Lukko - HPK la 11.3.2006

  • 4 179
  • 44

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Flonaldo kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on onko sijoitus 2. vai 4.?

Itse pidän Kärppiä niin suurena mestarisuosikkina, että mielestäni finaalipaikan kannalta olisi parempi ollut se, että oltaisiin kakkosia ja tulisi HIFK tai Tappara vastaan ja kotietu olisi Kerholla, kun se että ollaan nelosia ja aloitetaan välierät Oulussa Kärppiä vastaan.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
tarmolainen kirjoitti:
Näin pelaa joukkue jonka valmentajalla on auktoriteettia pelaajistoaan kohtaan
Tätä samaahan on usein sanottu Jalosesta, kerhon coutsista. Itse olen sitä mieltä että ko. kaveri on piireissä täysin yliarvostettu. Jalosen kunnian kentät
on nyt nähty. Jos jatkuvasti pelistä toiseen joukkue pelaa kuin mummolauma, eikä sydän ole mukana niin kuka ottaa vastuun.
Täysin samaa mieltä. Joukkue, joka taistelee liigan runkosarjan kolmannesta sijasta, ei voi olla koko sydämellään mukana touhussa. Valkulla on identiteettikriisi eikä seuralla ole rahaa maksaa palkkoja. Kerta kaikkiaan surkeaa.

Paska mikä paska.
 
F

Flonaldo

vilperi kirjoitti:
Itse pidän Kärppiä niin suurena mestarisuosikkina, että mielestäni finaalipaikan kannalta olisi parempi ollut se, että oltaisiin kakkosia ja tulisi HIFK tai Tappara vastaan ja kotietu olisi Kerholla, kun se että ollaan nelosia ja aloitetaan välierät Oulussa Kärppiä vastaan.
Todennäköisyys sille, että kaikki neljä kärkijoukkuetta jatkaisivat välieriin... pieni, n. 20%. Ei kannata spekuloida yhtään sillä kuka pelaa ketäkin vastaan "sittenkun", koska tuota "sittenkunia" ei kuitenkaan tapahdu.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Hienoa että humppakerho saatiin kaadettua vajaalla kolmella kentällä, mutta moisia urotekoja olisi sopinut tehdä jo aiemminkin.

Lammassaari oli mitä parhahin valinta ratkaisumaalin tekijäksi noin jatkoa ajatellen.

Kerhon jatkoa ajatellen täytyy kyllä sanoa, että maaleja pitää reilusti siirrellä jos jatkossa meinaa pärjätä, sillä sen verran vajaamiehinen tuo umpisurkea Lukko tänään oli.
 

Fakap

Jäsen
Flonaldo kirjoitti:
Todennäköisyys sille, että kaikki neljä kärkijoukkuetta jatkaisivat välieriin... pieni, n. 20%. Ei kannata spekuloida yhtään sillä kuka pelaa ketäkin vastaan "sittenkun", koska tuota "sittenkunia" ei kuitenkaan tapahdu.
Menee kyllä täysin off topiciksi, mutta todennäköisyys sille, että kaikki neljä kärkijoukkuetta eivät jatkaisi välieriin on erittäin pieni. Hädin tuskin 10%. Varsinkin jos Kerho saa Schneiderin, Jokelan ja Voutilaisen takaisin kehiin.
 
F

Flonaldo

P.O.S. kirjoitti:
Menee kyllä täysin off topiciksi, mutta todennäköisyys sille, että kaikki neljä kärkijoukkuetta eivät jatkaisi välieriin on erittäin pieni. Hädin tuskin 10%. Varsinkin jos Kerho saa Schneiderin, Jokelan ja Voutilaisen takaisin kehiin.
Kärpät, Tappara, HIFK ja HPK menevät siis jokainen jatkoon 98 prosentin todennäköisyydellä? Saanko mä lyödä sinun kanssasi vetoa urheilutapahtumien lopputuloksista käsittämättömän suurilla rahasummilla? Puolivälierät voitaneen siis peruuttaa tarpeettomina.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Flonaldo kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on onko sijoitus 2. vai 4.? Ei käytännössä mitään. Valitettavaa tietysti, että näihin peleihin ei täysillä jakseta syttyä, mutta ihan ymmärrettävää. Katsellaan sitten parin viikon päästä miltä se peli näyttää ja millä kokoonpanolla.

Kummallista tekstiä?! Eikös se juuri ole ollut Jalosen HPK joka on painottanut runkosarjan merkitystä ja jokaisen pelin arvoa, ja sitä että mitään kuntopiikkejä ei tarkoituksella ole haettu? Tai jos sellainen on tulossa pleijareiden alkuun, niin helvetin hyvin on kuntopiikki tai sitä enteilevä toiminta pysynyt piilossa! Tämähän tietysti muuttuu tilanteen mukaan.

Ennen ja edellisillä kausilla (poislukien viime kausi, jolloin samanlainen selittely alkoi) voitettiin miltei joka matsi ennen pleijareita. Silloin oltiin ajoitettu kunto oikein, ja tarkoitus oli jatkaa pudotuspeliessä siitä mihin runkosarjassa oli jääty. Nyt kun kerho häviää paskalla pelillä koko ajan ja joka jätkä on sivussa, ja tiedotuspolitiikakin on komeasti pleijari muodossa, niin ilmassa väreilee taas kerran nyt vaan eri muodossa, menestyksen maku!?

Ja kyllä sillä on merkitystä onko neljäs vai toinen. Toisella sijalla varmistaa kotiedun myös välieriin. Ja miksi ei jakseta syttyä täysillä? Eikös kotietu ollut vielä auki ennen illan matsia? Ja mitä ymmärrettävää joukkueen heikossa asenteessa on? Minua ainakin jengin heikko asenne korpeaa aika suuresti (aivan sama ketä on mukana, lukolla oli mukana kolme ketjua paskaa illan peliin).

Ihmeellistä selittelyä. Kerhon peli on ihan sekaisin ja huonolla tasolla, ja miltei jokainen todellinen pelimies on sairastuvalla. Ja tietysti kun pleijarit alkaa niin porukka palaa vempasta ja pelaamisen taso paranee kuin taikaiskusta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Flonaldo kirjoitti:
Kärpät, Tappara, HIFK ja HPK menevät siis jokainen jatkoon 98 prosentin todennäköisyydellä? Saanko mä lyödä sinun kanssasi vetoa urheilutapahtumien lopputuloksista käsittämättömän suurilla rahasummilla? Puolivälierät voitaneen siis peruuttaa tarpeettomina.

Mikäli HPK saa edes suurimman osan pelaajistaan takaisin sairastuvalta, niin onhan nämä neljä parasta tämän kauden joukkuetta aika lailla edellä muita joukkueita, myös Ässiä. Että kyllä tuo todennäköisyys suurehko on sille, että kaikki neljä parasta joukkuetta pelaa myös välierissä.

Kuitenkin lähes joka kevät on tapahtunut yksi yllätys, milloin yksi etukäteen heikompi joukkue on tiputtanut parempansa pois puolivälierissä.

Mutta mikäli HPK olisi ollut sarjakakkonen, niin HPK olisi saanut vastaansa Ässien sijasta Bluesin tai JYPin ja mahdollisissa välierissä HPK olisi saanut ainakin kotiedun.

HPK:n peli-esitykset ja lukuisat loukkaantumiset herättävät ainakin valitettavasti allekirjoittaneessa pahanlaatuisia ajatuksia. Mielestäni on aivan turhaa selittelyä, että joukkue ei jaksa pelata enää, eikö ole muka jaksanut pelata sitten tosissaan 7.2. lähtien? Ja vielä, kun on kuunnellut, mitä Jukka Jalonen on peleistä ollut mieltä, niin pelimotivaatioon vetoaminen on turhahkoa.
Sen sijaan painava syy on loukkaantumisilla. Loukkaantumiset tässä vaiheessa, pelikonseptin sekoaminen. Sitä paitsi arvoitus lienee, ovatko mahdolliset tervehtyjät parhaassa kunnossaan heti?

Mutta jos peli-esitykset ovat tätä luokkaa, niin mestaruushaaveet ovat pienet. Mielestäni vaikka onkin HPK:n kannattaja, niin on tilanteita missä kohtaa ne Ritarilasit on otettava pois silmiltä ja katsottava missä todella mennään, tämä on yksi sellainen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
P.O.S. kirjoitti:
Menee kyllä täysin off topiciksi, mutta todennäköisyys sille, että kaikki neljä kärkijoukkuetta eivät jatkaisi välieriin on erittäin pieni. Hädin tuskin 10%. Varsinkin jos Kerho saa Schneiderin, Jokelan ja Voutilaisen takaisin kehiin.
Kaikki varmaan muistavat miten Hifkille kävi viimekaudella, joten turhaa on puhua kärkinelikon varmasta jatkosta. Loppukaudella varmoja otteita esittäneet joukkueet ovat kuitenkin vahvoilla.

Mielenkiintoinen maali muuten tuo Lukon avausmaali, sillä jos 5-3 yv:ssä alivoimaa pelaavan joukkueen kaveri saa kiekosta munilleen niin aika vapaastihan sitä saa sen jälkeen pelata. Heikkiseltä hyvä luku, ensin kiekko munille ja sitten kiekko verkkoon. Sailio taisi olla muutenkin oikea kovan onnen soturi, kun Levokarikin vielä lämäsi peluria jalkaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
L4E kirjoitti:
Kaikki varmaan muistavat miten Hifkille kävi viimekaudella, joten turhaa on puhua kärkinelikon varmasta jatkosta. Loppukaudella varmoja otteita esittäneet joukkueet ovat kuitenkin vahvoilla.

Itse en kovin kummoisena yllätyksenä pitänyt viime vuonna Lukon jatkoon menemistä, enkä pidä vieläkään. HIFK:llä oli kova, mutta kapea kärkiryhmä.

Menee off-topiciksi, mutta kyllä männeiltä kaudelta löytyy suurempiakin yllätyksiä. Kuten Kärpät pudotti Jokerit yks kevät. Keväällä 1998 Kiekko-Espoo vastasi pommista pudottamalla TPS:n ulos play offseista.
 
F

Flonaldo

TJ MACKEY kirjoitti:
Kummallista tekstiä?! Eikös se juuri ole ollut Jalosen HPK joka on painottanut runkosarjan merkitystä ja jokaisen pelin arvoa, ja sitä että mitään kuntopiikkejä ei tarkoituksella ole haettu? Tai jos sellainen on tulossa pleijareiden alkuun, niin helvetin hyvin on kuntopiikki tai sitä enteilevä toiminta pysynyt piilossa! Tämähän tietysti muuttuu tilanteen mukaan.
Jalonen on painottanut runkosarjan menestystä, mutta ei pudotuspelien kustannuksella. Minä en tiedä mistä tällä hetkellä on kyse HPK:n huonoissa peliotteissa. Se selvinnee muutaman viikon sisään. Sitä ennen en olisi ensimmäisenä panikoimassa. Sairastuvalta palaa tärkeitä ukkoja riviin ja motivaatio pelien voittamiseen nousee pikkaisen eri tasolle.

Ja ainahan täällä on mussutettu, jos HPK ei ole marssinut voitosta voittoon. Vielä ei ole sitä pleijarifloppia nähty, mutta varmoja siitä aina ollaan. Merkityksetön Lukko-peli on juuri sitä: merkityksetön Lukko-peli. Ehkä se kertoo jotain, ehkä ei - ainakaan edellisinä vuosina viimeisten viikkojen pelivire ei kovin kummoisena ennustimena ole toiminut.
vilperi kirjoitti:
Mikäli HPK saa edes suurimman osan pelaajistaan takaisin sairastuvalta, niin onhan nämä neljä parasta tämän kauden joukkuetta aika lailla edellä muita joukkueita, myös Ässiä. Että kyllä tuo todennäköisyys suurehko on sille, että kaikki neljä parasta joukkuetta pelaa myös välierissä.
No suurehko ja suurehko. Jos mielestäsi n. 20% on suurehko, niin selvä.

Kahdeksan joukkueen pleijareita pelattaessa kolme kertaa 13:sta kaikki neljä kärkijoukkuetta ovat päässeet jatkoon. Paras seitsemästä -sarja jonkin verran kasvattaa tuon todennäköisyyttä, mutta ei se kyllä suuri tai varsinkaan 90% ole.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Flonaldo kirjoitti:
Merkityksetön Lukko-peli on juuri sitä: merkityksetön Lukko-peli. Ehkä se kertoo jotain, ehkä ei .
Tähän on pakko kommentoida OT, että viime kaudella erään joukkueen kannattajat olivat kovasti sitä mieltä että erään runkkaripelin häviöllä kauden lopussa ei ollut mitään merkitystä. Itse olin eri mieltä ja lopputuloksen voi jokainen itse päätellä. Se ero tietysti tässä oli, ettei kerho hävinnyt tulevalle vastustajalleen.

Mutta on nämä henkisesti tärkeitä juttuja, ei se Jalonen turhaan pölissyt että tuollaisella pelillä tule 0-4 takkiin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
L4E kirjoitti:
Tähän on pakko kommentoida OT, että viime kaudella erään joukkueen kannattajat olivat kovasti sitä mieltä että erään runkkaripelin häviöllä kauden lopussa ei ollut mitään merkitystä. Itse olin eri mieltä ja lopputuloksen voi jokainen itse päätellä. Se ero tietysti tässä oli, ettei kerho hävinnyt tulevalle vastustajalleen.

Mutta on nämä henkisesti tärkeitä juttuja, ei se Jalonen turhaan pölissyt että tuollaisella pelillä tule 0-4 takkiin.
Itselläni ei ole mitään hajua, että minkä joukkueen kannattajista puhut, mutta se on kyllä toisaalta ihan sama, siinähän muistelet viime kautta. Itselläni ei ole käytettävissä minkäänlaista tilastoa siitä, että kuinka paljon viimeisen/viimeisten ottelujen lopputuloksilla on pudotuspelien avauskierroksen tuloksia ajatellessa. Sinunkin päätelmäsi voidaan sanoa vähintäänkin hieman ontuvan, kun se mitä ilmeisimmin perustuu yhteen esimerkkiin.

Jalosen Jukka oli myös väärässä, jos sanoi eilisen kaltaisella pelillä numeroiden olevan 0-4 turpaan. Sillä pelaamisella turpaan tulee paljon pahemmin numeroin.

Tämä viimeinen rytistys on ollut kaikkea muuta kuin hyvää valmistautumista pudotuspeleihin, mutta tästä eteenpäin HPK voi tosiaan keskittyä ihan pelkästään niihin ja hyvä niin. Jotkut joukkueet kun ovat saaneet keskittyä jo jonkin aikaa seuraavaan kauteen. Ja hyvä niin.

Muuten Raumalla oli oikein kivaa, suuri kiitos matkanjärjestäjille.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rontti kirjoitti:
Jalosen Jukka oli myös väärässä, jos sanoi eilisen kaltaisella pelillä numeroiden olevan 0-4 turpaan. Sillä pelaamisella turpaan tulee paljon pahemmin numeroin.
Tarkoitti varmaan pelein 0-4.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
huihai kirjoitti:
Tarkoitti varmaan pelein 0-4.
Kyllähän minun olisi pitänyt tajuta, että Jukka Jalonen on aina oikeassa. Ja pudotuspeleissä on tietysti muutenkin merkitystä vain sillä, että tuleeko voitto vai ei. Numerot ovat yhdentekeviä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Flonaldo kirjoitti:
Ehkä se kertoo jotain, ehkä ei - ainakaan edellisinä vuosina viimeisten viikkojen pelivire ei kovin kummoisena ennustimena ole toiminut.
Jepjep. Pronssipelistähän sitä ollaan aina löydytty. Tänä keväänä sitä saavutusta voisikin jo pitää ihan hyvänä.
 
F

Flonaldo

Designer kirjoitti:
Jepjep. Pronssipelistähän sitä ollaan aina löydytty. Tänä keväänä sitä saavutusta voisikin jo pitää ihan hyvänä.
Ja kaiken sen itkun ja hammastenkiristysten jälkeen peli on aina kulkenut oikein mallikkaasti puolivälierissä. Sillä ettei välieristä pidemmälle ole päästy, ei ole mitään yhteyttä siihen onko nyt sattunut runkosarjan loppuviikoilla tulemaan tappioita eli ei. Mutta onhan se mukava ihan vanhasta muistista toistaa samaa asiaa, vaikka se on joka kevät debunkattu. Ja sinä keväänä kun marssittiin runkosarjan voittoon ylivoimaisesti taas oli kaikkein suurimmat ongelmat pelin kulkemisen kanssa pleijareissa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Flonaldo kirjoitti:
Ja kaiken sen itkun ja hammastenkiristysten jälkeen peli on aina kulkenut oikein mallikkaasti puolivälierissä.
No sittenhän niin tulee käymään tänäkin keväänä. Eli huoli ja harmi pois kaikki, ollaan varmasti neljän sakissa!
 
F

Flonaldo

Designer kirjoitti:
No sittenhän niin tulee käymään tänäkin keväänä. Eli huoli ja harmi pois kaikki, ollaan varmasti neljän sakissa!
Yleisesti ottaen ainakin näyttää aina käyvän päinvastoin kuin sinä pelkäät/ennustat/odotat tapahtuvan, joten siinä mielessä olen jälleen ihan luottavainen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Flonaldo kirjoitti:
Yleisesti ottaen ainakin näyttää aina käyvän päinvastoin kuin sinä pelkäät/ennustat/odotat tapahtuvan, joten siinä mielessä olen jälleen ihan luottavainen.
Mainio peruste, jonka keksimisessä ei faktojen olla annettu liikaa häiritä. Taas kerran. Et viitsisi joskus lukea niitä kirjoituksia ennen kuin vetelet niistä jotain johtopäätöksiä? Olen ennustanut tämän kauden Kerhon olevan paljon vahvemmin mukana mestaruustaistossa kuin viime kautisen. Olet siis luottavainen sen suhteen, että niin ei käy, mikä taas on suosikkijoukkuesi huomioon ottaen omituista. Mutta tämä tästä, ei juuri liity Lukkoa vastaan esitettyyn spektaakkeliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös