Lukko vs. Kiekko-Espoo kaudella 2024–2025

  • 13 594
  • 302

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin juuri. Olen nähnyt Lukon pelejä, olen nähnyt K-Espoon pelejä, niiden perusteella K-Espoo ennakkosuosikki. Toki voi olla, että Lukon kurssi nyt kääntyy, mutta valmentajamme huomioon ottaen en pidättele hengitystäni.

Tiiätkö sä lainkaan millasen rahasammon päällä sä istut jos pystyt vetämään noin eriäviä linjoja vedonlyöntimarkkinan kanssa ja olemaan siinä oikeassa?

Jokainen toki voi määritellä todennäköisyydet ihan oman mielensä mukaan eikä se väärin ole, mutta epäilen ettei täältä palstalta kukaan sitä paremmin tee kuin esimerkiksi Veikkauksen Koivula.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En pidä mutta ei se tehollisesti kovinkaan paljoa perässä ole. Eikä puolustuspäässäkään. Eikä Stenkku ole edes Lukon paras pakki. Almari on selvä ykkönen. Mun mielestä puolustajan tärkein tehtävä on oman maalin suojeleminen. Siinä Stenkku on Lukossa sijoilla 5-6.

Ei ole kovin paljoa, jos nyt puhutaan alkukauden lyhyestä otannasta. Mikä ei lähtökohtaisesti ole kovin hyvä mittari arvioimaan pelaajan kokonaistasoa.

Sitten jos arvioidaan vähän isommalla otannalla niin ollaan kyllä ihan niissä tehopisteissäkin ihan eri luokassa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En pidä mutta ei se tehollisesti kovinkaan paljoa perässä ole. Eikä puolustuspäässäkään. Eikä Stenkku ole edes Lukon paras pakki. Almari on selvä ykkönen. Mun mielestä puolustajan tärkein tehtävä on oman maalin suojeleminen. Siinä Stenkku on Lukossa sijoilla 5-6.
Stemqvist-Almari on parina varmaan Liigan paras kokonaisuutena. Tai jos ei nyt paras, niin vähintään TOP-3, mutta vaikea mun en keksiä paremminkaan suorittaneita. Ei nyt oikea ketju tälle, mutta jos Lämsä tai joku valmennuksesta keksii Nousiaisen palatessa hajottaa tuon parin, niin kyllä multa siinä kohtaa menee loputkin uskon rippeistä.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tiiätkö sä lainkaan millasen rahasammon päällä sä istut jos pystyt vetämään noin eriäviä linjoja vedonlyöntimarkkinan kanssa ja olemaan siinä oikeassa?

Jokainen toki voi määritellä todennäköisyydet ihan oman mielensä mukaan eikä se väärin ole, mutta epäilen ettei täältä palstalta kukaan sitä paremmin tee kuin esimerkiksi Veikkauksen Koivula.
Eiköhän tänään illalla selviä kannattiko laittaa euroja K-Espoon voitolle, itse laitoin kun veikkaus oikein sitä tyrkyttää.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos nimet selässä eivät merkkaa mitään, ping @Jukan takahiukset, niin miten sielllä aina ison budjetin seurat ovat kärjessä ja esim Jukurit/SaiPa eivät mestaruudesta pelaa? Yksittäisessä pelissä voi tietysti käydä mitä vaan ja eroa on siinä, mitä valmentaja saa pelaajista irti. Esim Lukolla viime kaudella suurin osa pelaajista alisuoritti aiempaan tasoon nähden.

K-Espoon kokoonpano viime matsissa alla:

On tuossa minusta melkoinen ero Lukon hyväksi. Ykkössentteri Virtanen on tähän kauteen mennessä parhaimmillaan tehtnyt Liigassa kauden aikana 6 maalia ja 13 tehopistettä. Lukolla on nelosketjussa 30 pinnan SHL-mies, joka on Liigassa paukuttanut 21 ja 15 maalin kaudet. K-Espoon ykkösmv 18-v junnu, Lukolla ei ole rosterissa yhtään junioria. Lukon uudet ulkkarit tulivat AHL / NHL, Espooseen Quenneville Norjan liigasta ja Hillis ECHL.

Liedes - Virtanen - Hillis
Leppänen - Järvinen - Rohdin
Hämäläinen - Tuomaala - Quenneville
Degerstedt - Heikkinen - Koivusaari

Keskitalo - Lajunen
Laakso - Seppälä
Ekberg - Kotkansalo
Kulonummi

Rimpinen
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän tänään illalla selviä kannattiko laittaa euroja K-Espoon voitolle, itse laitoin kun veikkaus oikein sitä tyrkyttää.

Kannatti myös laittaa ennen kuin kokoonpanot julkaistaan. Veikkaan että Lukon 3-pakkipari Korkka-Ervasti pienentää kotivoiton kerrointa.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Tiiätkö sä lainkaan millasen rahasammon päällä sä istut jos pystyt vetämään noin eriäviä linjoja vedonlyöntimarkkinan kanssa ja olemaan siinä oikeassa?

Jokainen toki voi määritellä todennäköisyydet ihan oman mielensä mukaan eikä se väärin ole, mutta epäilen ettei täältä palstalta kukaan sitä paremmin tee kuin esimerkiksi Veikkauksen Koivula.
En tiedä millaisia kroisoksia muista palstalaisista on neljän vuoden aikana tullut, mutta minä olen kyllä jo hyvin "Virtasta ja Lämsää vastaan pelaamalla" päässyt kuittaamaan ne taloudelliset miinukset, jotka mestaruuskaudella pelitilille tulivat. Eikä nyt toivottavasti puhuta mistään rahapeliongelmasta. Ajattelin tuolloin vain sijoittaa koronarajoituksien takia käyttämättä jääviä pääsylippurahoja pitkävetoon, kun oli niin mahdoton ajatus, että kausi päättyisi mestaruusparaatiin Kunkinkaankadulle.

Viime kausi oli muuten todella hyvä, kun bottom-joukkuetta vastaan kontattiin usein. Sanoisin, että ainakin silloin määrittelin todennäköisyydet paremmin kuin Koivula. Samoin toissa keväänä, kun Markon pursi alkoi vaikuttaa siltä, että sitä ei kukaan ohjaa.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Jos nimet selässä eivät merkkaa mitään, ping @Jukan takahiukset, niin miten sielllä aina ison budjetin seurat ovat kärjessä ja esim Jukurit/SaiPa eivät mestaruudesta pelaa? Yksittäisessä pelissä voi tietysti käydä mitä vaan ja eroa on siinä, mitä valmentaja saa pelaajista irti. Esim Lukolla viime kaudella suurin osa pelaajista alisuoritti aiempaan tasoon nähden.

K-Espoon kokoonpano viime matsissa alla:

On tuossa minusta melkoinen ero Lukon hyväksi. Ykkössentteri Virtanen on tähän kauteen mennessä parhaimmillaan tehtnyt Liigassa kauden aikana 6 maalia ja 13 tehopistettä. Lukolla on nelosketjussa 30 pinnan SHL-mies, joka on Liigassa paukuttanut 21 ja 15 maalin kaudet. K-Espoon ykkösmv 18-v junnu, Lukolla ei ole rosterissa yhtään junioria. Lukon uudet ulkkarit tulivat AHL / NHL, Espooseen Quenneville Norjan liigasta ja Hillis ECHL.

Liedes - Virtanen - Hillis
Leppänen - Järvinen - Rohdin
Hämäläinen - Tuomaala - Quenneville
Degerstedt - Heikkinen - Koivusaari

Keskitalo - Lajunen
Laakso - Seppälä
Ekberg - Kotkansalo
Kulonummi

Rimpinen
Katsotaan taas pelin jälkeen miten tämänkertainen vastustajan dissaus osuu?

Se miten on edellisillä kausilla pelannut ei enää hirveästi vaikuta tähän kauteen.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsotaan taas pelin jälkeen miten tämänkertainen vastustajan dissaus osuu?

Se miten on edellisillä kausilla pelannut ei enää hirveästi vaikuta tähän kauteen.

Voidaan ottaa koska vaan betsi kiinni, että Lukko sijoittuu runkosarjassa paremmin kuin K-Espoo, Jukurit tai Saipa. Jatkot mieluiten yksityisviestein.

Yksittäisessä pelissä voi käydä miten vaan ja Veikkauksen kertoimien valossa K-Espoo nappaa tästä 3 pisteen kotivoiton hieman alle kerran kolmesta. Joten ei tuo mikään iso yllätys olisi.
 
Viimeksi muokattu:

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Mikä muu on tärkeämpää kuin pisteet?

Heittämällä parempi materiaali... miten se näkyy tärkeimmässä ei pisteissä?

Itsekin pidän K-Espoota suosikkina illan peliin, turha tuijottaa nimiä paitojen selässä, otteet kaukalossa ratkaisee.
Tuossa puhuttiin ymmärtääkseni vedonlyönnistä ja silloin ei sarjataulukkoon tarvitse katsoa koskaan. Arviot perustuu karkeasti voimalukuihin ja saatavilla oleviin pelaajiin. K-Espoo ei millään mittarilla ole tässä suosikki ja samaa mieltä on käytännössä kaikki vedonlyöntivälittäjät.

Siitä voi tietysti kiistellä kuinka suuri suosikki Lukko on. Markkinoiden arvioon perustuen Lukko menettä yli puolet ajasta tänään pisteitä.
 

lebak

Jäsen
Sain pelipäivän kunniaksi tehtyä heatmapit/laukaisukartat koko kaudelta per joukkue. Liitteenä Kiekko-Espoon ja Lukon YV laukaukset. Ei näistä suurempaa johtopäätöstä voi tehdä. KESPOO ei tosin ole laukonut aivan maalivahdin edestä. Lukolla onnistumisia on tullut maalivahdin vasemmalta puolelta sekä viivalta oikealta puolelta.

Kehitetään heatmappia vielä jatkossa ja ehkä tuosta tulee apua, kun pitää pelaakohtaisesti tarkastella vetoja.
 

Liitteet

  • KES-LUK-PPSHOTS.jpg
    KES-LUK-PPSHOTS.jpg
    110,6 KB · kertaa luettu: 69
Viimeksi muokattu:

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On siellä näköjään jotain muutettu.

Jandric-Krannila-Repo
Khodorenko-Morand-Kuhlman
Saarela-Westerholm-Ikonen
Nyman-Kainulainen-Ylitalo
Westerholm

Almari-Stenqvist
Peters-Viitasalo
Korkka-Olsson

Lethemon
Lebedeff

Eli Olsson ei loukkaantunut pahemmin, tai sitten vedetään helvetillisellä riskillä ja vielä kuudella pakilla. PoWe 13. hyökkääjä ja Lenni poppareilla. Kainulaisen paikkaa kokoonpanossa ihmettelen silti eniten. Edelleen kaksi parempaa sentteriä laidassa.
 

Kepakko

Jäsen
Jandric-Krannila-Repo
Khodorenko-Morand-Kuhlman
Saarela-Westerholm-Ikonen
Nyman-Kainulainen-Ylitalo
Westerholm
Itse asiassa tykkään näistä muutoksista. Aika usein on saanut Lämsää mollata valinnoista. Voi olla, että aluksi on hakemista, mutta ehdottomasti nyt kannattaa koittaa eri variaatioita.

Ylivoima pysynee samana ja siinä on ollut viime peleissä aihiota ja myös tulosta on tullut.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lenni viime matsissa 2:25 min ja nyt ei tarvinnut Espooseen lähteä. Onko jopa koirankoppia tarjolla?

Ervasti myös jätetty kotisohvalle poppareille.

Ponthukselle hyvä näpäytys, ollut kauden suurimpia floppeja koko liigassa. Ylitalo pääsee tauon jälkeen sähisemään.

Khodorenko ei päässyt vieläkään sentteriksi, siihen on pakko joku hyvä syy olla.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lenni viime matsissa 2:25 min ja nyt ei tarvinnut Espooseen lähteä. Onko jopa koirankoppia tarjolla?

-

Pakko kysyä, onko mitään tietoa miksei mahdu pelaamaan?

Mitä olen Lukon tekemisiä nähnyt, niin on jättänyt kyllä itsestään aina jäljen kentälle.

Jos ei Lukolle kelpaa, niin Ässät vois kutitella Hämäläistä Poriin vastuun perässä. :-)
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pakko kysyä, onko mitään tietoa miksei mahdu pelaamaan?

Mitä olen Lukon tekemisiä nähnyt, niin on jättänyt kyllä itsestään aina jäljen kentälle.

Jos ei Lukolle kelpaa, niin Ässät vois kutitella Hämäläistä Poriin vastuun perässä. :-)

Eos. Lenni on tehnyt jopa tehoja ja todella hyvin tuonut minusta energiaa jämäminuuteilla. Joku syy on oltava, miksi Lämsä ei uskalla Lenniä peluuttaa.
 

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Tiiätkö sä lainkaan millasen rahasammon päällä sä istut jos pystyt vetämään noin eriäviä linjoja vedonlyöntimarkkinan kanssa ja olemaan siinä oikeassa?

Jokainen toki voi määritellä todennäköisyydet ihan oman mielensä mukaan eikä se väärin ole, mutta epäilen ettei täältä palstalta kukaan sitä paremmin tee kuin esimerkiksi Veikkauksen Koivula.
Just näin. Ja siis oletettavasti ilman datan analysointia nuo heitot poikkeavista voimasuhteista. Se ei vaan toimi oikeassa maailmassa.

Eiköhän Veikkaus ja Koivula ole hyvin kartalla joukkueiden voimasuhteista.
 

Raasta&Runno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Satakuntalainen juniorikiekkoilu
Pakko kysyä, onko mitään tietoa miksei mahdu pelaamaan?

Mitä olen Lukon tekemisiä nähnyt, niin on jättänyt kyllä itsestään aina jäljen kentälle.

Jos ei Lukolle kelpaa, niin Ässät vois kutitella Hämäläistä Poriin vastuun perässä. :-)

Tästä sanoinkin jo viime viikolla, että kelpaisi mullekin. Olisi ns. meidän näköinekin, eli ei ota taka-askelia ja hanskatkin saattaa tippua.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Green Bay Packers, Lugu
Jandric-Krannila-Repo
Khodorenko-Morand-Kuhlman
Saarela-Westerholm-Ikonen
Nyman-Kainulainen-Ylitalo
Westerholm

Almari-Stenqvist
Peters-Viitasalo
Korkka-Olsson

Lethemon
Lebedeff
Nyt on kyllä oikein positiivisia muutoksia tehty mun nähdäkseni. Ainoa mikä ihmetyttää on se, ettei Lenni pelaa, sonnia varmaankin säästellään viikonloppuun?
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Peukkua Olssonin terveenä olosta ja ketjumuutoksista. Ervasti ansaitusti poppareilla ja Korkka askissa. Itse näen Korkassa enemmän potentiaalia ja käyttöä Lukolle tulevaisuudessa. Nyt vaan kunnon minuutteja kaverille.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tiiätkö sä lainkaan millasen rahasammon päällä sä istut jos pystyt vetämään noin eriäviä linjoja vedonlyöntimarkkinan kanssa ja olemaan siinä oikeassa?

Jokainen toki voi määritellä todennäköisyydet ihan oman mielensä mukaan eikä se väärin ole, mutta epäilen ettei täältä palstalta kukaan sitä paremmin tee kuin esimerkiksi Veikkauksen Koivula.
Tässä on alkukaudella (ja viime kaudellakin) aika monta kertaa Lukko lähtenyt otteluun vedonlyöntifirmojen mukaan suosikkina. Kuinkas on käynyt? Aika monta kertaa suurikin altavastaaja on Lukkoa vienyt. Oli kertoimenlaskijat mitä mieltä tahansa, niin Lukko on kyllä jo pitkään ollut erittäin herkullinen kohde pelata häviämään, juuri tuon ailahtelevaisuuden ja pelin tehottomuuden takia.

Kyllä mä antaisin painoarvoa myös edellisten pelien esityksille. Espoo on tällä hetkellä ns. kuuma joukkue, Lukko ei. Sitä ei tietenkään voi kiistää, että Lukolla on leveämpi materiaali ja potentiaalia iskeä kaasua lisää. Katsotaan. Kertoimet ovat tässä päivällä nyt nousseet K-Espoon voitolle, ainakin Unibetillä, 3,40. Melko mojova kerroin, sanoisin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse asiassa tykkään näistä muutoksista. Aika usein on saanut Lämsää mollata valinnoista. Voi olla, että aluksi on hakemista, mutta ehdottomasti nyt kannattaa koittaa eri variaatioita.

Ylivoima pysynee samana ja siinä on ollut viime peleissä aihiota ja myös tulosta on tullut.
Nyt on kyllä oikein positiivisia muutoksia tehty mun nähdäkseni. Ainoa mikä ihmetyttää on se, ettei Lenni pelaa, sonnia varmaankin säästellään viikonloppuun?

Joo, on tuossa hyvän näköisiä muutoksia paperilla. Itseäni vähän tuo ykkönen pelottaa ja niin ollen olisin vielä sen verran vekslannut, että Morand ja Krannila vaihtaisivat paikkaa.

Toinen on sitten tuo mysteeri, että miksi Lennin edelle menee Ylitalo, Nyman, Kainulainen tai PoWe? 1+3 (+2) 63 pelatussa minuutissa vs. 4+4 (+9) ja peliaikaa yhteensä päälle 551 minuuttia. Lenni on siis tehnyt pinnan vajaan 16 pelaamansa minuutin välein ja tuolla nelikolla yhden pinnan tekemiseen on mennyt keskimäärin 69 minuuttia, että joku saa täpän pistesarakkeeseen. Ja nolla-nolla pelaamisessa ei kyllä eroa ole, kuin ehkä Lennin hyväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös