Ludwig Byström, ”pyssy-Byström”

  • 12 576
  • 79

Prophet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mää en oikein ymmärrä tätä Byströmin haukkumista täällä. Mun mielestä hyvä peruspakki joka hoitaa hommansa. Mitä oon kaikki kaudet seurannut kun kärpissä pelannut mukaan lukien tämä kausi niin pitäisin edelleen mukana kun tuntuu Oulussa viihtyvän. Tekee maaliinkin aina joskus ja mun makuun istuu joukkueeseen. Mistä tämä
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pariin edelliseen viestiin liittyvää niiloilua.

Eniten Kärpissä pelejä pelanneet ulkomaalaiset kautta aikain:

SijaNimiPelimäärä
1.Ivan Huml289
2.Shaun Heshka254
3.Petr Tenkrat220
4.Ludwig Byström 219
5.Brett Lievers208
6.Michal Kristof165
7.Radek Koblizek162
8.Andrei Potaitshuk154
9.Michal Bros150
10.Vladimir Kames132

Eli itseasiassa juurikin huomenna Bysse noussee palkintokorokkeelle, joskin jaetulle sellaiselle Tenkin vierelle ulkkareissa.
Joo eli runkosarja pelit on tässä laskettuna. Piti jo käydä tarkistamassa, että eikö oma all time ulkkari suosikki Ujcik pelannut edes 132 matsia Kärpissä. Yhtäkaikki mutta, jos Byströmille leivotaan nyt vielä jatko soppari niin vie todennäköisesti Humlin paikan kärjestä. Puistattaa jo ihan ajatuskin, vaikka ei sillä nyt mitään konkreettista merkitystä tietenkään ole.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mää en oikein ymmärrä tätä Byströmin haukkumista täällä. Mun mielestä hyvä peruspakki joka hoitaa hommansa. Mitä oon kaikki kaudet seurannut kun kärpissä pelannut mukaan lukien tämä kausi niin pitäisin edelleen mukana kun tuntuu Oulussa viihtyvän. Tekee maaliinkin aina joskus ja mun makuun istuu joukkueeseen. Mistä tämä
Hinta-laatusuhteesta on kysymys. Byströmin palkalla saisi tilalle paremman pelaajan.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Elikkä jos pelaa vielä ensi kauden ja särkymättä, niin chance olisi nousta ykköspaikalle. Wow.

Onko tuohon nyt laskettu pleijarit ainakin mukaan? Harkkapelejä ei varmaan?
Pelkästään runkosarjapelit. Mikäli mukaan lasketaan ihan kaikki pelit, Byssellä on niitä 231 ja Lieversillä 250.

Varmaankin huomionarvoista myös, että ihan pelkästään pleijaripelit laskettaessa Byssen edellä on Bertrandtia, Anderssonia, Boumedienneä, Kasparia, Von Siversiä, Glenniä ja Lasua, ihan vain muutaman nimetäkseni.

Se, että onko syy ja seuraussuhdetta olemassa sille, että Byströmin aikana ollaan pelattu vähän playoff-pelejä, jokainen voi päätellä itse. Ja ennenkuin joku tarttuu lillukanvarsiin, niin ei, en tarkoita että Byström olisi yksin tai ylipäänsä yhtään syy huonoon menestykseen näinä vuosina, mutta kertonee jotain joukkueen kokonaisvaltaisesta kasaamisesta. Toki pitää muistaa myös, että yhdet playoffit jäivät koronan takia kokonaan pelaamatta. Tuolloin oltaisiin luultavasti runkosarjan piikkipaikalta vähintään kymmenkunta peliä pleijareita pelattu jopa paskan mahdollisesti osuessa tuulettimeenkin.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
@Prophet Tuskin tässä tarvitsee detaljeihin mennä, vaan Humlin pointti on se, että 250 kilolla on hyvin todennäköisesti parempaakin tarjolla. Olen samoilla linjoilla. Miksi ei olisi?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Prophet Minulla ei olisi mitään Byströmiä vastaan, jos kyseessä ei olisi Kärppien kenties kallein pelaaja. Tai ainakin yksi kalleimmista.

Annetaan sinulle nyt sitten vaikka yksi nimi, jotta olet tyytyväinen. Tapparan Mikael Seppälä. Jos haetaan hieman hyökkäyspainoitteista leftiä, niin Maksim Matushkin.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Valitan, mutta en ole kartalla siitä, montako tuhatta puolustajaa on kauden jälkeen vapailla markkinoilla.
Löytyykö jostain 2021 vuoden verolistaa? En löytänyt nopeaa itse, mutta 2020 vuodelta kyllä. Siinä listalla Byström oli 237 253 euron ansiotuloillaan koko Liigan kallein puolustaja sekä toiseksi kallein pelaaja ylipäänsä, HIFKin Borgströmin jälkeen.

Eli jos palataan ajassa taaksepäin ja ajatellaan tämän kauden osalta tilannetta, niin vastaus nimimerkin @Prophet kysymykseen on helppo: valitse ihan kenet tahansa Liigassa tällä kaudella pelanneen puolustajan. Itse ottaisin varmaankin tuosta Gregoiren, Lancasterin tai Kemiläisen.
 

Micol

Jäsen
Mää en oikein ymmärrä tätä Byströmin haukkumista täällä. Mun mielestä hyvä peruspakki joka hoitaa hommansa. Mitä oon kaikki kaudet seurannut kun kärpissä pelannut mukaan lukien tämä kausi niin pitäisin edelleen mukana kun tuntuu Oulussa viihtyvän. Tekee maaliinkin aina joskus ja mun makuun istuu joukkueeseen. Mistä tämä
Mitä oon kans seurannut Byströmiltä kaikki kaudet Kärpissä, niin taso on laskenut napsun verran kaudesta toiseen ja käyrä näyttää selvästi alaspäin. Vaikka viihtyisi kuinka ja missä, niin sillä nyt ei ole suurta painoarvoa, jos pelillinen anti joukkueelle vähenee tasaisen tappavasti. Kuten @Huml71 tuossa yllä kirjoitti, niin hinta-laatu -suhde ei ole enää nykyään kohdillaan - kylmä fakta. Mies tuskin suostuu palkkaansa alentamaan, eikä Kärppien pidä maksaa mistään keskinkertaisuuksista, joilla ei ole mitään _erityisosaamista_, 250.000 euroa missään nimessä. Järkeä saa käyttää.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyykö jostain 2021 vuoden verolistaa? En löytänyt nopeaa itse, mutta 2020 vuodelta kyllä. Siinä listalla Byström oli 237 253 euron ansiotuloillaan koko Liigan kallein puolustaja sekä toiseksi kallein pelaaja ylipäänsä, HIFKin Borgströmin jälkeen.

Eli jos palataan ajassa taaksepäin ja ajatellaan tämän kauden osalta tilannetta, niin vastaus nimimerkin @Prophet kysymykseen on helppo: valitse ihan kenet tahansa Liigassa tällä kaudella pelanneen puolustajan. Itse ottaisin varmaankin tuosta Gregoiren, Lancasterin tai Kemiläisen.
2021 Byströmin ansiotulot olivat 252 515 euroa.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyykö jostain 2021 vuoden verolistaa? En löytänyt nopeaa itse, mutta 2020 vuodelta kyllä. Siinä listalla Byström oli 237 253 euron ansiotuloillaan koko Liigan kallein puolustaja sekä toiseksi kallein pelaaja ylipäänsä, HIFKin Borgströmin jälkeen.

Eli jos palataan ajassa taaksepäin ja ajatellaan tämän kauden osalta tilannetta, niin vastaus nimimerkin @Prophet kysymykseen on helppo: valitse ihan kenet tahansa Liigassa tällä kaudella pelanneen puolustajan. Itse ottaisin varmaankin tuosta Gregoiren, Lancasterin tai Kemiläisen.
Eihän tämä voi pitää paikkaansa, eihän? Sen olen tiedostanut, että mikään halpa jätkä Byström ei Kärpille ole ollut, mutta menee jo kyllä yli hilseen, jos pari kautta taaksepäin ollut jopa Liigan kallein puolustaja. Joku on siis tässä yhtälössä mennyt niin sanotusti vituiksi ja todella pahasti.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bysse on kyllä tasaisen hyvä suorittaja, 20-30 pinnaa tulee tehtaan takuulla eikä paljoa vietä aikaa telakalla. Toivotaan jatkoja, alkaa olla jo Oulun oma poika.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Bysse on kyllä tasaisen hyvä suorittaja, 20-30 pinnaa tulee tehtaan takuulla eikä paljoa vietä aikaa telakalla. Toivotaan jatkoja, alkaa olla jo Oulun oma poika.

Ei vissiin vielä yhtään missattua peliä ?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koskeeko rahastointisääntö myös ulkkareita?
Käsittääkseni ulkomaalaiset pelaajat pystyvät rahastoimaan Suomessa.

Toivottavasti Byström kuitenkin jatkaa matkaansa kauden päätteeksi. Vuosien kuluttua kukaan ei edes muista kyseistä kaveria, ennen kuin jokin uusi ulkkari lähentelee pelattujen matsien kärkisijoja, ja listaa vilkaistaan uudestaan.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Bysse on kyllä tasaisen hyvä suorittaja, 20-30 pinnaa tulee tehtaan takuulla eikä paljoa vietä aikaa telakalla. Toivotaan jatkoja, alkaa olla jo Oulun oma poika.
Palkan kuuluu yleensä lähtökohtaisesti nousta. Mennään varmasti pitkälle 300k:n kohta. Onko sen väärti?
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Koskeeko rahastointisääntö myös ulkkareita?
Ei koske. Kotimaisista kiekkoilijoistakin Jääkiekkoilijoiden Koulutus- ja Ammatinedistämissäätiön asiamiehen Jarmo Saarelan mukaan rahastoja käyttää vain noin 40% pelaajista. Käytän sanaa "vain" vaikka jutussa on "jopa", koska mielestäni tuo 40% on vähän.

Eihän tämä voi pitää paikkaansa, eihän? Sen olen tiedostanut, että mikään halpa jätkä Byström ei Kärpille ole ollut, mutta menee jo kyllä yli hilseen, jos pari kautta taaksepäin ollut jopa Liigan kallein puolustaja. Joku on siis tässä yhtälössä mennyt niin sanotusti vituiksi ja todella pahasti.
Kyllä vain, terveisin Iltalehti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Palkan kuuluu yleensä lähtökohtaisesti nousta. Mennään varmasti pitkälle 300k:n kohta. Onko sen väärti?
Pelimiehille maksetaan pelimiehen palkka. Virkkunen onneksi pitää huolen siitä, että on rahaa mistä maksaa.

Ei vissiin vielä yhtään missattua peliä ?
Ei ole tällä kaudella. Viime kausina myös komeita pelimääriä runkosarjassa kun pelejä on kertynyt 59, 57 ja täydet 60.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Pelimiehille maksetaan pelimiehen palkka. Virkkunen onneksi pitää huolen siitä, että on rahaa mistä maksaa.
Samaa mieltä. Mutta en Byströmin kohdalla. Rajansa kuitenkin perusperuspakin palkassa ilman mitään sen kummempia vahvuuksia, särkymättömyyden lisäksi.

Sata tonnia pois, niin voidaan keskustella jatkosta. Loput 200k mitä jää yli, niin pelaajaan joka osaa laukoa muutakin kuin rupeleja.
 

Micol

Jäsen
Kuinka moni oikeasti haluaisi pitää tämän miehen kärkiresurssin seuran eli Kärppien TOP-4 pakistossa myös jatkossa? Palkka on sitä tasoa, mutta valitettavasti peliesitykset eivät. 3. parissa voisi vielä mennä, mutta olisi liian kallis mies pienemmille minuuteille ja vastuulle. Eli ei jatkoon - hyvin simppeliä.
 

Micol

Jäsen
Toivotaan jatkoja
Nyt voitkin sitten vastata, että minkä roolin ja pelipaikan annat hänelle ensi kaudelle, kun tarkoitus olisi kuitenkin saada tätä kautta hieman iskukykyisempi pakisto kasattua ensi kaudeksi (mm. hieman lisää kiekollista- ja laukaisutaitoa). Lisää liksaa ja ykköspariin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös