Lukkohuhuja

  • 1 857 757
  • 5 619
Tila
Viestiketju on suljettu.

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No onhan Lehouxilla vahemman aikaa siita kun on leveassa kaukalossa pelannut kuin Petruzalekilla.

Ja Clarken tehot parhailta AHL vuosilta ei ole lahellekaan Lehouxin tasolla, Clarken paras kausi nayttaa pisteiden valossa suurin piirtein samalta mita Lehouxin viime kausi.

Lehoux kelpaisi mutta en pidä miestä selvänä ykkösenä. Kolmannen kerran, Vanhatalon kommenteista päätellen nyt olisi tulossa selkeästi Petruzalekkia kovempi mies ykköseen. Tuon kommentin voi käsittää monella tavalla mutta itse odotan piste per peli kaveria AHL:stä. Petruzalekin tuoreet näytöt ovat kovaa luokkaa ainakin pisteiden valossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuon kommentin voi käsittää monella tavalla mutta itse odotan piste per peli kaveria AHL:stä. Petruzalekin tuoreet näytöt ovat kovaa luokkaa ainakin pisteiden valossa.

Lehoux on kaksi kertaa urallaan pelannut AHL:ssä yli piste/peli tahdissa, vaikka viime kaudella ei ihan siihen yltänytkään. Mutta viime kaudellakin silti enemmän pisteitä kuin Petruzalekilla ja siihen kun lisätään vielä aiemmat näytöt niin kyllä minä näkisin että Lehoux täyttää tuon "selkeästi Petruzalekia parempi" -määritelmän ihan hyvin. Näin siis ainakin tässä vaiheessa, nuo AHL:n pisteet kun ei sitten loppujen lopuksi merkitse mitään siinä vaiheessa kun aletaan SM-liigaa pelata.

Minulle Lehoux kelpaisi kyllä enemmän kuin hyvin, minä näkisin että juuri tuon tasoisia kavereita saattaisi vielä olla mahdollisuus saada Suomeen pelaamaan. Näiden reilusti yli piste/peli takovien pelaajien tie viekin sitten joko NHL:ään tai Euroopan rahakkaampiin liigoihin ja niihin en usko Lukolla olevan missään tapauksess mahdollisuuksia. Mutta tuli sieltä nyt sitten Lehoux tai ihan kuka tahansa niin toivon että tuo pelaaja tulee olemaan iso vahvistus Lukolle, ja samaa toivon myös Petruzalekin kohdalla.
 

senilix

Jäsen
Minä tuolla edellisellä sivulla kyselin, että mikä vika Lehouxilla kun NHL ei aukene, vaikka kokoa ja puheiden mukaan myös taitoa on. Vastaus oli lähinnä, että kovuus tai tilannekovuus ei riitä, mutta asenne on kunnossa. Minä taas olen sitä mieltä, että nimenomaan tilannekovuus on paljon asenteesta kiinni. Sanonta "täällä pääsee helpommalla" on fanien suusta yhtä tyhjän kanssa, mutta jos pelaaja itse ajattelee/luulee niin, on katastrofin ainekset ilmassa.

Täällä menestyy pienikokoisempi tai ei niin hurjia tehoja AHL:ssa tehnyt pelaaja, jos asenne on kunnossa ja työnteko maistuu. Tähtiasenteella tänne tulevat ovat todennäköisempiä pettymyksiä.

Ja edelleen korostan, että kyseisestä pelaajasta en tiedä mitään, nämä ovat yleisiä ajatuksia.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä tuolla edellisellä sivulla kyselin, että mikä vika Lehouxilla kun NHL ei aukene, vaikka kokoa ja puheiden mukaan myös taitoa on. Vastaus oli lähinnä, että kovuus tai tilannekovuus ei riitä, mutta asenne on kunnossa. Minä taas olen sitä mieltä, että nimenomaan tilannekovuus on paljon asenteesta kiinni.

Juuri näin. Lehouxin on pakko olla lahjakas mutta jotain vikaa menttaalipuolella todennäköisesti on, kun ei ole edes päässyt näyttämään taitojaan ylhäällä. Toivottavasti Raumalla ei enää scoutata yhtään pelaaja pelkästään tilastojen perusteella. Itse en ole nähnyt yhtään peliä Lehouxilta enkä osaa sanoa kuinka kaveri sitoutuu joukkueen yhteisiin tavoitteisiin. Ihmettelen vain miksi noilla taidoilla ei saa edes näyttöpaikkaa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri näin. Lehouxin on pakko olla lahjakas mutta jotain vikaa menttaalipuolella todennäköisesti on, kun ei ole edes päässyt näyttämään taitojaan ylhäällä.

Onhan tuolla nyt kuitenkin se 10 NHL-peliä Phoenixista, ja niissä neljä tehopistettä. Että ei tuo nyt ihan kokonaan ilman näytön paikkoja ole jäänyt. Minä näkisin (sen vähän perusteella mitä olen lukenut ja videoita nähnyt) että Lehoux on juuri tällainen tyypillinen NHL-väliinputoaja. Eli taidot ei aivan riitä hyökkääviin ketjuihin ja muut ominaisuudet ei taas sovi jarrukentän rooliin. Tällaisia pelaajia on ollut NHL:ssä paljonkin ja moni heistä on Euroopassa tehnyt erinomaisiakin tehoja. Daniel Corso taitaa olla juuri yksi heistä, myönsi tämän itsekin Veikkaajan haastattelussa talvella.

Kuten olen sanonut niin näistä AHL-pelaajista on aina vaikea sanoa etukäteen kuinka pärjäävät Euroopassa, koska joidenkin pelityyli ei vaan sovi Eurooppalaiseen kiekkoon, ja toisaalta myös kaikki eivät sopeudu Eurooppalaiseen elämäntyyliin ja se vaikuttaa heidän pelisuorituksiinsakin. Mutta kyllä näin ennakkoon ajateltuna Lehoux'n pitäisi olla sen tasoinen mies että menee ilman muuta SM-liigassa sinne "ykkössenttereiden koriin".
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Juuri näin. Lehouxin on pakko olla lahjakas mutta jotain vikaa menttaalipuolella todennäköisesti on, kun ei ole edes päässyt näyttämään taitojaan ylhäällä. Toivottavasti Raumalla ei enää scoutata yhtään pelaaja pelkästään tilastojen perusteella. Itse en ole nähnyt yhtään peliä Lehouxilta enkä osaa sanoa kuinka kaveri sitoutuu joukkueen yhteisiin tavoitteisiin. Ihmettelen vain miksi noilla taidoilla ei saa edes näyttöpaikkaa?

Eikohan Juha Riihijarven ja Esa Keskisenkin NHL uran esteena ollut lahinna tilannekovuuden puute, mutta olivat kuitenkin isossa kaukalossa aika pysayttamattomia pelimiehia. Sama patee Kimmo Rintaseen ja aika moneen muuhunkin SM-liigan staraan. Ruotsista loytyy samanlaisia tarinoita useita, ja tsekista varmaan vielakin enemman koska siella on taito ollut aina fyysisyyden edella.

Katsokaa tuota lukon laituriosastoa joka on ennakolta menossa kahteen ekaan ketjuun. On aika selkea trendi nahtavissa, kaikki ovat sellaisia jotka parjaavat kaksinkamppailuissa ja monet ovat isokokoisia. Petruzalek taas on taitava mutta "pehmea", joten en ihmettelisi suuresti jos tuleva ykkossentterikin olisi samasta muotista....taidokas pelaaja jonka ymparille lyodaan fyysisempia taistelijoita.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juuri näin. Lehouxin on pakko olla lahjakas mutta jotain vikaa menttaalipuolella todennäköisesti on, kun ei ole edes päässyt näyttämään taitojaan ylhäällä. Toivottavasti Raumalla ei enää scoutata yhtään pelaaja pelkästään tilastojen perusteella. Itse en ole nähnyt yhtään peliä Lehouxilta enkä osaa sanoa kuinka kaveri sitoutuu joukkueen yhteisiin tavoitteisiin. Ihmettelen vain miksi noilla taidoilla ei saa edes näyttöpaikkaa?

Janis Spruktsiin verrattavissa oleva pelaaja, siis Lehoux..No tietysti kansalaisuus on eri mutta muuten varsin samanlaisia väliinputojia kumpainenkin mitä taalaliigaan tulee. Mitä SM-liigaan tulee niin kumpainenkin pelaaja vahvistaa organisaatiota johon liittyy/liittyisi, siitä ei kai voi väitellä sen enempiä. No niin tai näin niin olisi mielenkiintoista tietää missä mennään Pettisen, Kovasen, Mustosen ja Saarelan kohdalla..? Vaihtaako kaverit maisemaa vai kantavatko "Kettu"paitaa rintarottingilla tulevillakin kausilla.=)
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juuri näin. Lehouxin on pakko olla lahjakas mutta jotain vikaa menttaalipuolella todennäköisesti on, kun ei ole edes päässyt näyttämään taitojaan ylhäällä. Toivottavasti Raumalla ei enää scoutata yhtään pelaaja pelkästään tilastojen perusteella. Itse en ole nähnyt yhtään peliä Lehouxilta enkä osaa sanoa kuinka kaveri sitoutuu joukkueen yhteisiin tavoitteisiin. Ihmettelen vain miksi noilla taidoilla ei saa edes näyttöpaikkaa?

Tähän voisi heittää, että mikä vika Petri Kontiolassa on? Kohtuu samantyyppiset tehot rightin senttereillä ja näyttöpaikkoja ylhäällä samantyyppisesti. Ja varmaan olet samaa mieltä Kontiolan taidoista?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tähän voisi heittää, että mikä vika Petri Kontiolassa on? Kohtuu samantyyppiset tehot rightin senttereillä ja näyttöpaikkoja ylhäällä samantyyppisesti. Ja varmaan olet samaa mieltä Kontiolan taidoista?

Tarkoitus ei ole nyt mustamaalata Lehouxia. Aika moni näistä AHL:n "huippumiehistä" on vain epäonnistunut pahasti Suomessa. Suomalaisia en lähtisi tässä nyt ottamaan mukaan tähän vertailuun. Kuten kaikki tiedämme pisteet AHL:ssä eivät korreloi menestykseen SM-liigassa millään tavoin. Eurooppalainen pelaaja on mielestäni turvallisempi valinta kuin Pohjois-Amerikkalainen, jos verrataan AHL tehoja. Lehoux on taidoiltaan Spruktsin tasoa mutta leveässä kaukalossa Janis on mielestäni edellä.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tarkoitus ei ole nyt mustamaalata Lehouxia. Aika moni näistä AHL:n "huippumiehistä" on vain epäonnistunut pahasti Suomessa. Suomalaisia en lähtisi tässä nyt ottamaan mukaan tähän vertailuun. Kuten kaikki tiedämme pisteet AHL:ssä eivät korreloi menestykseen SM-liigassa millään tavoin. Eurooppalainen pelaaja on mielestäni turvallisempi valinta kuin Pohjois-Amerikkalainen, jos verrataan AHL tehoja.

Minä en pätkääkään ihmettele, että 1963 on skeptinen. Lukossa jos jossain on nämä tilastoscouttakset nähty.

Millä motivaatiolla tulisi Rauman Lukkoon kaveri, joka on viimeiset viisi vuotta hakannut päätään seinään unelmansa edessä? Nyt on realiteetit käsillä ja eurooppaan tekemään rahaa, ettei ihan heti tarvitse mennä töihin?

Minäkin olen helvetin skeptinen. Enkä edes usko, että tämä Lehoux tulee Lukkoon.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Janis Spruktsiin verrattavissa oleva pelaaja, siis Lehoux..No tietysti kansalaisuus on eri mutta muuten varsin samanlaisia väliinputojia kumpainenkin mitä taalaliigaan tulee. Mitä SM-liigaan tulee niin kumpainenkin pelaaja vahvistaa organisaatiota johon liittyy/liittyisi, siitä ei kai voi väitellä sen enempiä. No niin tai näin niin olisi mielenkiintoista tietää missä mennään Pettisen, Kovasen, Mustosen ja Saarelan kohdalla..? Vaihtaako kaverit maisemaa vai kantavatko "Kettu"paitaa rintarottingilla tulevillakin kausilla.=)

Tämän päivän UR:ssä oli meininkejä Lukon kesätreeneistä, niissä kuvissa ainakin oli mukana Kovanen ja Lindgrenkin, Pettisestä ei ollut mitään mainintaa, mutta Pitkänaaman olen kyllä nähnyt kanssa noissa lenkkiporukoissa. Saarelasta ja Mustosesta oli ihan erikseen maininta, että Pahikin käy edelleen treeneissä ja Mustosta odotellaan mukaan kunhan nilkka paranee kuntoon. Mutta siellä oli maininta että Pahi ja Boogi olisivat "mielenkiintoisessa" vaiheessa joukkueessa jatkamisen kannalta.

Mitä tästä voidaan päätellä=Ne naamat jotka harjoituksissa mukana pyörii ei mitenkään korreloi siihen ketä joukkueessa lopulta pelaa kauden alussa. 18 ukkoa vissiin mukana noissa harjoituksissa ketäköhän kaikkia sieltä oikeen puuttuu?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
18 ukkoa vissiin mukana noissa harjoituksissa ketäköhän kaikkia sieltä oikeen puuttuu?
Ainakin Tuomainen treenailee Turussa punttia viikolla, sitä en sitten tiedä osallistuuko harjoitteluun muuten Raumalla.

Ja kerrankin olen samaa mieltä 1963:n kanssa, eli mielestäni AHL:n statsit ei paljoa paina täällä. Vanhatalon kommenteista päättelin ihan samaa, eli että nyt olisi koukussa joku todella kuuma sentterinimi. Mielestäni tämä nimi voi olla Lehouxia huonompikin statsiensa pohjalta, kunhan on ns. varma tapaus. Ja tällöin sentterin tulisi melkein olla Suomessa aiemmin kiekkoillut, luoja tietää ettei ainakaan Lukon toimistolla muita sarjoja seurata.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
18 ukkoa vissiin mukana noissa harjoituksissa ketäköhän kaikkia sieltä oikeen puuttuu?
Nuorista ainakin Elo on mukana maajoukkueturneella, lisäksi ulkomaalaiset loistivat poissaolollaan, ja A. Laaksonen taitaa olla ison veden takana.

Ja mitä tulee tähän mahdolliseen ykkössentteriin, niin olen myöskin monen muun ohella sitä mieltä, että nyt ei kannata ottaa pelaajaa pelkän pistescouttauksen varassa.

Olisi enemmän kuin tärkeää saada selville se, mitä kaverille merkitsee pieni kaupunki marraskuun sysipimeinä iltoina. Toinen yhtä tärkeä pointti on se, kuinka hyvin kaveri sopeutuu pukukoppielämään yleensäkin, ja varsinkin siis täällä kaukana pohjolassa. Yhtään rottaa, joka syö joukkuehengeä hiukankin, ei kannata ottaa, vaikka pisteet olisivat mitä tahansa.

Kuka nämä AHL-kaverit sitten osaa ja pystyy tarkistamaan riittävän hyvin, onkin jo kokonaan toinen tarina.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin Tuomainen treenailee Turussa punttia viikolla, sitä en sitten tiedä osallistuuko harjoitteluun muuten Raumalla.

Tuomainen osallistuu harjoitteluun myöskin joukkueen mukana, kuului 127 kilometrin "kvintathlonin" nopeimmin suorittaneeseen porukkaan johon kuuluivat Tukonen, Lindgren, Honkaheimo, Virtala ja Tikkanen.
 

Zerou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
jamie johnson on lukon uusi sentteri. Tai tuleva. Ei lehoux tai muukaan kova nimi.

Ja mistäs tälläinen tieto on peräisin? Jos tuleva ykkössentteri on Johnson, on toimistolla taas kustu pahemman kerran. Johnson ei todellakaan vastaa Vanhatalon sanomisia, että tuleva sentteri olisi parempi kuin jo saatu Petruzalek.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
jamie johnson on lukon uusi sentteri. Tai tuleva. Ei lehoux tai muukaan kova nimi.

Milla tavallla Johnsonista saadaan lahtokohtaisesti Petruzalekia prempi? Ei oikein edes mielikuvitusmaailmassa.

Eipa tullut kauheasti seurattua miehen otteita mutta jotenkin jai sellainen kuva etta alkukauden floppi ja loppukaudesta tepsin parhaita, mutta voin olla vaarassa. Ei kylla vakuuttaisi tuo hankinta.
 
Eipa tullut kauheasti seurattua miehen otteita mutta jotenkin jai sellainen kuva etta alkukauden floppi ja loppukaudesta tepsin parhaita, mutta voin olla vaarassa.

Todella taitava syöttelijä (varsinkin Vahalahti sai laittaa varmaan 10 ylivoimalla tyhjiin) ja vähintään kohtalainen luistelija, kunhan pääsee kuntoon. Muut osa-alueet olivat Tepissä melko keskinkertaisia. Suurimmat puutteet olivat fyysisyydessä ja laukauksessa. Ai niin, hyvä vetämään rankkareita.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en lähtisi suoralta kädeltä tyrmäämään Johnsonin hankintaa. Kyseessä on kuitenkin suomessa jo vuoden verran pelannut kaveri, jonka loppukausi sujui ihan kohtuullisissa merkeissä. Monestihan nämä rapakon toiselta puolelta saapuvat kaverit tuppaavat pelaamaan paremmin toisella kaudellaan SM-liigassa, jahka ovat ensin totutelleet maan tavoille yhden kauden ajan. Itsekin toki odottelin hieman kovempaa nimeä ykkössentteriksi (jos tämä huhu nyt paikkansa pitää), mutta mieluummin kuitenkin Johnson kuin joku toinen vastaavat tehot AHL:ssä takonut jenkki/kanukki, jolla ei ole aikaisempaa kokemusta SM-liigassa pelaamisesta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa, jos Jamie Johnson on Lukon pelaaja ensi kaudella niin sitten on otettu mallia "tapaus Morrisonista", kävihän Justinkin Turussa ennen kuin Lukkoon rantautui. Meinaavat vissiin että Johnson osoittautuisi samalla tavalla laadukkaaksi pelimieheksi kuin Justinkin.

En tiedä sitten. En voi suoralta kädeltä tyrmätä Johnsonia kun ei minulla hänestä mitään mielikuvaa ole, muuta kuin tiedän sen että Tepsissä hän pelasi. Mutta jotenkin tietysti hiukan nimekkäämpää juupelia odotan.

Tietysti tuo on plussaa että maan ja liigan tavat ovat hänelle tuttuja.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tilastoscouttaajat voivat tämän toki välittömästi tuomita, mutta todellisuudessa Johnson oli TPS:n parhaimmistoa etenkin loppukauden TPS:n nousuhuumassa. Runkosarjan lopun Johnson oli loukkaantuneena pois, mutta palasi viimeisiin pudotuspeleihin mukaan.

Omat muistikuvat miehestä ovat varsin hyvät, taitava sentteri, joka pystyy rakentamaan peliä hyvin. Uskoisin että olisi parempi vaihtoehto kuin tilastoiltaan vahvempi, mutta katsomaton "AHL-arpa".

Johnsonin ja Morrisonin kohdalla nyt tiedettäisiin varmasti mitä saataisiin, jos tuo JJ nyt on tulon päällä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
varmaankin Johnsonin kohdalla odotetaan sita etta se viime kauden loppu on nyt hanen pysyva tasonsa kun debyytti on tehty ja ekan kauden sopeutuminen ja kuntoutus on saatu tehtya eli miehen uskotaan olevan koko kauden silla tasolla mita oli loppukaudesta turussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös