Lukon kannattajat Rauman seudun ulkopuolella

  • 5 416
  • 45
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tuolla Jokeri puolella näytti olevan tällainen otsikko ja ajattelin että Lukon puolellekin tämmöisen otsikon voisi heittää kehiin. En ainakaan haulla löytänyt tähän viittaavaa.

Itse olen Raumalta kotoisin ja käynyt paljon kotipelejä katsomassa aikoinaan. Nykyään täällä Uudellamaalla asustelen ja pyrin käymään kaikki Lukon matsit täällä päin katsomassa. Viime kaudella jäi ainoastaan toinen Jokerit-Lukko matsi näkemättä. Syynä oli perheen lisäys. Lahdessa tulee myös Lukon pelit käytyä katsomassa. Toivottavasti tulevalla kaudella pääsisi enemmän Raumallekin pelejä katsomaan....
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ei sinänsä huono aihe, jos pidettäneen tuo Lakaisiajan mainitsema ketju peleihin tulevien "vieraspaikkakuntalaisten" kokoon kutsu ketjuna.

Itse asustelen Porissa ja täällä käydyt Lukon matsit käydään töllöttämässä. Lisäksi mahdollisuuksien mukaan käydään nuo kotimatsitkin katsomassa. 90-luvun puolenvälin paikkeilla tuli siellä pääkaupunkiseudulla pyörittyä ja auttamattomasti jäi seuranta pienemmälle. Pääkaupungin mediat ei oiken Lukkoa vaan noteraa. Nykyään on hyvä kun voi lukea netistä nuo Lukko aiheiset jutut(UR ja LS). Toisaalta Satakunnan Kansa kirjoittaa ainakin nykyään yllättävän paljon Lukosta ja myönteisempään sävyyn kuin jopa paikallinen ykkös aviisi. Kaupungista viis niin Lukon touhuja kuitenkin seurataan!
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Raumalta olen itsekin kotoisin ja nyt sitten opiskelut ovat tuoneet tänne Helsinkiin.. tai no olihan edellinen koulukin Espoossa eli täällä on menossa jo 4. vuosi. Lukon pelejä seuraan tottakai ja muutenkin Lukon touhuja. Pelejä kyllä koitan käydä täälläkin katsomassa ja välillä Hämeenlinnassakin olen käynyt. Ja kyllä noi Raumalle tuleminen yritetään aina ajoittaa sellaiseen viikonloppuun, että olisi kenties kotipeli.. Koulusta olevien lomien aikana on helpompaa, kun yleensä osuu yksi kotipeli viikon loman ajan aikana vähintään..
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Raumalla ja Eurajoella se tuli lapsuus ja nuoruus vietettyä ja silloin tuli seurattua kaikki kotipelit monet vuodet kausikorttilaisena. Aika paljon vieraspelejäkin tuli käytyä katsomassa.

Vuonna -86 muutin kauas poijes ja Lukon seuraaminen jäi lähes tyystin, kun ei ollut mitään nettejä. Sitten tossa -90 luvun alussa rantauduin tänne Nakkilaan ja todennäköisesti loppuiäksi.

Nykyään käyn muutoman kotipelin kattomassa kaudenaikana ja jos vaan ehdin, käyn myös Porissa Lukko peleissä.
Muuten kuuntelen joukkueen edesottamuksia Ramonasta, mulla on tossa TV antennin yhteydessä, joku perhanan radiovahvistin tai joku ja kun radion antenni töpsöli on seinässä kuuluu ihan moitteettomasti.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Raumalla syntynyt. Nykyään vankasti pk-seutua miehitän, juuri Espooseen Helsingistä muuttamassa. Kuutisen vuotta on tullut asuttua.

Työskentelen LA-Areenan palveluksessa, joten Espoossa pelattavat matsit tulee kaikki nähtyä. Pontevasti yritän myös kaikki mahdolliset muut matsit lähialueilta nähdä.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Asuin Raumalla ensimmäisen lähes neljännesvuosisadan. Töiden perässä lähdin kohti pääkaupunkiseutua ja Espoossa on asusteltu nyt sitten reilut viisi vuotta. Pidän edelleen itseäni raumalaisena ja tulen varmaan aina pitämäänkin.
Pelejä täälläpäin tulee käytyä katsomassa aina silloin tällöin ehkä 4-10 per kausi jopa joskus porilaisten kavereiden kanssa Ässien peleissäkin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse asustelen tällä hetkellä opiskeluideni takia Tampereella, mutta siitä huolimatta kävin viime kaudellakin katsomassa suurimman osan Lukon kotiotteluista+vierasotteluita Porissa, Turussa, Tampereella ja Hämeenlinnassa. Pidän silti itseäni edelleen Raumalaisena ja täällä Tampereellakin ihmiset huomaavat murteestani heti sen etten ole Tampereelta kotoisin. En vielä tiedä että mihin tulen asettumaan opiskeluideni päätyttyä, mutta Lukon pelejä tulen joka tapauksessa seuraamaan loppuelämäni ajan ja paikanpäälle peleihin menemään aina kuin se vain hiemankin on mahdollista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taidanpa olla yksi näitä harvoja "pitkänmatkalaisia Lukko-faneja". Nurmeksesta, itä-suomesta olen kotoisin ja Lukkoa olen kannattanut joskus 80-luvun loppupuolelta lähtien. Välimatkasta johtuen en ole vielä Raumalle päässyt pelejä katsomaan mutta muutaman Lukko-pelin olen Helsingissä käynyt katsomassa kun olen sattumoisin siellä juuri ollut. Tarkoituksena olisi lähteä joskus tutustumaan Äijänsuonkin tunnelmaan kunhan vaan aikaa saisi järjestettyä.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Raumalta lähtöisin. Tampereen seudun kautta Turun seudulle, jossa olen vaikuttanut viimeiset viisi vuotta. Lukkoa olen kannattanut koko pitkän ajan 80-luvun alkuvuosista lähtien.

Nykyisellään tietysti hieman kurkin myös Tepsin leiriin, mutta Lukko on se ainoa, jota seuraan niin (netti)radiosta, televisiosta, lehdistä kuin näiltä palstoilta. Viimeksi kävin matsissa Raumalla, n. 2 vuotta sitten, kun täältä ei tule ihan varta vasten lähdettyä Raumalle asti peleihin..
 

Kalervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
sinikeltainen sydän

Muutin vuonna 1988 Turkuun ja asustelen täällä edelleen.
Raumalta olen kotoisin ja takaisin ....................................
Lukon kannattaja olen ollut vuodesta 1971. Muistan vielä
ensimmäisen pelin kun olin kattelemas äijänsuol vastassa olin
kuinkas muuten kuin palloseura Turust ja maalissa legendaari--
nen Lasse Kiili muistaakseni ?? . Käyn aika usein Raumalla
pelejä seuraamassa ja netistä luen kaikki Lukosta.
Jos olisi pakko vaihtaa oma suosikki seura toiseen. Siirtyisin
uppopalloon tai alkaisin nypläämään . ONNEKSI EI TARVITSE !
Tavataan pitsissä, heinäkuun helteissä !
 

Samppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen asunut lähes koko ikäni Lohjalla ja nyt asun tässä naapurikunnassa. Et mitään siteitä Raumalle ei ole mutta silloin aikoinaan pikkupoikana sattui ratkaiseva käänne joka aloitti kiinnostuksen Lukkoa kohtaan. Vaihdoin koulua ja juuri samaan aikaan alueelle oli muuttanu Raumalta perhe joiden poika tuli samalle luokalle. Heidän kauttaan kaikki alkoi ja sille tielle olen jäänyt.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Samppeli
Olen asunut lähes koko ikäni Lohjalla ja nyt asun tässä naapurikunnassa. Et mitään siteitä Raumalle ei ole mutta silloin aikoinaan pikkupoikana sattui ratkaiseva käänne joka aloitti kiinnostuksen Lukkoa kohtaan...ja sille tielle olen jäänyt.

Tervetuloa etäfanien ja -kirjoittajien joukkoon.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Heh! Hieno katsella vieraspaikkakuntalaisten listaa... Itse olen lähtöisin Raumalta, jossa tuli vietettyä ratkaisevat 9- vuotta elämästään. Työttömyyttä pakoon nuorella iällä silloisesta kotikunnasta ja on kierretty Suomea ristiin rastiin poikamies aikoina. Vuodesta 2000 olen asunut Suur-Tukholman alueella. Itse asiassa asun noin 50 metriä rajan väärällä puolella Tukholmasta.

Itse seurailen myös Radio Ramonaa ja viime vuonna vuosien jälkeen kävin katsomassa yhtä ottelua Raumalla TPS:ää vastaan, joka päättyi 4-1 kotivoittoon. Onneksi täällä näkyy TV Finland eli koottu Suomi kanava. Tuurilla pääsin seuraamaan TV:stä jopa kahta Lukon matsia. Globenissa sitävastoin kävin parissa ottelussa Djurgården-Linköping ja Hammarby-Skellefteå ja joissakin divaritason HCJärfällan otteluissa. Sellaista täältä...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minä asuin ensimmäiset 23 vuotta (noin) Rauman lähistöllä, entisessä maalaiskunnassa. Lukko on aina kuulunut elämään, ja sitä se on vahvasti edelleen vaikka Helsingin kautta Espooseen olenkin rantautunut. Lukon asioita seurataan päivittäin myös kesäisin, ja talvella mahdollisimman paljon. Useat vuodet kävin lähes kaikki kotiottelut katsomassa, Pitsiturnauksessa on oltu alusta lähtien mutta pari viime vuotta ovat jääneet työkiireiden vuoksi väliin. Tänä vuonna ajattelin taas pitsissä käydä.

Jostain 80-luvun puolivälin tienoilta sitä on kai hallilla tullut käytyä. Parhaiten tuli seurattua tuossa 90-luvulla ja nyt tietenkin etäkannattajana.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti psychodad
Minä asuin ensimmäiset 23 vuotta (noin) Rauman lähistöllä, entisessä maalaiskunnassa. Lukko on aina kuulunut elämään, ja sitä se on vahvasti edelleen vaikka Helsingin kautta Espooseen olenkin rantautunut.
Hieman samat ovat minullakin kuviot olleet tähän asti. Viimeinen kausi, joka tuli katsottua kokonaan Äijänsuolla oli 99-00. Tuolloin hallissa oli joka pelissä loistava tunnelma ja Lukolla peli kulki. Nykyään joudun tyytymään Lukon peleissä näihin pk-seudun mittelöihin, joita nyt kuitenkin kaudessa on edes 6 kappaletta. Äijänsuolla tulee käytyä pari kertaa kaudessa. Liian vähänhän tuo on....tiedetään.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
No joo... olenpa tainnut jos noissa nostalgiaketjuissa historiani kertoa, mutta olkoon lyhyt oppimäärä kertauksena:
Ikävuodet 0-5 U:ki, 6-18 Rauma, 19- Tampere. Eka Lukon matsin isän kanssa 1957. 1970-luvulla täällä Treella yritin irtaantua Lukosta mm. kolmen kauden aikaisella tapparan kausikortilla, mutta ei siitä mitään tullut. Mulla on juuret, jotka iän myötä senkun vahvenee. Isä on jo Monnan mullan alla ja äitimuorikin pois Raumalta, mutta sydän on lukon muotoinen mulla edelleen - siis ei ketun muotoinen :).
Niin tulkoon tässä kohdin sanottua: mun harrastus on tsekin kieli. Valitettavasti en työkiireiltä ole ehtinyt noita slovakkiankielisiä Bartek-ketjuja kuin silmäillä. Happamia siellä paikallisessa jatkoajassa tuntuvat pihlajanmarjat olevan, mutta MB:n lähtöä on toisaalta kuvattu myös "Zvolenin lopuksi" ja ihmetellään kuka maalit nyt tekee.
 

Huuhkaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Raumalla asuin noin 18 vuotta ja Lukon kannattaminen oli itsestäänselvyys. Lähemmäs kymmenen vuotta olen jo muualla asunut ja vaikka muuten en enää tunne itseäni raumalaiseksi, niin Lukkoa silti kannatan. Jossain vaiheessa yritin myös ottaa kakkosjoukkueeksi toisen liigajoukkueen, jonka pelejä minulla oli parempi mahdollisuus seurata, mutta ei siitä mitään tullut -> intohimo puuttui. Ja silloin kun ei niin välitä kumpi joukkueista voittaa, joku asia puuttuu pelistä. Tietenkin hyvää jääkiekkoa jaksaa seurata vaikka siellä pelaisi Vermuntilan tempo, mutta jos pelin viihdearvo on heikko, eikä oma joukkue pelaa, niin kyllä silloin tekee mieli enemmin oluelle kuin katsomoon.

No nykyään en yleensä käy enää katsomassa kuin Lukon matseja ja niitäkin valitettavan vähän. Viime kaudellakin osuin raumalle aina silloin kun kotipelejä ei ollut ja vieraspelejäkin näin vain muutaman. No onneksi on Jatkoaika, Lankin takaa ja nettilehtiä.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Jep, entisia raumalaisia minakin. Yliopisto-opinnot tuli suoritettua Turussa ja sita tieta paakaupunkiseudulle. Turun vuosinani yritin olla tepsilainenkin, muttei siita mitaan valmista tullut.

Reaalipeleja paasen liian harvoin katsomaan, viime kaudella pari kertaa kavaisin Raumalla ja muutaman matsin nain Hki/Espoo-akselilla. Ja kavaisinhan mina myos Hameenlinnassa katsastamassa eka pudotuspelin...

Lukko liekki siis lepattaa vahvasti kaudesta ja vuodesta toiseen, mutta roihuun se yltyy, jos me menestymme. Ehka ensi kaudella paastaan nauttimaan oikein ilotulituksesta?

Ja taytyy varmaan tulla Pitsiturnaukseenkin?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Hearsay
Meille ulkoraumalaisille tämä uutinen on mannaa. Jotakin tällaista osasin arvella viimevuotisen Kärppä-pilotin jälkeen. Nyt pitää vain hankkia digiboksi (ja kortti)!

http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=9080


Olisihan tuo paketti hiukan laajempikin saanut olla kun hinta on kuitenkin hunajaa. Mutta epäilemättä pakko ostaa.

Ai niin, myös maalikoosteet yms. kuuluu tuohon pakettiin, ilmeisesti ilmaiseksi ei enää näe edes niitä.
 

goys75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaippa minäkin taas alan orientoitumaan näihin lätkäasioihin ku lomat on lusittu ja mennään kohti syssyä.

Ei tuo nyt miltään ihan valtavan hyvältä vaikuta näin ensi alkuun, mutta jotain sentään se on tuokin. Onko kellään tietoa tuleeko niitä Lukon pelejä lisää tuon loka-marras ajan ulkopuolella vai onko koko kauden pelit tuossa? Toiseksi kattaahan tuo 68€ nyt sitten koko kauden. Jutusta jäi hiukan liikaa aukkoja.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Koko otteluohjelman löytää tästä

Aika lailla tuo palvelee Tepsin, Jokerien, Kärppien ja yllättäen Kerhon kannattajia. Myös Bluesin kaksi vierasmatsia ihmetyttää, mutta ne ovatkin pääkaupunkiseudun joukkue... Ilmeisesti viime kauden kaltaista Kärppien pakettia ei tällä kaudella tule.

Tuskin noita paketteja myydään Satakuntaan kovinkaan montaa. Jos maalikoosteet myytäisiin erikseen voisin harkita, mutta ei oikeen nappaa jos ei näy yhtään Ässien vierasmatsia ja tuskin kiinnostaa kotipeleissä käyviä lukkofanejakaan. Kyllä sinne kotimatsiin tulee aina raahauduttua vaikka se tulisikin TV:stä.

Miksei konsepti olisi voinut olla sellainen että näyttäisi joka joukkueelta yhden vierasmatsin?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti korkki

Tuskin noita paketteja myydään Satakuntaan kovinkaan montaa. Jos maalikoosteet myytäisiin erikseen voisin harkita, mutta ei oikeen nappaa jos ei näy yhtään Ässien vierasmatsia ja tuskin kiinnostaa kotipeleissä käyviä lukkofanejakaan. Kyllä sinne kotimatsiin tulee aina raahauduttua vaikka se tulisikin TV:stä.

Miksei konsepti olisi voinut olla sellainen että näyttäisi joka joukkueelta yhden vierasmatsin?

Tuskin tosiaankaan montaa myydään. Itse ainakin ajan autolla mielummin tuon 50 km(tai siis 100km) ja käyn katsomassa vaikka nuo kolme matsia paikan päällä, kun maksaisin kortista enemmän kuin pelien pääsyliput.

Tuo mainitsemasi vieraspeli olisi kuitenkin ollut HN:n mahtavan politiikan tuntien joko Lukko-Ässät tai Ässät- Lukko(miltä kannalta nyt asiaa katsookin).

HN saa ainakin minun puolesta pitää nuo rahastuskeinonsa ihan omanaan ja en aio moista kortia hankkia.

Ymmärrän kyllä tuon, että kauempana asuville faneille tuo kortti lisäarvoa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
En kyllä aio hankkia tuota korttia itselleni. Vaikka valitettavan vähän tätä nykyään pääsen Lukon otteluita katsomaan, en viitsi pulittaa 68€ sen takia, että näen kolme Lukon matsia Raumalta. Sillä hinnalla käyn katsomassa lähes kaikki Lukon vieraspelit täällä pk-seudulla. Uskoisin, että isäukko nauhoittaa vanhalle VHS:lle ensi kaudella melkein kaikki Lukon kotimatsit Ganal-tv:ltä, eikä kustannukset nouse suuriksi. Niitä on sitten kiva katsella kotisohvalla pitkin talvea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös