Lukko kaudella 2020–2021 – Johtaja Virran Dream Team, part II

  • 398 039
  • 2 236

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tepsiä ei kannata koskaan aliarvioida vaikka olis millainen kokoonpano. Ja useimmiten Lukko häviää näitä ns varma voitto-pelejä.

Täällä ollaan Tapparaa ja Kärppiä sommiteltu Lukon päävastustajiksi keväällä mutta itse lisäisin listaan myös Turun ylpeyden. Ne nimet selässä ei kaikkea kerro.

Ei Lukko tällä kaudella juuri ole pelejä hävinnyt. :). Lehtisen pelatessa TPS ei 1-2 maalia enempää saa tehtyä millään. Silloin Lukko pelaa aina voitosta.

En itse usko TPS:n haastavan ison budjetin seuroja. Lukko, HIFK, Kärpät ja Tappara pelaavat mestaruudesta. Näistä joukkueista varmasti ainakin Kärpät ja HIFK vahvistavat vielä rosteriaan, ehkä myös Tappara. TPS:n pieni sauma voisi olla siinä, että Rämö sulattelee ylimääriset kilot ja pysyy ehjänä. Huippuvuosien kunnossaan Karri olisi heittämällä Liigan paras maalivahti.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En itse usko TPS:n haastavan ison budjetin seuroja.
Tepsi on itsekin melkoisen budjetin seura. Eikä niitä nimiä siellä selässä kannata tuijotella liian orjallisesti. Jos Lukko keväällä pääsee tasolleen niin tuskin tepsi neljää voittoa pystyy ottamaan, silti on Lukolle yksi pahimmista vastustajista.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tepsiä ei kannata koskaan aliarvioida vaikka olis millainen kokoonpano. Ja useimmiten Lukko häviää näitä ns varma voitto-pelejä.

Täällä ollaan Tapparaa ja Kärppiä sommiteltu Lukon päävastustajiksi keväällä mutta itse lisäisin listaan myös Turun ylpeyden. Ne nimet selässä ei kaikkea kerro.
TPS on ennekaikkea nuori, nälkäinen ja ennenkaikkea turkulainen joukkue, vahvistettuna hyvillä ulkomaan hauilla. Toki siellä on sitten kokeneita kotimaisia muualta tulleita, kuten Jasu, Wirtanen, Lajunen ha viimeisimpänä sisään tullut Rämö. Omia kasvatteja tuolla alkaa olla kunnioitettava määrä pelaavassa kokoonpanossa, eli Viro, Rafkin, Anttalainen puolustuksessa ja hyökkäyksessäkin Pärssinen, Pajuniemi, Nurmi, Kuru, Pyyhtiä, Intonen ja Liukas (+Korpikoski). Esim. nuo kolme viimeksi mainittua ovat ihan ylikylän jätkiä U20-sarjassa jokainen.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tepsi on itsekin melkoisen budjetin seura. Eikä niitä nimiä siellä selässä kannata tuijotella liian orjallisesti. Jos Lukko keväällä pääsee tasolleen niin tuskin tepsi neljää voittoa pystyy ottamaan, silti on Lukolle yksi pahimmista vastustajista.
Hyvää analysointia täällä Tepsistä, mukavaa luettavaa. Tosin tuo budjetti asia otti silmään, tällaisen listan löysin Maikkarilta alkusyksystä.
Kärpät3 000 000
HIFK2 900 000
Tappara2 800 000
Lukko2 500 000
TPS2 038 782
Tosin muistaakseni Tepsi ilmoitti jossain että tuostakin napattiin pois n. 250 000€ Eli ei tuo nyt ihan "melkoinen" budjetti ole.

Hieno peli luvassa tänään kun Raipen Legioona saapuu sinne Raumalle, saatte vastaan oikean tillilihajoukkueen joka ei luovuta. Ja täälläkin spekuloitu Pajuniemi on eilisen Hunajacastin mukaan tänään vielä saikulla. Kannattaa seurata sen tuuraaja, Intosta. Kaksi peliä nyt ollut Pajun tilalla ja kaksi maalia.

Mites Virta? Onko kuulunut uutisia voinnista?
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Eikös täällä samainen nimimerkki ollut ennen Tapparapeliäkin sitä mieltä että Lukko ei voi olla vaikeuksissa Tapparan kanssa kun niin paljon poissaoloja. Nyt on pelko käydä samoin TPS vastaan. Tuskasta iltaa veikkaan...
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Lukko aamujäillä.
Hakulinen-Audette-Repo
Pospisil-Koivistoinen-Skalicky
Tammela-Mattila-Saarela
Koivisto-Liedes-Petman

Gregoire-Sevänen
Press-Korkka
Laitinen-Kukkonen
Pietilä-Kenttämaa

Ylitalo ja Nyman myös mukana kierroissa. Setänen aloittanee.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Kyllä toi Saarela menee ihan hukkaan tuolla kolmoses. Tarvis jonkun kunnon syöttelijän.
Repo ei tuolla maaleja saa tehtyä vaikka muuten onkin nyt pelannut pirteästi. Audette olisi
paras tuohon, nopeet hoksottimet, ja osaa pelata ns. nollapaikasta kyllä maalipaikan.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Päinvastoin, totesin vaan faktana Tepsin rosterin olevan todella heikko verrattuna esim. Lukkoon. Raipe on tehnyt kovaa työtä ja nuoret pelaajat antavat innokkaasti näyttöjä. Tulee enemmän seurattua näiden Lukon kilpalijoiden (Tappara, Kärpät, HIFK) tilannetta ja unohtuu nuo tasoerot rostereissa.

Nuo mainitsemani pelaajat pelaajat TPS:n 1-2 ketjuissa. Lukosta luettelemasi pelaajat ovat pienen peliajan/ylimääräisen puolustajan/hyökkääjän pelaajia vailla tulosvastuuta, muut pelaajat ratkaisevat pelit. Voit vielä kokoonpanojen julkaisun jälkeen tutkia kokoonpanot ja osoittaa, että olisin väärässä.

Helpolla ei Lukko tule tänään pääsemään, mutta juuri materiaaliero selittää tuon ison suosikkiaseman, TPS:n voiton kerroin lähellä 4.
Kirjoitit, ettet ole kuullutkaan kyseisistä pelaajista. Minä olen ja olen nähnyt heidät livenä. Siksi en myöskään aliarvioi heitä.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Ei Lukko tällä kaudella juuri ole pelejä hävinnyt. :). Lehtisen pelatessa TPS ei 1-2 maalia enempää saa tehtyä millään. Silloin Lukko pelaa aina voitosta.
...

Paitsi 3.10.2020 TPS voitti 4-2 ja Lassi oli maalissa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitit, ettet ole kuullutkaan kyseisistä pelaajista. Minä olen ja olen nähnyt heidät livenä. Siksi en myöskään aliarvioi heitä.

Aliarviointiin ei tietenkään ole syytä, mutta kun ykkösketjun "miehet" ovat iältään 19,19 ja 20-vuotta niin herättää se kysymysmerkkejä. Lukolla vastaavasti on heittää Saarelan tasoista kaveria kolmosketjuun ja Koiviston Toni vetää nelosessa pieniä minuutteja.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvää analysointia täällä Tepsistä, mukavaa luettavaa. Tosin tuo budjetti asia otti silmään, tällaisen listan löysin Maikkarilta alkusyksystä.
Kärpät3 000 000
HIFK2 900 000
Tappara2 800 000
Lukko2 500 000
TPS2 038 782
Tosin muistaakseni Tepsi ilmoitti jossain että tuostakin napattiin pois n. 250 000€ Eli ei tuo nyt ihan "melkoinen" budjetti ole.

Hieno peli luvassa tänään kun Raipen Legioona saapuu sinne Raumalle, saatte vastaan oikean tillilihajoukkueen joka ei luovuta. Ja täälläkin spekuloitu Pajuniemi on eilisen Hunajacastin mukaan tänään vielä saikulla. Kannattaa seurata sen tuuraaja, Intosta. Kaksi peliä nyt ollut Pajun tilalla ja kaksi maalia.
Tällä kaudella se 1,75 miljoonaa voi olla hyvinkin lähellä totuutta mitä TPS-pelaajilleen maksaa, mutta menneinä vuosina tuo budjetti on ollut vain sanahelinää. Nuohan on ne luvut mitä seurat yleensäkin joskus ilmoitti ennen kauden alkua ja jossain joukkueissa on palkkaleikkauksia tehty noiden lukujen leikkausten jälkeenkin muutamia kertoja. Lukossahan pelaajat leikkasivat Pospisilin mukaan 8-12%, mutta sen takia ilmeisesti tuo budjetti pystyttiin pitämään viime kauden tasolla ja tuon jälkeen sopimuksen ovat tehneet ainakin Saarela, Repo, Klok ja viimeisimpänä Gregoire, joten Lukolla saattaa tuo 2,5 miljoonaa edelleen pitää.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä toi Saarela menee ihan hukkaan tuolla kolmoses. Tarvis jonkun kunnon syöttelijän.
Repo ei tuolla maaleja saa tehtyä vaikka muuten onkin nyt pelannut pirteästi. Audette olisi
paras tuohon, nopeet hoksottimet, ja osaa pelata ns. nollapaikasta kyllä maalipaikan.
En myöskään ymmärrä että slaavit+Mattila erotetaan. Sen kolmikon pitäisi pysyä kasassa. Kaksikkona sitten sama pätee Audette+Saarela. Se on sitten sinällään sama istutetaanko kolmanneksi siihen Hagulinen, Tammela, Repo vai vaikka Petman.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näköjään on sitten päätetty, että Hakulinen-Audette-Repo on yksi ketju, kunhan kaikki ovat vain pelikunnossa. Slovakit ovat sitten yksi pari ja muut ovat niitä liikkuvia osia. Tammela-Mattila-Saarela olisi kauden alussa näyttänyt ainakin paperilla hyvältä ja näyttäisi se vieläkin, jos Mattila olisi saanut hyökkäyspäähän jotain aikaiseksi. Olen kuitenkin ollut viime peleissä näkevinäni jonkinlaista piristymistä Mattilalta, mutta saattaa olla että olen nähnyt omiani. Ainakin Mattilalla on nyt sellaiset laiturit, että ei pitäisi homman jäädä siitäkään kiinni, toki niin se oli kyllä jo slaavien kanssa. Tänään olisi kyllä suotavaa saada onnistumisia vähän laajemmalti ja mielellään myös tälle kolmoselle.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
En myöskään ymmärrä että slaavit+Mattila erotetaan. Sen kolmikon pitäisi pysyä kasassa. Kaksikkona sitten sama pätee Audette+Saarela. Se on sitten sinällään sama istutetaanko kolmanneksi siihen Hagulinen, Tammela, Repo vai vaikka Petman.

Hyökkäysketjujen osalta eniten itseäni ihmetyttää jatkuva miksaaminen. Vaikea on ketjun kemiaa syntyä, kun ainoa pitkään yhdessä ollut trio oli Repo-Audette-Hakulinen. Pikkuhiljaa pitäisi alka jo lukita koostumuksia. Slaavit on toimivat pari ja Mattilasta on saatu kaikkein eniten irti heidän välissään.

Repo ja Audette ei vaan oikein sovi yhteen. Audetten peliäly ja nerokkaat syötöt pitäisi minunkin mielestä liittää Saarelan kanssa. En tiedä, olisiko kolmas lenkki jopa Nyman, kun hänkin pystyy kiekollisena oivaltavin ratkaisuihin, noita silmät kiinni suhaavia peliälyttömiä koohottajia en sotkisi tätä ykkösnyrkkiä pilaamaan. Toisaalta, jäisikö tämä sitten puolustussuuntaan vajaaksi? Terveen Hakulisen paikka voisi tuosta löytyä, jolloin Nyman-Koivistoinen-Koivisto olisi taas kasassa.

Ylipäätään kolme laput silmillä painavaa puukättä on liikaa menestyvään joukkueeseen, Liedes ja Tammela neloseen ja Pee-eetmän vilttiin olisi ideaali. Ei vaan taida ihan palaset riittää, ellei Koivistoon ala löytyä luottoa. Repo-Liedes-Tammela olisi jo aika kova "nelonen".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

Offensiveside

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, La Vecchia Signora
Itse jaksoin Kukkosen mahtavasta alkukaudesta olla innoissani mutta vähän se into on hiipunut, ja samalla vanhan silmä on levännyt kun katsoo nuoren Pietilän rohkeutta ja kiekko varmuutta ehdottomasti ansaitsisi minuutteja.
En vielä Kukkostakaan tuomitse mut pojan pitäisi löytää omat avunsa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Falling Star pitkälti samaa mieltä. Tällä hetkellä kokeilisin itse ketjuja näin:

Tammela-Audette-Saarela
Pospisil-Mattila-Skalicky
Hakulinen-Koivistoinen-Repo
Koivisto-Liedes-Petman
Nyman/Ylitalo

Ja Nyman sitten Hakulisen paikalle jos Hakulinen on rikki, tai Koiviston paikalle jos Tonto välillä huilailee, tai jopa Pospisilin tilalle, jos Kiko ei ryhdistäydy.

Pakit onkin sitten helpompi rasti, kun kaikki ovat pelikuntoisia:

Laitinen-Press
Klok-Gregore
Sevänen-Saarijärvi
Kukkonen/Pietilä/Korkka

Valmennus, copy-pastea saa käyttää.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse jaksoin Kukkosen mahtavasta alkukaudesta olla innoissani mutta vähän se into on hiipunut, ja samalla vanhan silmä on levännyt kun katsoo nuoren Pietilän rohkeutta ja kiekko varmuutta ehdottomasti ansaitsisi minuutteja.
En vielä Kukkostakaan tuomitse mut pojan pitäisi löytää omat avunsa.
Pelit 1-3 Kukkonen pelasi Saarijärven parina ja pelit 3-12 Kukkonen pelasi Klokin parina. Tuohon asti mun mielestä Miska pelasi varsin mallikkaasti. Pelin 12 jälkeen vieruskaveri on vaihtunut vähän väliä ja viime aikoina siinä on ollut pääasiassa Sevänen tai Laitinen, joten kai sekin peliin vaikuttaa, enkä nyt väheksy kahta edellä mainittua, mutta onhan tuossa nyt "vähän" eroa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
@#16 Audetten ja Saarelan laidassa voisi kyllä koittaa jotain muutakin kuin Tammelaa. Tammela on kuitenkin melkein jokeri, sopii mihin tahansa ketjuun, lähes mihin tahansa rooliin ja mille peliajalle tahansa. Hagulinen ja Tammela päittäin? Tai Repo ja Tammela?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@#16 Audetten ja Saarelan laidassa voisi kyllä koittaa jotain muutakin kuin Tammelaa. Tammela on kuitenkin melkein jokeri, sopii mihin tahansa ketjuun, lähes mihin tahansa rooliin ja mille peliajalle tahansa. Hagulinen ja Tammela päittäin? Tai Repo ja Tammela?
Hakulinen joo, mutta en mä kyllä Repoa laittaisi enää tuohon munimaan kiekon kanssa, joten Repo menköön painamaan laput silmillä Koivistoisen vierelle. Koikka sitten hakkaa irtokiekot sisään. Tammela on kyllä hemmetin arvokas pelaaja. Tuo aina kentälle hyviä asioita, riippumatta siitä kenen kanssa pelaa.
 

Offensiveside

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, La Vecchia Signora
Pelit 1-3 Kukkonen pelasi Saarijärven parina ja pelit 3-12 Kukkonen pelasi Klokin parina. Tuohon asti mun mielestä Miska pelasi varsin mallikkaasti. Pelin 12 jälkeen vieruskaveri on vaihtunut vähän väliä ja viime aikoina siinä on ollut pääasiassa Sevänen tai Laitinen, joten kai sekin peliin vaikuttaa, enkä nyt väheksy kahta edellä mainittua, mutta onhan tuossa nyt "vähän" eroa.
Totta noinkin, ja en dumaamassa ollut.
Varmasti kasvaa pätevä stay at home pakki jos ehjänä pysyy. Kiekollinen kaveri viereen ja ohjeeksi että ei edes yritä mitään ja hymiö tähän kohtaan
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Totta noinkin, ja en dumaamassa ollut.
Varmasti kasvaa pätevä stay at home pakki jos ehjänä pysyy. Kiekollinen kaveri viereen ja ohjeeksi että ei edes yritä mitään ja hymiö tähän kohtaan
Joo, en mä ajatellutkaan että Kukkosta mitenkään olisit dumannut. Kukkonen on viime aikoina joutunut kiekolle liikaa ja eihän siitä mitään oikein tule. Saarijärvi tai Klok siihen viereen niin Miska saa keskittyä oman maalin puolustamiseen ja varmistamiseen enemmän, vaikka juuri nyt Miskan paikka taitaa olla lähempänä 7. pakkia kuin pelaavaa kuusikkoa, kunhan kaikki muut ovat pelikelpoisia. Alku kauden Kukkosta kyllä tarvitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös