Viestin lähetti bertza
On se vaan huvittavaa, aina kun Lukko voittaa jonkun ennakkoon "paremman joukkueen", pistetään voiton syyksi se, että hävinneellä joukkueella oli huono päivä. Miksi ei voi rehdisti myöntää, että toinen oli selkeästi parempi, niinkuin kävi launantaina Äijänsuolla
Lainaus omasta tekstistäni kirjoitettu lauantaina reilut kaksi tuntia matsin päättymisen jälkeen:
Viestin lähetti Mr.Fox
Mieleni tekee kyllä pyytää ANTEEKSI raumalaisilta. Kentällä oli ainoastaan yksi taisteleva ja tosissaan pelaava joukkue. Jos molemmat joukkueet olisivat pelanneet samalla sykkeellä ja Vehasen huippupelastusten ansiosta Lukko olisi voittanut 4-1, niin en olisi lähellekään yhtä w*ttuuntunut kuin nyt.
En mä tiedä miten sen enää selkeämmin sanoisi, että Lukko oli lauantaina selkeästi parempi. Sitähän mä en ole missään viestissä kieltänytkään. Ainoat kritiikit, joita olen Lukon peliä kohtaan esittänyt ovat (pari tuntia matsin jälkeen):
Viestin lähetti Mr.Fox
Eivätpä ne raumalaisetkaan mitään todellista huippupeliä pelanneet, mutta taistelivat joka tilanteen loppuun asti ja eritoten vielä VOITTIVAT niitä tilanteita.
sekä (pari päivää matsin jälkeen):
Viestin lähetti Mr.Fox
No eipä se Lukkokaan mitään huippuotteita esittänyt.
Eiköhän nämä esimerkit jo tuo näkökantani esille:
- Lukko oli lauantaina parempi joukkue kuin aneeminen TPS.
- Lukko esitti hyvää peruspeliä, mutta ei mitään erikoista.
Luonnollisestikaan en keskittynyt kotijoukkueen taktisiin kuvioihin tai yksittäisiin pelaajiin sen enempää, koska minulla oli yksi kappale vierasjoukkueita tarkemman tarkastelun alla. Lukon taktisista kuvioista parhaiten jäi mieleeni yritys pitää ottelu tasaisena taktisin kuvioin: kolme vaihtovirhettä. Olisin kyllä huomannut, mikäli Lukko olisi esittänyt sellaista todellista huippupeliä, joka huomioitaisiin Rauman ulkopuolellakin...
Mikäli toinen joukkue pelaa niin aneemista peliä kuin TPS lauantaina, niin silloin toinen joukkue EI voi pelata TODELLISTA huippupeliä. Vanha sanontahan kuuluu: "Vastustaja nostaa pelin tasoa!". En muistele esim. TPS-Hockey Reipas (17-2) (90-luvun alkupuoli) tai TPS-Ilves (11-0) (90-luvun loppupuoli) -pelejä minään TPS:n huippuotteluina, vaikka niin ehkä pitäisikin. TPS:han voitti kyseiset matsit ja vielä selvin lukemin; olivatko ne siis TPS:n huippuotteluita!? Edelleenkin yksi parhaimmista näkemistäni jääkiekko-otteluista on eräs TPS-Jokerit -ottelu 90-luvun puolivälissä. Ottelun hyvyyttä ja viihdearvoa ei yhtään vähennä se, että TPS hävisi numeroin 3-5. Kiitos - Jokerit ja TPS - edelleen huippujääkiekosta tuona kyseisenä iltana!
Yhtä kaikki: tämä asia on kohdaltani loppuun käsitelty! Sanottakoon se kuitenkin kerran vielä:
LUKKO OLI LAUANTAINA (10.01.2004) PAREMPI KUIN ANEEMINEN TPS!!!
Ja aivan pakko tiivistää tähän loppuun:
Raumalaiset ne on aimo kuninkaita! Minä se vaan vedän kessua, ryyppään ja r-r-runk-kaan!
Viestin lähetti masaman
Ei, että asia minulle kuuluisi, voisin hieman spekuloida asialla. Selkeä näyttö pelaajille, että tämmöinen ei vetele. Penkkikomennus, aikalisä, vaihtoaition oven heittäminen kentälle tai pleksin paloittaminen, mutta joukkue tarvitsee herättelijää silloin kun ei kulje.
Masaman: jos huomasit, niin Jukkahan yritti jotain tällaista kolmannessa erässä. Ykkös-kakkoskentässä Nurminen ja Vahalahti vaihtoivat paikkaa, Joni Lius kolmosen sentteriksi ja Rautee neloseen. Saattoi olla, että Mikkola ja Kiviharjukin vaihtoivat ainakin hetkeksi paikkojaan kolmos-nelosketjuissa. Kolmannen erän yv:issa Aallon ja Koivun kentät eivät enää paljoa päässeet pyörittämään, vaan kolmos-neloskentällisillä haettiin ratkaisuja. Lisäksi 'viivapelotteena' yv:illa toimi pari Seikola-Paukkunen. Eri asia sitten on pelottaako tämä parivaljakko enemmän TPS:n vai vastustajan kannattajia... Eivät tämäntyyppiset herätyksetkään riittäneet, kun 'rivimiehetkin' vajosivat samalle tasolle 'nimimiesten' kanssa. Voi olla, että olisi kannattanut kokeilla tuota ehdottamaasi vaihtoaition ovea.
EDIT: typo