Do diin, nyt päästiin asiaan...
Boring, boring Liverpool". 10 äijää istuu oman alueen rajalla heittämässä pitkää päätyyn ja yksi ukko yrittää päästä tekemään maalin. Tuleehan sillä tulosta, mutta ei sitä selvänä kestä sikakaan.
Sekin kelpaa kun haetaan helpot 6 pistettä manulta pois.
Mitä tulee Littiin, niin omasta puolestani Jari saa istua penkillä vaikka koko kauden, pelaamatta sekuntiakaan, mikäli joukkue vaan pärjää. Jalkapallo on joukkuelaji, ja jos kannattaa jotain joukkuetta, niin sen pitäisi olla aivan sama ketä siellä pelaa. Ainakin allekirjoittaneen mielestä. Vaikka Liverpoolissa pelaisi 11 Diomedeä, niin en valittaisi jos vain joukkue pelaa hyvin ja saa tarpeeksi pisteitä.
Itseäni tämä suomalaisten Jari vouhotus hieman ärsyttää, etenkin ne "Liverpool fanit" joita näen Liverpool.tv:n forumissa ovat erikoistuneet melkoiseen Jari spämmäykseen. Mielestäni suurin osa heistä ei ole Liverpool faneja, vaan Jari faneja, vaikka he itseään Liverpool faneiksi väittävätkin. Ja jottei kukaan ymmärtäisi minua väärin, niin mielestäni on hienoa että Englannin kaikkien aikojen paras seura saa uusia faneja myös suomesta, vaikkakaan ei aina ns. oikeista syistä, mikä sitten "oikea" syy lieneekään...
Niin, takaisin Littiin. Litmasen tulo Liverpooliin tapahtui hieman väärään aikaan, eli väärään aikaan oikeassa paikassa. Sounessin aikana hänelle olisi tullut varmasti enemmän vastuuta. Silloin Liverpoolin peli lepäsi pitkälti muutaman huipun varassa, loppujen ollessa sitten enemmän tai vähemmän ns. täytemiehiä. Joukkueen puolustus oli silloin melkoisen heikko, ei ollut Hyypiää, Carragheria, Stephanea, Babbelia, Hamannia, jne. Joukkueen ainoat huiput siihen aikaan olivat Robbie Fowler, Stan Collymore ja Steve McManaman, joten Jarilla olisi uskoakseni ollut silloin helpompi homma ujuttaa itsensä vakiomiehistöön.
Itse olen ollut Liverpool fani n. 20 vuotta, ja täytyy myöntää että väliin on mahtunut hirvittävä määrä vaikeita vuosia. Nyt Houllierin alaisuudessa näkyy valoa tunnelin päässä, ja uskon, että parin vuoden kuluessa Liverpool tulee jälleen ottamaan oman paikkansa brittifutiksen kirkkaimpana tähtenä.
YNWA