itse lehväslukko oli siinäkin ihan samanlainen kuin uudemmassakin painoksessa. Enpä nyt pystynyt varmistamaan milloin tuo logo on käyttöön tullut, mutta vaikea on kuvitella, että muun laisesta logosta muistikuvia voisi olla.

Olen kahta versiota tuosta mailaversiosta nähnyt jälkeenpäin ja en millään muista mikä silloin oli paidassa. Turun Palloseura palasi taannoin vanhaan logoonsa ja aikanaansa varmaan hienot lehväkset lensi hiuksista vittuun Tepsin paidasta.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olkoot saatana lehväkset logossa, mutta sitten tarttisi alkaa pärjäämään sarjassa ja ottaa vaikka mestaruus. Muuten tuo menee noloksi kyrvän nostatukseksi.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Olen kahta versiota tuosta mailaversiosta nähnyt jälkeenpäin ja en millään muista mikä silloin oli paidassa. Turun Palloseura palasi taannoin vanhaan logoonsa ja aikanaansa varmaan hienot lehväkset lensi hiuksista vittuun Tepsin paidasta.

Niin toki sitä jälkeenpäin on nähnyt yhtä ja toista, mutta meikäläisten elinaikana tuo lehväs on tietääkseni ollut jatkuvasti käytössä.

Edellisen viestisi kanssa täsmälleen samaa mieltä. Menestystä tässä myös kaivataan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kumpi muuten on "aidompi" kotiväri, keltainen vai sininen?

Keltainen. Mutta ei tuo ole niin iso asia etta siita jaksaisin lahtea kinastelemaan. Liiga jossain vaiheessa paatti etta otetaan tummat kotipaidat.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keltainen. Mutta ei tuo ole niin iso asia etta siita jaksaisin lahtea kinastelemaan. Liiga jossain vaiheessa paatti etta otetaan tummat kotipaidat.

Eikös tämäkin ole vaihdellut aika paljonkin? Sininen väri on ollut nyt viimeiset viisi kautta kotona ja sitä ennen Lukolla oli keltainen kotipaita syksystä 2002 kevääseen 2007. Sininen väri oli taas sitä ennen syksystä 1998 kevääseen 2002 jne. Sitä ennen keltainen olikin kotivärinä lähemmäs 10 kautta, mutta esim. kaudella 1987-1988 paita taisi olla kotona sininen, vai muistanko väärin?
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Kaskettu

Vaikka kettu nyt ei kokonaan poistunutkaan Lukon paidoista, niin voidaan sanoa että ketun aikakausi on päättynyt. Siksipä toteamme, että ketusta tuli kaskettu.

http://nensarjakuvat.files.wordpress.com/2010/04/elainlajit-12-kettu-721.jpg?w=480

(Linkki vie sarjakuvaan, joka on nimetty "Eläinsanasto kuvina, osa 12". Kuvan on tuottanut NEN sarjakuvat, linkki etusivulle: NEN sarjakuvat )

P.S. Kiitos Aijalle tästä sunnuntaiaamun kevennyksestä ja hyvää nimpparia :)
 
Suosikkijoukkue
Lukko (Inter)
Valkoinen vieraspelipaita tuli käyttöön kauden 2008-09 alusta. Puhuttiin Uraman kauden alussa joukkueen uudesta ilmeestä ja imagosta. Tiedä kuinka paljon vieraspaidan väriin vaikuttivat myös SM-liigan suositukset tai se seikka, että NHL-koodistossa keltainen on pelkurien ("chicken") väri, eivätkä pohjoisamerikkalaiset joukkueet juuri suosi keltaista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
NHL-koodistossa keltainen on pelkurien ("chicken") väri, eivätkä pohjoisamerikkalaiset joukkueet juuri suosi keltaista.
Tää on varmaankin tää kuuluisa kirjoittamaton koodisto, koska moisesta en ole koskaan kuullutkaan. Predators, Bruins, Canucks ja Penguins tulee nyt ekana mieleen lähiaikoina keltaisella pelanneista. Enemmänkin syynä taitaa olla se, että keltainen on vaikea väri kotijoukkueelle, koska se ei ole ihan riittävän tumma mutta vieraspaidan taas pitää sääntöjen mukaan olla valkoinen. Kolmospaitoinahan noita nyt on lähinnä ollut, tosin Preds otti täksi kaudeksi kotipaidaksi keltaisen.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se olisi hienoa, että jos kotipaita pidettäisiin mahdollisimman mainoksettomana ja siitä tulisi se "the paita". Tummansininen, keltaiset raidat ja lehväslukko. Tarviiko kotipaitoja edes mainoksilla tärvätä kun niitä voi läiskiä hallin täyteen ja vaikka hallin ulkokuorenkin? Vieraspaidan täyttäisi sitten vaikka milli millistä mainoksilla. Vieraspeliasussa mainosten pitämisessä onkin logiikkaa, kun ne mainokset ovat siellä kotihallissa.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ensiksi kiitos tästä päätöksestä kaikille, jotka ovat siihen vaikuttaneet. Viimeiseksi kuitenkin seurajohdolle, joka tämän 15 vuoden sekoilun aiheutti.

Iso peukku naapurista kunnon logolle, mutta minä pikemminkin nimenomaan kiittäisin seurajohtoa. Kaikki tekevät virheitä, mutta vaatii luonnetta tunnustaa ne.

Ja kai osa kiitoksesta menee RB:n mielenilmaisulle. Mukava nähdä, että myös kannattajia kuunnellaan.
 

Uno Louner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko.
Iso peukku naapurista kunnon logolle, mutta minä pikemminkin nimenomaan kiittäisin seurajohtoa. Kaikki tekevät virheitä, mutta vaatii luonnetta tunnustaa ne.

Ja kai osa kiitoksesta menee RB:n mielenilmaisulle. Mukava nähdä, että myös kannattajia kuunnellaan.

Iso ruksi seinään. Ässä-fani kiittää Timo "liput kahteen kertaan" Rajalaa. ;)
Täällä ollaan seurajohtoa vähiten kiitelty, koska mm. toimitusjohtajan asenne fanien mielipiteille oli todella pitkään todella väliinpitämätön ja jopa halveksuva.

Ilman fanien itse aloittamaa ristiretkeä, johon lehdistö liittyi mukaan, pelaisimme vielä ensikaudellakin kapinen kettu rinnassa.

RB:n mielenilmaisu taisi olla se kuuluisa viimeinen naula ketun arkkuun.
 

blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Florida Panthers
Se olisi hienoa, että jos kotipaita pidettäisiin mahdollisimman mainoksettomana ja siitä tulisi se "the paita". Tummansininen, keltaiset raidat ja lehväslukko. Tarviiko kotipaitoja edes mainoksilla tärvätä kun niitä voi läiskiä hallin täyteen ja vaikka hallin ulkokuorenkin? Vieraspaidan täyttäisi sitten vaikka milli millistä mainoksilla. Vieraspeliasussa mainosten pitämisessä onkin logiikkaa, kun ne mainokset ovat siellä kotihallissa.
Tuo tuskin tulee toteutumaan, tulisi liikaa eroja paitojen välille. Toisalta voisi Lukko ottaa käyttöön ns. kolmospaidan jota käytettäisiin esim. vkonlopun kotipeleissä ja olisi "mainokseton" tyyliin Pelicans...Lukko teksti keltaisena paidan rinnukseen samalla lailla ja muuten tietenkin navyblue-paita.
Vieraspaitana ehdottomasti keltainen parempi ja väri saisi olla lähempänä "sinappia" kuin "pääsiäistipua"...
Yhtäkaikki, päätös nimenomaan lehväslukon palauttamisesta täysin oikea, ja sen ketun vois sijoittaa olkapäihin, josta näkyy aivan riittävästi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vieraspaitana ehdottomasti keltainen parempi ja väri saisi olla lähempänä "sinappia" kuin "pääsiäistipua"...

Itse pidan kirkkaan keltaisesta enemman kuin likaisen keltaisesta. Tipu siis ennen sinappia, sinappi on melkein ruskea. Vareissa pitaa olla tarpeeksi kontrastia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Keltainen. Mutta ei tuo ole niin iso asia etta siita jaksaisin lahtea kinastelemaan. Liiga jossain vaiheessa paatti etta otetaan tummat kotipaidat.
Ei liiga ole mitään päättänyt. Seurat ovat menneet sopuleina toistensa perässä, viimeisimpänä SaiPa - valitettavasti.
 

Jukisto

Jäsen
Väsäsin taas logopäätöksen innoittamana kuvitteellisen pelipaidan suosikkijoukkueelleni. Tarkoitus oli pitää paita kohtuu selkeänä, eikä tunkea nuttuun liikaa mainoksia. Tämmöinen siitä tuli: lukkopaita.jpg (linkki vie kahden markan photariväsäykseeni.)
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Väsäsin taas logopäätöksen innoittamana kuvitteellisen pelipaidan suosikkijoukkueelleni. Tarkoitus oli pitää paita kohtuu selkeänä, eikä tunkea nuttuun liikaa mainoksia. Tämmöinen siitä tuli: lukkopaita.jpg (linkki vie kahden markan photariväsäykseeni.)

Tässä ollaan värien puolesta siinä suunnassa mitä itsekin tykkäisin. Haluaisin mielelläni että paidat olisivat nimenomaan sinikeltaisia, eikä vain sininen ja keltainen kuten esim Quinnin keltaisessa paidassa aiemmin tässä threadissa. Valkoinenkin on ok, vaikkei sitä välttämättä tähän tarvittaisi ollenkaan.

Toivottavasti toimistolla luetaan tätä threadia...
 

noutaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Golden Knights
Väsäsin taas logopäätöksen innoittamana kuvitteellisen pelipaidan suosikkijoukkueelleni. Tarkoitus oli pitää paita kohtuu selkeänä, eikä tunkea nuttuun liikaa mainoksia. Tämmöinen siitä tuli: lukkopaita.jpg (linkki vie kahden markan photariväsäykseeni.)

Kyllä tälläinen väritys kiitos, ja sponssit tyyliin sopivasti!
Mielestäni esim Narrit onnistui paitauudistuksessaan hienosti tälle kaudelle, vai mitäs tuumaatte?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös