Olen seurannut näitä taklaus-/loukkaantumis-/jäähykeskusteluja ajoittain ja minua jaksaa huvittaa fanien totaalinen yksisilmäisyys. Jos oma pelaaja töötätään, vastustaja on sika ja roisto ja olisi ansainnut heti turpaansa sekä vielä kaikki mahdolliset rangaistukset ja jälkiseuraamukset. Mutta jos oma onkin taklaajana se ei edes osunut, ei ainakaan kunnolla ja oli ihan sääntöjen mukainen ilman vauhtia ja muutenkin vahinko ja loukkaantuneen oma syy ja olisi sen pitänyt ainakin ymmärtää luistella pakoon.
Mitä tulee tähän Aarnio/Niskala-hommaan, niin olen tälläkin kaudella nähnyt pienempiäkin törmäilyjä, joista on tullut 2+10 tai 5+20 ja vielä jälkiseuraamuksiakin.
JPL:lle kommentti vahingosta. Oli kai se vahinko, että Niskala loukkaantui, muutenhan Aarnio olisi aivan muihin ympyröihin kuuluva psykopaatti. Mutta se SÄÄNTÖJENVASTAINEN TAKLAUS ei ollut vahinko. Aarnio tuli niin kaukaa suoraan tilanteeseen, että hän varmasti tiesi mitä teki.
Ja rangaistusta määrättäessä tahallisuus ei sääntöjen mukaan vaikuta jäähytuomioon, jälkiseuraamuksiin kylläkin. Lisäksi säännöistä löytyy pykälä, jossa sanotaan, että jos vastustaja loukkaantuu rikkeen vuoksi, tuomitaan aina iso rangaistus, vahiko tai ei. Ja kaiken järjen mukaan asia on niin, että kukaan ei tahallisesti vahingoita kanssapelaajia???
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että taklaajan sen enempää kuin taklatunkaan paidan väri ei saisi vaikuttaa näin paljon mielipiteisiin. Minun osaltani tämän aiheen käsittely päättyy tähän.