Lukko - JYP, Äijänsuo Areena la 18.10

  • 7 332
  • 96

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Huerzo
Toivottavasti ymmärsin pointtisi oikein...?
Kylla kylla nainhan se oli. Lukolla oli toki paikkansa. Siina vaiheessa kun ne OR:t tuli oli lukolla peli mallillaan ja JYP vastaantulijan roolissa, mutta nuo 5-3 tilanteet sen kaanteen tekivat.

Itse olen kokenut vastaavaa vieraskannattajaangstia Porissa ihan ilman fanipaitaa ja havettaa etta myos Raumalla vastaavaa tapahtuu. Peli oli kuuma, muttei se nyt kenenkaan kannattajan vika ole. Hyvin piditte metelia ja mielestani se iso lippu on hieno(ja vaikuttava) eika se niin kauan ylhaalla ollut etta nakyvyys haittaisi. Hyva meininki.. Vieressani istui vahemman mukava juppikannattaja joka tupakkipaikalla fiksuna haukkui Koivistoa, Torkkia ja Eepia niin kauan etta jarkkari pyysi miehen sisalle puhutteluun. Se oli ihan fiksusti hoidettu asia.

Toivottavasti Korhosen ranne paranee pian.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Ennen ottelua olin aika epäilevällä kannalla, eilinen matsi kun oli kolmas Lukko-peli kolmeen viikkoon. Mutta mitä vielä, sehän oli lähes nautinto! Lukuun ottamatta toki muutamaa paikallista, jotka tekivät melkein puolikkaasta pelistä ja sen seuraamisesta helvetin.
Onkohan mulla jotenkin väärä mielikuva, kun vieraspeliin lähdettäessä kaksi ensisijaista tekemistä ovat pelin seuraaminen ja omien kannustaminen? Ilmeisesti..

Nyt jälkeenpäin voi sanoa, että olipahan reissu. Mulle ensimmäinen Raumalla, joskaan ei todennäköisesti viimeinen. Pakko kyllä sen verran sotkea plussia, että pelaajien sisääntuloshown kisa meni Raumalle 6-0. Myöskään juurikaan mitään erätauko-ohjelmia täällä ei ole nähty. Käsiohjelmien välisestä skabastakin menee Raumalle voitto. Sieltä pubistakin näkyi hyvin kentälle, ilmeisesti muutamien kohdalla liiankin hyvin. ;)

Tuolla on lisää pääasiassa jyväskyläläisnäkökulmia ottelusta, tai lähinnä jälkipuintia kärhämistä.
 
Viestin lähetti salla
Tuolla on lisää pääasiassa jyväskyläläisnäkökulmia ottelusta, tai lähinnä jälkipuintia kärhämistä.
´

Joo, siellähän raumalaiset onkin jo haukuttu junteiksi, varmaankin aiheesta.
Itse en ollut eilistä peliä seuraamassa, mutta eipä täällä ole tuommoista vähään aikaan tapahtunut, viime kauden viimeisessä pelissä tosin eräät kuumakallet yrittivät heitellä Blues faneja erilaisilla esineillä.
En tiedä ketä ne rähisijät sitten olivat, mutta hävettää heidän puolestaan, olisi hyvä jos tänne olisi vierasjoukkueiden kannattajienkin mukava tulla kannustamaan.
Jääkiekko on Raumalla melko iso asia, ihmiset ottavat tappiot raskaasti, joillain se purkautuu agressiivisuutena, näiden
ihmisten olisi ehkä parempi jäädä la-iltana kotiin ryyppäämään tai purkaa sen aggressiivisuuden vaikka kuulapään haukkumiseen :D

No, toivottavasti Jyp-faneille jäi jotain hyvää(voiton lisäksi) mieleen eilisillasta ja tästä aggressiivisesta pikkukaupungista.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Joo, pikkukommenttia puolin ja toisin:

Raumalla jääkiekko on iso asia ja kun pelin kulku oli mitä oli niin tunteet olivat pinnalla ja JYP-fanien "haastaminen" oli joillekin liikaa.. Kyllä sitä siinä matkallakin itsekin puri huulta, että en lähtenyt mitään sanomaan kun niitä JYP-fanien huutoja ja sanomisia siinä matkalla parkkipaikalle kuunteli.. SE EI OIKEUTA KETÄÄN RYHTYMÄÄN VÄKIVALTAISEKSI, mutta alkoholin, "haastaminen" ja tunteet ovat vaarallinen yhtälö.. ikävää, että näin tapahtui mutta muistutan, että tätä ei todellakaan tapahdu joka kerta tai jokaiselle vierasfanille sen enempää mitä muillakaan paikkakunnilla..

Syytä oli molempien joukkueiden kannattajissa..ja vaikka tylyltä kuullostaakin niin Raumalla saa seisomakatsomossa olla missä haluaa, kenellekään ei ole omaa katsomon osaansa..hyväksi ei varmaan ollut sekään, että JYP, fanit tulivat Lukko-fanien "reviirelle" sillä tähän asti KAIKKIEN muiden joukkueiden faniryhmät ovat olleet hallin toisessa päässä..

Tässä sen näkee, että jääkiekko on enemmän kuin vain pelkkää urheilua meille..
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Jaa. Ei meitä kyllä opastettu yhtään mihinkään, sinne mentiin, minne mahduttiin. Siitä halliin tullessa vain katsottiin, että "jaahas, tuolla on seisomakatsomo, mennäänpä sinne." Juttelin ennen ottelun alkua erään raumalaiskaverini kanssa ja hänkin tuntui hieman ihmettelevän sijoittumistamme, kuten myös minä tuon jutustelun jälkeen. Kuinka vierasfanit voivat tietää, minne mennä, jos mahdollisuuksia on useita eikä missään ole mainintaa tai ohjausta?

Mutta relatkaa hei vähän, hermo on tainnut olla kireällä aiemminkin..

Nimim. Lopetin kaukalon reunan ja katsomon välisellä kaistaleella olevien hermopurukumien määrän laskemisen 50. purukumin kohdalla ;)
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti TheBlade
Raumalla jääkiekko on iso asia ja kun pelin kulku oli mitä oli niin tunteet olivat pinnalla ja JYP-fanien "haastaminen" oli joillekin liikaa.. Kyllä sitä siinä matkallakin itsekin puri huulta, että en lähtenyt mitään sanomaan kun niitä JYP-fanien huutoja ja sanomisia siinä matkalla parkkipaikalle kuunteli.. SE EI OIKEUTA KETÄÄN RYHTYMÄÄN VÄKIVALTAISEKSI, mutta alkoholin, "haastaminen" ja tunteet ovat vaarallinen yhtälö..

Mutta itse en ainakaan haastanut ketään, vaan minua haastettiin monta kertaa, pahiten juuri tämä paikallinen rähisijä, jonka poliisitkin tuntevat ja joka pyyhkeestäni valitti.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Pronger
Itse olen kokenut vastaavaa vieraskannattajaangstia Porissa ihan ilman fanipaitaa ja havettaa etta myos Raumalla vastaavaa tapahtuu.
Olen kiertänyt aikanaan Ässien jokaisen vieraspelin. Ja vieläpä useamman kauden ajan. Voin sanoa, että tuota tapahtuu kaikkialla. Tavaraa, räkää, kaljaa, sinappia tai nyrkkiä on tullut jokaisella liigapaikkakunnalla.

Aikanaan pahimmat olivat jokerifanit wanhassa hallissaan. Myöskään Hämiksessä ei sitä kaikkein fiksuinta käyttäytymistä aina ollut. Eikä tarvitsekaan. Jääkiekko on kuuma peli, ja se näkyy joskus katsomossa. Ainoastaan Tampereella, missä useampi fani potki maassa makaavia ässäkannattajia, meni homma vähän överiksi. Sinapit ja kaljat lähtee pesukoneessa.

Lukko-Ässät pelit ovat olleet suht siistejä itselle.
Ai niin, mieltä lämmittää että sinulla on "porilainen" nimimerkki :)
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti JanJ
Lukko-Ässät pelit ovat olleet suht siistejä itselle.
Ai niin, mieltä lämmittää että sinulla on "porilainen" nimimerkki :)
Auts.. Ehka olisi pitanyt jattaa mainitsematta tuo oma huono vaikka kuitenkin ainoa tallainen kokemukseni. En halua missaan nimessa yleistaa. Ei provoa. Olen kiertanyt useasti Porin, Turun, Tampereen, Espoon, Jyvaskylan ja Helsingin hallit ihan siviilina ja anonyymina eika minulla ole yhden casen lisaksi tullut mitaan ongelmia. Ei kylla mieleen tule kenellekaan paikalliselle ikina alkaa riitaa haastamaan.. paitsi joku kansitakkihomo elyseella kerran alkoi.. jne jne

JanJ: Jaa, onkos suippolandiassa joku Pronger pelimies vaikuttanut? En kylla muuta nimimerkkiani :)

Tuolta jyppilinkista huvittaa lukea mathieun kommentti:
"Mutta kyllä Lukko pelasi lopussa niin sikaa, että oikein pahaa teki kuunnella."

Oli tosiaan harmittava juttu ettei saanut jyppifanit omaa joukkuettaan kannattaa rauhassa. Ymmarran etta joitain saattaa arsyttaa pleksituuletus, mutta ei se oikeuta mihinkaan. Tuskinpa raumalaiset ovat yhtaan juntimpia kuin keski-suomalaiset ja kusipaitahan on jokapaikassa.

Menkaa nyt kuitenkin joskus Raumalle viela ja ottakaa paikat vaikka E tai F -katsomosta lakananne kera.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Pronger
JanJ: Jaa, onkos suippolandiassa joku Pronger pelimies vaikuttanut? En kylla muuta nimimerkkiani :)
Porilaiset sanoivat raumlaissi suipoiksi joskus 60-70 luvulla. Sitten se unohtui ja raumalaiset ottivat sen käyttöön 90-luvun lopussa.

Chris Prongerin äiti on porilainen, ja luonnollisesti enot ja tädit ja isovanhemmat jne. Lapsenkin nimi on Eila Pronger :)
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti JanJ
Porilaiset sanoivat raumlaissi suipoiksi joskus 60-70 luvulla. Sitten se unohtui ja raumalaiset ottivat sen käyttöön 90-luvun lopussa.

Chris Prongerin äiti on porilainen, ja luonnollisesti enot ja tädit ja isovanhemmat jne. Lapsenkin nimi on Eila Pronger :)

No onnittelut teille, periaatteessa on siis porilaislahtoinen pelaaja NHL:ssa. Olen itseasiassa kumonnut tuopillisen olutta hanen ja Primeaun kanssa Turgusessa MM-turneen ollessa siella, ei puhunut suipoista mitaan. Historiaa en suippo-sanasta tieda mutta lapsena se minulle opetettiin jo, 90-luvun loppu ei oikein pelaa tassa..

Aiheen vieresta taisi menna?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Pronger
Menkaa nyt kuitenkin joskus Raumalle viela ja ottakaa paikat vaikka E tai F -katsomosta lakananne kera.

Varmasti tullaan, mutta jotenkin musta tuntuu että samaan paikkaan tulemme. Meillä kun on ollut tapana olla seisomakatsomossa jos hallissa vain sellaista luksusta löytyy.
 
Viestin lähetti JanJ
Porilaiset sanoivat raumlaissi suipoiksi joskus 60-70 luvulla. Sitten se unohtui ja raumalaiset ottivat sen käyttöön 90-luvun lopussa.

Itse en tästä historiasta porilaisten ja raumalaisten välillä niinkään tiedä, kun en ole syntyjäni täältä, mutta toistakymmentä vuotta olen täällä asunut ja kyllä olen porilaisia "suipoiksi" kuullut kutsuttavan jo 80-90 luvun vaihteesta.
Jaa, mitenkäs tää liitty Lukko-JYP peliin? : )
Keskustelkaamme lisää henkeviä keskusteluja asiasta ensi viikolla Lukko-Ässät otteluketjussa, jossa varmasti taas riittää sekä turhaa, että tarpeellista juttua naapureiden kesken.

Minulle oli muuten myös uusi juttu tuo Chris Prongerin porilaisuus, siinä teille vahvistus ensi kaudella työsulun myötä...
 

JanJ

Jäsen
Itseasiassa Prongerin ura ei junnuvuosien loppupuolella mennyt kovinkaan hyvin, ja hän jopa mietti Poriin tulemista. Sitten sai mahdollisuuden erään NHL-seuran organisaatiossa ja sinne meni. Porissa hänestä olisi tehty kaljamahainen jämäkanukki joka nyt tappelisi Saksan 2.liigassa.
 

Hack

Jäsen
Viestin lähetti Pronger
Menkaa nyt kuitenkin joskus Raumalle viela ja ottakaa paikat vaikka E tai F -katsomosta lakananne kera.

Jos liigan viimeinen peli (Lukko-JYP) on tärkeä, fanimatka järjestetään. Todellakin pelkään, että tulemme kuitenkin samaan katsomoon, koska ei muualla näyttänyt seisomakatsomoa olevan.
 
Viestin lähetti Hurrikaani_89
Todellakin pelkään, että tulemme kuitenkin samaan katsomoon, koska ei muualla näyttänyt seisomakatsomoa olevan.

Erittäin pieni seisomakatsomo on samassa päädyssä olevan kulmakatsomon (K-Katsomo) yläriveillä (n 5 riviä), mutta epäilenpä, että bussillista Jyp-faneja ei tuohon tilaan saa tungettua.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Lakaisija
Erittäin pieni seisomakatsomo on samassa päädyssä olevan kulmakatsomon (K-Katsomo) yläriveillä (n 5 riviä), mutta epäilenpä, että bussillista Jyp-faneja ei tuohon tilaan saa tungettua.

Ei varmasti yhtä bussillista, puhumattakaan kahdesta.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on nyt huudeltu puolin ja toisin fanikäyttäytymisestä, annanpa vaihteeksi positiivisen kuvan. Itsehän vietin toisen ja kolmannen erän siellä päädyn pubissa, kun mokomat raumalaiset kaatoivat hieman olutta kurkkuuni. Heidän kanssaan syntyi mielenkiintoisia keskusteluita muun muassa pienten seurojen elinmahdollisuuksista ja kahvakiekosta. Saimme aikaan suuren yksimielisyyden siitäkin, että puheet JYP:n kahvakiekkostatuksesta voidaan unohtaa.

Mitään vihanpurkauksia ei ilmennyt puolin eikä toisin, vaikka innostuin kannustamaan välillä äänekkäästikin joukkuettani. Lätkää voi siis katsoa sovussakin. Kiitos raumalaiset, varsinkin siellä pubissa olleet!
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pakkipari
Varmasti tullaan, mutta jotenkin musta tuntuu että samaan paikkaan tulemme. Meillä kun on ollut tapana olla seisomakatsomossa jos hallissa vain sellaista luksusta löytyy.

Aivan. Seisomakatsomossa on parempi tunnelma, ja varsinkin vieraspelimatkoilla tuntuisi tosi oudolta olla istumakatsomossa. Siinä meiningissä tuskin istualtaan pystyisi, ja siitähän se meteli vasta syntyisi, jos seisomisellamme estäisimme paikallisten näköyhteyden kentälle istumakatsomossa.

Että eiköhän se ole parempi, että olemme seisokatsomossa. Se ei kuitenkaan liene meidän vika, jos Raumalla - niin kuin toki nykyään Jyväskylässäkin - on vain toisessa päässä seisomakatsomo. Sinne on silloin mentävä, oli siellä sitten paikallisten fanikatsomo tai ei.

Edittiä: Tokihan Äijänsuolla näkee mielenkiintoisesti käytävältäkin peliä, mutta siellä ei kai kovin virallisesti saa olla? Eikä sillä, että siihen tyytyisimmekään, mutta mielenkiintoinen halli siinä mielessä joka tapauksessa.

Itsenihän yllätti kova nälkä ekan erän lopussa, ja lähdin silloin, kun Lukolle tuomittiin jäähy (17.31), kohti toista päätyä. Käytävällä kävellessäni kuitenkin huomasin, kuinka Korhonen ampui tasoituksen.

Ei muuta kuin täydellinen käännös kohti fanikatsomoa, vauhti kävelystä juoksuksi, ääntä matkaan ja Jypin pyyhe liehumaan.
Taisivat raumalaiset vähän ihmetellä...
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Pee
Se ei kuitenkaan liene meidän vika, jos Raumalla - niin kuin toki nykyään Jyväskylässäkin - on vain toisessa päässä seisomakatsomo. Sinne on silloin mentävä, oli siellä sitten paikallisten fanikatsomo tai ei.

Onhan meillä seisomakatsomo toisessakin päässä. Tosin se on pienentynyt kunnolla sitten viime kauden.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti JanJ
Itseasiassa Prongerin ura ei junnuvuosien loppupuolella mennyt kovinkaan hyvin, ja hän jopa mietti Poriin tulemista. Sitten sai mahdollisuuden erään NHL-seuran organisaatiossa ja sinne meni. Porissa hänestä olisi tehty kaljamahainen jämäkanukki joka nyt tappelisi Saksan 2.liigassa.

Kun näin miten hän sikaili vihellyksen jälkeen Paul Kariyaa, olen vahvasti sitä mieltä että tuo mainitsemasi tie olisi ollut suotavampaa hänen tapauksessaan.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran on sanottava, että kyllä mulle jäi Lukko-faneista ihan positiivinen kuva tolla reissulla. Kukaan ei v*ttuillu eikä tullu haastamaan riitaa, vaan ihan rauhallisesti pysty jutteleen pelistä. Enkä mä kyllä huomannu mitään erikoista "rähinää" siellä katsomossa vaikka oltiinkin siinä Lukon faniryhmän vieressä. Eli lyhyesti sanottuna, ei oikeestaan mitään pahaa sanottavaa Lukko-faneista.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Hukkaviiva
Enkä mä kyllä huomannu mitään erikoista "rähinää" siellä katsomossa vaikka oltiinkin siinä Lukon faniryhmän vieressä.

Olisiko käynti Optikolla/korvalääkärissä poikaa?

Mutta eipä vieläkään noissa rähinöissä nyt niin pahaa ollut, mutta nyt harmittaa ja hävettää entistä enemmän se, että lähdin karkuun. Lyhtypylvään lentäneeseen kaveriini nimittäin sattui pikkaisen pahemmin kuin aluksi näytti. Hän kävi tänään lääkärissä, ja pikkurillissä on pikkainen vääntymä. Tästä syystä nimetön ja pikkurilli laitettiin yhteen, jotta luu suoristuu.

Nimimerkin vaihto tässä olisi paikallaan. "Pelkuri-Pee" sopisi paljon paremmin kuin pelkkä "Pee".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös