Haluan kyllä vielä sekaantua hieman ensi kauteen. Dufvan toisella kaudella eli sillä kaudella millä ainakin otetaan jalometalia niin joukkueella on pelitapa jota tällä kaudella harjoitellaan ja joka on näyttänyt jo pieniä viitteitä tulemisestaan. Runko on kasassa ensi kaudeksi. Pitää vain kasata sen ympärille tarvittavat palat.
Eli Lukolla on maalivahti osasto hallussa kun Vehanen jatkaa myös ensi kaudella. Kakkosen paikkaan on tarjolla neljä visiota.
Visio 1. Simon Nielsen jatkaa Lukossa vielä kauden, tosin uskon, että hakee Suomesta tai Ruotsista ykkösveskarin paikkaa. Sm-liigassa kiinostuneita seuroja on.
Visio 2. Oskari Setänen nousee kakkosvahdiksi kasvamaan korkoa ja hakemaan liigasta sen 2-3 matsia.
Visio 3. Hankimme suomalaisen kakkosveskarin esim. mestiksestä.
Visio 4. Riskillä ostamaan Nielsen vol.2.
Itse kannatan visio 3 tai 4:sta. Setänen ensi vuonna hakemaan niin Mestiksestä kuin A-junnuista vielä kokemusta.
Ehdotuksia visioihin.
Joonas Kuusela
Petteri Similä
Erik Hanses
Tuossa se kolme vaihtoehtoa. Ensimmäinen ja kolmas voisivat olla niitä "oikeantyyppisiä" vaihtoehtoja.
Pakistossa jatkavat Otto Honkaheimo, Roni Viirlas & Juho Tommila. Tommi Kovasella on optio, jonka itse ainakin käyttäisin. Eli Meillä olisi noilla pelaajilla kolmospari ja puolet kakkosparista valmiina.
Tarvitaan kaksi "tulenjohtajaa" ja yksi "all round" puolustaja.
"Tulenjohtajat" pitää olla hyviä kiekon kanssa, pitää osata avata peliä, tehdä maaleja ja tietenkin puolustamistaidot pitää olla.
Vaihtoehtoja ovat:
Brian Salcido
Janne Niskala
Juha Leimu
Näistä valitsisin Niskalan ja Salcidon.
All round pakkia on vaikea määritellä, mutta tässä muutamia:
Ville Varakas
Ville Mäntymaa
Per Savilahti Nagander
Varakas kun jatkanee IFK:ssa ja Mäntymaa tuskin on tulossa niin tuo Savilahti-Nagander olisi itselleni meiluisa hankinta. Ei loistava kummassakaan päässä, mutta osaa asiansa kummassakin päässä. Ulottuva ja vahva laukaus.
Sitten sentteri osasto. Ilomäki, Jasu, Kauvosaari ja Stach jatkavat. Eli 1-2 sentteriä tilataan. Ykkösen pitää olla vähintään tasoa Azevedo. Toivottavasti Lukko koittaa saada jatkosopimusta ja miksi ei koittaisi?
Eli kakkossentteriä kaivataan ja minulle on yksi vaihtoehto siihen, jonka haluan.
Kurtis McLean
Näytöt puhuvat puolestaan.
Laituriosastolle jää ainakin Lauri Tukonen, Janne Keränen, Charles Bertrand, Kimmo Koskenkorva, Aki Kangasmäki, Jere Laaksonen, Niklas Näppi, Joni Nikko ja Filip Riska. Lisäksi itse ainakin tekisin jatkosopimuksen Jussi Pesoselle
Eli yhtä tai kahta huutaa. Yhdellä pärjätään ainakin aluksi. Jos pidetään Teemu Nurmi niin toista ei tarvita, mutta jos ei niin toinen tarvitaan.
Mutta ykköseen tarvitaan kova kaveri lyömään kiekkoa sisään.
Mikko Lehtonen
Juuso Puustinen
Nicklas Danielsson
Tony Salmelainen
Noista Lehtonen ja Danielsson olisi omat suosikit, mutta tuetaan suomalaista eli Lehtosta.
Jos nyt alustavasti jatketaan Nurmella.
Näin meillä olisi joukkue kasassa. Dufvan pelityyli ja nämä "veljet" niin herkullinen asetelma.
Eli ketjut voisivat mennä.
Jussi Pesonen-Kurtis McLean-Mikko Lehtonen
Janne Keränen-Justin Azevedo-Lauri Tukonen
Kimmo Koskenkorva-Juhani Jasu-Teemu Nurmi
Filip Riska-Jarkko Kauvosaari-Arttu Ilomäki
Janne Niskala-Brian Salcido
Per Savilahti-Tommi Kovanen
Otto Honkaheimo-Roni Viirlas
Petri Vehanen
Joonas Kuusela
Reservi:
Aki Kangasmäki
Charles Bertrand
Jere Laaksonen
Niklas Näppi
David Stach
Joni Nikko
Juho Tommila
Severi Wallin
Oskari Setänen
Sitten tiivistä yhteistyötä Sportin ja TuTon kanssa niin saadaan kaikilla pysymään stasi.
Näin parin tunnin pohdinnan jälkeen mielestäni olen onnistunut valinnoissa ja jos joku kysyy missä on Jesse Virtanen ja Eero Elo niin uskon, että heidän tiensä on tullut päähän Rauman Lukossa.
(shokkina kaikille. Viestit vievät Eliteprospectsin pelaajakortteihin)