Jope Ruonansuu lauleskeli aikanaan "Minä rakastan turkulaisia", itse olen hyräillyt versiota "Minä rakastan tampesterilaisia", he ovat olleet tällä viikolla suureksi avuksi "Kevät-kiekkoa Jyväskylään"-kampanjassa. Eilen Ilves lahjoitti kaksi pistettä, ja keskiviikkona Tappara kyni Ässäpakan puhtaaksi ylimääräisistä pisteistä. Lähtisinkö minäkin Tampereelle - aika vahvasti näyttäisi siltä, ainakin ensi sunnuntaina. Ilvestä vastaan, nääs.
Vedonvälittäjät ovat suuressa viisaudessaan pistäneet pelin perinteisesti tyyliin suunnilleen 50-20-30. Eli JYPillä olisi tämän ottelun perusteella jatkopaikka 50% varma (tasuri% + vierasvoitto%). Kun Ässille on povattu noin 60% voittomahdollisuuksia, niin lyhyen kertolaskuharjoituksen jälkeen mahdollisuudet ovat seuraavat:
Ässät jatkoon tod.näk.: 0.6 * 0.5 = 0.3 -> 30% (Ässät_voittaa * JYP ei_häviää, tämä ainoa Ässille positiivinen kombinaatio). Eli JYPin jatkoonmeno on 70% todennäköisyydellä varmaa. Maaliero lienee riittävä erottaakseen nämä kaksi joukkuetta toisistaan. Paperilla kaikki näyttää siis hyvältä. Huomio kaikki jyväskyläläisiä symppaavat: tänään on mahdollisuus ainutlaatuiseen win-win-tilanteeseen. Pistäkää veikkauksiin Ässien ja Lukon kotivoitot, niin huomenna on ainakin jotain juhlittavaa. Jos veto menee oikein, niin rahaa tulee lievittämään kipua ja jos vedot menevät (kuten usein) päin honkia, on JYP jatkossa. Itse pistin 5 euroa miel...kansanterveydelle. Laitoin muuten viikolla tuplan TPS:n (JYPiä vastaan) ja Ässien kautta (Tapparaa vastaan). Lopputulos oli odotettu...
Ilmeisesti Korkki ehti käymään eilen oululaisten lääkärien hoidossa, sillä toipuminen oli ennakoitua nopeampaa. Tietenkään minulla ei ole mitään tietoa, vaikka jokin paikka olisikin rikki. Kuuluihan Marko Ojanenkin pelanneen playoffseissa nilkka murtuneena, mutta tuskin JYP ottaisi sellaista riskiä Korkin peluutuksess, ellei mies olisi edes 90% kunnossa. Siinäkin terässä Korkki on vielä JYPin pakkien parhaimmistoa, mikä kertonee oleellisen JYPin pakkimateriaalin leveydestä. Tietenkin Korkin paluu antaa myös ison latauksen taisteluhenkeä, kun sotasairaalasta palaava tulee rampana taistelukentälle...
Eli tänään pistettä haetaan, ja sekään ei ole välttämättömyys mikäli Miljonääri-Jussin joukot pistävät padat nippuun. Oikeastaan mielenkiintoni kohdistuu enemmän tuohon Porin otteluun, kuin tähän ennakolta _hyvin tasaväkisen_ matsiin. Lähdetään lopputuloksesta 1-1, jatkoajalla annetaan Lukon voittaa ja kaikilla on kivaa paitsi porilaisilla. Raumalaiset: me niputettiin Ilves eilen ja käytännössä varmistettiin teidän playoffs-paikkanne, joten...hmmm...miten olisi vaikka pieni kuumeilu tai ajatusten karkaaminen playoffseihin...?
Kävi peleissä miten tahansa, niin kiitokset Porin suuntaan. Kevät on ollut kiihkeä ja mielialat ovat hyppineet kuin lentopallot viime lauantaina Hippoksella. Jommalle kummalle alkaa kesäloma, mutta tosiasia on, että reilut 50 kierrosta oli molemmilla aikaa hankkia ne lisäpisteet, joten viime kädessä syyllinen ei löydy mistään muualta kuin peilistä.