Ihmetyttää kyllä vieläkin että Sanoma Media ryhtyi näin äkkiä toimenpiteisiin. Kutene eilen kirjoitin, se oli sanomattakin selvää että jotain muutoksia tulee jollain aikavälillä, puheltiin sitä silloin kotona että vuonna 2025 ei Länsi-Suomea enää nykymuodossa ole mutta näemmä ei ole enää 1.2.2024 alkaen, jolloin ilmestyy Satakunnan Kansa Länsi-Suomi -niminen nimihirviö.
Se on sanottava että kyllähän Satakunnan Kansa on aina ollut parempi sanomalehti kuin Länsi-Suomi, ihan kaiken tarjontansa puolesta. Lukon asioiden osalta Länsi-Suomi vielä jotenkin sinnitteli mutta aika köykäiseksi meni sekin tarjonta silloin kun lehdestä tuli viisipäiväinen.
Minä olen sitä ikäpolvea että tykkään ja ennenkaikkea jaksan katsoa lehdestä muutakin kuin kuvat ja lukea muutakin kuin otsikot ja sarjakuvat. Isävanhan luona käydessä olen silloin tällöin vieläkin Satakunnan Kansaa lukenut, ja töissä myös ja kyllä se ihan hyvä lehti on ollut, muttei minusta koskaan tilaajaa tule.
Tuossa vielä Länsi-Suomen eilinen juttu aiheesta.
Sanoman mukaan muutoksen tavoitteena on vahvistaa alueellista journalismia ja parantaa mainonnan tavoittavuutta. Uuden Satakunnan Kansa Länsi-Suomi -lehden suunnitellaan ilmestyvän ensimmäisen kerran 1. helmikuuta 2024.
ls24.fi