Runkkari viimein loppu ja lukon sijoitus kymmenes, kaikki ovat samalla viivalla jälleen. Kenellekkään ei ainakaan minun tietojeni mukaan tule play-offeihin yhtään maalia eteen, eli kukaan ei toisinsanoen lähde edeltä. Kaikki kymmenen ovat nyt lähtökohtaisesti samalla viivalla, toki sääli systeemi hieman rokottaa neljää seuraa, tai vastaavasti auttaa kahta, kuinka sen nyt sitten haluaa laskea.
Minua ei kiinnosta pätkääkään lähteekö lukko runkosarjan jälkeen ensimmäisenä, vai niin kuin tässä tapauksessa viimeisenä metsästämään menestystä. Kaikki on tästä hetkestä lähtien omissa käsissä, toki myönnän että tällä kaudella on ketuttanut varmasti eniten mitä millään kausilla yhteensä, mutta edelleen kaikki tämä ketutus on tapahtunut runkosarjan osalta. Duffa aloitti jo play-off pelit omilla kommenteillaan ja sekös jos mikä on saanut osan kirjoittajista itsemurhan partaalle. Minua ei ainakaan tuollaiset kommentit häiritse, sillä RD on kaikesta huolimatta ammattivalmentaja ja osaa tämänkin puolen pelistä.
Mitä tulee itse sarjaan kärppien ja lukon välillä, niin altavastaajiahan me sarjaan lähdettäessä ollaan, mutta edelleen mitä sitten? SM-liiga on kuitenkin sarjana ollut niin tasainen, että mitä vain voi tapahtua oikeastaan jokaisessa parissa tästä kevääseen asti. Lukkohan ei ole menettänyt niitä avain tekijöitä millä kauteen menestystä lähdettiin hakemaan. Meillä on edelleen SM-liigaan uskomattoman hyvä maalivahti, ykkössentteri ja lisäksi muutama ilkeä omanpään luutia maalinedessä. Rouhia osasto play-offeja varten pitäisi olla erittäin hyvällä mallilla, uskon että Koskinen-Jasu-Koskenkorva pimentää vastustajan kärkipään omalla roikunnallaan.
Ratkaisijoita ei ollut runkosarjassa, mutta myös pisteet nollataan play-offeihin! Herrat Azevedo, Straka,Nurmi,Tukonen?, Keränen ja muut alempien kenttien sotaratsut omaavat tarpeeksi potenttiaalia ratkaista otteluja keväällä. Jääkärirykmentti Riska-Kangasmäki-Ahtola ym omaavat myös tarpeeksi eväitä ns. likaiseen peliin jota keväällä tarvitaan. Eli ei vielä luovuteta, sillä yhtään tärkeää kamppailua ei tällä kaudella vielä olla pelattu! Toki itselläkin on vaikeaa uskoa parempaan huomiseen, mutta toivoa voi aina!