Lukko kaudella 2012-2013, Dufvan ensimmäinen

  • 758 840
  • 2 631

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vehasesta ei tarvitse sanoa enää mitään, mutta kyllä nämä muutkin hankinnat minulle kelpaavat, jotenkuten.

Kovanen oli hyvä silloin kun edellisen kerran pelasi Lukossa, ja Koskenkorva aikanaan 2000-luvun alussa oli joka pelissään Lukkoa vastaan ihan pitelemätön. Toivottavasti jatkaa samaa rataa vieläkin, nyt tietysti Lukon paidassa vastustajien pitelemättömissä. Ilomäki on minulle tuntemattomin suuruus, mutta ainakin hän on nuori ja tulevaisuus vasta edessä. Voi tehdä vaikka Keräset.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jaa-a, että tuollainen peluri Ilomäki on tarkemmin. Hienoa toimintaa Sabatonilta että kertoi vähän, aika monelta mennyt ohi ja tieto on perustunut pitkälti pisteisiin ja lausuntoihin sieltä ja täältä.

Eli ilmeisesti Ilomäki menisi hyvin Jasun kanssa, Jasu on kuitenkin hyvä kahdensuunnan sentteri. Kukas toisessa laidassa mahtaa viilettää? Ettei olisi Raumalainen Patonki? Bertrand-Jasu-Ilomäki, sitten jäisi vielä Nurmi&Keränen yhdelle sentterille. Ei kai Kauvosaarta nosteta ylöspäin noiden kahden herran väliin? Kuka sitten nelosen hoitaa? Riska?

Mielenkiintoista olisi tietää että onko niin että 2 pakkia, 2 laituria ja sentteri tulevat vielä joukkueeseen ainoastaan vai tuleeko noiden lisäksi vielä yksi sentteri? Jos ei tule niin ketkä pelaavat keskellä? Mysteerinen herra X, Jasu, Kauvosaari ja Kangasmäki? Vai pelaako Ilomäki sittenkin keskellä?

edit. Äkkiseltään Syöttökone on Kärppä-osion oma Villi-länsi. Kunnes sopimus julkaistaan, itse uskon että on Lukon miehiä
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Juhani Jasu tulee muuten nousemaan ensi kaudella vielä korkeammalle tasolle, kun RD astuu ruoriin. Uskokaa huvikseen.

Onnittelut Vehasen hankinnasta mikä samalla antaa kivijalan Ristolle rakentaa joukkuetta. Kaikki lähtee luonnollisesti hyvästä maalivahdista, mutta Riston tapauksessa se on melkein kaikki kaikessa. Lukko, pelkästään tällä sopimuksella, varmisti paikkansa kuuden joukossa. Nyt vain ne keihään kärjet Ristolle, niin Raumalla on taivas rajana.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli katsottua noita tämän hetken sopimuspelaajia ja omasta mielestä ketjut ovat tällä hetkellä suurinpiirtein tähän malliin.

1. Koskenkorva - Jasu - Tukonen
Kovanen - Tikkanen
2. Keränen - Kauvosaari - Pesonen
Honkaheimo - Generous
3. Nurmi - Ilomäki - Bertrand
Rantanen - Viirlas
4. Laaksonen - Kangasmäki - Elo

MV
Vehanen
Nielsen

Ja tuohon kun Lukko on hankkimassa tosiaan vielä yhtä täyttä kentällistä niin mielestäni kokonaisuus alkaa näyttämään melko hyvälle. Ykköskentän sentteri on ehdottomasti hankittava. Mikseipä vaikka Lindgren. Toinen laituri luokkaa 1-2 ketju, toinen voi olla 3-4 ketjuun. Pakistoon tarvitaan kovia miehiä lisää.

Tuolla maalivahtikaksikolla on kyllä loistavaa lähteä uuteen kauteen. Vehanen selvä ykkönen mutta nyt kun Nielsen on saanut harjoitella koko kesän niin toivottavasti on jälleen kehittynyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näihin tuoreisiin hankintoihin on pakko olla tyytyväinen tässä vaiheessa. Ilomäki on juuri sellainen lupaava ja eteenpäin pyrkivä pelaaja joita Lukon pitääkin yrittää kalastella, ja kaiken lisäksi tulevan kauden valmentajalle tuttu pelaaja.

Koskenkorva ei ole välttämättä mikään superluokan pistelinko mutta asenne on kunnossa ja aika tasaisesti on tehnyt kohtuuhyviä pisteitä läpi koko uransa. Eikä nyt kuitenkaan ole vielä mikään ikäloppu jos ei mikään junnukaan.

Kovasesta kirjoitin jo tuonne omaan ketjuun että edellisestä visiitistä jäi erittäin hyvä kuva pelaajasta, ja jos on ehjä ja pääsee sille samalle tasolle kuin pari-kolme kautta sitten niin on ehdottomasti onnistunut hankinta. Mutta Kovasen kohdalla on pieni kysymysmerkki tuo terveys.

Vehasesta ei tarvinne edes sanoa mitään. On varmasti tärkein yksittäinen pelaajahankinta ensi kaudeksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juhani Jasu tulee muuten nousemaan ensi kaudella vielä korkeammalle tasolle, kun RD astuu ruoriin. Uskokaa huvikseen.

Minulla on vähän samanlainen kutina. Jasun viime kausi oli jo lupauksia herättävä, vaikka ihan sitä lopullista läpimurtoa ei vielä tullutkaan, ja uskoisin että kaverin pelityyli sopii aika lailla hyvin Dufvan systeemeihin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Luulenpa, että Vehasen sopimuksen myötä Lukon on huomattavasti helpompi neuvotella tulevien kolmen hyökkääjän ja kahden pakin kanssa sopimuksia. Melkoinen valttikortti tuo on siinäkin.

Uskon, että vetovoima Lukkoon päin on nyt positiivisempi kuin ennen. Maalissa on kuitenkin yksi parhaimmista euroopassa pelaavista maalivahdeista, joten luulisi sen antavan signaalia muillekin hyville pelaajille.

Vielä kun tuohon lisätään Dufvan kurinalainen puolustaminen, niin mahdollisuudet ovat mihin vain. Riippuu pitkälti tulevien pelaajien nimistä ja heidän asenteestaan.
 

senilix

Jäsen
Tällaisen tekstinpätkän kopion Jatkoajan Dufva-haastattelusta.

"Lisäksi kaikkein tärkein on valita oikeita pelaajia oikeisiin rooleihin. Lukko ei ole tällä hetkellä sellainen joukkue, jonka minä sen haluaisin olevan, mutta meillä on kasassa hyvä joukkue."

Tuon voisi tulkita niin, että muutoksia on vielä tulossa - molempiin suuntiin.

Samoin tuosta voi tulkita, että tämän vuoden puolella tehdyt jatkosopimukset ovat Dufvan mieleen. Toisin sanoen Nielsen, Vehanen, Kovanen, Generous, Tikkanen, Koskenkorva, Ilomäki, Jasu, Kauvosaari, Kangasmäki, Laaksonen ja Nikko todennäköisesti eivät ole lähtemässä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ykköskenttää huutaa vielä kokonaisuudessaan. Onneksi maalivahtikaksikko on paras mahdollinen mitä tulevalle kaudelle voi kuvitella. Pakistosta löytyvät Honkaheimo, Kovanen, Tikkanen, Rantanen, Generous ja Virtanen. Eli kaksi selkeää kärkipakkia puuttuu vielä. Hyökkäykseen tarvitaan huippuluokan ykkössentteri sekä huippuluokan maalintekijä. Riskan tuloa pidetään kai suhteellisen varmana, joten kokoonpano voisi näyttää suunnilleen seuraavalta:

XXX-XXX
Kovanen-Honkaheimo
Tikkanen-Generous
Rantanen, Virtanen

XXX-XXX-Tukonen
Keränen-Jasu-Bertrand
Koskenkorva-Ilomäki-Pesonen
Riska-Kauvosaari-Nurmi
Laaksonen-Kangasmäki-Elo

Eli paljon on vielä kysymysmerkkejä ilmassa. Kärkihankintojen on syytä olla huippuluokkaa, tosin nykyistä kokoonpanoa ja pelaajabudjettia katsoessa luulisi noihin neljään pelaajaan olevan käytössä hyvin rahaa. Tukosen täytyisi pysyä terveenä, kuten tulevien kärkinimienkin. Hyökkäys ei nimilistaltaan häikäise viime kausiin verrattuna, mutta lienee selkeästi paremmin roolitettu ja toimivampi kokonaisuus hyvässä valmennuksessa. Bertrandilla, Jasulla ja Ilomäellä on erinomainen tilaisuus nousta isompiin parrasvaloihin. Kesken kauden voi sitten tarpeen mukaan hankkia muutaman puuttuvan palasen. Varsinkin pakisto vaatisi muutaman kärkihankinnan jälkeenkin jonkun syvyyspelaajan, sillä historia osoittaa, että helposti sieltäkin voi välillä olla 3-4 pelaajaa samanaikaisesti syrjässä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuon voisi tulkita niin, että muutoksia on vielä tulossa - molempiin suuntiin.

Samoin tuosta voi tulkita, että tämän vuoden puolella tehdyt jatkosopimukset ovat Dufvan mieleen. Toisin sanoen Nielsen, Vehanen, Kovanen, Generous, Tikkanen, Koskenkorva, Ilomäki, Jasu, Kauvosaari, Kangasmäki, Laaksonen ja Nikko todennäköisesti eivät ole lähtemässä.

Pesosen voisi kuvitella olevan sellainen pelaaja, joka heikoiten sopisi Dufvan systeemeihin. Elon kohdalla on mielenkiintoista nähdä, että näkeekö uimalakki miehessä vielä potentiaalia Lukon runkopelaajaksi. Muutoin kokoonpano näyttää aika pitkälti Dufvan tyyliin sopivalta, joten tuskinpa tuosta juurikaan muita mahdollisia lähtijöitä olisi ennen kauden alkua.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tuppuraiselta kysyttiin, että miten mestaruusjoukkue eroaa kauden 2009 mestaruusjoukkueesta. Tuopurainen vastasi, että ei juuri mitenkään - samaan pelisysteemiin ollaan uskottu ja tehty töitä.

Pieni sulka Ristonkin hattuun.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Tuppuraiselta kysyttiin, että miten mestaruusjoukkue eroaa kauden 2009 mestaruusjoukkueesta. Tuopurainen vastasi, että ei juuri mitenkään - samaan pelisysteemiin ollaan uskottu ja tehty töitä.

Pieni sulka Ristonkin hattuun.

Mitä ihmettä, eikö Aho tehnytkään kaikkea uudestaan saadessaan JYPin kolmanteen otteluun tällä kaudella. Mitäpä nyt siinä olisi ennen kautta tehty tai rakennettu. Eikös täällä jo kerrottu, että Dufva on vanha äijä ja ei ole pystynyt uudistumaan? Oli joutunut vielä riitoihinkin, ainakin jonkun kanssa. Olen hämilläni, ihan lehdissä asti kuulemma luki, että JYP on muuttanut kaiken. Mokasikohan Tuppurainen nyt jotain, kun kertoi, että Riston systeemeillä menivät?
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä ihmettä, eikö Aho tehnytkään kaikkea uudestaan saadessaan JYPin kolmanteen otteluun tällä kaudella. Mitäpä nyt siinä olisi ennen kautta tehty tai rakennettu. Eikös täällä jo kerrottu, että Dufva on vanha äijä ja ei ole pystynyt uudistumaan? Oli joutunut vielä riitoihinkin, ainakin jonkun kanssa. Olen hämilläni, ihan lehdissä asti kuulemma luki, että JYP on muuttanut kaiken. Mokasikohan Tuppurainen nyt jotain, kun kertoi, että Riston systeemeillä menivät?

Luetunymmärtäminen on hauska asia, näköjään sen oppii joko ala-asteella tai sitten sitä ei opi lainkaan.

Ensinnäkin kukaan tällä palstalla ei ole väittänyt, ettei Dufvalla olisi ollut ansiota Jypin tämän kauden mestaruudessa; on sanottu, että Dufva loi POHJAN/PERUSTAN jonka päälle Jypin peli nojasi ja Ahon toi(täysin lounnollisesti) siihen lisäksi omia ajatuksiaan ja ideoitaan.

Toiseksi, jos Dufvalla olisi ollut hyvät suhteet seurajohtoon ja pelaajiinsa, niin miksi hän olisi saanut jo PARIN pelin jälken potkut? Tähän olisi kiva saada perusteluja yhdeltä jos toiseltakin.

Ja lisäksi onko joku sanonut, ettei Dufva pystyisi uudistumaan? Itse ainakin sanoin, että minulla on täysi luotto Dufvaan ja hänen tekemisiinsä.

Mitä puolestaan tulee Tuppuraisen kommentteihin, niin on erittäin hienoa vetää suuria johtopäätöksiä pelaajan suusta, joka on juuri suuren tunneryöpyn vallassa ja odottelee lähinnä pokaalin nostamista, eikä sitä että mitäs jorinoita tässä tolle toimittajalle nytten menisi kertomaan.

Lehdillä viittauksessa en tarkoittanut mitään Käpylän sanomia, vaan ihan valtakunnallisesti tunnettuja Veikkaajaa ja Urheilulehteä, jotka ovat molemmat kauden edetessä kertoneet Jypin tilanteesta tismalleen samat asia; asiat jotka minä suurinpiirtein tänne kirjoitin.

Minulle on ihan yksi lysti, vaikka jotkut pitäisivätkin tämän kauden Jypin mestaruutta täysin Dufvan ansoina. Itse olen tuonut kantani esille jo moneen kertaan: Dufvan pelitapa loi pohjan tämän kauden menestykselle.

Ja toki voidaan ajatella, ettei Dufvalla olisi ollut mitään kismaa kenenkään pelaajan kanssa ja että nämä ovat pelkästään huhuja. Kuitenki luotan siihen mitä itse olen nähnyt ja lukenut, en siihen mitä muutama jatkoajan nimimerkki on mieltä. Peace.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja toki voidaan ajatella, ettei Dufvalla olisi ollut mitään kismaa kenenkään pelaajan kanssa ja että nämä ovat pelkästään huhuja. Kuitenki luotan siihen mitä itse olen nähnyt ja lukenut, en siihen mitä muutama jatkoajan nimimerkki on mieltä. Peace.

Totta kai Dufvalla oli kismaa Jypin pelaajien kanssa, hän on varsin mulkku johtaja. Dufvalle kävi kuten monelle muullekin autoritääriselle valmentajalle, huuto ja vittuilu menetti merkityksensä. Jortikka, K Jalonen, Dufva, Summanen tyyppiset valmentajat eivät voi valmentaa pitkään samaa joukkuetta, koska heidän autoritäärinen tyylinsä syö heidän auktoriteettiaan. Pelitavallisesti Jyp muuttui erittäin vähän Ahon kauden aikana, mutta ihmisjohtaminen muuttui.

Itse veikkaan, että Dufva poistuu Lukosta kauden 2012 - 13 aikana, edellä mainittujen syiden takia.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Totta kai Dufvalla oli kismaa Jypin pelaajien kanssa, hän on varsin mulkku johtaja. Dufvalle kävi kuten monelle muullekin autoritääriselle valmentajalle, huuto ja vittuilu menetti merkityksensä. Jortikka, K Jalonen, Dufva, Summanen tyyppiset valmentajat eivät voi valmentaa pitkään samaa joukkuetta, koska heidän autoritäärinen tyylinsä syö heidän auktoriteettiaan. Pelitavallisesti Jyp muuttui erittäin vähän Ahon kauden aikana, mutta ihmisjohtaminen muuttui.

Tämän takia kahden vuoden sopimus onkin melko passeli. Uskon, että sen jälkeen Juha Vuori ottaa Lukon komentoonsa Ahon tapaan.

Uskon myös, että Dufva on tajunnut ihmisjohtamisensa olevan keskimääräistä rankempaa (lue: heikompaa). Sen takia hän on yrittänytkin värvätä Sarasvuon puljun Harri Tammiruusua valmennusporukkaan mukaan.
 
Mietitään tätä hetki tässä kohtaa jos sopii.

C:

Jarkko Kauvosaari (28)
Juhani Jasu (24)
Aki Kangasmäki (22) (mahd.laita)
Jere Laaksonen (21) (mahd.laita)
Arttu Ilomäki (20) (A-jun ikäinen)
"Filip Riska" (27) (mahd.laita)

RW:

Jussi Pesonen (32) (mikä kunto - koska palaa?)
Teemu Nurmi (27)
Lauri Tukonen (25) (mikä kunto - koska palaa?)
Eero Elo (21)
Joni Nikko (17) (A-jun ikäinen)

LW:

Kimmo Koskekorva (33)
Janne Keränen (24)
Charles Bertrand (21)
David Stach (20) (A-jun ikäinen)

D:

Tommi Kovanen (37)
Harri Tikkanen (30)
Anssi Rantanen (29)
Matt Generous (26)
Otto Honkaheimo (26)
Jesse Virtanen (20)
Roni Viirlas (18) (A-jun ikäinen)

G:

Petri Vehanen (34)
Simon Nielsen (25)


Ei tämä ihan karsijajoukkueelta vaikuta, mutta TODELLA ISOJA paloja puuttuu vielä. Verrattiin sitten ihan mihin menestysjoukkueeseen tahansa.
- uskomaton - selkeä - liiderityyppinen ykkössentteri(tyyliin N.Kapanen, M.Zigomanis, M.Iggulden, B.Thomas, T.Smith) SAA MAKSAA!
- ylivoimataitoa ja MAALINTEKOVOIMAA laituripaikalle (tyyliin B.Trotter, Ja.Pesonen, C.Mueller, D.Whitmore, B.Lerg, J.Micflikier) SAA MAKSAA!
- leveyttä ja potentiaalia laituriosastolla Pesosen tai Tukosen poissaolojen pitkittyessä (F.Lukes, J.Kana, D.Kveton, P.Lammassaari, R.Smolenak) EI LIIAN KALLIS
- 1 ylivoiman LAUKAISUVOIMAINEN ykköspakki (C.Genoway, B.Bell, M.Kostka, M.Porseland, A.Benoit) SAA MAKSAA!

Joukkueessa auki 2 ulkomaalaispaikkaa. Molemmat tulevat tarpeeseen, sillä eurooppalaisten osaajien hankkiminen erityisesti alakertaan ja sentterin paikalle on erittäin haastavaa.
Haastavaa se on toki oikeiden miesten löytyminen myös kiekkoilun kotimantereelta. Tarjonta on vaan kovin paljon suurempi.
3-4:ää pelimiestä vielä odotan. Riippuen pitkälti loukkaantuneiden kunnosta.
Kirpaisee budjetissa vielä sellasen 600-800.000 euroa. Veikkaisin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Onks Colbystä tullu pakki? No oli tossa listassa pari mielenkiintoista nimeä mukana.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ja lisäksi onko joku sanonut, ettei Dufva pystyisi uudistumaan? Itse ainakin sanoin, että minulla on täysi luotto Dufvaan ja hänen tekemisiinsä.

Hienoa, sitten ollaan ihan samalla kartalla.

Mitä puolestaan tulee Tuppuraisen kommentteihin, niin on erittäin hienoa vetää suuria johtopäätöksiä pelaajan suusta, joka on juuri suuren tunneryöpyn vallassa ja odottelee lähinnä pokaalin nostamista, eikä sitä että mitäs jorinoita tässä tolle toimittajalle nytten menisi kertomaan.

Tunneryöpyssä tai ei, niin luotan itse enemmän pelaajan sanaan kuin toimittajien spekulaatioihin.

Lehdillä viittauksessa en tarkoittanut mitään Käpylän sanomia, vaan ihan valtakunnallisesti tunnettuja Veikkaajaa ja Urheilulehteä, jotka ovat molemmat kauden edetessä kertoneet Jypin tilanteesta tismalleen samat asia; asiat jotka minä suurinpiirtein tänne kirjoitin.

En halua jankata, mutta kerroit asioita joukkueen sisältä, näistä asioista ei UR tai Veikkaajakaan tiedä. Toimittajat spekuloivat ja nämä jutut muuttuvat joidenkin ihmisten mielissä mustavalkoiseksi totuudeksi.

Minulle on ihan yksi lysti, vaikka jotkut pitäisivätkin tämän kauden Jypin mestaruutta täysin Dufvan ansoina. Itse olen tuonut kantani esille jo moneen kertaan: Dufvan pelitapa loi pohjan tämän kauden menestykselle.

Mitä siitä luetunymmärtämisestä kirjoitit? Kukaan ei ole laittanut Riston ansioiksi, mutta toki Risto voi pienen palan kunniaa ottaa itselleen.


Ja toki voidaan ajatella, ettei Dufvalla olisi ollut mitään kismaa kenenkään pelaajan kanssa ja että nämä ovat pelkästään huhuja. Kuitenki luotan siihen mitä itse olen nähnyt ja lukenut, en siihen mitä muutama jatkoajan nimimerkki on mieltä. Peace.

Heh, kaikilla valmentajilla on skismoja pelaajien kanssa. Miten se luetunymmärtäminen? Kirjoitit, että Dufva vittuilu pelaajille, koska tuskastui kun ei osannut muuttaa Jypin pelitapaan. Liittyy miten ensi kauden Rauman Lukkoon? Ei mitenkään.

Toki en tiedä sitten mitä olet nähnyt, ehkä olet ollut näkemässä ja kokemassa Riston vaikeaa luonnetta. Minä luotan enemmän siihen, että Dufvalla on suomenmestaruus mitalia kaapissaan, pelaajat seuraavat Ristoa (vaikka hän onkin mulkku) ja nuoret pelaajat haluavat hänen valmennukseensa. Enemmän kuin jatkoajan nimimerkkiin, joka ei väitteidensä tueksi anna lähteitä.

Peace.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Päivän UR kertoo, että kukaan sopimuspelaajista ei ole lähdössä ja vahvistaa myös sen, että joku nykyisistä senttereistä on kakkossentteri. Mitenköhän tuo Pesonen nyt sitten istuu näihin Dufvan kuvioihin?

Uusi Rauma
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Päivän UR kertoo, että kukaan sopimuspelaajista ei ole lähdössä ...

Niin, tai sanotaan että jokainen saa mahdollisuutensa kuten ehdottomasti kuuluukin. Sitten kun pelejä tulee ja menee, niin Lukko kyllä reagoi tilanteeseen, mikäli niin parhaaksi näkee. Joukkue on valmis tammikuun viimeinen päivä, ei sen aiempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös