Lukko kautta aikojen

  • 8 785
  • 50

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Purkkakuvia, milloin?

Muistaakos ikääntyneempi Jatkoaika -kirjoittajakunta minä vuosina purukumilevyissä oli keräilysarjana jääkiekon mestaruussarjan pelaajakuvat? Samoihin aikoihin myös jalkapallosarjasta vastaavia. Aika varma olen, että 1960-luvun alkuun mennään. Jos muistan oikein niin lopulta sain koko sarjan kokoon ja yksi vaikeimmin saatavia oli Lukon silloinen molari Kaitalan Risto. Eli tästä löytyy myös vuosihaarukkaa. Oli sillä Seppo "Ammu" Vainio, Teppo "Eetu" Rastio, Pentti "Närä" Jokinen, Matti "Mölli" Keinonen, Helkko Stenvall, Kanerva, Simo Saimo jne.

Tuo täydellinen kuvasarja oli käsissäni vielä kun äitini 8 v sitten muutti Raumalta Laitilaan ja tyhjäsi lapsuudenkotiani Raumalla. Taisipa mennä saunanpesään tämä kansallinen aarteeni :(

Edit: Tarkistinpa itse Sinikeltaisesta nuo Risto molarivuodet eli 1962-1968.
 
Viimeksi muokattu:

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noista historian saatossa julkaistuista jääkiekon keräilykorteista oli mielestäni juuri hiljattain artikkeli Jääkiekkolehdessä. Kannattanee lukea.

Lukko on nyt sitten tällä kaudella tehnyt omaa seurahistoriaansa yltämällä jo nyt historiansa kolmanneksi parhaaseen pistesaaliiseen.

1994-1995 pisteitä kertyi 69 (otteluita 50)
1999-2000 pisteitä 65 ja otteluita (54)

Tällä hetkellä Lukolla on pisteitä 64 ja otteluita vielä kolme jäljellä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Skoda
Lukko on nyt sitten tällä kaudella tehnyt omaa seurahistoriaansa yltämällä jo nyt historiansa kolmanneksi parhaaseen pistesaaliiseen.

1994-1995 pisteitä kertyi 69 (otteluita 50)
1999-2000 pisteitä 65 ja otteluita (54)


Aika todennäköistä on, että toiseksi paras kausi saadaan pisteiden valossa. Paraskaan ei ole ihan mahdoton. 70 pistettä olisi aika kova paukku ajatellen alkukautta. Vain kaksi kotivoittoa ja yksi virasrypistys erottaa tuosta ennätyksestä.

Jäädään odottelemaan!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Purkkakuvia, milloin?

Viestin lähetti rellu
Muistaakos ikääntyneempi Jatkoaika -kirjoittajakunta minä vuosina purukumilevyissä oli keräilysarjana jääkiekon mestaruussarjan pelaajakuvat? Samoihin aikoihin myös jalkapallosarjasta vastaavia. Aika varma olen, että 1960-luvun alkuun mennään.

Tarkasta vuodesta en osaa sanoa mutta varhain 60-luvulla tuo joka tapauksessa oli eli siihen aikaan kun minä olin vasta kiiltona isän silmissä. Eli 60-luvun alkuvuosilta tai korkeintaan 60-luvun puolivälistä.

Joskus 25 vuotta sitten sain jostain käsiini kirjan joka oli täyteen kerätty noita kuvia, tuolloin en ymmärtänyt kirjan arvoa (vaikkei se itse keräämäni ollutkaan) vaan sen enempää miettimättä heitin menemään sen.

Sen sijaan jossain vanhusten luona pitäisi edelleen olla tallessa kirja vuoden 1973 jääkiekon MM-kisajoukkueista. Noitakin kuvia sai kerättyä purkkalevyjä ostamalla, vuosi jona noita kuvia purkkalevyissä oli taidettiin kirjoittaa 1974.
 

senilix

Jäsen
Näitä purukumikuvia ovat julkaisseet kaikki itseään kunnioittavat purukumiverstaat useita sarjoja 1960- ja 1970-luvuilla. Ensimmäiset kaudelta 1963-64 tai 1964-65. Kuvakohteina silloiset mestaruussarja-/liigapelaajat sekä myöhemmin myös MM-kisapelaajat.

Jo joskus 1970-luvun alussa Williams julkaisi ilman purukumia myytyjä sarjoja, mukana mestaruussarja, maajoukkueet ja myös juniorit. Kuvat ovat ulkoasultaan samanlaisia kuin purukumikuvat.
 
Viimeksi muokattu:

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietääkö joku, onko jossain nettiosoitteessa Lukon edellisten kausien tarkkoja ottelutilastoja yms.? Minua kiinnostaa lähinnä kaudet aina vuodesta 1987 vuoteen 1998. Onko jotain muita lähteitä, missä noita tilastoja olisi? Siis esim. kirjoja tai vastaavia? Videoita? Jos joku tietää, olisi kiva jos vinkkaisitte minullekin...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Lukkoukolle

Ottelukohtasia voi löytyy SM-Liigalta.
Mulla on 47 videokasettia a,3 h urheiluruudun, tulosruudun ja Hockey Nightin SM-Liiga pätkiä alkaen vuodesta 1986.
Näissä ei tietenkään ole paljoakaan Lukosta ( johtuisko syrjäisestä sijainnista) mutta mielenkiintoista verrata 80-luvun lopun ja nykyjääkiekon nauhoja.

Ai niin vanhoja tilastoja löytyy myös suomen urheilumuseon arkistoista.
 

senilix

Jäsen
Muistanhan minä vähän jotakin. Bobby oli yleensäkin kuuma kaveri ja siinä ottelussa homma meni erityisen kuumaksi.

En muista miten kapina varsinaisesti alkoi, mutta Ekke Sundelin englantia osaavana sanoi jotakin erityisen kamalaa tai härskiä. Sitten täysin pimahtanut Bobby yritti käydä Sundelinin kimppuun. Tämä luisteli karkuun ja yritti käydä epätoivoista torjuntataistelua vähän mailallakin avittaen. Sitten tuli pelaajaaitiosta yksi buffaloista, Mikko Yläjä, ja taklasi Bobbyn kuin amerikkalaisessa jalkapallossa. Niissä pihdeissä Kanadan poika pysyi kevyesti vaikka yrittikin räpistellä. Suu kävi tietenkin koko ajan. Sitten kutsui pukukoppi.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Minä oleilin tuolloin jo Hakametsässä, mutta Senilixin kertomus palautti luettuja ja kuultuja muistikuvia. Yläjän Mikko oli tuttu jo kouluajoilta minulle ja siksi nimenomaan hänen roolinsa muistui mieleen.
 

Globensky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NUFC, Real Madrid
Sundreliinista

Viestin lähetti senilix

En muista miten kapina varsinaisesti alkoi, mutta Ekke Sundelin englantia osaavana sanoi jotakin erityisen kamalaa tai härskiä. Sitten täysin pimahtanut Bobby yritti käydä Sundelinin kimppuun.

Kun olet senilix seurannut lukon otteita jo tuohon aikaan, niin et malttaisi kirjoittaa Sundreliinin Ekkestä, että minkäslainen pelimanni hän aikoinaan oli. Itse olen sen verran nuorempaa polvea, etten Ekken otteita koskaan nähnyt. Nykyään hän on nk. puolituttu tai jotain, eikä hän ainakaan selvinpäin peliurastaan mitään jaksa kertoa.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti LukkoUkko79
Tietääkö joku, onko jossain nettiosoitteessa Lukon edellisten kausien tarkkoja ottelutilastoja yms.? Minua kiinnostaa lähinnä kaudet aina vuodesta 1987 vuoteen 1998. Onko jotain muita lähteitä, missä noita tilastoja olisi? Siis esim. kirjoja tai vastaavia? Videoita? Jos joku tietää, olisi kiva jos vinkkaisitte minullekin...

Minulla on tilastoitu kyllä lähes kaikki kaudet siten, että sieltä löytyvät sijoitus, pisteet, pistekeskiarvo, tehdyt maalit, päästetyt maalit ja näiden ottelukohtaiset keskiarvot sekä voitot, tasapelit ja tappiot. Välistä puuttuvat vain divarikaudet ja alkupäästä ne Suomen sarjan kaudet. Nekin pitäisi joskus kuntoon laittaa.

En ole saanut näitä joukkueiden kausitilastoja vielä esille, mutta eipä niissä enää kovin paljon työtä ole. Niiltä kausilta kun nuo ottelutulokset ovat saatavilla, löytyy myös sitten tiedot pisimmistä "putkista", suurinumeroisimmista voitoista ja tappioista ja niin pois päin. Nämä ovat vielä muutaman kauden osalta kesken.

Runkosarjan ottelulistat minulla on valitettavasti vain vuoteen 1995 asti taaksepäin laskien. Hockeywayn kautta löytyivät nämä, mutta vanhempia en ole löytänyt. Pitäisi varmaan laittaa pyyntö urheilumuseon kirjastoon, sieltä ne joku pientä maksua vastaan varmaan keräisi.
 

Aina Pata

Jäsen
Re: Purkkakuvia, milloin?

Viestin lähetti rellu
Muistaakos ikääntyneempi Jatkoaika -kirjoittajakunta minä vuosina purukumilevyissä oli keräilysarjana jääkiekon mestaruussarjan pelaajakuvat? Samoihin aikoihin myös jalkapallosarjasta vastaavia. Aika varma olen, että 1960-luvun alkuun mennään. Jos muistan oikein niin lopulta sain koko sarjan kokoon ja yksi vaikeimmin saatavia oli Lukon silloinen molari Kaitalan Risto. Eli tästä löytyy myös vuosihaarukkaa. Oli sillä Seppo "Ammu" Vainio, Teppo "Eetu" Rastio, Pentti "Närä" Jokinen, Matti "Mölli" Keinonen, Helkko Stenvall, Kanerva, Simo Saimo jne.

Tuo täydellinen kuvasarja oli käsissäni vielä kun äitini 8 v sitten muutti Raumalta Laitilaan ja tyhjäsi lapsuudenkotiani Raumalla. Taisipa mennä saunanpesään tämä kansallinen aarteeni :(

Vähän Off-topiccia, mutta vastaanpa kysymykseen.

Eka sarja oli Hellaksen -65 julkaisema sarja. Tuo mitä muistelet lienee Kokkolalaisen Championin -66 sarja (valkoisella taustalla olevia kuvia). Champion julkaisi myös samannäköistä jalkapallosarjaa. Nämähän olivat purkkasarjoja. Williamsin 70-luvun alun sarjoissa ei purkkaa ollut, mutta Hellaksen ja Pandan paketeissa samoilta ajoilta oli purkat mukana. Pandan purkka oli hirveän makuista.

Hellaksen sarja on aika yleistä tavaraa, mutta tuota Championia ei paljon liiku.

Käypä katsomassa muistiko äiti sytyttää pesää vai olisko ne kuvat vielä siellä, nimim. muutamaa kuvaa haeskelen.
 

senilix

Jäsen
Minulla on joitakin hajakuvia useista sarjoista. Katselin niitä eilen ja päättelin, että ensimmäinen sarja oli kaudelta 1964-65. Perusteet: Närästä on vielä kuva ja Erholmista on jo kuva. Siis samassa sarjassa.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Otetaanpa pieni historiikki Play offien kunniaksi Ikimuistoisimmista lukkolaisista.

Lukon hopeajoukkue kaudella 87-88 kai menetti kultamahdollisuutensa loukkaantumisiin. Finaalit pelattiin viidellä puolustajalla, joista bellandilla tai Measuresilla oli jalkapöydän murtuma. Muistaakseni Belland, jolla oli välipäivinä jalka oli niin kipeä ettei kävelemisestä tullut mitään. Niin kuitenkin puudutuspiikein mies aina jäälle tuli ja oli joukkueen kantavia voimia.

Tämä kovannonnen joukkue kuitenkin kaikkien ongelmiensa keskellä taisteli loistavan SM-mitalin kotiin vuosikymmenten mitallittoman putken jälkeen.

Hauskaa oli Myllyksen Raumalle tulokin. Mieshän oli Ilveksessä Jukka Tammen varjossa pahasti ja ei saanut peliaikaa. Tämä tuntemattomuudesta tullut mies oli Lukkoon tultuaan kuin uudesti syntynyt. Ollen ehdottomasti liigan eräs parhaista maalivahdeista SM jäillä koskaan.

Ilves oli runkosarjassa voittajana ja Lukko sijoittui neljänneksi. Ensimmäisellä kierroksella Lukko voitti melko helposti Ilveksen. Olisiko viimeinen ottelu päättynyt 4-2. Kauan oli se ottelu kasetilla, mutta kadonnut jonnekin. Kyllä silloinkin sen aikainen Risto Leino osasi hehkuttaa. Olisiko ollut Pekka Wallenius? Tapparaa vastaan eka ottelu voitettiin ja loput hävittiin.

Semmoisia muistoja itselläni tältä erää...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Olisiko ollut Pekka Wallenius?

Oli, Pekka selosti tuolloin.

Ilves sarja oli todellakin hyvä. Lukko pääsi altavastaajan asemasta yllättämään runkosarjan voittajan.

Eka Tappara matsikin meni hyvin. Mutta sitten tuli tappioita. Tästä johtuen en ole vielä Äjänsuolla päässyt näkemään Lukon voittoa finaalisarjassa.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti L4E


Lukko pääsi altavastaajan asemasta yllättämään runkosarjan voittajan.


Itse oli tähän aikaan vielä se käytävillä Teidän jaloissa juossut karkkia mutustellut pikkupoika, mutta eikös "ilkeä" Mölli-setä tehnyt ennenkuulumattoman tempun, jolla se höynäytti Ilves-miehiä.

Menikös se niin, että tossa ratkaisevassa Ilves-ottelussa Tampereella, Lukon parhaat pistemiehet (Forss ja kumpp.) eivät osallistuneet lainkaan alkuverryttelyyn ja Mölli kertoi lehdistölle poikien olevan sairaslistalla. Näin Ilves oli luullut saavansa helpon voiton rammasta vierailijasta, mutta toisin kävi :)

Kertokaapas arwon Herrat/Rouvat lisää, jos muistatte?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Itse kävin tuolla kaudella, kaikki pleiarit kattomassa ja pelipassilla kaikki kotimatsit, se jalkapöytä rikein oli Mesöörssin Allu ja tossa ratkasevassa 2-4 Ilves pelissä Jari Torkki teki hattutempun.
Se eka Tapparapeli Tampereella oli kauhia puolustus taistelu, mutta siihen meni paukut ja Tappara vei kultaa sanoisinko melko helposti. Kyllä sitä hopeetakin tuli fanikaveri porukassa juhlittua melko hyvin, sillon vielä jakso riehuu, nyt riittää rommitoti radio ja netti. Jamo oli tonkauden hahmo muuten, mut Ilvespeleissä se epäonnistu ja viimeseen runkosarjan Ilves peliin Mölli pistikin Savolaisen Klasun maaliin ja voitettiin vieraissa 3-5.
Kyllä tätä muistelis kauemminkin, mut täytyy lähtee viemään poikaa lätkätreeneihin, onneks kerkeen kotiin ennen pelinalkuu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1987-88

Tämä oli se kausi joka meni minulta lakanoille armeijan takia, mutta tärkeimmät pelit pääsin onneksi katsomaan. Runkosarjan viimeinen peli, jossa Lukko varmisti play off-paikan voittamalla HIFKin 3-2, oli jo eräänlainen huipentuma mutta vielä paremmaksi pistettiin play offeissa.

Mölli vei tosiaan Sakari Pietilää valmentajien taistossa 100-0. Mölli puheli vielä Lukon siirtyessä sarjassa 2-0 johtoon että "Ilves on kyllä niin kova joukkue ettei me tätä sarjaa voiteta kuin tuurilla" Pietilän kuunnellessa korvat höröllään vieressä ja uskoessa joka sanan Möllin puheista.

Finaaleista pääsin katsomaan mm. ensimmäisen pelin Tampereella. Kun tuolloin ajelin kohti Tamperetta, radiosta kuulin ensimmäisen kerran Pet Shop Boysin kappaleen "It´s A Sin" ja ajattelin että onpa saatanan hyvä biisi. Tämän jälkeen hommasin tuon levyn itselleni, nauhoitin biisiä kasetille kerta toisensa jälkeen ja vuosia sen jälkeen peleihin mennessäni veivasin samaa Lemmikkieläinkaupan Poikien biisiä autostereoista.

Kun Lukko voitti tuon pelin ja Arse Vuori teki Tapparan pakille länget ja sen jälkeen pisti vielä Draperin jalkojen välistä kiekon verkkoon minulle tuli niin outo olo Hakametsän katsomossa että luulin kuolevani onnesta. Koskaan aiemmin tai jälkeenpäin minulle ei moista tunnetta ole tullut, ei mistään elämäni varrella tapahtuneesta. Se oli jotain selittämätöntä, sitä tunnetta ei edes lasten syntymä ole voittanut.

Tuo oli kausi jolloin Ramona aloitti pelien selostuksen. Runkosarjan loppupuolella muistaakseni TPS-Lukko Kupittaalta oli ensimmäinen Pekka Walleniuksen hehkuttama peli, ja mikäli oikein muistan niin noihin aikoihin Ramonassa tekniikasta vastasi myöhemmin kuuluttajana niin Raumalta kuin Poristakin tutuksi tullut Simo Koskinen.

Amerikan Allu tosiaan pelasi play offeissa jalka murtuneena, mutta finaalien aikaan myös Jamo koki kovia. Hän törmäsi harjoituksissa Allun kanssa, kaatui ja menetti tajuntansa. Pelaamista se ei haitannut, mutta Jamoa luonnollisesti käytettiin tapauksen jälkeen sairaalassa.

Muistatteko muuten kaudelta 1987-88 Jamon erikoiseen kasvosuojukseen liittyvän jutun?
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Jamon kohdalla ainakin jotain sellaista muistuu, että jossain vaiheessa uraa muistaakseni "olisiko ollut Ässien runkosarjanpeli Raumalla", niin Jamon ristikko ainakin kerran tarkastettiin ja todettiin laittomaksi.

Kiekolla tuomari tutki naamasuojusta ja jossain tietyssä kulmassa kiekko meni läpi maskiristikon. Tästä Myllys sai 2 minuutin jäähyn. Kyllähän Maukka Kuusiston mailakin oli ässä-peleissä eräs kestosuosikki koskien mittauksia.

Jotenkin vaikea hahmottaa tuota Myllystä, kun hän on pelannut urallaan myös maajoukkueissa ja muisti voi sekoilla ja sekoittaa eri tapahtumat.

Varmasti et tarkoita tätä, mutta tämmöinen tuli mieleeni kasvosuojuksista ja Myllyksestä.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
It´s A Sin..It´s A Sin

Möllilähän oli välillä noita hyviä psyykkauksia vastustajalle. Mitä millonikin.

En kadehdi Rokua yhtään, menin vasta kauden jälkeen Jaskariin!
Sai nauttia täysillä noista riennoista.

Hui, kun tulee hyvät fiilikset, kun 88 keväästä puhutaan
Lukon legendaarisin kausi 63 jälkeen!

Roku heittikin jo tärkeimmät.

Ai niin, tälle kaudelle liittyy Lukon pelien kohdalta omat tosi pahat penailut. Hukkasin lipun Ilves matsiin. Onneksi se oli noita runkosarjojen pelejä ja ipa taisi voittaa :)). Pääsisiköhän tällä jo kyseiseen kerhoon.

Nyt kyllä pitää heittää joku juttukin tähän.

Kuka muistaa Bruutan maagisen aloituksen, jossa yritetään heti maalia? Onnistuikin muutaman kerran siinä!
Sitten kun aloitus hävittiin 0 - 100, niin oho maila hajos :) , kun nojasin.
 
Viimeksi muokattu:

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Lukon historiaa Jatkoajassa!

Liigakarsinnat 77-78:
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=1809

Liigakarsinnat 78-79:
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=1825

Liigakarsinnat 80-81:
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=1863

Liigakarsinnat 81-82:
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=1878

Liigakarsinnat 82-83:
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=1892

Divarikausi 83-84:
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=1910

Enempää juttuja en löytänyt, mutta hauskoja lukuhetkiä pleikkareita odotellessa!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Jamon kohdalla ainakin jotain sellaista muistuu, että jossain vaiheessa uraa muistaakseni "olisiko ollut Ässien runkosarjanpeli Raumalla", niin Jamon ristikko ainakin kerran tarkastettiin ja todettiin laittomaksi.

Varmasti et tarkoita tätä, mutta tämmöinen tuli mieleeni kasvosuojuksista ja Myllyksestä.

Tuolla kaudella 1987-88 olin muistaakseni yhden Lukko-Ässät-pelin Äijänsuolla katsomassa, ja siinä oli jotain häikkää Jamon maskin kanssa. Ilmeisesti kyse on tuosta tapauksesta josta kirjoitit, samassa pelissä muuten Jamo sai porilaishyökkääjän syliinsä niin kovalla vauhdilla että hän joutui loppupelin ajaksi vaihtoon ja Klasu Savolainen tuurasi loppuun saakka, pelin lopputulokseen sillä ei merkitystä ollut vaan Lukko helposti sen pelin voitti. En muista lopputulosta, olisiko ollut jotain 7-1 tai 7-2 tai 7-3 tms.

Mutta se mitä hain, ei oikeastaan tapahtunut Lukon pelissä vaan Calgaryn olympiakisoissa helmikuussa -88 jolloin pelissä Kanadaa vastaan Dave King mittautti Jamon ristikon, joka todettiin laittomaksi ja Jamo sai kakkosen.

Tämän jälkeen Jamo pelasi pelin loppuun Jukka Tammen kasvosuojuksella, ja lopputurnauksen ajan Jamon kypärään kiinnittettiin kenttäpelaajilta paremmin tutuksi tullut läpinäkyvä kokomaski. Tämä päässään Jamo torjui myös tuon kauden 1987-88 runkosarjan lopun sekä play offit, ja uskaltaisinpa väittää että moista kasvosuojusta ei maalivahti ole ennen sitä eikä sen jälkeen virallisissa peleissä käyttänyt.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tämä juttu ei sinänsä kuulu Lukon, mutta pelaajien ja valmentajien historiaan kuitenkin.

Kausi 85-86. L4E pääsee kerrankin kunnon ketjuun. Torkki samassa hyökkäys vitjassa ja Salon Vekku peräpäässä.

1- 2 matsia menee näytös tyyliin. Toke heittelee verkot tötterölle ja syötelee allekirjottaneelekin muutaman namu paikan, josta ei voi erehtyä.

Sitten astuu Lukon valmennus kehiin. Tulossa on Lyseo vs Aronahde. Arossa pelaa mm. sellaiset pelimannet kuin Erik Hämäläinen ja Mika Viljenen. Molemmissa tietenkin muitakin Lukon junnuja.

Sahlstedt tietää, että Lyseolla on edustupelaajien etu puolellaan.
Lukon valmentaja kieltää edustuspelaajien osallistumisen karkeloihin. Joku tekaist syykin oli.

Aro voittaa, vaikka Lyseo johtaa L4E maalilla pitkään. Tulos on 1 - x(5)?. Yllättäen seuraavassa pelissä saa taas nuo Aron edustus ukkelit pelata. Sahlstedt oli tulloin Aron ja Lukon valmentaja.

Hämäläinen siivittää Aron pitkälle(olisikohan ollut kolmen sakissa?). Tästä alkaa L4E:n katkeruus Sahlstedtille :)) !
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Hmm L4E. Tarkoitat ehkä Lukion puolta ja kautta 84-85. Itse lopetin yläasteen vuonna 83. Meinaan, kun itse olin samassa koulussa yläasteen puolella kylläkin. Todennäköisesti olet se kaveri, jolle tarjosin tupakkia silloin tällöin ja kerran laitoin tupakkaan pienen panoksen. Ajattelin, että tulee tuperrapinat, mutta otit onneksi huumorilla. Se siitä! Olin tosiaankin samassa koulussa samoihin aikoihin. Olit vuosiryhmää minua ylempänä. Aronahteessa pelasi muuten ala-asteella eräs Kinnusen Jari, josta tuli jalkapallossa aika suuri nimi. No joo! Minä en pelannut jääkiekkoa ja tuskin osasin luistella :D

P.S. Tämä oli vain heitto ja hieman chattailua, sori :D
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös