Liverpool FC 2019–2020

  • 91 543
  • 569

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Liverpoolin somen mukaan tänä päivänä v. 1987 John Barnes liittyi Redsiin. Barnes oli kyllä mun suosikkipelaajia niin Liverpoolissa kuin Englannin maajoukkueessa. Oli harvoja, ellei jopa ainoa mustaihoinen pelaaja/huippupelaaja Englannin Liigassa yhteen aikaan. Itse kun en ole koskaan ymmärtänyt että miksi apartheid, kkk, mustien vuosisatoja kestänyt sortaminen jne?, niin en oikein tuolloin kasarin lopussakaan ymmärtänyt miten tuo, että Barnes oli ainoa mustaihoinen huippupelaaja koko sarjassa oli mahdollista? Nykyäänhän tuo on toisinpäin: esimerkiksi Liverpoolin parhaan avauskokoonpanon pelimiehistä vain Henderson ja Robertson ovat valkoihoisia brittejä. Minun joka en tänä päivänä ymmärrä miksi brexit? niin tuo minun on helppo hyväksyä. Muutenkin maailma on sen verran mäkinen ja vuorinen mesta, että ennen kuin rakennettaisiin muureja ja rajoja, niin ennemmin rakennettaisiin teitä, siltoja, kanavia ja tunneleita. Imho.
 

Ian Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Liverpoolin somen mukaan tänä päivänä v. 1987 John Barnes liittyi Redsiin. Barnes oli kyllä mun suosikkipelaajia niin Liverpoolissa kuin Englannin maajoukkueessa. Oli harvoja, ellei jopa ainoa mustaihoinen pelaaja/huippupelaaja Englannin Liigassa yhteen aikaan. Itse kun en ole koskaan ymmärtänyt että miksi apartheid, kkk, mustien vuosisatoja kestänyt sortaminen jne?, niin en oikein tuolloin kasarin lopussakaan ymmärtänyt miten tuo, että Barnes oli ainoa mustaihoinen huippupelaaja koko sarjassa oli mahdollista? Nykyäänhän tuo on toisinpäin: esimerkiksi Liverpoolin parhaan avauskokoonpanon pelimiehistä vain Henderson ja Robertson ovat valkoihoisia brittejä. Minun joka en tänä päivänä ymmärrä miksi brexit? niin tuo minun on helppo hyväksyä. Muutenkin maailma on sen verran mäkinen ja vuorinen mesta, että ennen kuin rakennettaisiin muureja ja rajoja, niin ennemmin rakennettaisiin teitä, siltoja, kanavia ja tunneleita. Imho.
Minä aloin seuraamaan Liverpoolia vuonna 1990, ja siihen aikaan tietoa ei ollut tarjolla kovinkaan paljon. Veikkaaja -lehti oli melkeinpä ainoa tietolähde, sekä Ylen tv2 näytti vielä silloin ilmaiseksi Englannin pääsarjaa. Minulle tuli yllätyksenä mm. se, että Barnes on vasenjalkainen.
Kyllä minullakin on mielikuva, että brittijoukkueissa oli siihen aikaan ehkä vain 2-3 mustaa pelaajaa, ainakin avauksessa. Evertonia kutsuttiin 'Toffeemiehiksi', yhden version mukaan sen takia, että heillä oli vain valkoisia pelaajia. Yhden huhun mukaan Evertonin vaihtaessa manageria, olisi tämä kysynyt johtokunnalta, että saako ostaa mustia pelaajia? Tiedä sitten, onko tarina totta.
Aston Villassa oli Paul McGrath, ja eikös Arsenalin Michael Thomas (joka taisi ratkaista viime hetken maalillaan mestaruuden Arsenalille?) pelannut myös Poolissa yhteen aikaan? Kyllä pelasi, 1991-98. Olihan siellä sitten David Rocastlea, ja varmaan monia muitakin, joita ei nyt tule mieleen. Wimbledonin John Fashanu? Onhan näitä, kun alkaisi muistelemaan.

Toivottavasti maailma muuttuisi yhä vain suvaitsevampaan suuntaan.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Liverpoolin somen mukaan tänä päivänä v. 1987 John Barnes liittyi Redsiin. Barnes oli kyllä mun suosikkipelaajia niin Liverpoolissa kuin Englannin maajoukkueessa. Oli harvoja, ellei jopa ainoa mustaihoinen pelaaja/huippupelaaja Englannin Liigassa yhteen aikaan. Itse kun en ole koskaan ymmärtänyt että miksi apartheid, kkk, mustien vuosisatoja kestänyt sortaminen jne?, niin en oikein tuolloin kasarin lopussakaan ymmärtänyt miten tuo, että Barnes oli ainoa mustaihoinen huippupelaaja koko sarjassa oli mahdollista? Nykyäänhän tuo on toisinpäin: esimerkiksi Liverpoolin parhaan avauskokoonpanon pelimiehistä vain Henderson ja Robertson ovat valkoihoisia brittejä. Minun joka en tänä päivänä ymmärrä miksi brexit? niin tuo minun on helppo hyväksyä. Muutenkin maailma on sen verran mäkinen ja vuorinen mesta, että ennen kuin rakennettaisiin muureja ja rajoja, niin ennemmin rakennettaisiin teitä, siltoja, kanavia ja tunneleita. Imho.
Paul Ince tuli itselle ekaksi mieleen.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olihan se nuorelle suomalaispojalle ihmetyksen aika, kun Viv Anderson harppoi kentällä.
Kyllä. Muistelin Andersonin olleen topparin, mutta transfermarktin mukaan Viv Anderson oli enemmän laitapakki. Anderson oli mulle tuttu pelaaja Englannin maajoukkueesta ennen kaikkea. Lisätään Andersonin ja John Barnesin lisäksi listalle Wimbledonin Crazy Gangin Big-John Fashanu - niin siinä kai ne kasarin kirkkaimmat mustat englantilaiset jalkapallotähdet taitavat olla? Thomas, Rocastle ja Paul Ince olivat enemmän 90-luvun alun pelaajia, mun mielestä. Paul McGrathin muistan paremmin 90-luvulta, toki hän oli kyllä jo 80-luvun pelaajia. (Lisäksi en laske McGrathia aivan mustaihoiseksi pelaajaksi, taitaa olla juuret äidin puolelta kuitenkin osittain irlantilaiset myös, Wikipedian mukaan, mutta ei tuosta enempää :)

Ei olla Liverpoolin kohdalla puhuttu Bosmanin vaikutuksesta Liverpooliin. Heysel, Hillsborough, ja Bosman - siinähän ne oli Liverpoolin suuruuden tappajat mun mielestä. Heyselin takia Liverpool skipattiin eurocup-kisoista moneksi vuodeksi, siihen vielä päälle Hillsborough, kruunuksi Bosman - jonka vaikutuksiin Liverpool ei onnistunut 100% vastaamaan joukkueidensa rakentamisessa. Mulla oli jo silloin ysärin alussa kun Bosman tuli niin kutina, että siitä tuli nyt Poolille erittäin isot ongelmat, ja niinhän siinä kävi. Kyllähän ysärilläkin Pool keikkui Valioliigan kärjen tuntumassa, joitain cup-voittoja tuli, ja kyllähän Pool sai silloinkin hankittua nimekkäitä pelimiehiä kuten Mark Wright, Dean Saunders, Phil Babb, Nigel Clough, mutta aina sieltä aiemmin on jotain uupunut milloin molareissa, milloin toppareissa, laitapakeissa, keskikentällä, tai hyökkäyksessä. Tämä kauden 2019-2020 Kloppon mestariteos on kyllä mestaruusryhmän näkönen: Alisson, VvD, TAA, Robertson, Wijnaldum, Mane-Salah-Firmino - tärkeimmillä pelipaikoilla oikeita palasia. Jos jotain tuohon ryhmään voisi parantaa, niin varmaan keskikentälle pelintekijä sekä ykköspelaajille kovempia varamiehiä.

Ei ole enää montaa päivää kun Everton-Liverpool FC. Sitä ennen keskiviikkona Manch. C vs. Arsenal - toivottavasti Arsenal yllättää positiivisesti...

(Edit. Bosmanin vaikutuksestahan voisi kirjoittaa laajemmaltikin, että mitkä olivat sen vaikutukset esimerkiksi omaan jääkiekon suosikkijoukkueeseeni Oulun Kärppiin, SM-liigaan, SM-liigaseuroihin jne. suomalaisen jääkiekon kilpailuasetelmiin ja -kykyyn. Itse pelkäsin ysärillä Bosmania jo Kärppienkin takia. Kärpät oli/on aina kasvattanut runko- ja tähtipelaajansa miltei kokonaan itse - Bosmanin jälkeen tilanne oli eri kuin ennen Bosmania. Pelkäsin, että kasvattajaseurat joutuvat enemmän kärsimään kun rahaseurat kuppaavat pikkuseurat parhaimmista pelaajista. Samaan aikaan kun Bosman tuli, vapautui myös Itä-Eurooppa, josta tuli todella paljon uutta pelaajamassaa Länsi-Euroopan kentille. Tilannehan oli näin jälkikäteen kuitenkin arvioituna se, että jos joku pystyi tuolloin Bosmaniin varautumaan jotenkin, niin nimenomaan seurat oli itse omalla toiminnallaan se taho. Kyllähän esimerkiksi SM-Liigassa Jokerit ja TPS, miksei myös JypHT, Lukko, HPK, Ilves ja HIFK, sekä esimerkiksi Valioliigassa Manchester United, Arsenal, Leeds ja Blackburn tekivät kukin tahoillaan erinomaisen hyvää joukkueiden rakennustyötä. Nuo seurat hyppäsivät Bosman aaltoihin sopivassa vaiheessa, ja pääsivät sen myötä hyvään liukuun. Liverpool ja Oulun Kärpät taas vastaavasti hyppäsivät Bosmaniin vähän kuin vastapalloon, ja osaltaan törmätyksi tulivat. Bosmanin aikaan seurapomojen piti tajuta nopeasti, että mikä oli pelin henki muuttuneessa maailmassa (Bosman, Neuvostoliiton romahtaminen) - jos tuon tajusi, ja jos tuossa pääsi sopivasti eteenpäin, näkyi se joukkueen/seuran rakentamisessa. Nyky-mediassa saisi olla enemmän arvioita tuosta ajasta. Nyt Ylen futis-nostalgioissa on vähän tuota jo sivuttu, ja nuo jutut ovat ainakin allekirjoittaneesta todella mielenkiintoisia. Se on semmoista "aikalaishistoriaa", jota olisi kiva arvioida näin vajaan 30 vuoden takaa uudestaan.)
 
Viimeksi muokattu:

Ian Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Tästä on ollut puhetta tällä palstalla ennenkin, eli kauden 1990-91 Pool aloitti monen ottelun voittoputkella, kunnes menetti pisteitä Anfieldilla Norwichia vastaan. Norwichin maalin teki musta pelaaja, Ruel Fox. Täytyy kehaista sen verran, että ennen tuon kauden alkua Norwich piti treenileirin Suomessa, ja olin katsomassa yhtä heidän harjoituspeliään. Fox kirmasi jo silloin sähäkkään tyyliin kentällä.

Kun Valioliiga perustettiin (-92?), niin Valioliigahistorian ensimmäisen maalin teki musta Brian Deane, joka pelasi silloin Sheffield Unitedissa. Deane osui Valioliigahistorian avauskierroksella 8. minuutilla, vastustajaa en enää muista. Myöhemmin, kun Deane pelasi Leicesterissä, olin myöskin katsomassa heidän Suomen -kiertueensa yhtä treeniottelua. Dennis Wiseä ei näkynyt, kun huhujen mukaan oli edellisillan korttiringissä lyönyt joukkuetoveriaan. Taisi olla Callum Davidson?

Kaikki nämä kerrottuna muistin varassa, en tarkistanut faktoja mistään. Saa korjata, jos olen väärässä :)
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikki nämä kerrottuna muistin varassa, en tarkistanut faktoja mistään. Saa korjata, jos olen väärässä :)
Hyvää triviaa. Kyllähän minä muistan molemmat pelaajat kun vähän muistia kaivelee. Kyllähän Veikkaaja oli paras tietolähde 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Kesätöissä uitossa ja myöhemmin karkkitehtaalla niin molemmissa työpaikoissa oli vanhempien äijien tiloissa silloisia lehtiä iso kasa. Aina kun pomojen silmä vältti, varsinkin yövuoroissa, tuli kytättyä nuo vanhat lehdet läpi mielenkiintoisista jutuista. Oi niitä aikoja :)
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Kohta se alkaa taas, paikallispelillä. Meikällä on aika levoton olo näin pitkästä aikaa, tää on loistavaa!
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Everton lähtee tietysti jättimäisenä ennakkosuosikkina tähän matsiin, etenkin kun Richarlison puhkaisi Virgilin kuplan.
Silti kuva kertoo jotain tasoeroista.
 

Liitteet

  • 104687766_1192797577720787_7658826320843034882_o.jpg
    104687766_1192797577720787_7658826320843034882_o.jpg
    76,9 KB · kertaa luettu: 248

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Oli muuten aika väsynyt esitys punaisilta äsken Goodisonilla. Ja yksi huonoimmista muutamaan kuukauteen. Toki sitä se oli sinisilläkin, kun eivät edes yrittäneet hyökätä laajemmin. Silti toffees sentään voitti ”paremmat maalipaikat” -tilaston ja olivat paremman taktiikan tähän luoneet.

Pitkä tauko peleistä on tehnyt tehtävänsä, kun ajoitukset on aika lailla pielessä kaikki ja keskityksissäkään ei ihan samaa terävyyttä ole. Toki hyökkäyspelissä näkyi tänään sekä Mo:n että Robbon puuttuminen. Saa nähdä mikä tuo fysiikkatilanne tulee olemaan kun nyt on useammalla jo krakannut paikat ennen matseja ja tänään tuli vemppoja lisää.

Etihadin matsissa taitaa olla 1,5 viikon päästä panokset kohdillaan.

E: Unohtui mainita mutta A. Becker oli muuten aika hyvä jälleen kerran.
 

Fordél

Jäsen
Nihkeä. Siinä paras sana kuvaamaan tämän päivän tasurimatsia. Lopulta Evertonilla oli jopa yhden Poolin parin minuutin sekoilujakson myötä paremmat paikat maalintekoon. No, tästä matsista ei kannata suuria johtopäätöksiä tehdä. Muuta kuin ehkä sen, että Palacea vastaan kannattaa lähteä heti ykkösmiehistöllä (siis niillä, jotka tämän päivän matsin jälken vielä ovat terveenä...). Toivottavasti ainakin Mou.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On se jännää. Siis oikeasti, kun Lovren päästetään kentälle. Hetkessä paniikki päällä omissa. Ensi kerralla se Fab toppariksi, jos kaikki muut joutuvat jättämään kentän.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On se jännää. Siis oikeasti, kun Lovren päästetään kentälle. Hetkessä paniikki päällä omissa. Ensi kerralla se Fab toppariksi, jos kaikki muut joutuvat jättämään kentän.
Lovrenin lisäksi ei puuttunut kuin Adrian maalilta, niin kotivoitto olisi tuosta pelistä jäänyt tilastoihin.

E: Unohtui mainita mutta A. Becker oli muuten aika hyvä jälleen kerran.
Sen mitä oli vähän hommia Alissonilla, otti kyllä oppikirjamaisilla otteilla ja järkkymättömällä rauhallisuudella ne harvat Evertonin tilanteet. Rakastan Alisson Beckeriä!
 
Viimeksi muokattu:

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Nihkeä. Siinä paras sana kuvaamaan tämän päivän tasurimatsia. Lopulta Evertonilla oli jopa yhden Poolin parin minuutin sekoilujakson myötä paremmat paikat maalintekoon. No, tästä matsista ei kannata suuria johtopäätöksiä tehdä. Muuta kuin ehkä sen, että Palacea vastaan kannattaa lähteä heti ykkösmiehistöllä (siis niillä, jotka tämän päivän matsin jälken vielä ovat terveenä...). Toivottavasti ainakin Mou.

Tuolta se omiinkin silmiin näytti, joskin ilman tuota Lovrenin sekoilua, ei Evertonilla ollut oikeastaan erikoisia paikkoja. Pari vastahyökkäystä. Poolin paras tilanne kuivui siihen, kun Firmino päätti ryhtyä itsekkääksi. Taustalta tuli Keita, jolle syöttö olisi tarjonnut ottelun parhaan maalipaikan, mutta Bobby päätti kokeilla itse. No, pisteen lähempänä maalia, joten tämäkin kelpaa.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
MItä mieltä Minaminosta? Toki harvaa ajetaan Kloppin systeemiin sisään näin nopeasti, mutta kyllä eilen mielestäni näkyi miehen suurimmat heikkoudet. Pientä kontaktia vartaloon ja mies menee nurin. Taitoa on, mutta vaikea uskoa miehen nousevan vakituiseksi rotaatiopelaajaksi heikon fysiikan takia ja edelleenkin olisi tarvetta Manen ja Salahin paikkaajille.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
MItä mieltä Minaminosta?
Täytyis katsoa eka puoliaika uudestaan, että mitä Minamino tekikään silloin. Muutaman kerran oli pallossa kiinni, ja yksi hyvä kutikin. Liverpoolin hyökkäyspeli kokonaisuudessaan oli aika aneemista, nälkä puuttui, ja varmaan ne paljon puhutut ajoitukset. Kukaan noista kentällä juokseista Liverpoolin kärkipelaajista ei kyllä saa oikein minkäännäköisiä papereita eilisestä pelistä. Toivottavasti meno Anfieldillä keskiviikkoiltana on täysin toisennäköistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minamino oli nyt pelin sisällä ihan kivasti, kun ekoissa esiintymisissään lähinnä pyöri eksyksissä. Potentiaalia on.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Minamino oli nyt pelin sisällä ihan kivasti, kun ekoissa esiintymisissään lähinnä pyöri eksyksissä. Potentiaalia on.
Sama fiilis jäi Minaminon osalta eilisestä. Totta kuitenkin myös tuo @Flyingbird toteamus, että fysiikkaa vaatisi tällä hetkellä lisää. Ja jos ei fysiikkaa saa, niin sitten parempaa kropan käyttöä pallon suojaamiseen.

Syvemmät johtopäätökset sitten vasta vuoden päästä vaikkapa.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
4-0 kaatui Anfieldilla Palace ja eipä Becker joutunut kertaakaan torjumaan edes. Suvereeni esitys sellaista vastustajaa vastaan, joka nimenomaan kaipaisi tuolla menestyäkseen ehdottomasti huippuveskaria ja taikureita parhaassa terässään. Nyt Zahan loukkaantumisen jälkeen niiltä puuttuivat jo sitten viimeisetkin palacet siitä pelistä.

Edelliseen matsiin verrattuna helkkarin iso ero näkyi, kun molempiin laitoihin sai Liverpool Robbon ja Mo:n kaltaiset pelaajat takaisin. Maalit olivat ihan taidetta kaikki ja on helppo yhtyä tuohon matsin urokseen, eli Fabinhoon, joka näytti myös Evertonia vastaan jo puolustuspelissä ässältä, mutta tänään siihen saatiin lisäksi nuo hyökkäyspään bonukset vielä mukaan. Aika hyvä jalka on kaverilla kun pelipäälle sattuu.

Heikkoja linkkejä ei oikeastaan ollut kotijoukkueella ellei Ginin tuhlailua lasketa. Neco Williamsin liigadebyytti oli sitten taas erittäin hieno ja sopivasti hyvässä saumassa. Virheetöntä peruspeliä ja paikan tullen myös rohkeutta pelata ylöspäin. Harmi ettei saanut tilastomerkintää siitä läpisyötöstä Mo:lle.

Tästä on ihan hyvä jatkaa ennakkosuosikki Cityn kimppuun viikon päästä. Mestaruudesta saatetaan nähdä vielä hyvä kamppailu punaisilta tälläkin kaudella.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
4-0 kaatui Anfieldilla Palace ja eipä Becker joutunut kertaakaan torjumaan edes. Suvereeni esitys sellaista vastustajaa vastaan, joka nimenomaan kaipaisi tuolla menestyäkseen ehdottomasti huippuveskaria ja taikureita parhaassa terässään. Nyt Zahan loukkaantumisen jälkeen niiltä puuttuivat jo sitten viimeisetkin palacet siitä pelistä.
OptaJoe äsken twiittasikin, että Palacella ei olisi ollut yhtään kosketusta palloon Poolin boksissa. 08-09 lähtien ovat tilastoineeT, eikä tätä ole Valioliigassa aikaisemmin tapahtunut. Siinä on tosiaan ollut Alissonilla aika rauhalliset 90minuuttia.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tästä on ihan hyvä jatkaa ennakkosuosikki Cityn kimppuun viikon päästä. Mestaruudesta saatetaan nähdä vielä hyvä kamppailu punaisilta tälläkin kaudella.
Niin no siis mestaruushan voi ratketa jo tänään, jos Chelsea kaataa Cityn. Siinä voisi Chelski kuitata kivasti sen kuuluisan "liukastumis-ottelun" parin vuoden takaa, mikä käytännössä ratkaisi Citylle mestaruuden Poolin edestä. Toisaalta olisi maukkaampaa jos mestaruus ratkeaisi vasta kaatamalla Cityn Etihadilla ensi viikolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Andi

Fordél

Jäsen
Eilinen oli tosiaan ihan eri luokan esitys kuin Evertonia vastaan. Toki se oli odotettavissakin, kun nyt lähdettiin otteluun parhaalla mahdollisella avauksella. Yksi vakuuttavimmista voitoista ja yksipuolisimmista peleistä, joita olen potkään aikaan nähnyt Valjussa. Ja vastassa oli kuitenkin Palace, joka ei ole ihan pelkkä rupusakki. Nyt hyökkäykset etenivät eikä homma jäänyt muodon ulkopuolla pallotteluksi.

Salahilla ja Robbolla on tosiaan iso merkitys joukkueen pelaamiseen juoksuvoimaissuutensa takia. Siksi olisikin tärkeää, että esim. Robbolle olisi olemassa saman tyyppinen pallollinen ja hyvällä juoksunopeudella varustettu korvaaja. James on toki mies paikallaan tuuraajana ja etenkin puolustussuuntaan, mutta hän muuttaa kuitenkin oikeanlaidan dynamiikkaa siihen vereattuna, että laidalla kiitäisi Robbo.

Summa summarum, Pool on edelleen mukana mestaruustaistossa eikä mitään ole vielä menetetty. City-pelistä tulee ihan huikea.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Andi

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin no siis mestaruushan voi ratketa jo tänään, jos Chelsea kaataa Cityn. ... Toisaalta olisi maukkaampaa jos mestaruus ratkeaisi vasta kaatamalla Cityn Etihadilla ensi viikolla.
Trend Alexander-Arnold on muuten nyt aika lähellä kiinni mestaruuden ratkaisevassa voittomaalissa eilisellä 23. peliminuutin vaparimaalilla. (Tämä nyt Vallin/Aaltonen/Ahon hengessä koko seurakunnalle kailotettakoon...) Seuraavat kaksi Cityn peliä ovat aika ratkaisevia, mutta matemaattisestihan tilanne on nyt se, että tuo eilinen TAA:n maali saattaa riittää jo mestaruuden voittomaaliksi. Oikealle pelimiehelle se menisi, TAA on ollut aivan loistava tällä kaudella. Toki - katsotaan vielä rauhassa nuo seuraavat Cityn ja Liverpoolin pelit ennen kuin aletaan tuulettamaan mestaruuden voittomaalin tekijää.

Alisson - aivan loistavaa peliä eilen! Ei molarin tartte muuta tehdäkään. Meikä arvostaa, että molarin pelkkä läsnäolo rauhoittaa koko joukkueen pelaamisen. Hitto mikä esitys Alissonilta! Hitto jos Alisson ei olisi loukkaantunut silloin kun maaliskuussa loukkaantuikaan, pelaisi Liverpool vielä Mestareiden liigassa ja Valioliigan mestaruuskin olisi varmistunut jo kierros, pari sitten. Eilisen pelin UROS oli minun mielestä ehdottomasti Alisson.
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Vähän kaksijakoiset fiilikset kohta alkavan El Plasticon suhteen.
Toisaalta mestaruus saisi ratketa tänään, jolloin Cityn pelaajat joutuisivat tekemään kunniakujan mestareille Etihadilla.
Mieluummin ehkä silti mestaruus saisi ratketa Liverpoolin omassa matsissa, eli voittamalla City ensi viikolla.
Samppanja on jo nyt tietysti jäähtymässä.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
It’s finally coming home. Ai että tuntuu hyvältä kirjoittaa: Liverpool FC - Valioliigan mestari kaudella 2019-20. Sarjassa koettu 30 vuoden odotus on päättynyt tällä päivämäärällä, ja tyyli oli ylivoimaisin millä mestaruus on koskaan viety.

Muutama vuosi sitten kausiketjun otsikkoon kirjoitin Match made in heaven. Kyllähän tuo pitää paikkansa seuran ja yhden Saksalaisherran kohdalla nyt. Danke Jürgen! Englannin, Euroopan ja Maailman mestari.

En enempää analysoi vaan avaan samppakaljan! Onnea myös muille palstan punaisille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös