Loppukausi junioreilla vai viimeinen yritys päätyyn asti – mitä nyt tehdään?

  • 109 147
  • 273

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Miksi ihmeessä siellä ei tehty viime keväänä/kesänä tarvittavia liikkuja, vaan kuviteltiin että tulee joku pelastava enkeli ja antaa seuralle miljoonan? Ei noin huonosti voi laskea taloutta. Kaikki ei varmasti ole Tammisen syytä, mutta kovan liksan lisäksi hän kyllä tekee kaikkensa, jotta saisi seuraan riittävän hyviä (kalliita) pelaajia, oman visionsa toteuttamiseen.

Tätä samaista kysymystä tässä on hoettu siitä saakka, kun viime tilikauden tulos paljastui. On vaikea ymmärtää. Hallituksessa on jäseniä, jotka ovat talouden ja busineksen ammattilaisia. Miten voi harkintakyky pettää näin totaalisesti?

Ainoa suoraselkäinen teko olisi nyt nostaa seura kuolonkolosto omilla pätäkillä, kun on osittain sen sinne itse ajanut idioottimaisilla ratkaisuilla.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Eikös normaalikäytäntö ole nollata kaikki konkaan menneen joukkueen ottelut koko kaudelta ikään kuin niitä ei olisi pelattukaan? Eli ne, jotka ovat voittaneet Sportin useamman kerran kärsivät eniten (jos nyt konkurssi olisi edessä)?

Jos näin on niin KooKoo menettäisi kuusi pistettä 5-0 ja 2-0 voitoista Sportista.
Pliis älkää nyt vaan tehkö Vaasassa mitään konkurssia. KooKoo näyttäisi pisteiden valossa kärsivän tuosta konkasta kaikkein eniten.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Jos en nyt ihan väärin muista niin Ahmojen ja Haukkojen kohdalla tehtiin jotain tekohengitystä ja Salamoillekin käsittääkseni liitto hoiti ilmaiset dumarit vikoihin matseihin, joten kyllä tuo runkosarja pelataan näillä joukkueilla loppuun (uskoisin). Ketkä siellä sitten on jäljellä pelaamassa, who knows, mutta vielä on kolmisen viikkoa aikaa saada pelaajista jotain korvaustakin...

Haukat (ja oliko myös Ahmat) taisi aikanaan lopettaa pelaamisen runkosarjan viimeiseen peliin, mutta Salamat rimpuili sen kun ehti... kunnes kuolo korjasi!
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Mestikselle ylseisesti Sportin katoaminen maailmankartalata olisi erittäin suuri kolaus niin yleisömäärinä, kuin näkyvyytenä. Melkeen kehtaan väittääkin, että viimeisien vuosien aikana homma on muodostunut siten, että Sport = Mestis.
Ilman Sportia Mestis on pelkkä hajuton, mauton ja munaton amatöörisarja, piste!

Komppaan aika pitkälle tätä.

Sportin häviäminen Mestis-kartalta olisi kyllä katastrofaalinen asia tälle sarjalle, ja hyvinkin todennäköisesti tästä tulisi yhä enemmän farmisarja, onhan Sport yksi neljästä edes auttavasti itsenäisenä operoivasta joukkueesta Mestiksessä. Sportin ansiota hyvinkin pitkälle on se, että liiga on auki. Sport on tuonut todella paljon väriä ja viihdearvoa sarjaan vuosien varrella. Vaasa, Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa ansaitsevat joukkueen joka kolkuttelee korkeimman sarjatason portteja.

Tää on vittu katastrofi, jos Sport menee nurin. Tilalle tulee joku Kiekkolaser, jonka nimi muuttunee välittömästi K Teamiksi. Aijumalauta miten hienoo. Siffa, tule ja kerro meille että kaikki on hyvin ja rautaiset talouden ammattilaiset hoitavat asiat kuntoon.
 

Strawberry

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uskoisin, että joka tapauksessa Vaasassa pelataan kausi loppuun asti. Kokonaan toinen juttu on se, että millä pelaajilla ja mitä mahdollisesti keväällä tapahtuu. Toivottavasti asiat saadaan siellä Vaasassa kuntoon. Olisihan se mestiksellekin paha takaisku, jos yksi kiinnostavimmista joukkueista poistuisi sarjasta konkurssin myötä.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Tää on vittu katastrofi, jos Sport menee nurin. Tilalle tulee joku Kiekkolaser, jonka nimi muuttunee välittömästi K Teamiksi. Aijumalauta miten hienoo. Siffa, tule ja kerro meille että kaikki on hyvin ja rautaiset talouden ammattilaiset hoitavat asiat kuntoon.

Uskoisin, että nimimerkki Siffan kirjoituksista ei tällä palstalla saada enää nauttia. Ainakaan, mikäli Sportin hallituksen kriisipalaverin lopputulema on se mitä epäilen.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Melkeen kehtaan väittääkin, että viimeisien vuosien aikana homma on muodostunut siten, että Sport = Mestis.
Ilman Sportia Mestis on pelkkä hajuton, mauton ja munaton amatöörisarja, piste!

Jep, ainakin talousasiat on Sportissa hoidettu rautaisella ammattitaidolla. Kertakaikkiaan hienosti etten sanoisi. Selvää ammattilaistasoa! Kyllä se vähintään liigaan pitäisi suoraan päästä noilla näytöillä ":D".

Seuraavia näytöksiä odotellen, jotenkin tuntuu että niitä piisaa. Ja pitkään.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
YLE Uutisten mukaan:

Erityisesti seuran ulkomaalaispelaajat ovat vaasalaislähteiden mukaan kypsiä tilanteeseen. Joukkueen yhteishenki ei vaikuta olevan parhaimmillaan.

- Ulkomaalaiset ovat muodostaneet oman kuppikuntansa asian tiimoilta. He ovat huolestuneita omista palkoistaan, vaasalaislähde kertoi Ilta-Sanomille.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Onhan se kyllä helvetin sääli, jos Sport katoaa mestiskartalta. Toivottavasti asiat järjestyvät tavalla tai toisella.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Veikkasin että menee 1-2KK niin homma on selvä. Ei mennyt edes yhtä päivää.

Sanokaa mun sanoneen, että jos konkurssi tulee, niin vastuussa olevat henkilöt eivät pääse helpolla. Sport on sen kannattajille liian iso juttu.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Sanokaa mun sanoneen, että jos konkurssi tulee, niin vastuussa olevat henkilöt eivät pääse helpolla. Sport on sen kannattajille liian iso juttu.

Uumoilen samaa.

Itse ketjuun sen verran, että kaikki ilkkujat ym. voi mun puolesta suksia samantien vittuun.
 

lightfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkue, joka antaa kentällä kaikkensa.
Mietin vain että....

Onkohan Kiviniemi otettu myös sen takia rosteriin, että pian vapautuville paikoille löytyy kymmenen kertaa halvempi mies. Siis kun kalliimpi palkkainen pelaaja myydään pois? Oisko järkeä.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Itse ketjuun sen verran, että kaikki ilkkujat ym. voi mun puolesta suksia samantien vittuun.

Ihan mielenkiinnosta pitänee kysyä että kuinka paljon niitä ilkkujia tästä ketjusta löydät? Itse olen ainakin havainnut vain pelkkää keskustelua Sportin tilasta
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Uumoilen samaa.

Itse ketjuun sen verran, että kaikki ilkkujat ym. voi mun puolesta suksia samantien vittuun.

Mielestäni kenelläkään ei ole syytä ilkkua tässä tilanteessa. Laskeehan yleisömäärät kaikilla paikkakunnilla, jos Sportin tilalle mestikseen tulisi taas yksi farmijoukkue lisää. Kauhuskenaario on, että Sportin tilalle mestikseen nousee K-Laser jonka nimeksi muutetaan samantien K-Team, ketä kiinnostaa?
Toivotaan nyt että hommat saadaan Vaasassa järjestymään ja, että jatkossakin nähtäisiin Sport mestiksessä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ihan mielenkiinnosta pitänee kysyä että kuinka paljon niitä ilkkujia tästä ketjusta löydät? Itse olen ainakin havainnut vain pelkkää keskustelua Sportin tilasta

"Lue, sisäistä, jatka matkaa..."

Kyllähän niitä tuossa on. Jos et ole ilkkuja niin tervetuloa mun puolesta kommentoimaan.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
"Lue, sisäistä, jatka matkaa..."

Kyllähän niitä tuossa on. Jos et ole ilkkuja niin tervetuloa mun puolesta kommentoimaan.

Kyllä minua ainakin tämä tilanne kiinnostaa enkä saavani mitään mielihyvää siitä että tulisin asiata ilkkumaan. Niinkuin Putte tuossa ylempänä sanoikin niin tuskin konkurssi kenenkään etu olisi
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Yksi ainakin jonkin verran helpottava ratkaisu olisi sanoa kaikille pelaajille että palkka puolitetaan tästä päivästä lähtien, ja kaikki ovat vapaita etsimään itselleen uuden seuran. Tiedä sitten miten tuokin käytännössä onnistuu, ainakin kerran aiemmin Sport on näin toiminut.

Kuitenkin, jos tästä tilanteesta jollain vitunmoisella ihmeellä tai vuosituhannen uroteolla selvitään, niin hieno homma. Tämän jälkeen sitten koko hallitus vaihtoon ja vaasalaisia lätkäjätkiä tilalle. Tähän on kuitenkin vielä pitkä matka, toiseen suuntaan taas erittäin lyhyt.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Sen verran noita mahdollisia pelastajia funtsiessa tuli mieleen, että onkohan Osalan lompakko jo sen verran paksu että kehtaisi apua pyytää?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
"Lue, sisäistä, jatka matkaa..."
Kyllähän niitä tuossa on. Jos et ole ilkkuja niin tervetuloa mun puolesta kommentoimaan.

Tuskin tässä tilanteessa kellään on tarvetta ilkkua Sportille ja sen kannattajille, tilanne on kaiketi sen verran vakava nyt. Siffa jätettäköön tuosta edellisestä pois. Mielestäni hän on pienet huomautukset ansainnut, ihan itse.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Olisivat ottaneet Knaapin paikalle kriisipalaveriin ja myyneet netissä palaverin katseluoikeuksia 10€/kpl niin seurankin kassaan olisi pamahtanut heti Dickensonin kuukausipalkan verran pätäkkää.

Se on pojat menoa nyt.
 

lightfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkue, joka antaa kentällä kaikkensa.
No varmasti olisi paljon ollut uteliaita katsojia hintaa 10e :) No kävi miten kävi niin kyllä tulevat kaudet kyllä pitää rakentaa oman kylän poikien varaan. Siis ainakin 3 ja 4 kentät.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jep, ainakin talousasiat on Sportissa hoidettu rautaisella ammattitaidolla. Kertakaikkiaan hienosti etten sanoisi. Selvää ammattilaistasoa! Kyllä se vähintään liigaan pitäisi suoraan päästä noilla näytöillä ":D".

Seuraavia näytöksiä odotellen, jotenkin tuntuu että niitä piisaa. Ja pitkään.

Tässäkin tasokas kannanotto keskusteluun.

Jos asiat menee umpikujaan, meille koittaa uudet ajat, joissa Red Duckseilla tosiaan voi, kuten Pat alusti olla suuri rooli. Ei huono skenaario, pakon jälkeen tuulettaisin tuolle täysillä. Itse olen yrittänyt suhtautua optimistisella otteella Sportin viimekausien vaiheisiin. Jos tulee loppu, joka tapauksessa faniana oleminen on ollut värikästä, jotain aivan muuta kuin yleensä kiekosta kiinnostuneella. Se on sisältänyt huuman lisäksi todella paljon tuskaa. Huonossa tapauksessa tässä paljastuu osittain sekin seikka jonka joku on todennut syyksi, miksei Tami valmennna liigassa. Sehän oli ettei liigajoukkueiden johdohenkilöillä ole tarpeeksi munaa. Nythän mitataan Sportin Hiltusen ja hallitusten vastaavien kokoja.
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Toivottavasti Sport säilyy sarjassa ja pelaa kauden loppuun asti, ihan sama millä valmentajalla :) Tami kumminkin tuo lisäväriä tähänkin sarjaan. Kuitenkin kyseessä semmoinen kriisi, josta aika moni voi ottaa opikseen. Eikä vähiten Tamminen (ja tammisen palkannut henkilö) itse.

Sport jos tipahtaa, niin Mestiksestä tulee taas astetta tylsempi farmisarja. Damn!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sen verran noita mahdollisia pelastajia funtsiessa tuli mieleen, että onkohan Osalan lompakko jo sen verran paksu että kehtaisi apua pyytää?

Ei ole, jos ei liito-oravan paska ole sitten käynyt eriskummallisen hyvin kaupaksi. Ei entisellä torikaupustelijalla ole latiakaan Sportin pelastamiseksi antaa.

Mitä tulee tuohon kirjoittamaani RD - Sport kuvioon. Jos kerran kupru meinataan tehdä, niin tehdään se viimesenpäälle vittumaisesti. Eli, pidetään kaikki pelaajat ja lopetetaan kaikkien muun maksaminen, paitsi pelaajien palkkojen. Tamminen helvettiin ja farmi-sopimus RD:n kanssa asap pystyyn. Sit Takalat, Suomalaiset ja muut kumppanit farmiin nostamaan RD Mestikseen ja RD:n pelaajat Sportiin kerääämään loput mahdollisesti saatavat rahat taloon. Sport luonnollisesti maksaa RD:lle vielä vuorkakompensaatiota kaikilla niillä pennosilla, jotka saa kerättyä loppukauden aikana. Näin RD saa rahaa kassaan ja Sport tekee lisää tappiota.

Tuo olisi muuten ihan laillisesta toimintaa. Tosin, velkojat, jotka jää konkurssipesästä nuolemaan näppejään kiittäisivät tästä RD:tä tulevaisuudessa. Aika sika veto, mutta näinkin voisi toimia, eikä Sportia voitaisi edes syyttää velallisen epärehellisyydestä, sillä seura on yrittänyt uusia pelaajia ja pyrkinyt nousuun sitä kautta. Sportin toiminnanjohtaja vaan toteaisi syytteeseen, että tämä oli Sportin tekemistä ratkaisuista niitä parhaita. Soronoo...

No joo....Vituttaa sen verran, että pakko keksia kaikki mahdolliset epärehellisetkin toiminnat, että tästä jotenkin selviäisi. Vitutus on ja kova.....
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä tässä jotain ilkuntaakin vaistoaa, ehkä esimerkiksi siitä suunnasta, joka hyötyisi siitä, että liiga olisi mahdollisimman kiinni. Mestiksestä on tulossa farmisarja, ja se on äärimmäisen suuri tappio suomalaiselle jääkiekolle, joskin voitto eräille liigan häntäseuroille. Surullinen tilanne tämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös