Tämän Uutisrauman taustalla on tosiaan mm. Pauli Uusi-Kilponen. Itselläni oli ihan kivat odotukset, kun julkaisun ”perustamisesta” ensi kertaa luin. Mutta pettymys oli suuri, kun huomasin, että lehtihän on ”entinen” Satakunnan Viikko entisenlaisine mainoksineen, juttuineen ja typografioineen. Ei edes uutta ulkoasua ollut lehdelle tehty. Ja tämä Satakunnan Viikko meni ainakin itselläni aiemmin suoraan keräykseen.
Ilmoittajille/mainostajille eli lehden tosiasialliselle maksajille tilanne on tällä haavaa varmaankin outo, koska osin samat mainokset ovat tällä hetkellä niin tässä uudessa nimihirviössä, Raumalaisessa kuin Uutisraumassakin. Mainosten hinnoista en tiedä, mutta tuskinpa tilanne tämänkaltaisena pitkään voi jatkua. Joku pudonnee ennen pitkään pois. Ja veikkaukseni osuu tähän uusimpaan ilmaisjakelulehteen.
Sisällöllisesti mikään näistä ei tarjoa Raumalaisille juurikaan mitään. Varsinkaan urheilun osalta.
Muuten, itse lopetin LS:n tilauksen jo pari vuotta sitten, kun Lännen Median sisältötuotantoa oli alkanut tulla länskäriin. Miksi tilata lehteä (ja tänäpäivänä varsin suolaiseen vuosihintaan), kun samat uutiset saa lukea päivää aiemmin jo netistä.
Kova myyntikampanja on tällä uudella nimihirviöllä parhaillaan käynnissä. Viimeksi tänään minullekin soittivat ja tarjosivat lehteä/Sanoman digioikeuksia, vaikka allekirjoittaneella on Robinson-kielto päällä. Se, mitä täältä ja muidenkin raumalaisten suusta olen kuullut, niin tilaajamäärät tulevat putoamaan rajusti. Varsinkin iäkkäämmän väestönosan osalta. Ja nuoremmathan eivät nykyään enää (uutisiakaan) lue.
No, meni hieman OT:ksi, mutta halusinpa vaan heittää oman viisisenttiseni mukaan.