Lubomír Hurtaj HIFKiin???

  • 53 723
  • 251
Tila
Viestiketju on suljettu.

Scoutti

Jäsen
Viestin lähetti Punainen 18!
Ennen kun Hurtaj on pelanut ensimmäistäkään matsia (onko edes luistimia vetänyt jalkoihin Stadissa ollessaan)

On

Kävikö tässä nyt niin, että Matikainen lähti puolipaniikissa Tsekkeihin äkkilähdöllä katsastamaan "jotain sentteriä" ja toi tuomisina kundin, josta ei tiedetä juuri mitään.
Oli kuitenkin ainoa GM joka tämän teki suomessa, paniikista vaikea sanoa, kysy lentoemoilta Penan olotilaa menolennolla.

Mitäpä jos Pena olis ottanutkin isomman koneen alle ja painunut esim Ontarioon oikeen ajan kanssa...
Jos tutustuisit aiheeseen hieman hokinaittia paremmin, tietäisit että pohjois-amerikasta ei saanut tänä vuonna pelimiehiä vanhalle mantereelle. Toisaalta, mikäs siellä Kanukeissa olisi hengatessa.

Korjatkaa toki, jos olen pahasti metsässä :)
No ihan kohmeessa tuntuu olevan kädet, mutta pidä lapa jäässä niin voi sieltä joku vielä syöttää vahingossa
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
:D Oiva asenne keskusteluun :D

Hokinaittia en ole nähnyt 7 vuoteen eli oranssi ei häikäise silmiä.

Sori jos astuin varpaille. Kyse on vain keskustelusta, ei sen kummemmasta ;)
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Viestin lähetti Renegade
Ps. Onkohan liigassa koskaan onnistunut pelaaja, jonka etunimi on Lubomir? Mielestäni muutama on käynyt, mutta aika pehmeetä jätkää on ollut. Ruotsin liigassa on kova slovakki-Lubomir tällä hetkellä, nimittäin SSK:n Sekeras.

On pelannut. Lubomir Kolnik aikoinaan Lukossa ja K-Espoossa. Slovakian liigan tilastovertailua vielä sen verran, että tämä Lubomir on tehnyt pisteitä 4 kaudella yli piste/ottelu -vauhtia ja vielä viime kaudellakin 34-vuotiaana 50 pistettä 54 ottelussa.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Arvon Mevatron, kyllähän on Lubomir Kolnik tuttu veijari, eikä vähintään Espoon ajoilta. Tarkoitinkin tuota, että eihän nuo Lubomirit yleensä onnistu. Kolnikhan oli laituri, jolle naurettiin halleilla ja mies oli pehmeä kuin Hästensin peitto.

Eli en kysynyt, että onko Lubomireita pelannut, vaan että ovatko he onnistuneet?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
No Slovakki Lubomir Vaic pelas viime kaudella hyvin Saipassa. Ja jotenki muutenki tulee mieleen Vaic meidän Hurtasta... Melkein saman kokoinen, pelas myös 2000 Slovakian joukkueessa, tuli melkein samanlaisilla pistetilastoilla Suomeen ja naputti Saipassa 78 matsissa sen 50pistettä... Ei hassummin, onnistuisko meitin Lubomiriltä sama...

Ja ei Kolnik nyt niin huono ollut, vaikka olikin pehmeä ja flegmaattinen. Kuitenki n.70 matsissa 45p on ihan ookoo määrä ja ekalla Divarikaudella Joensuussa 44matsissa 46+38=84 ja +53... Kiitettävä saldo.
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Viestin lähetti Renegade
Arvon Mevatron, kyllähän on Lubomir Kolnik tuttu veijari, eikä vähintään Espoon ajoilta. Tarkoitinkin tuota, että eihän nuo Lubomirit yleensä onnistu. Kolnikhan oli laituri, jolle naurettiin halleilla ja mies oli pehmeä kuin Hästensin peitto.

Eli en kysynyt, että onko Lubomireita pelannut, vaan että ovatko he onnistuneet?

Ymmärsin pointtisi, mutta otin nuo Kolnikin saldot esiin lähinnä vertailupohjaksi siitä, millä saldoilla pitäisi Slovakian liigaa pelata, jotta tehoja tulisi täälläkin.

Tshekin liigasta löytyy tältä kaudelta myös sopivia vertailtavia, jotka ovat viime vuosina pelanneet SM-liigassa:

Jaroslav Balastik 44 ott. 24+15=39. 0,89 p/o.
Petr Ton 20 ott. 5+9=14. 0,70 p/o.
Jan Pardavy 44 ott. 13+14=27. 0,61 p/o.
Lubomir Hurtaj 31 ott. 10+8=18. 0,58 p/o.
Roman Simicek 29 ott. 6+10=16. 0,55 p/o.
Frantisek Mrazek 41 ott. 11+9=20. 0,49 p/o.
Radim Kucharczyk 11 ott. 3+2=5. 0,45 p/o.
Pavel Vostrak 34 ott. 7+8=15. 0,44 p/o.
Lubomir Korhon 44 ott. 11+7=18. 0,41 p/o.
Martin Spanhel 7 ott. 1+1=2. 0,29 p/o.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kas vain, sieltä tuli sitten yksi Hurtaj. Toista pelimiestä ei sitten tullutkaan.
Pisteitä kaveri on sitten tehnyt, mutta tietääkö kukaan onko pisteet kerääntyneet kuin Kuhdalla, eli vain yv:nä. Siis toinen paloposti?? :-)

Vakavissani kysyn miksi kaveri on pelannut vain 31 matsia tänä vuonna? (Mikäli se on mainittu niin kiitos ystävällisestä vinkistä).
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
No nyt minä keksin, miksi juuri kyseinen hemmo palkattiin meille: kirjain hoo. IFK:n sentterin nimi täytyy alkaa tuolla kirjaimella, se on seuran salaisiin pöytäkirjoihin lisätty sääntö. H niin kuin hentteri.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti aika epeli
No nyt minä keksin, miksi juuri kyseinen hemmo palkattiin meille: kirjain hoo. IFK:n sentterin nimi täytyy alkaa tuolla kirjaimella, se on seuran salaisiin pöytäkirjoihin lisätty sääntö. H niin kuin hentteri.
Joskus neljännesvuosisata sitten riitti, että etunimi oli Matti; Murto, Forss ja Hagman. Ultimate-Center on siis Matti Hagman, jossa yhdistyvät nämä kaksi nimivalinnaista kriteeriä. Vilkaisu pistepörsseihin osoittaa teoriani pätevyyden. Voisikohan SaiPan Matti Hanan uudelleenkouluttaa sentteriksi?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Harks
Mikäköhän tulee olemaan hurtan peli nro.Tietääkö joku mahdol. asiasta?
Puhdas arvaus on, että 15. Kunhan ei ole 40 eikä ainakaan 50. Ja se 11-paita vaan kehiin, ei se Honza nyt niin pyhä ole, eikä meille kuitenkaan vähään aikaan liene tulossa.

Olisi kyllä kiva tietää tuo Hurtaj:n numero, kyhäsin jo äijän NHL2004:n, # vaan puuttuu...
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
BigRedBob: Olisi kyllä kiva tietää tuo Hurtaj:n numero, kyhäsin jo äijän NHL2004:n, # vaan puuttuu...

Niin minäkin. Hurtta naputti eka pelissä Ipaa vastaan 0+4 Vihkon tehdessä 3+1! Miksei todellisuus voi mennä edes joskus niinkuin peleissä??!!
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
No niin...
Ajattelin oman mielenkiintoni ja aikani kuluksi laittaa tänne vähän statistiikkaa uudesta vahvistuksestamme...
Tiedot poimin osoitteesta www.hokej.idnes.cz

LUBOMIR HURTAJ

28. 11. 1975
178 / 82
keskushyökkääjä
left


KAUSI 2003-2004 (12.9.2003 - 30.1.2004)
HC Lasselsberger Plezn:
31 ottelua 19 pistettä (10+9) 12 min +2

Ottelut, joissa saanut pisteitä:

12.9 Plezn-Pardubice 3-1 (teki 2-0 voittomaalin)
16.9 Plezn-C.Budejovice 3-1 (teki 2-0 voittomaalin) 2min
21.9 Plezn-Zlín 3-5 (syötti 1-1 maalin)
26.9 Slavia-Plzen 2-3 (syötti 2-2 ja teki 2-3 voittomaalin) 2min

Oli tässä välissä 13 ottelua pois.

14.11 Znojmo-Plzen 2-1 JA (syötti 1-1 maalin)
30.11 Trinec-Plzen 1-3 (syötti 1-2 voittomaalin ja teki 1-3 maalin
2.12 Plzen-C.Budejovice 6-3 (teki 1-1 ja 2-1 maalin) 2min
5.12 Litvinov-Plzen 7-2 (syötti 3-2 maalin)
7.12 Plzen-Zlín 6-2 (teki 5-2 ja syötti 6-2 maalin)
9.12 Slavia-Plzen 6-2 (toinen syöttäjä 2-1 maaliin)
9.1-04 Plzen-Sparta Praha 7-3 (teki 1-1 ja 7-3 maalin)
11.1-04 Kladno-Plzen 0-5 (toinen syöttäjä 0-5 maaliin)
27.1-04 Plzen-Litvinov 3-2 JA (toinen syöttäjä 2-2 maaliin SPANHEL ensimmäinen syöttäjä... Teki 3-2 jatkoaikamaalin)

Mitä näistä tilastoista käy sitten ilmi...
No okay, niitähän voi tulkita miten tahtoo, mutta muutama huomio:

Alkukaudesta näyttäisi olleen hyvässä vireessä, kunnes jonkinlainen loukkaantuminen (näin oletan) taisi vähän sotkea kautta.
Sitten tulikin taas viiden ottelun "pisteputki", pieni tauko ja taas muutama pojo.

10:stä maalista 4 voittomaaleja ja 9:stä syötöstä 6 oli ns. ratkaisevia syöttöjä.
Jäähyjä tuli 6 kpl 2 minuuttisia (4 lyhenteellä SEK ja 2 lyhenteellä HÁK).
Olisi mukava tietää mitä jäähyjä nämä lyhenteet tarkoittavat...
Anyone?
Aloitustilastoja en valitettavasti löytänyt, kun ei tsekki oikein käänny... ; )
Mutta pianhan se nähdään, mikä LH on miehiään.
Että tällaista nippelitietoa...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti -BR-

Alkukaudesta näyttäisi olleen hyvässä vireessä, kunnes jonkinlainen loukkaantuminen (näin oletan) taisi vähän sotkea kautta.
Sitten tulikin taas viiden ottelun "pisteputki", pieni tauko ja taas muutama pojo.


Mun veikkaukseni possaoloon/loukkaantumiseen: Polvet paskana. ;-) Konttaamalla nuokin pisteet on tehty.

Onkohan kaveri ollut myös loukkaantuneena joulukuun alusta tammikuun alkuun vai eikö pisteitä vaan ole tullut? Mikä on oikeesti kaverin terveyden tila? Ettei vaan olisi täällä ns. "kylpyläreissulla".
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
on varmaan...

Viestin lähetti Svante
Mun veikkaukseni possaoloon/loukkaantumiseen: Polvet paskana. ;-) Konttaamalla nuokin pisteet on tehty.

Onkohan kaveri ollut myös loukkaantuneena joulukuun alusta tammikuun alkuun vai eikö pisteitä vaan ole tullut? Mikä on oikeesti kaverin terveyden tila? Ettei vaan olisi täällä ns. "kylpyläreissulla".

povet paskana, sokea, hjalliksen tuttu, pena maksoi ylihintaa, pena osti ihan hosumalla, loput voi keksiä itse. Minä ainakin olen tyytyväinen ko hemmon hankintaan, kun ottaa huomioon ettei kukaan muu saanut sm-liigan ulkopuolelta ketään !
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Hurtaj

Annetaanko kaverin nyt ensin pelata muutama matsi ennenkui aletaan teilaamaan etc? Katotaan sitten kun runkosarja on pulkassa, oliko hyvä vai huono hankinta. Kyl se tästä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Re: on varmaan...

Viestin lähetti Borsato
...kun ottaa huomioon ettei kukaan muu saanut sm-liigan ulkopuolelta ketään !

Mitäpä sitä merta edemmäs kalaan kun tuttuja jannuja oli vuokralla ihan omassakin maassa. Tietää ainakin mitä ostaa...

Noh, peukkua pydeen vaan!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän nyt on se ja sama, ketä Pena hankkii tai jättää hankkimatta, sopua tällä palstalla ei synny ikipäivänä. Eikä tarvitsekaan syntyä. Silti täytyy ihmetellä, että kuka perkele IFK:hon olis pitäny hankkia, jottei naputusta kuuluis jostain suunnasta? Niinpä, sellaista jätkää ei olekaan, joka kelpais kaikille faneille. Jagr olis liian kallis ja aika vanhakin jo, taitaa olla myös turhan ylpeä diiva. Kovalchuk on liian itsekäs, Datsyuk liian tuntematon nimi, Iginlalla on liian tumma nassu, Fedorov liian pussyass ja pelaa vielä rumalla visiirilläkin. Sitä paitsi jokainen näistä veis sen ulkomaalaispaikan, joita ei ole liikaa tarjolla IFK:ssa.

No tsekataas sit niitä kotimaisia: Riihijärven Jussi taas ois ollu liian pehmee ja hidas, todellinen hasbeen -jätkä, Raipe liian vanha, Ruudun Tuomo liian loukkaantumisaltis, Jakke Ruutu liian jäähyaltis, Santala niin kädetön, ettei saa tehopisteitä edes Atlantan farmijengissä, Koivun Saku on turusta, siis aivan paska, Niko Kapanen on mikkihiiri, OJ puolestaan yksin yrittävä kurpitsapää, ei käyttöä. Ja niin edelleen.

Mutta olihan siis toi Lubomir Hurtaj suorastaan sysipaska hankinta Penalta, ei ois oikeestaan huonompaa vaihtoehtoa voinu valita, ja niitä vaihtoehtojahan riitti. Huippujätkät suorastaan tappeli pelipaikasta IFK:n kakkossentterinä (kuulivat, että ykköskenttää johtaa itse Gretzky, sille paikalle ei asiaa) ja Hurtaj onnistui lopulta myymään ittensä Penalle. Huhujen mukaan Beranekin Jooseppi olis pistäny mailansa tuhannen säleiksi, kun ei päässyt IFK:n leipiin (lähde: lentokenttävirkailija).

Eihän tässä malta odottaa, että pääsee IFK:n matsiin heiluttaa 'Penalle kenkää'-lakanaa ja morkkaamaan Hurttaa mikkihiirisurffailijaksi.
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
Kiitos Simon...

samaa mieltä ollaan, mennään kaljalle ja kehutaan IFK:ta niin saadaan joko turpaan tai ainakin olla aika itteksemme !
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Re: on varmaan...

Viestin lähetti Borsato
kun ottaa huomioon ettei kukaan muu saanut sm-liigan ulkopuolelta ketään !

Niinno, sai, mutta ei viimeisenä päivänä. Vai oliko tässä joku tietty aika mikä laskettiin vain mukaan?
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: on varmaan...

Viestin lähetti eagle
Niinno, sai, mutta ei viimeisenä päivänä. Vai oliko tässä joku tietty aika mikä laskettiin vain mukaan?

Tarkotettiin varmaan tätä tammikuuta, kun joukkueet kuitenkin aika paljon siirtoja tekivät, niin mikään niistä ei ollut sm-liigan ulkopuolelta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
On se todellakin jännää miten eräät joko tahallaan ymmärtää kirjoitettua tekstiä miten haluaa tai sitten ei.
Kun esitin kysymyksen kaverin terveydentilasta se EI ole epäluottamuslause, teilaamista tai muuta vastaavaa. Onneksi loukkaantumisista voi tiopua.

Voin tässä ihan avoimesti ilmoittaa, että näillä pelaajahankinnoilla mitä IFK on hankkinut viime vuosien aikana, en tule (koskaan?) tekemään aaltoja vain sen takia, että yleinen mielipide sitä vaatii.
Moni huutaa täällä äänensä käheäksi HETI kun Pena hankkii jonkun uuden pelaajan vaikka ko. pelaajasta ei ole juuri mitään tietoa ja tästä huolimatta enemmistöllä on siihen oikeus.Tämä kaveri voi onnistua aivan yhtä hyvin kuin Harkins mutta voi olla samanlainen "löytö" kuin Mrazek, Kobezda, Hucko...

Minä tiedän tästä kaverista tasan yhtä paljon kuin suuri enemmistö, mutta olen ollut itse urheilussa mukana ja nimenomaan myös pelaajahankinnoissa ja sen takia minua kiinnostaa ehkä muut asiat kuin kenties suurta enemmistöä.
En tässäkään väitä, etteikö IFK (Pena?) olisi juuri tämän kaverin suhteen selvittänyt riittävästi taustoja.
Kuten ehkä muistatte niin IFK ilmoitti hakevansa "varmaa suorittajaa" ja toki toivomme, että tästä kaverista tulee juuri se "ässä", jota olemme odottaneet ja joka vie IFK:n kultajuhliin kauden päätyttyä. Kannetaan sitten Pena vaikka kultatuolissa kauppatorille. Silloin minä tarjoan henkilökohtaisesti Penalle tuopit.

Ja muistutukseksi vielä: Epäilin suuresti Harkinsin kykyä. Olin väärässä ja sen myönnän, mutta tosipelit ovat vielä edessä...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante, meikäläisen jorinoita ei ainakaan ollut suunnattu teikäläisen suuntaan, enemmänkin avauduin yleisellä tasolla ja ehkä viimeinen yllyke oli nimimerkki Punainen18!.

On tässä itse kukin aika ajoin vaatinut Penan päätä vadille, minä mukaan lukien, mutta tällä kertaa Penalla ja kumppaneilla oli ainakin yritystä. Isakssonin selvitys siitä, että IFK todella yritti viimeiseen asti havitella jenkkilästä Larosea, hurreista Riihijärveä ja keskemmältä Eurooppaa jotain kovaa tsekkiä/slovakkia, oli mun mielestä osoitus hyvästä yrityksestä. Olin itse jo sitä mieltä, kun Riihijärven tulo tyssäsi, että näillä mennään. Siihen nähden Hurtaj'n tulo oli positiivinen yllätys, vaikken hänestä mitään messiasta odotakaan. Taitavaa ja tehokasta pelimiestä kylläkin. Jos Hurtaj ei onnistu, ei se ole Penan vika. Mistäs näistä ikinä tietää etukäteen. Hurtaj'lta on mielestäni lupa odottaa kohtalaisen hyvää suoritusta aiempien statsien ja puheiden perusteella, samaa ei voinut sanoa esim. Mrazekista tai Treillestä.

Nyt kun siirrot on siirretty, olisi varmaankin aiheellista tukkia turpa siksi aikaa, että nähdään Hurtta kaukalossa ja vasta sitten kehua/teilata.
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: on varmaan...

Viestin lähetti Wiltord
Tarkotettiin varmaan tätä tammikuuta, kun joukkueet kuitenkin aika paljon siirtoja tekivät, niin mikään niistä ei ollut sm-liigan ulkopuolelta.

Veikkaisin että eagle tarkoitti tätä heidän Stapletonia.Ketjun aiheesta sen verran että täällähän haukutaan kaikki uudet äijät ensiksi.HIFK hankinnat ovat penan aikana olleet joitakin poikkeuksia lukuunottamatta niin huimia että pessimismi on aina uuden ukon saapuessa suuri.Annetaan Hurtajin näyttää mihin pystyy ennen kuin dissataan!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Re: Re: on varmaan...

Viestin lähetti Metropolit
.Annetaan Hurtajin näyttää mihin pystyy ennen kuin dissataan!

Ainahan me ruvetaan dissaamaan uusia tulokkaita jo ennen kuin herra on kertaakaan näyttänyt osaamistaan peleissä.
Katselin noita videoita ,joita Hurtan tekemisistä joku oli ketjun ensimmäisellä sivulla löytänyt ja kyllä ainakin noiden perusteella löytyy kädet ,joilla voi jotain saada aikaankin.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti Simon
Svante, meikäläisen jorinoita ei ainakaan ollut suunnattu teikäläisen suuntaan, enemmänkin avauduin yleisellä tasolla ja ehkä viimeinen yllyke oli nimimerkki Punainen18!.


Mun tarkoitus oli puhua noin niin kun yleisesti IFK:n pelaajahankintapolitiikasta, mutta se sattui tähän Hurtaj:n otsikkoon. Sitä jo pahoittelinkin.

Pointtini oli se, että jos ja kun ne hankkis tähän rakastamaani seuraan asiallisen scoutin (jonka työnkuvaan vois kuulua muutakin kuin pelkkä scouttaaminen/hankintapuoli), niin ei noita jatkuvia floppeja tulisi koko aikaa. Tuskin tarttee alkaa toistelemaan jo tässäkin keskustelussa esille tulleita flopanneiden nimiä. Ei mulla laskelmia asiasta ole, mutta veikkaisin, että sellanen scoutti jopa maksais itsensä takas ihan hetkessä (vrt katsojalukuja nyt ja esim vuonna 1998). Ja kunnollisen scoutin näytöthän on varmasti hyvin vielä muistissa. Kun hän lähti, mitä on sen jälkeen jäänyt käteen?

Pahoittelen edelleen jos astuin tässä jonkun varpaille, mutta en pidä sitä salaisuutena, että rakastan HIFKta enkä pidä Matikaisesta. En sen miehen ammattitaidosta enkä sen johtamistavasta. Sorry vaan. Ei sovi mielestäni tähän joukkueeseen. Henk koht mielipide.

Ja vielä kerran peukut pydeen Hurtaj:n onnistumiselle. Muuten ollaan taas heti lomilla. Sitte on myöhästä kysellä, et miksi ;-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös