Liverpool kausi 2007-2008

• 148 050
  • 1 485

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
EDIT: Loppuun kysymys, että uhkaako Agger Hyypiän asemaa kuten HBL kertoi sivun jutussaan pari päivää sitten? Canalilla tulee juuri uusinta matsista Liverpool - West Ham ja Agger tykitti juuri maalin

En sanoisi että uhkaa mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä että Aggeria on mahdoton jättää penkille kun Carragherkin toipuu. Sami on varmasti kakkostoppari vielä tämän kauden, mutta Agger tulee varmasti pelaamaan enemmän kuin alunperin oli tarkoitus.

Aggerin maali oli kyllä käsittämätön.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kuvernööri kirjoitti:
Mitäs muut fanit laittaisivat omaksi top kympikseen?
Ikäni puolesta on paha tosiaan menneitä legendoja mennä arvioimaan ilman toisen (ja kolmannenkin) käden tietoa. Enkä enää edes muista, ketä silloin kyseisessä ännestyksessä TOP-10:n äänestin...

Tällaiselta lista näyttäisi kuitenkin tällä hetkellä (ei paremmuusjärjestyksessä):

Ian Rush
Roger Hunt
Steven Gerrard
Robbie Fowler
Kenny Dalglish
Alan Hansen
Mark Lawrenson
John Barnes
Billy Liddell
Ray Clemence

Graeme Sounessia en voi listaan sisällyttä, sillä miehen manageriura (tiedän, ei pitäisi vaikuttaa pelaajauran arviointiin) oli jotain niin kuvottavaa, että pisteet menee puhtaasti siitä hyvästä - vai pitäisikö sanoa pahasta.

---

Sitten sananen Daniel Aggerista. Minua ei surettaisi yhtään, jos Agger muodostaisi Carran kanssa ykköstoppariparin vaikka Evertonin derbysta lähtien, sillä 1,7 matsia olen miestä tällä kaudella nähnyt ja olen todella, todella vakuuttunut. Agger muistuttaa paljon Sami Hyypiää puolenkymmentä vuotta sitten, on vain jo luontaisesti nopeampi. Todella kylmänviileä ja rauhallinen jalalla ja pääpeli luonnistuu myös erinomaisesti. Plussana nähty "sweeping left foot" ja mielestäni erittäin laadukkaat avaukset.

Aggerilla on kaikki edellytykset nousta maailmanluokan toppariksi, minkä ilman loukkaantumisia tullee kyllä viimeistään ensi kaudella tekemään - toivottavasti jo tällä kaudella.

scholl

Jäsen
Liverpooligan kirjoitti:
Agger muistuttaa paljon Sami Hyypiää puolenkymmentä vuotta sitten, on vain jo luontaisesti nopeampi.

Itse olen taas sitä mieltä, että Agger ei muistuta Hyypiää lainkaan. Ei ole kankea, vaan tekninen pelaaja. Ja käsittääkseni selvästi hyökkäävämpi pelaaja kuin Hyypiä ja aika hyvä maalintekijä nimenomaan jalalla, joten tuo yksi maali ei ollut sattuma. Hyypiästähän muistetaan pääpuskumaalit ja itsensä ulos pelaaminen puolustuksessa sekä tietynlainen puujalkamaisuus.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
scholl kirjoitti:
Itse olen taas sitä mieltä, että Agger ei muistuta Hyypiää lainkaan. Ei ole kankea, vaan tekninen pelaaja. Ja käsittääkseni selvästi hyökkäävämpi pelaaja kuin Hyypiä ja aika hyvä maalintekijä nimenomaan jalalla, joten tuo yksi maali ei ollut sattuma. Hyypiästähän muistetaan pääpuskumaalit ja itsensä ulos pelaaminen puolustuksessa sekä tietynlainen puujalkamaisuus.
Eli ilmeisesti et pitä Hyypiää maailmanluokan pelaajana..?

Voittaja

Jäsen
Tuo Top 10 on todella hankala valita, mutta itse laittaisin siihen seuraavat legendat, järjestystä en osaa sanoa:

Robbie God Fowler
Billy Liddell
Sir Roger Hunt
Kenny Dalglish
Ray Clemence
John Barnes
Graeme Souness
Ian Rush
Jan Molby
Ian St.John

On tämä lähes mahdoton tehtävä, kun vieläkin jäi mm. Callaghan ja Barnes pois listoilta, monen muun legendan ohella.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pohdin Gerrardin asemaa aika pitkään ja tulin siihen tulokseen etten laittaisi häntä top 10:een. Viime aikoina on vituttanut aika rankasti hänen avautumisensa ja rahastamisensa News Of The World lehdessä. Kapteeni sanoo tyhmiä ja tarpeettomia asioita joita ei todellakaan pitäisi rahastusmielessä sanoa. Sen lisäksi hän on hiljattain flirttaillut vastustajan kanssa ja melkein siirtynyt sinne. Kyllä Gerrardilla on vielä matkaa suureksi legendaksi, toisin kuin esim. Robbie GOD Fowlerilla.

Robbie on sukupolvensa ylivoimaisesti rakastetuin pelaaja ja häntä voi pitää suurena legendana, joka oli pelaajana jotain ennennäkemätöntä parhaina päivinään. Kuten Robbie itse sanoo, hänen todellakin olisi pitänyt olla SIELLÄ 25.5.2005. Mutta itse en aio Robbiesta puhua tyyliin "kuinka hyvä hän oli", sillä hän on todella hyvä edelleen. Parempi kuin useimmat valioliigakärjet. Toivottavasti ura vielä huipentuu suureen voittoon.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Mängimies kirjoitti:
Miten mahtaa olla peliajan kanssa kun samalla paikalla on kuitenkin maailmanluokan pelaaja Finnan?
Maailmanluokan pelaajalle täytyy olla kohtalainen varamies. Tämä tarkoittanee Jan Kromkampin (joka ei kohtalaisesta varamiehestä maailmanluokan Finnanille käy) siirtymistä takaisin Hollantiin, ilmeisesti PSV:n riveihin.

Lucas Neill on itselleni todella vieras pelaaja, mutta ilmeisesti mies tunnetaan enemmän tai vähemmän kovista otteistaan. Saas nähdä. Rafa tietää, mitä tekee.

Onhan hän maailmanluokan valmentaja.

Miten muut Lucas Neill'n otteita seuranneet häntä kuvaavat? Tuoko maailmanluokan joukkueeseen mitään hyödyllistä lisäarvoa?

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Liverpooligan kirjoitti:
Miten muut Lucas Neill'n otteita seuranneet häntä kuvaavat? Tuoko maailmanluokan joukkueeseen mitään hyödyllistä lisäarvoa?

MM-kisoissa muistan kaverini hehkuttaen Neillin otteita. Nimenomaan siis virheetöntä ja varma pelaamista. Mahdollisena hankintana hyvää Valioliigatasoa. Laajentaa materiaalia, ei muuta.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni tulossa yleisrotaatiopelaajaksi puolustukseen, lähinnä topparin ja oikean pakin tontille. Hyvä näin, nyt ei tarvitse pelätä niin paljoa Finnanin mahdollista loukkaantumista. Yksi pätevä kokenut toppari ei tee pahaa. Kronkamp ei ollut ihan riittävän pätevä kaveri ja eiköhän hän löydä itsensä PSV:stä jo huomenna.

Yllättävä veto Rafalta ei voi muuta sanoa.

Niin, ja nyt kun Riise ja Warnock ovat telakalla, mies on toki ihan käyttökelpoinen vasemmallakin.

Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvernööri kirjoitti:
Käsittääkseni tulossa yleisrotaatiopelaajaksi puolustukseen, lähinnä topparin ja oikean pakin tontille. Hyvä näin, nyt ei tarvitse pelätä niin paljoa Finnanin mahdollista loukkaantumista. Yksi pätevä kokenut toppari ei tee pahaa. Kronkamp ei ollut ihan riittävän pätevä kaveri ja eiköhän hän löydä itsensä PSV:stä jo huomenna.

Yllättävä veto Rafalta ei voi muuta sanoa.

Niin, ja nyt kun Riise ja Warnock ovat telakalla, mies on toki ihan käyttökelpoinen vasemmallakin.

Juurikin näin. Pystyy pelaamaan niin oikean kuin vasemman pakin tonttia sekä hyvä toppari. Kromkamp tosiaan lähtökuopissa, minusta kyllä taso riittää erittäin hyvin mutta ei oikein tainnut viihtyä ja muualla tälle Hollannin maajoukkuemiehelle varmasti löytyy paikka avauksesta. Ihan hyvä veto mutta hieman jännä että taas sainataan mulkun maineen omaava pelaaja kun siellä on jo Bellamya ja Pennantia tullut. Noh, ei kannata turhaan tällaisesta huolestua.

Mängimies: Finnanin asema ei todellakaan ole uhattuna. Mies on vielä monta vuotta varma ykkösvalinta oikealle. Ikää kuitenkin alkaa kertymään eikä miestä kannata liikaa kuormittaa. Tärkeissä matseissa Finnan on kuitenkin se joka siellä oikean pakin tontilla viilettää, aivan varmasti.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
lintu kirjoitti:
Mängimies: Finnanin asema ei todellakaan ole uhattuna. Mies on vielä monta vuotta varma ykkösvalinta oikealle. Ikää kuitenkin alkaa kertymään eikä miestä kannata liikaa kuormittaa. Tärkeissä matseissa Finnan on kuitenkin se joka siellä oikean pakin tontilla viilettää, aivan varmasti.
Täsmälleen näin.

Sinänsä on varsin liikuttavaa, että Mängimies jaksaa olla huolissaan tämän maailmanluokan ja yhden Valioliigan parhaan laitapuolustajan peliajasta. Se, jos mikä on selvää lähimmäisenrakkautta.

Goonies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Dallas
Mitäs mieltä olette?

Olen tässä pitempään odotellut että Liverpool hommaisi oikealle laidalle jonkun kunnon menijän. Unia on tullut katsottua ainakin Betiksen Joaqinista, mutta kaverin osoitteeksi tulee sitten Valencia.

Tuntuu siltä, että Rafa ostelee vaan pakkeja niin maan perkeleesti. Tämän vuoden hankinnoista olisi voinut jättää Bellamyn ja Pennantin pois. Samalla rahalla oikealle laidalle jotain hyväääää.

Mikäli West Ham huhut pitää paikkaansa, niin ei voi kuin ihmetellä. Helvetin hienoa, että Chelsea ja muut jää nuolemaan näppejään Tevezin ja Masceranon kanssa.

Ps. Pakko pistää kädet ristiin ja rukoilla, että Kuyit olisi se kauan kaivattu maaliruisku.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Liverpool on edelleen Lucas Neillin perässä. Alkuviikosta hylättiin kahden miljoonan tarjous, nyt huhuissa on tarjous joka sisältäisi Warnockin mukana vaihdossa.

Hyvä pelaajahan on kyseessä, ja pystyy pelaamaan kumpaa laitaa puolustuksessa tahansa, mutta hieman ihmettelen silti Rafan intoa mies saada. Onhan kuitenkin oikealla maailmanluokan Finnan ja vasemmallakin homma ihan hallussa. Ei kai se kuitenkaan tuon tason pelaajaa ihan puhtaaksi vaihtomieheksi halua? Ja lähtisikö Neill edes vaihtomieheksi, on toinen asia...

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Goonies kirjoitti:
Olen tässä pitempään odotellut että Liverpool hommaisi oikealle laidalle jonkun kunnon menijän. Unia on tullut katsottua ainakin Betiksen Joaqinista, mutta kaverin osoitteeksi tulee sitten Valencia.

Tuntuu siltä, että Rafa ostelee vaan pakkeja niin maan perkeleesti. Tämän vuoden hankinnoista olisi voinut jättää Bellamyn ja Pennantin pois. Samalla rahalla oikealle laidalle jotain hyväääää.

Mikäli West Ham huhut pitää paikkaansa, niin ei voi kuin ihmetellä. Helvetin hienoa, että Chelsea ja muut jää nuolemaan näppejään Tevezin ja Masceranon kanssa.

Ps. Pakko pistää kädet ristiin ja rukoilla, että Kuyit olisi se kauan kaivattu maaliruisku.

Liverpoolin runkopuolustus on aika iäkästä, joten tämä on ihan loogista että nuorennetaan ihan reilusti.

Voittaja

Jäsen
Goonies kirjoitti:

Itse taas olen sitä mieltä, että molemmat, niin Bellamy kuin Pennantkin olivat loistavia hankintoja, ja vaikkei maaleja vielä näin alussa olekaan kavereilta juuri tullut, niin molempien esitykset ovat olleet mielestäni erittäinkin hyviä.

Liverpooligan kirjoitti:
Sinänsä on varsin liikuttavaa, että Mängimies jaksaa olla huolissaan tämän maailmanluokan ja yhden Valioliigan parhaan laitapuolustajan peliajasta. Se, jos mikä on selvää lähimmäisenrakkautta.

Sinänsä on varsin liikuttavaa, että Pooligan itse jaksoi olla huolissaan Ferreiran peliajasta Boulahrouzin siirron yhteydessä. Muisti on Pool-faneilla usein kovin lyhyt.

Ja kyllä, olet minulle rakas kuten kaikki muutkin palstan Pool-fanit.

Goonies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Dallas
Jep jep

Voittaja kirjoitti:
Itse taas olen sitä mieltä, että molemmat, niin Bellamy kuin Pennantkin olivat loistavia hankintoja, ja vaikkei maaleja vielä näin alussa olekaan kavereilta juuri tullut, niin molempien esitykset ovat olleet mielestäni erittäinkin hyviä.

Ihan hyvin ovat pelanneet varsinkin Pennant, mutta kaverit ovat kuitenkin yllätyksettömiä. Luultavasti Bellamystä tehdään vaihtomies, kun Kuyit pääsee vauhtiin(jos pääsee). Silloin kaveri on tunnetusti aika huono joukkuehengen luoja.

Enemmän olisin toivonut jotain Garcian tyylistä eteenpäin menevää taitavaa kaveria, jolloin oltaisiin saatu hyökkäyksiin lisää vauhtia.

Mutta toivottavasti tässä pääsee syömään sanansa.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Jan Kromkamp palaa Hollantiin, PSV:n riveihin: http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N153343060831-1913.htm

Eli, niin loistava ja maailmanluokan laitapuolustaja kuin Steve Finnan onkin, aika riskaabelia olisi lähteä kauteen ilman pätevää varamiestä. Nythän siellä on lähinnä tarjolla (Carran ohella) nuori Lee Peltier. Eiköhän se Lucas Neill siis tule.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Goonies kirjoitti:
Ihan hyvin ovat pelanneet varsinkin Pennant, mutta kaverit ovat kuitenkin yllätyksettömiä. Luultavasti Bellamystä tehdään vaihtomies, kun Kuyit pääsee vauhtiin(jos pääsee). Silloin kaveri on tunnetusti aika huono joukkuehengen luoja.

En niinkän usko Kuytin ja Bellamyn taistelevan samasta paikasta, Crouchin peliaika on ennemmin liipasimella Kuytin tulon myötä. Crouch tosin ollut niin helvetin tehokas viime aikoina ettei miestä voi oikein penkillekään laittaa. Bellamyn pienestä siirtosummasta ei kannata hämääntyä, oikea arvo varmasti siinä 12 miljoonan punnan pintaan.

Goonies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Dallas
Della Valle

Kaveristahan tehtiin oikein pikkainen insertti suomen töllöön jokunen kuukausi sitten. Pelailee jossain pohojoosen joukkeessa.

Faija on italialainen ja unelmana olisi nähdä poika pelaamassa saapasmaassa. Pojalla taisi tulla muistaakseni koti-ikävä. Saas nähdä tapahtuuko sama tuon hyvän ruuan valitussa maassa.

Ikäänsä nähden vaikutti hyvältä pelimieheltä. Mikäli homma jatkuu kaverilla samaan tahtiin niin eipä tiedä vaikka joskus vielä nähtäisiin punaisissa?

Ei muuta kuin stemppiä naperolle.

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Goonies kirjoitti:
Kaveristahan tehtiin oikein pikkainen insertti suomen töllöön jokunen kuukausi sitten. Pelailee jossain pohojoosen joukkeessa.

Kaikki Kehä kolmosen pohjoispuolella on "pohojoosta"?

Lauri Dalla Vallen kasvattiseura on nimittäin myös isänsä osaomistama Joensuun JIPPO. Ehkä ei vielä ole kiire lähteä pelaamaan ulkomaille mutta aikaa myöten.

Off-topicina mainittakoon että Loreno Dalla Valle pyörittää yritystä, joka mm. vie herkkutatteja Italiaan. Näinkö ensi kaudella pelattaisiin Veikkausliigaa sienten voimalla?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy