Lukko on aloittanut Liigassa siitä, mihin viime keväänä jäi. Pekka Virran suojateilla on luvassa on tuloksellisesti vahva kausi.
elmomedia.fi
Vähemmän tunnetulta sivustolta ihan mielenkiintoista tekstiä.
Lukon pelitavasta kirjoittaminen on kyllä iso työmaa. Sanotaan näin, että joku Sihvonen saattaisi nähdä jopa vaivaa kirjoittaakin siitä erittäin kattavasti niin, että sieltä tulee syyt,seuraukset, heikkoudet, vahvuudet, toistot jne esille. Mutta pakko silti sanoa, että tässä tekstissä oli paljon asiaa ja toivoisi useinkin toimittajilta tämän kaltaista ammattitaitoa kirjoittaessa. Itseäni ainakin kiinnostaa paljon pelitavalliset asiat.
Itse olen ollut sitä mieltä, että Lukon suuret vahvuudet ovat hyvä liikkuvuus ja fyysinen kunto sekä parantunut kiekonkäsittely. Nämä vahvuudet ovat seurausta pelitavan muutoksesta.
Jos heikkouksia miettii niin se on useimmiten omissa pelaaminen. Vastustajan vahva prässi saa joskus Lukon polvilleen ja tässä tilanteessa Lukko ei aina tajua ottaa viisaasti vastaan. Parannusta on toki tullut ja mielestäni nyt ollaan kokonaisuudessaan Lukon pelin suhteen siinä asemassa, että tuo heikkous saadaan varmasti erittäin hyvään kuntoon kevääksi.
Olen aina ollut urheilullisuuden kannattaja. Lukko on erittäin urheilullinen joukkue. Jos pääkoppa kestää niin pitkä kevät on varmasti edessä. Kyllähän tämä jatkuva kehuminen mediassa antaa mahdollisuuden lipsua omalta tieltä, mutta Pekka nostaa kyllä aina esille, jos iskee se kuuluisa luulotauti. Ottakaa positiivisena asiana nämä kirjoitukset Lukosta, vaikka niitä tuleekin nyt paljon ja alkaa tuntua, että nyt kaikki jinksataan ja pahasti. Ei näitä positiivisia juttuja turhaan kirjoiteta. Niitä on kirjoitettu Kärpistä ja Tapparasta jo kauan. HPK ja Pennanenkin saivat osansa ennen mestaruutta jo. Ilves ja KooKoo ovat saaneet Lukon ohella paljon posia ja aiheesta.