Omistan tunnukset, mutta suht' vähän tulee kyseisellä palstalla vietettyä aikaa. Eniten paikassa tympii se, että asiapitoista keskustelua on Jatkoaikaan verrattuna kovin harvassa, ja asioita on useimmiten turha edes yrittää ottaa tosissaan. Mukahauskaa hassuttelua, sanan varsinaisessa merkityksessä, on liikaa. Lisäksi kun turhista onelinereista ei tule minkäänlaisia sanktioita, on palstan yleinen taso mitä on.
FF²:lla esiintyy paljon jääkiekon vihaamista, minkä sinänsä ymmärtäisinkin, mutta kyse onkin usein siitä, että jääkiekkoa pidetään jalkapallon suorana uhkana. Tästä johtuen olen muutamaan otteeseen yrittänyt ajaa ajattelutapaa, jossa jalkapalloa ja jääkiekkoa voidaan kumpaakin seurata ilman, että kummankaan tarvitsee kärsiä toisen suosiosta. Länsinaapurimme Ruotsi on tästä mitä parhain esimerkki - kumpikin laji vetää hienoja yleisömääriä.
Kyse ei ole siis siitä, että jääkiekko olisi syy jalkapallon menestymättömyyteen, vaan vika on jossain muualla - suomalaisten katselutottumuksissa, menestyksessä ja yksinkertaisesti suomalaisen jalkapallon heikohkossa laadussa. Vaikka usein toisin väitetään, kyllä yleisökin osin ymmärtää, ettei Veikkausliigan taso päätä huimaa verrattuna jääkiekon tasokkaaseen SM-Liigaan. Kyllä, jalkapallon ja jääkiekon suosiota maailman mittakaavassa on turha edes verrata, mutta näin kärjistetysti Suomessa sentään osataan pelata jääkiekkoa.
Itse pidän monista eri urheilumuodoista, muun muassa jääkiekosta, formuloista ja jalkapallosta. Minun ei tarvitse vihata jotakin lajia ollakseni uskottava toisen lajin kannattaja. Urheilusta monipuolisesti nauttiminen on lahja, josta kannattaa olla ylpeä.